אחרי הפסקה של ארבע שנים המריאה בצהריים (יום ה') טיסה בינלאומית מנמל התעופה חיפה. מטוס מסוג בומברדיה דאש 8 של חברת התעופה יוניברסל אייר, שבסיסה במלטה, המריא לכיוון עיר הנופש פאפוס שבקפריסין כשעל סיפונו 37 נוסעים וארבעה אנשי צוות.
את הטיסות משווקות חברות ישראייר ואיסתא, והקו כולל שלוש טיסות יומיות, שישה ימים בשבוע, והוא צפוי לפעול עד לאחר חגי תשרי. ללרנקה מחיפה ייצאו שתי טיסות יומית, הראשונה תמריא בשעה 08:00 בבוקר וטיסה נוספת תמריא אחרי הצהריים בשעה 15:30. הטיסות חזרה מלרנקה לחיפה ייצאו בשעה 10:00 בבוקר וטיסה נוספת בשעה 17:30 אחרי הצהריים. לפאפוס מחיפה תצא טיסה יומית אחת בשעה 11:45 והטיסה חזרה תמריא מפאפוס לחיפה בשעה 13:30. מחירים לדוגמה: כרטיס טיסה בלבד, כולל מסים וטרולי של 7 ק"ג, עולה החל מ- 249 דולר לאדם, ומחיר חבילת נופש לשלושה לילות על בסיס חצי פנסיון עולה החל מ-490 דולר לאדם.

7 צפייה בגלריה
טיסת הבכורה בקו מחיפה לקפריסין
טיסת הבכורה בקו מחיפה לקפריסין
מתז חגיגי רגע לפני ההמראה, הבוקר
7 צפייה בגלריה
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
זה המטוס הקטן שפועל בקו
(צילום: דניאל סלאמה)
7 צפייה בגלריה
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
וכך הוא נראה מבפנים
(צילום: דניאל סלאמה)
7 צפייה בגלריה
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
הטרמינל הקטן בחיפה, הבוקר
(צילום: דניאל סלאמה)
7 צפייה בגלריה
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
(צילום: דניאל סלאמה)
7 צפייה בגלריה
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
עמדת הצ'ק אין
(צילום: דניאל סלאמה)
בחיפה, נזכיר, יש רק מסלול המראה אחד באורך של כ-1,200 מטר, דבר שמגביל מאוד את סוגי המטוסים שיכולים לפעול בו, ועל כן הטיסות לקפריסין מבוצעות במטוסי טורבו פרופ קטנים שלא דורש מסלול המראה ארוך. אין לחברות התעופה הישראליות היום מטוס שיכול לפעול משדה התעופה חיפה היות וישראייר מכרה את צי ה-ATR שלה ועברה לצי איירבוס בלבד, וארקיע כבר כמה שנים פעילה עם מטוסי סילון בלבד.
שדה התעופה בחיפה עלה כאחת האופציות לשדה משלים בנתב"ג או כשדה נוסף, עם אפשרות להאריך את המסלול לעבר הים כדי לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות בו על מנת שניתן יהיה לבצע טיסות לאיי המזרח התיכון וליעדים קרובים באגן הים התיכון.
ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, שעלתה על טיסת הבכורה, שוחחה עם ynet, ואמרה: "אני חייבת לראות שזה אמיתי, שזה קורה. זה יום מאוד מרגש, אני כבר 12 שנה פועלת למען שדה התעופה בחיפה – להאריך את המסלול, להרחיב את היעדים ולחבר את חיפה עם אירופה. הקורונה קצת שיבשה לנו את התוכניות, ואני מאושרת שחזרנו לפעילות ואני יודעת שיש כוונה להרחיב את הפעילות בהמשך".
קליש רותם הוסיפה ואמרה: "זה לא מקום לשדה משלים לנתב"ג. שדה משלים זה שדה ענק, מין נתב"ג 2, וזאת לא הכוונה, אנחנו מדברים פה על שדה קטן, בינלאומי, אזורי, כמו שיש בכל אי ביוון פחות או יותר. השדה הזה יכול להכיל עד חמישה מיליון נוסעים בשנה, זה משהו שיכול לשרות את כל ציבור צפון מדינת ישראל וככה צריך לתפוס את זה, אני מאלה שחושבים שיש מקום גם לשדות בינוניים וקטנים, צריך לפרוש רשת של תעופה ברחבי המדינה שלנו".
7 צפייה בגלריה
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
ואיך אפשר בלי עוגה
(צילום: דניאל סלאמה)
ארמונד הרוש, נוסע שהגיע מקריית ביאליק, אמר ל-ynet: "אני מחכה לזה כבר שנים, כשזה היה במתכונת הקודמת נהגתי לטוס מפה הרבה. זה דבר מדהים ונדרש לחבר'ה כאן בצפון. מאוד נוח, מאוד נגיש, וזה חוסך המון זמן". הרוש סיפר כי 40 דקות בלבד לאחר שיצא מהבית כבר היה לאחר הביקורת הביטחונית. "אם זה היה נתב"ג, הייתי אולי נכנס עכשיו לכביש 6, אין מה להשוות", אמר. "אנחנו מצפים שנוכל לעשות גם טיסות יותר ארוכות, חיסכון הזמן פה מאוד משמעותי".
טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של איסתא, אמרה כי "הפעלת הטיסות מנמל חיפה נועדה לנוחיות התושבים המתגוררים מנתניה צפונה וזו תוצאה של עבודה וחשיבה אסטרטגית על מודל תעופתי הכולל לוח טיסות מגוון, כשהמטרה לטוס בקלות לחופשה, טיול או פגישות עסקיות שיקל ויחסוך זמן יקר בחודשי הקיץ העמוסים בכבישים ובעיקר בנתב"ג. לצאת מהבית ולהגיע לנמל התעופה כשעה וחצי לפני מועד הטיסה, להנות מחניה חינם בשדה אינטימי, לעבור תהליך בידוק וצ'יק אין מהיר ביותר".