תחילה זה נשמע כמו מקרה שגרתי של התנהגות פסולה ומסוכנת במטוס, אך לאחר זמן קצר הפרטים החלו להתבהר והתמונה הפכה למורכבת יותר. נוסע במטוס של אארומקסיקו, חברת התעופה הלאומית של מקסיקו, שאמור היה להמריא לגואטמלה, פתח את דלת החירום של המטוס לאחר כמעט חמש שעות שבהן המטוס התעכב על הקרקע. הנוסע הלך על הכנף, ושב פנימה בשלום. לפחות 77 נוסעים חתמו לאחר מכן על עצומה בטענה כי מדובר בגיבור שהציל אותם משהייה בתנאים קשים.
תיעוד התקרית - מחוץ למטוס ובתוכו

ביום שישי הנהלת נמל התעופה הבינלאומי במקסיקו סיטי פרסמה הודעה ובה נאמר כי יום לפני כן נוסע פתח את דלת החירום של מטוס ששהה על הקרקע ויצא בהליכה אל הכנף. בהודעה נמסר כי האיש הועבר למשטרה.
התפנית בעלילה חלה לאחר שהתברר כי עשרות נוסעים חתמו על עצומה בכתב יד שבה הם טענו כי חברת התעופה הכריחה אותם לשבת במטוס במשך שעות ארוכות ללא אוורור או מים בזמן שהטיסה התעכבה. על פי תמונות של ההצהרה שפורסמו ברשת, כמה נוסעים טענו שהנוסע שיצא מדלת החירום פעל כדי להגן על כולם, ובתמיכתם של כולם.
"העיכוב והמחסור באוויר יצרו תנאים שסיכנו את בריאות הנוסעים. הוא הציל את חיינו". נכתב בהצהרה. דו"ח האירוע הרשמי שמילאו גורמים בנמל התעופה אישר ברובו את הגרסה הזאת.
ההצהרה שעליה חתמו הנוסעים


"בסביבות 11:37, מטוס מקסיקני דיווח על התחלה של מהומה שגרם אחד מהנוסעים", נכתב בדו"ח. "הטיסה אמורה הייתה להמריא בשעה 08:45, אבל בשל התרעה על בעיית תחזוקה במטוס, הקפטן נאלץ לשוב לשער לטיפולים נדרשים. הנוסעים היו לא מאושרים ואחד מהם פתח את דלת החירום ויצא אל הכנף".
רשויות התעופה במקסיקו לא חשפו את זהותו של אותו נוסע וסירבו להגיב אם הוא עדיין במעצר או אם צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום.
אתרי מעקב אחרי מטוסים אישרו כי הטיסה התעכבה למשך 4 שעות ו-56 דקות.