יותר מ-25 אלף לוחמים בסדיר ובמילואים הגיעו מאז פתיחת המלחמה בצפון לקאנטרי חוף התמרים בעכו, שהפך מוקד הארחה והפוגה מהגדולים שקמו במדינה. בכל יום מגיעים למתחם שעל חוף הים מאות חיילים, שלצד המנויים הקבועים נהנים מבריכות השחייה והג'קוזי, החמאם הלוהט ואף זוכים למסאז' ושיעורי גלישת סאפ. עשרות מתנדבים מכינים להם סעודת בשרים מפנקת.
אתמול בבוקר התייצבו כ-150 לוחמים מחטיבת המילואים של הצנחנים בשערי הקאנטרי. הם הורידו את האפודים המאובקים והניחו בצד את הנשקים, קיבלו כפכפים, מגבות ובגדי ים ופשטו על זירות ההתרעננות השונות. רס"ן במיל' ירון לביא, סגן מפקד הגדוד, שהגיע לכאן מאזור הגבול, אומר: "אני יודע שזה לא נותן כוחות כמו חיבוק מהאישה והילדים, אבל הלוחמים יוצאים מכאן בחזרה למשימות הביטחון בכוחות מחודשים".
5 צפייה בגלריה
yk13745665
yk13745665
הדיל כולל שיעור גלישה
(שרון צור)
5 צפייה בגלריה
yk13745670
yk13745670
הפעם בלי מנות קרב
(שרון צור)
5 צפייה בגלריה
yk13745668
yk13745668
לריח (משמאל) על עמדת הבשר
(שרון צור)
5 צפייה בגלריה
yk13745669
yk13745669
מסאז' במקום שמירה
(שרון צור)
לביא, שבאזרחות משמש מנכ"ל חברת רשף ביטחון, מוסיף ומספר: "אתה לא יודע עד כמה להצליח להביא אותם לפה היה אירוע מורכב. זה דורש להביא כוחות רבים שיחליפו אותם ויסגרו הרמטית את הגנת הגזרה ויוכלו לאפשר לחבר'ה כאן להתרענן ולהתגבש יחד אחרי חודשים ארוכים ומאתגרים של לחימה".
כוחות חטיבת המילואים של הצנחנים הם כבר לא ילדים. יש אמנם משוחררים טריים מצה"ל אבל גם כאלה שחצו מזמן את גיל הפטור. בחדר הספינינג שבמועדון הספורט בקאנטרי הותקנה עמדת תספורות מקצועית. את שערותיו של אל"מ במיל' פרופ' נמרוד רוזן (63) גוזז במרץ מעצב השיער זוהר חיים מקריית מוצקין. הוא מגיע לכאן שלוש פעמים בשבוע ומספר בהתנדבות את הלוחמים. "הייתי גם בדרום ובכיסופים", הוא אומר, "החיילים נמצאים כבר הרבה זמן במילואים ולא יוצאים הביתה, אז אני מספר אותם. הם אומרים לי שלא חשבו שיקבלו את התספורת הכי יפה בחייהם דווקא במילואים".
באזרחות פרופ' רוזן הוא מנהל החטיבה האורתופדית במרכז הרפואי העמק. בימים אלה הוא משמש רופא גדודי: "כאשר אני עולה על מדים, זה מרגיש לי שאני חוזר אחורה בזמן ונמצא בדיוק במקום הנכון ובזמן הנכון. זה נותן לי אנרגיות שאי אפשר לתאר. הרווחתי עוד עשר שנות חיים במילואים האלה".
5 צפייה בגלריה
yk13745664
yk13745664
זוהר חיים דואג לשיער של פרופ' רוזן
(שרון צור)
מי שמנהל את מערך הרענון לכוחות הוא מורן לריח, מנכ"ל קאנטרי חוף התמרים. "ב-8 באוקטובר עידכנתי את הבוס שלי שכל המערך העסקי השתנה – חצי מהמנויים ביטלו או הקפיאו את המנוי בשל המצב", הוא מספר, "הצעתי לו שנארח פה חיילים שירדו מהלחימה בגבול הצפון. מאז הצטרפו למיזם מתנדבים רבים וכל אחד נותן את מה שהוא יכול. יש לנו עשרות פיזיותרפיסטים, מסאז'יסטים, מעצבי שיער, די-ג'יי ושפים שנותנים מהנשמה".
בעלי המלון, איל ההון הארגנטינאי זאב דייגו מרינברג, שעלה ארצה לפני כשמונה שנים, העניק חופש פעולה מלא לאירוח החיילים. לאחרונה ביקר את אחת היחידות המתרעננות וסיפר בהתרגשות: "לא זכיתי לשרת בצבא. כל שאני יכול לעשות הוא כלום לעומת מה שאתם עושים".
לריח, מנכ"ל הקאנטרי, נפצע בשירותו הצבאי באורח קשה במהלך קרב. הוא לא יכול היה להצטרף למילואים בשל פציעתו ורואה בפעילותו חשיבות רבה. "עם ישראל כולו במילואים בשעה הזאת", הוא אומר, "לצערי קיבלנו בראש כדי להתאחד. זו השליחות שלנו כעת בארץ. אם הייתי יכול, הייתי מצטרף למערכה. חצר הבית שלי היא כמו מקדש לחטיבת גולני. אני גם מארח פה את החבר'ה שלי מהמילואים שבאים להתרענן. אלפי חיילים מגיעים בכל שבוע במורל גבוה וחדורי מוטיבציה לנצח במלחמה, גם אם איבדו את חבריהם והאינטנסיביות מתישה. כולם רואים איך הם מגיעים עם סוללה ריקה ויוצאים מפה טעונים עם כוחות רבים להמשך".