חברת התעופה ארקיע הודיעה היום (ג') כי היא מצרפת מטוס גיבוי רחב גוף נוסף לצי המטוסים שלה. המטוס, מדגם איירבוס A330-200 של חברת Gallivair הבולגרית, יפעל בשירות החברה הישראלית במהלך חודשי הקיץ ובעונת החגים.
2 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס A321 Neo LR של ארקיע
מטוס איירבוס A321 Neo LR של ארקיע
מטוס איירבוס A321 Neo של ארקיע
(צילום: Ronen Fefer / shutterstock)
הטיסות יתבצעו במטוס יבוצעו במודל של "חכירה רטובה", באמצעות צוותים זרים עם נציגות של ארקיע. "המטוס יצטרף לפעילות החברה החל מה-11 ביוני וישמש בעיקר כמטוס גיבוי שיבטיח את יציבות מערך ההפעלה ואת מענה הביקושים הגבוהים בקיץ", נמסר מארקיע. "בנוסף, המטוס יבצע מספר טיסות בודדות בקווים השונים, ביניהן תדירות רביעית בקו תל אביב-ניו יורק, שתופעל ביום חמישי (המראה מישראל) ובמוצאי שבת (המראה מניו יורק)".
עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע, אמר כי המטוס החדש מהווה חיזוק משמעותי לצי של החברה ויבטיח רמת שירות גבוהה ועמידה בלוחות זמנים. "רק ביולי ובאוגוסט השנה נטיס למעלה מחצי מיליון נוסעים – שיא היסטורי לארקיע", אמר ברלוביץ. "אנחנו קשובים לציבור הנוסעים ועל מנת לעמוד בביקושים החלטנו להוסיף מטוס רחב גוף נוסף".
2 צפייה בגלריה
איירבוס A330-200 של חברת Gallivair
איירבוס A330-200 של חברת Gallivair
איירבוס A330-200 של חברת Gallivair
(צילום: אתר גאליבר)
צי המטוסים של ארקיע כולל שישה מטוסים, מסוגים שונים, המותאמים למגוון יעדים וצרכים. בצי נמצאים שלושה מטוסי אמבראר E-195 בעלי 122 מושבים כל אחד, המשמשים לטיסות סדירות ושכר לאירופה, וכן לטיסות עסקים וטיסות מיוחדות בארץ ובחו"ל. לצדם פועל מטוס אמבראר E-190 אחד, עם 110 מושבים, המשמש גם לטיסות פנים וגם לטיסות לחו"ל. בנוסף, ברשות החברה שני מטוסי איירבוס A321 Neo LR, מהמתקדמים מסוגם, עם 214 מושבים – המופעלים לטיסות סדירות, שכר ועסקים לאירופה ולמזרח הרחוק, כמו גם לטיסות מיוחדות.
הטיסות בקו לארצות הברית מתבצעות במטוס איירבוס A330-900 של חברת GullivAir, ובמטוס בואינג 787 (דרימליינר) של חברת Neos האיטלקית.

בקרוב: חברת תעופה ישראלית חדשה

ענף התעופה הישראלי שוצף וגועש לאחרונה. ביום ראשון פורסם כי נסללה הדרך להקמה של חברת תעופה ישראלית חדשה. החברות הקפריסאיות והיווניות טוס איירווייז ובלו בירד, שנמצאות תחת בעלות ישראלית של חברת קווי חופשה, עברו את המשוכה הרגולטורית הראשונה בדרך לקבלת רישיון מבצעי תפעולי שיאפשר הקמת חברה ישראלית חדשה בשם "טוס IL".
לאחר קבלת כל האישורים, טוס IL תוכל להפעיל טיסות גם למגוון יעדים מחוץ לאירופה. צי המטוסים של שתי החברות, טוס ובלו בירד, מונות כיום עשרה מטוסים, שלושה מהם בחכירה רטובה. מנכ"ל טוס IL, ניר דגן, ששימש בעבר מנכ"ל חברת ארקיע, אמר בשיחה עם ynet כי לחברה החדשה יהיו ארבעה מטוסים איירבוס 320A.
"העבודה הגדולה כרגע זה הבניה של הכל לפי התקנות הישראליות", אמר דגן. "זה תלוי בקצב ההתקדמות שלנו מול רת"א (רשות התעופה האזרחית), אנחנו מאוד מקווים שזה יהיה מהר, אל תוך הרבעון הראשון של 2026, כך שנוכל לטוס כבר ברבעון השני".