1 צפייה בגלריה
מטוס הבואינג 737 של אל על
מטוס הבואינג 737 של אל על
בואינג 737 של אל על
(צילום: דני שדה)
דיילת של חברת אל על טסה לפרנקפורט כשהיא חיובית לקורונה. הדיילת עשתה את הבדיקה בישראל ועלתה לטיסה לפני שהגיעה תוצאת הבדיקה. אתמול (יום ג') לפני ההמראה חזרה מגרמניה לישראל קיבלה הדיילת את תוצאת הבדיקה החיובית. אלעל ביטלה את הטיסה והמטוס, שעל סיפונו אמורים היו להיות 130 נוסעים, חזר ארצה עם צוות הטייסה בלבד.
לפי חוקי משרד הבריאות אין חובה לעשות בדיקות לאנשי צוות אוויר. הדיילת עשתה בדיקה ללא קשר לטיסה אליה הוקפצה בהתרעה קצרה. לפי הנחיות משרד הבריאות, רק עם חזרת צוותים לארץ עליהם לעשות בדיקה, אבל לא לפני טיסות מישראל.
בטיסה מישראל היו כ-100 נוסעים שקיבלו הודעה על הדיילת החיובית, כפי שנהוג לעשות בכל מקרה שמגלים חולה בטיסה.
גורמים בחברה מסרו ל-ynet: "לאחר הנחיתה בפרנקפורט נוסעים שהיו צריכים לעלות על הטיסה חזרה חיכו בגייט עד שהוחלט לבטל את הטיסה. נבדקו אפשרויות אחרות להטיס את הנוסעים, כולל להקפיץ צוות מהארץ או להעביר את הנוסעים לטיסות חלופיות, אך לבסוף הוחלט לבטל את הטיסה ולא לסכן את הנוסעים".
מחברת אל על נמסר לנוסעים: "לצערנו עלינו לבטל את טיסתכם מפרנקפורט לתל אביב מאחר והתגלה כי אחד מאנשי הצוות שלנו נמצא חיובי לקורונה ולאור זאת הצוות כולו אינו מורשה בשלב זה לבצע את הטיסה ארצה. אנו מתנצלים מאוד על אי הנעימות ועוגמת הנפש ויחד עם זאת מדגישים כי
אל על שמה את בטיחות ובריאות הנוסעים בראש סדר העדיפות.
"בשעה זו עושים צוותי אל על בארץ ובפרנקפורט מאמצים לדאוג להלנתכם בבית מלון ובהמשך נעדכנכם לגבי טיסה חלופית מחר".