3 צפייה בגלריה
שנג'ן
שנג'ן
שנג'ן, סין
(צילום: shutterstock)
חברת התעופה הסינית האינאן איירליינס הודיעה היום (ג') כי תשוב להפעיל את הקו הישיר בין העיר שנג'ן לישראל, זאת לאחר כמעט שלוש שנים של הפסקה. הטיסות יופעלו בימי שלישי החל מ-29 בנובמבר במטוסי דרימליינר חדישים.
הכרזת כעת על חידוש הקו נעשית על רקע הערכות כי בכוונת הממשל הסיני לפתוח את סין מחדש לעולם החל מחודש מרץ הקרוב. כזכור, סין מיישמת מדיניות אפס-קורונה נוקשה, ועד שתשוב לשגרה, הנוסעים לסין מחוייבים בביצוע שתי בדיקות PCR לפני הטיסה, הנפקת תו ירוק סיני משגרירות סין בישראל, ובידוד בן 10 ימים עם הכניסה לסין על חשבון הנוסע.
החברה הרביעית בגודלה בסין, שנכנסה לישראל בסערה בשנת 2016 והפעילה בשיא פעילותה תשע טיסות שבועיות ישירות לארבעה יעדים שונים בסין, עצרה לחלוטין את פעילותה בארץ בפברואר 2020 לאחר התפרצות מגפת הקורונה.
3 צפייה בגלריה
בואינג 787 של חברת האינאן איירליינס
בואינג 787 של חברת האינאן איירליינס
בואינג 787 של חברת האינאן איירליינס
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל האינאן אירליינס ישראל, אנדי וויי, מסר: "השוק הישראלי עלה על כל הציפיות שלנו בימים שלפני הקורונה ואנחנו משוכנעים שחזרתנו לפעילות מהווה ניצן לשובם של התיירים ואנשי העסקים הסינים לישראל, וחזרתם של הישראלים לסין. אנו מקווים להכריז על פתיחת קווים נוספים בין ישראל לסין בקרוב".
העיר שנג'ן גובלת בהונג קונג ומהווה מרכז טכנולוגי מוביל בסין (עמק הסיליקון הסיני). מטות של ענקיות הטכנולוגיה בסין וואווי וטנסנט נמצאות בעיר המוגדרת כאזור כלכלי מיוחד בסין. עד לפני שלושה עשורים הייתה שנג'ן כפר דייגים קטן, וכיום מתגוררים בה 20 מיליון תושבים והיא סמל לצמיחה הכלכלית בסין. רכבת תחתית מחברת בינה להונג קונג ורכבת מהירה ממנה לגואנגג'ואו.
האינאן מצטרפת לקתאי פסיפיק שמפעילה כיום שלוש טיסות ישירות בשבוע להונג קונג, ומשם טיסות המשך ליעדים כמו בנגקוק, מנילה, סינגפור, סיאול, טוקיו וסידני. החברה צפויה להוסיף קווים נוספים בקו לישראל. במסיבת עיתונאים שערכה היום החברה בתל אביב הוצגו תוצאות סקר שנערך עבורה בקרב מדגם מייצג של 500 ישראלים ולפיו 66% מהם מתכננים לטוס לאחת ממדינות אסיה-פסיפיק, כאשר היעדים המועדפים על הישראלים הינם תאילנד, יפן ואוסטרליה.
3 צפייה בגלריה
מטוסים של חברת קתאי פסיפיק חונים בהונג קונג
מטוסים של חברת קתאי פסיפיק חונים בהונג קונג
מטוסים של חברת קתאי פסיפיק חונים בהונג קונג
(צילום: shutterstock)
עדות נוספות להתחממות בגזרת הטיסות למזרח ניתנה אתמול כאשר חברת קוריאן אייר הודיעה כי החל מחודש דצמבר הקרוב תחל להפעיל טיסות בקו סיאול-נתב"ג, לאחר היעדרות של כשנתיים בשל מגפת הקורונה, החברה הודיעה כי הטיסה הראשונה לסיאול תצא ב-26 בדצמבר בשעה 22:00. קוריאן אייר שלוש טיסות שבועיות בימים שני, רביעי ושישי בשעה 22:00. משך הטיסה: 11 שעות. הנחיתה בנמל התעופה אינצ'ון (Incheon) המרוחק כ-50 דקות נסיעה ממרכז העיר סיאול.
הנוסעים גם יוכלו ליהנות מהשותפות של החברה בברית התעופה Skyteam ולהגיע לעשרות יעדי המשך ברחבי המזרח הרחוק, לרבות יפן, סינגפור, הונג קונג וסין. פתיחת הקו מגיעה חודשים ספורים לפני השקת הקו המתוכננת של אל על לטוקיו, ויפן תהיה אחד מהיעדים שינסו בחברה לקדם.