שלווה ושמעון דהן היו נצורים לפני שנתיים על ספינת הקרוזים "דיימונד פרינסס", יחד עם עוד ישראלים בחופי יפן. אז נגיף הקורונה החל להתפשט בעולם וזה היה למעשה מקרה ההדבקה הראשון מחוץ לסין והם היו הישראלים הראשונים שנדבקו בנגיף. אותה הדבקה נצרבה בזיכרון של רובנו, מה שגרם וככל הנראה עוד יגרום לאנשים רבים להירתע מלעלות על אוניית תענוגות ואף לצאת לנופש (הכולל שהייה ליד עוד אנשים) בכלל.
להפתעתנו, מי שכבר לא חוששים בכלל הם בני הזוג דהן, שהתאוששו מהטראומה וחזרו לנפוש - בקרוזים. רק לאחרונה חזרו השניים מקרוז שיצא מרומא לאגן הים התיכון, והזמינו קרוז נוסף דרך חברת איסתא לשיט בפיורדים הנורווגיים, כך נודע לממון.
3 צפייה בגלריה
חלק מהנוסעים מספינה "דיימונד פרינסס" מתחילים להתפנות ממנה
חלק מהנוסעים מספינה "דיימונד פרינסס" מתחילים להתפנות ממנה
ספינת "דיימונד פרינסס" לפני כשנתיים ביפן
(צילום: AP)
"שום דבר לא ימנע ממני לעלות על קרוז. זו אהבה שלי ושל בעלי, אנחנו אוהבים להפליג וטייל", אמרה דהן בריאיון לאולפן ynet שהייתה רגילה לנפוש בקרוזים יחד עם בעלה שמעון במשך 22 שנה.
דהן בת ה-65, שכונתה אז "חולת הקורונה הראשונה מישראל", סיפרה שהם חיכו שנתיים עד שאזרו אומץ לצאת להפלגה ראשונה מאז אותה הפלגה טראומטית. "שנתיים זה מספיק זמן. צריך להמשיך את החיים כרגיל".

"הנשירה ממשיכה אבל בזכות הקרוז מצב הרוח מתחיל לחזור"

בנוסף, הסבירה דהן עד כמה זה עזר לה לשיפור מצב הרוח הירוד שחוותה מאז אותו מקרה מול חופי יפן לצד תופעות הלוואי שהיא חווה עד היום כמו נשירה, מאז שחלתה בקורונה. "אז הנשירה ממשיכה אבל מאז הקרוז מצב הרוח מתחיל לחזור לאט לאט ובדיוק בגלל זה הילדים שלי אמרו לי לנסוע ושאפסיק לחשוש. הם עודדו אותנו לעשות את זה וזה באמת עשה לי קצת טוב אחרי שהייתי סגורה בבית כל כך הרבה זמן", אמרה דהן שלדבריה אינה עובדת מאחר שפוטרה בעקבות הקורונה.
על השאלה המתבקשת - לא פחדת? ענתה דהן בשלילה: "ברגע שנרשמנו לקרוז אמרו לנו מה התנאים באונייה. למשל, במקום יותר מ-4,000 איש שאמורים לעלות על האונייה היינו רק 1,200 איש".
3 צפייה בגלריה
ספינת הקורונה דיימונד פרינסס יפן
ספינת הקורונה דיימונד פרינסס יפן
כבר לא ממלאים את ספינות התענווגת כבעבר
(צילום: AFP)
כזכור, שלווה דהן ובעלה שמעון היו בין 15 הישראלים ששהו בהסגר ב"דיימונד פרינסס" שעגנה ביפן. אחרי שבועיים בבידוד על סיפון הספינה, נמצא כי שמעון חלה בנגיף - והוא נותר בבית החולים הצבאי בטוקיו, ולאחר מכן בני הזוג הובאו לישראל לבידוד בשיבא. אחרי חודש וחצי בבידוד, ביפן ובישראל, שוחררה דהן מבית החולים.
שנה וחצי אחרי האירוע עוד התמודדה שלווה דהן עם תופעות לוואי הרבות של ההדבקה בנגיף וסיפרה כי היא סובלת מעייפות, מצבי רוח ונשירה מוגברת של שיער. אבל הסוף, כאמור, אופטימי וגם בני הזוג דהן השאירו את הקורונה מאחוריהם.
השבוע פרסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) כי הוא מייעץ לאנשים להימנע משיט בכלל. ללא קשר למצב החיסוני שלהם. בעיקר בשל מקרים של הדבקות בזן האומיקרון שהופיעו במספר קרוזים לאחרונה.
על כך הגיבה דהן כי "תמיד יש חשש להידבק. גם מלצאת לעשות קניות יש חשש. הוא תמיד ישנו אבל אי אפשר לעצור את החיים. צריך להמשיך לחיות לצד העובדה שנשמור יותר על מרחק ועל עצמנו, נשים מסכות ועד ההפלגה הבאה יש עוד זמן. נראה מה יהיה עד אז אבל הכל בסדר".
3 צפייה בגלריה
שלווה דהן אחרונת המטופלות מ"ספינת הקורונה" משתחררת מבית החולים שיבא לאחר שהבריאה
שלווה דהן אחרונת המטופלות מ"ספינת הקורונה" משתחררת מבית החולים שיבא לאחר שהבריאה
שלווה דהן משתחררת מבית החולים שיבא לאחר שהבריאה
(צילום: דוברות שיבא)
דהן אף שיתפה כי על עניין המסכות היא מקפידה מאוד. "אני שומעת היום דיבורים על הורדת ההנחיה ללכת עם מסכה. אני אמשיך לשים מסכה גם אם כבר לא תהיה חובה לעטות אותה". דהן כאמור, אושפזה כשחזרה לארץ במשך כחודש בבית החולים תל השומר ומאז כאמור סובלת מתופעות ה"לונג קוביד" אך מנסה לשים כיום את הקורונה מאחוריה על מנת לחזור לעצמה לפחות מבחינה נפשית.