2 צפייה בגלריה
בואיגנ 737 של אל על
בואיגנ 737 של אל על
בואיגנ 737 של אל על, אילוסטרציה
(צילום: JetKat / Shutterstock)
מחווה אנושית מרגשת בטיסת אל על. המטוס של החברה הישראלית שהיה ביום שלישי בדרכו למרוקו נאלץ לבצע נחיתה לא מתוכננת בשדה התעופה אתונה בעקבות התקף לב חמור שעבר אחד הנוסעים. לפני שפונה מהמטוס באמבולנס פנה הנוסע לצוות ואמר שוה חושש להיות לבד בבית חולים במדינה זרה, בין היתר כי הוא לא דובר אנגלית ברמה גבוהה. טום פסטוך, דייל אל על, הבטיח לנוסע כי הוא יירד איתו מהמטוס וילווה אותו לבית החולים עד שיגיע לשם בן משפחה מישראל.
נציין כי נדיר שאיש צוות פעיל יורד מטיסה כדי ללוות נוסע לקבלת טיפול רפואי ולאשפוז. חברות התעופה אינן נדרשות לספק שירות כזה, אך למזלו של הנוסע על מטוס הבואינג 737 היו באותה טיסה חמישה דיילים, אחד יותר מהנדרש על פי חוק, ולכן טום יכול היה לרדת מהטיסה מבלי לפגוע בכשירות הצוות שהמשיך ליעד המקורי.
בשיחה עם ynet שחזר טום את השתלשלות האירועים: "היינו בדרך למרוקו, כשעתיים אחרי המראה, כאשר נוסע ניגש אליי ואמר שיש לו מצוקה רפואית ושהוא לא חש בטוב. פניתי למנהלת שירות ושאלנו בכריזה אם יש רופא מטוס, אבל לא היה. הקברניט, בהמלצת רופא החברה, החליט לא לקחת סיכון ולנחות באתונה. כל הנוסעים הבינו את המצב.
2 צפייה בגלריה
טום פסטוך דייל אל על
טום פסטוך דייל אל על
טום פסטוך בסוף קורס הדיילוּת
(צילום באדיבות אל על)
"בנחיתה ישבתי קרוב אל הנוסע וסייעתי לו. בעקבות העובדה שהוא טס לבד, ולא דובר אנגלית כל כך טוב, מנהלת השירות והקברניט החליטו להוריד איש צוות מהמטוס לצורך ליווי הנוסע. ניגשתי למנהלת השירות ואמרתי שאין לי בעיה לעזור, נרתמתי למשימה וליוותי אותו לבית החולים באמבולנס.
"הייתי שם לכל דבר שהוא היה צריך, עזרתי לו לתקשר עם הרופאים, והייתי בקשר עם המשפחה שלו ועם אל על שנרתמו מעל ומעבר. בשלב מסוים הוחלט לשלוח אותו לבית חולים פרטי, ונשארתי איתו עד לסיום הבדיקות לפנות בוקר.
"זאת חוויה לא שגרתית, אנחנו מתייחסים לאירועים כאלה ברצינות רבה ומלמדים אותנו בהכשרה להיות מוכנים בכל עת לכל אירוע, זה הערכים שלנו באל על וזה מה שעושה את החברה לכל כך ישראלית. אני מרגיש גאווה רבה. טיפלתי בו כאילו הוא בן משפחה שלי, ואני עדיין בקשר עם המשפחה". מצבו של הנוסע יציב והוא עדיין מאושפז בבית חולים באתונה.