2 צפייה בגלריה
פליס רוס
פליס רוס
פליס רוס, הובילה לתפיסת גנב מזוודות
(צילומים: מגדה הוקל ו-shutterstock)
פליס רוס ידועה כמעצבת תאורה מתל אביב שעובדת בתיאטראות ובבתי אופרה ברחבי העולם. לאחרונה היא זכתה לפרסום דווקא בזכות יכולות הבילוש שלה, שהובילו לתפיסתו של גנב סדרתי ביוון.
רוס קיבלה ביוון את הכינוי "הגיבורה הישראלית האלמונית של התיירות במדינה" אחרי שהביאה לתפיסתו של גנב מזוודות בנמל התעופה באתונה, שאותו מחפשת המשטרה המקומית כבר שש שנים.
המעצבת, שמעבירה הרבה מזמנה במטוסים, סיפרה: "חזרתי ארצה אחרי חודש עבודה באופרות של מינכן ואתונה. הדיילת בטיסה לארץ הציעה לי להפקיד גם את המזוודה הקטנה שהעליתי למטוס. שכחתי לגמרי שהשארתי בה את אוזניות האיירפוד החדשות שלי, קרמים על בסיס יוגורט וגם גבינת פטה יוונית אמיתית".
בעוד הכבודה הרגילה נחתה בארץ, כמתוכנן, המזוודה הקטנה מעולם לא הגיעה. "אחרי יומיים הייתה לי הארה", היא מספרת, "נזכרתי שאני יכולה לאתר את האוזניות, והן אכן הופיעו במפה בפרבר ממערב לאתונה בשם פריסטרי". למחרת "טיילו" האוזניות הלוך ושוב בין נמל התעופה לפרבר. עם המידע הזה, ובעזרת ידיד יווני, פנתה רוס למשטרת אתונה, שפתחה בחקירה. "בינתיים קיבלתי בחזרה את המזוודה, בלי הקרמים, הגבינה והאוזניות. צחקתי עם הבת שלי שמדובר בגנבת שהשתמשה בקרמים ואכלה את הגבינה תוך שהיא מקשיבה למוזיקה יוונית".
2 צפייה בגלריה
נמל התעופה באתונה
נמל התעופה באתונה
נמל התעופה באתונה
(צילום: shutterstock)
רוס גם הבחינה כי המנעול לא נפרץ, אלא נפתח, מה שהגביר את החשד שמדובר ב"עבודה מבפנים". גם את המידע הזה היא העבירה למשטרה, שהחליטה לפשוט על ביתו של חשוד, עובד במחלקת האבידות בנמל התעופה. לתדהמתם, מצאו שם השוטרים 19 רמקולים, 41 דיסקים חיצוניים, שני מחשבים, שישה טבלטים, 35 טלפונים סלולריים, 41 שעונים, 47 תיקי יוקרה, סיגרים, תכשיטים ושטרות כסף מכל העולם. החשוד שנעצר הודה כי הוא גונב כבר מ-2016.
אגב, את האוזניות של רוס הוא השליך כשראה שהן מהבהבות במהלך האיתור. המעצבת תחזור בקרוב לעבוד בתיאטרון הלאומי של אתונה, והיא מקווה ש"השלטונות שם יעניקו לי אזרחות כבוד או אי קטן".