1 צפייה בגלריה
שדה תעופה בימי קורונה
שדה תעופה בימי קורונה
בדרך לחו"ל
(shutterstock)
לצד זינוק בביקושים לחופשות בחו"ל בפסח ובקיץ, עם הסרת מגבלות הקורונה, נוספה לעלות החופשה גם תוספת תשלום עבור ביטוח נסיעות מקיף, הכולל גם ביטול והארכת נסיעה במקרה של הידבקות בקורונה בחו"ל. מתברר כי קיימים פערים של עשרות אחוזים בין תעריפי חברות הביטוח שמציעות ביטוח כזה. בסיוע חברת WOBI ערכנו בדיקה השוואתית בקרב חמש חברות מובילות: שירביט, הפניקס, מנורה, פספורטקארד וכלל.
ביטוח הנסיעות המקיף לחו"ל, בשונה מהביטוח הבסיסי, נחוץ למקרה שבו אחד מבני המשפחה יימצא חיובי לקורונה רגע לפני הנסיעה ולא יוכל לטוס. עם ביטוח כזה, הוא יקבל החזר על הנסיעה, כולל מלווה לעתים, למשל במקרה של הורה שאמור לטוס עם ילד.
בנוסף, נוסע שנדבק בקורונה בחו"ל שעלול להיתקע ביעד בבידוד ולשלם מכיסו עבור הארכת השהייה בבית המלון, על ביטול/שינוי הטיסות המקוריות, ועל כרטיסי טיסה חדשים לארץ.
Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית, המפעילה פלטפורמת השוואה וקנייה של מוצרי ביטוח, השוותה מחירי ביטוח נסיעות בסיסי, ביטוח קיצור/ביטול נסיעה (הכולל כיסוי "אירועי קורונה", כלומר גם אשפוז ועיכוב בחו"ל) וכן של תוספות פופולריות בשלושה יעדים פופולריים עבור זוג עם שני ילדים מתחת לגיל 12 וכן עבור זוג בני 65 ללא ילדים. היעדים שנבחנו הם איטליה, תאילנד וארה"ב.
אסף גרינברג, מנהל השיווק ב-Wobi: "הפער בתמחורים יכול להגיע לעשרות אחוזים ואף יותר, תלוי בפרופיל הנוסעים, הרכב הכיסוי והיעד. חשוב לציין כי המחירים שניתנו הם בהתאם לפרופילים מדויקים שנבחרו. כל שינוי בפרופיל הנוסע, הרכב הכיסוי והיעד יביא לשינוי בתמחור".
הבדיקה מעלה כי קיימים פערים של עד כ-60% במחירי ביטוח הנסיעות הבסיסי לחו"ל, ופערים של עד 50% בתוספת הכיסוי למקרי קורונה. על פי בדיקה השוואתית המתייחסת לעלות ביטוח לחו"ל בפסח (חודש אפריל) בכל החברות, נבדקו הפרמטרים הבאים: ביטוח בסיסי + תוספת ביטוח מקיף לקורונה. למשל, זוג בגיל 65 (ללא מחלות רקע וללא מחלות כרוניות) לתקופה של 7 ימים באיטליה בפסח. בשירביט הוא ישלם על ביטוח בסיסי וכיסוי לקורונה 108 דולר, בעוד שבהפניקס רק 99 דולר, בחברות מנורה ופספורטקארד 113 דולר, ואילו בחברת כלל 106 דולר.
הפערים מגיעים אפילו ל-40% כשמדובר בחופשה בפסח בארה"ב ל-10 ימים. כאשר מדובר במשפחה בהרכב של זוג פלוס שני ילדים עד גיל 12, עלות ביטוח כולל כיסוי לקורונה בהפניקס לחופשה באיטליה בפסח ל-7 ימים תעלה למשפחה 106 דולר, לעומת 162 דולר בפספורטכארד. פער של כ-35%.
כמו כן, משפחות שיטוסו בפסח על הילדים לתאילנד יגלו כי הפערים בין חברות הביטוח מגיעים עד 34%. בפניקס, לדוגמה, תשלמו מחיר כולל של 152 דולר לעומת 232 דולר בחברת פאספורכארד. זאת לפני שלוקחים בחשבון תוספת של כיסוי ספורט אתגרי (טיולי פילים, רפטינג בנהר, רכיבה על קורקינט ברחובות ועוד) שמקובל מאוד ביעד כמו תאילנד, וגם כאן מצאנו פער גדול במחירים שמגיע עד 76%. כך למשל בחברת כלל תוספת ביטוחית כזו עולה עוד 18 דולר למשפחה, לעומת חברת שירביט שגובה עבור התוספת 76 דולר למשפחה לכל התקופה של החופשה.
ואם מדברים על יעדים מבוקשים למשפחות, בבדיקה שערכנו עבור חופשות בארצות הברית גילינו כי כיסוי ביטוחי מלא לקורונה, כולל ביטוח בסיס, עולה 188 דולר למשפחה בשירביט, לעומת 256 דולר בחברת כלל או בחברת פאספורטכארד. כלומר, פער של 27%. במקרה הזה משפחה יכולה בקלות, על ידי השוואת מחירים, לחסוך קרוב ל-220 שקלים.
ממנורה נמסר בתגובה: "תעריפי החברה משתנים בין היתר, בהתאם ליעד הנסיעה, גילאים, ניסיון תביעות ועוד. במספר רב של יעדים וגילאים תעריפי מנורה מבטחים הם הזולים והתחרותיים ביותר".
מכלל נמסר: "כלל היא החברה היחידה שנותנת כיסוי הוצאות מעבר לתקופת הביטוח במקרה של צורך בבידוד ללא תשלום נוסף".
מפספורטכארד נמסר: "ההפרשים נובעים מהיקף כיסויים שונה וזמינותם. על פי אגף שוק ההון במשרד האוצר, פספורטכארד משלמת את שיעור התביעות הגבוה בישראל - 97% לעומת 77% ועד 85% בחברות אחרות".