בית משפט בקנדה קבע כי אייר קנדה אחראית על כל מה שכותב הצ'טבוט באתר האינטרנט שלה, זאת לאחר שחברת התעופה הלאומית של קנדה סירבה לקחת אחריות על מידע שגוי שמסר הצ'טבוט ללקוח.
2 צפייה בגלריה
מטוס אייר קנדה
מטוס אייר קנדה
מטוס של חברת אייר קנדה
(צילום: shutterstock)
תחילתו של הסיפור ב-2022 כאשר ג'ק מופאט, תושב ונקובר, התכוון לרכוש כרטיס טיסה לטורונטו כדי להשתתף בהלוויה של סבתו. הוא יצר קשר עם אייר קנדה ובדק אילו מסמכים דרושים לו כדי להיות זכאי ל"תעריף שכול", ואם יוכל לקבל החזר באופן רטרואקטיבי.
לפי צילום מסך שהציג מופאט משיחה עם צ'טבוט באתר החברה, נאמר לו כי יוכל לקבל זיכוי על ההפרש בין התעריף הרגיל לתעריף השכול בתוך 90 יום מהרגע שבו יונפק לו הכרטיס.
מצויד במידע זה הוא רכש כרטיס בכיוון אחד מוונקובר לטורונטו בסכום של 590 דולר, וכמה ימים לאחר מכן רכש כרטיס בכיוון ההפוך בסכום של 627 דולר. לאחר מכן, כאשר ניסה לקבל את ההחזר, חברת התעופה הודיעה לו כי תעריף השכול לא תקף לטיסות שכבר בוצעו, והפנתה אותו לתקנון טיסות השכול באתר החברה.
מופאט שלח לחברה צילום מסך של ההתכתבות עם הצ'טבוט חודש קודם לכן, ונציגי אייר קנדה בתגובה הודו כי הבוט השתמש ב"מילים מטעות", אך הבהירו כי יסתפקו בעדכון של התוכנה ולא ישיבו לו את ההפרש.
2 צפייה בגלריה
מי אחראי על הצ'טבוט?
מי אחראי על הצ'טבוט?
מי אחראי על הצ'טבוט?
(צילום: shutterstock)
מופאט תבע את החברה בגין הפרש המחירים, וזו טענה להגנתה בבית המשפט כי הצ'טבוט הוא "ישות חוקית נפרדת" ולכן אחראי למעשיו. השופט לא קיבל את הטענה וקבע כי הצ'טבוט הוא חלק מאתר האינטרנט של אייר קנדה, על אף שיש בו מרכיב אינטראקטיבי. השופט הדגיש כי צריך להיות מובן מאליו לחברת התעופה כי היא אחראית לכל המידע שמופיע באתר האינטרנט שלה, לא משנה אם המידע נכתב בעמוד סטטי או בצ'טבוט.
בית המשפט פסק כי הנוסע שילם 483 דולר מיותרים והחברה צריכה להשיב לו את הסכום, זאת בנוסף ל-26.80 דולר ריבית ו-93 דולר הוצאות משפט.