אם טיילתם בחופי מיאמי, לוס אנג'לס וערי חוף גדולות בעולם בוודאי הבחנתם שחלק מהשוטרים המקומיים רכובים על אופניים וסגוואי, וכך למעשה מגיעים במהירות לאזורים עמוסי תיירים. כעת תוכלו לראות גם מתנדבים שהצטרפו לשורות שוטרי ישראל, על אופניים חשמליים בחופי הכינרת.
כשאלפי רכבים תקועים בפקק ארוך ובלתי נגמר בכבישי סובב כינרת, כוחות הביטחון מתמודדים עם אחד האתגרים הגדולים ביותר והוא הגעה במינימום זמן לטיפול בקריאות התושבים והנופשים. כעת מצטרפת יחידה חדשה של עשרה רוכבי אופניים חשמליים לכוחות השיטור בסובב כינרת.
במשטרת טבריה פועלת יחידת מתנדבים ובה 202 מתנדבים מגיל 21 ועד לגיל 69, המורכבת מכ-80% גברים והיתר נשים.
רס"מ עדי ביטון, מפקדת יחידת המתנדבים במשטרת טבריה, הוסיפה "בחגים ובחופש הגדול הכינרת הופכת למוקד הבילוי המרכזי של הישראלים, לצד הבילוי נדרשת המשטרה לתת מענה למאות קריאות ביממה מהחופים השונים. הצפיפות בכבישים מאוד מקשה על ניידות המשטרה ולכן המפכ"ל, קובי שבתאי, הציע לנו להקים יחידת רוכבי אופניים חשמליים, כדי לשפר את הניידות שלנו בסובב כינרת.
3 צפייה בגלריה
שוטרים על גלגלים
שוטרים על גלגלים
שוטרים על גלגלים
(משטרת ישראל)
3 צפייה בגלריה
שוטרים על גלגלים
שוטרים על גלגלים
לא רק בחופי מיאמי: מתנדבים בכינרת
(משטרת ישראל)
3 צפייה בגלריה
שוטרים על גלגלים
שוטרים על גלגלים
יחידת הסיור המשטרתי על אופניים חשמליים בטיילת של טבריה
(משטרת ישראל)
במרחב כינרת הרימו את הכפפה והחלו לפרסם בחודשים האחרונים ברשתות החברתיות הצעה לציבור להגיע ולהתנדב ביחידה החדשה מסוגה והראשונה בישראל, של רוכבי אופניים חשמליים. ההיענות היתה מרשימה ובתוך זמן קצר גייסה המשטרה עשרה מתנדבים, בהם מתנדבת אחת. הקבוצה עברה הכשרה מתאימה והדרכה מקצועית, עיונית ומעשית.
"הם אמורים להסתובב לפחות פעם בשבוע, כל מתנדב למשך כשמונה שעות, ולנוע במהלך המשמרת בטיילת של טבריה ולאורך החופים המערביים כמובן שברגע שהם מתנדבים הם זוכים לכל הביטוחים כמו כל שוטר. זה שיא הקידמה המוטורית וכבר בימים הקרובים היחידה תהיה מבצעית ותתחיל לפעול", סיכמה רס"מ ביטון.
חן אופיר, בת 54, מקיבוץ אשדות יעקב איחוד סיפרה: "אני רוכבת אופניים מגיל 0 במושב ובהמשך בקיבוץ, האופניים הם הרגליים שלי. לפני כמה חודשים נשלחה הודעה על הקמת היחידה החדשה ומיד היה לי ברור שזה הבית שלי, האופניים נותנים לי נגישות מוחלטת בכל סובב כינרת, חיבור נוח לאזרח, וחוסכת את כל הפקקים שיש לניידת. עם האופניים יש לי נגישות לכל נקודה בכינרת וזה מאפשר לי מענה מהיר לכל אזרח שזקוק לנו".
אופיר היא המתנדבת היחידה כרגע בקבוצה הוסיפה כי "ממש לא מפריע לי שאני היחידה ביחידה הזו, המגדר מעולם לא הגדיר אותי, מבחינתי אשמח לתרום למשטרה ככל שאתבקש ואני מזמינה נשים נוספות להצטרף ליחידה, אני בטוחה שאזרח שפוגש שוטרת על אופניים ישתף יותר פעולה ".