9 צפייה בגלריה
דנה ברגר וחמי רודנר בהופעה במלון דן קיסריה ריזורט
דנה ברגר וחמי רודנר בהופעה במלון דן קיסריה ריזורט
דנה ברגר וחמי רודנר בהופעה במלון דן קיסריה ריזורט
(צילום: אביתר ניסן)
זוכרים את הימים שבהם היינו מזמינים נופש במלון, סתם כדי לנסוע למלון? עולם התיירות כבר שינה את פניו אינספור פעמים בעידן המגפה, ואחד השינויים הבולטים הוא החיבור בין עולם ההופעות לעולם המלונות.
ולא, אנחנו לא מדברים על הופעה בלובי של זמרת חובבת, אלא על הופעות של האמנים הגדולים במדינה, שעם ביטול ההופעות ה"ממוסדות" בעקבות הקורונה החלו לחפש אתרים חלופיים לפגישה עם הקהל. אם נוסיף לזה את הרצון של המלונות להציע לאורח הישראלי חבילות תוכן מפתות כדי למלא את מקומה של תיירות חו"ל שנמחקה, הנה נוסחה שהוכחה כמנצחת: מלון + הופעה בדיל אחד.
"בעבר היינו עושים מדי פעם סופשבוע עם אמן כזה או אחר, אבל זה היה קורה ממש מדי פעם ובהזדמנויות רחוקות", אומרת טלי קידר, סמנכ"לית השיווק והדיגיטל של מלונות דן. "אבל מאז הקורונה, קיץ 2020, הבנו שצריך להיות יותר מפתים לקהל הישראלי. עד הקורונה היינו עם הפנים לתיירות נכנסת. חוץ מאילת, שהייתה תמיד 'ישראלית', רוב המלונות פנו לתיירות חו"ל. ואז הבנו שקרה דבר וצריך להסתכל אחרת על הדברים".
הדבר הראשון שעלה לקברניטי דן בראש היה הרחבת הסצנה הקולינרית כדרך למשוך את התייר הישראלי. "חשבנו מה הישראלים רוצים, ידענו שהם אוהבים אוכל טוב, ועשינו ליין עם שפים גדולים. ואז שמנו לב שיש עניין עם הופעות. אנשים פחות הלכו להופעות בגלל מגבלות התקהלות, וגם כשהיה מותר פחדו. אז התחלנו להוסיף הופעות, וראינו שכשהאירועים יותר קטנים, אנשים לא מפחדים.
"בקיץ האחרון התחלנו לקיים הופעות שהן ממש נדירות, למשל חיבור של עברי לידר עם להקת בת שבע בקינג דיוויד, מלון שלא רגיל לווייב כזה. אירחנו בכל הארץ הופעות של אמיר דדון, תיסלם, הדג נחש, כמעט שבוע אחרי שבוע".
9 צפייה בגלריה
להקת תיסלם בהופעה במלון דן אכדיה
להקת תיסלם בהופעה במלון דן אכדיה
להקת תיסלם בהופעה במלון דן אכדיה
(צילום: אביתר ניסן)
9 צפייה בגלריה
להקת הדג נחש
להקת הדג נחש
להקת הדג נחש
(צילום: אלעד גרשגורן)
בסילבסטר האחרון התקיימו בדן אילת שורת הופעות שלא הייתם מצפים למצוא במלון: אינפקטד משרום, ברי סחרוף ובלקן ביטבוקס באירוע שהפך למסיבה מטורפת. בסוף השבוע האחרון אירח מלון דן קיסריה ריזורט את קרן אן שהגיעה מפריז כדי להופיע לצד אסף אמדורסקי.
ברשת גייסו לא מעט שמות גדולים להמשך: ב-19-17 במרץ יופיעו במלון המלך דוד ירושלים שלומי שבן ויוני רכטר במופע אקוסטי. אהוד בנאי, לא פחות, יופיע במלון דן כרמל חיפה בסופ"ש של 26-24 במרץ. בדן תל אביב יהיה זה ארקדי דוכין שיעלה על הבמה ב-1 באפריל למופע צהריים.
בסוף אפריל מלונות דן באילת יציעו שורת חיבורים בלתי שגרתיים על הבמה: מופע של אברהם טל שיארח את מרגול, מופע של החברים של נטשה שמארחים את נינט, ומופע של אביב גפן שמארח את רן דנקר ולהקת פורטרט.
האמנים, מעידה קידר, "מאוד שמחים לבוא, הם יודעים שזה קהל שמגיע לסופשבוע כדי לראות אותם. זה לא כמו הרתיעה שיש מאירועי חברה, שהחברה בחרה את האמן. כשאנשים מגיעים לראות את אסף אמדורסקי, הם לא מגיעים למלון ועל הדרך רואים את אסף – הם באים בשבילו".
9 צפייה בגלריה
ברי סחרוף
ברי סחרוף
ברי סחרוף
(צילום: יאיר שגיא)

300 איש במקום אצטדיון מלא

גם ברשת מלונות פתאל מארחים מדי שנה שמות גדולים במוזיקה העברית, במסגרת פסטיבל פתאל רוק, שמתקיים מדי חודש מארס במלונות הרשת באילת. ברשת ראו את הנולד וזיהו את החיבור בין מלונות והופעות הרבה לפני פרוץ הקורונה. בחודש הבא (5-3 במרץ) תתקיים המהדורה השמינית של הפסטיבל, אחרי הפסקה של שנתיים בחסות הסגרים. השנה יופיעו באולם הפביליון במלון הרודס באילת שלום חנוך שיארח את אביב גפן ושירי מימון, הפרויקט של עידן רייכל, להקת תיסלם שתארח את דני סנדרסון, עילי בוטנר וילדי החוץ שיארחו את ירמי קפלן, ואטרף שיארחו את פבלו רוזנברג, מוש בן-ארי ואריאל זילבר.
בספטמבר האחרון השיקה הרשת פסטיבל מוזיקה נוסף בשם "ספיריט פסטיבל" במלונות ים המלח, והוא צפוי להתקיים גם בשנה הבאה.
"זה התחיל מכך שזיהינו צורך לתת לקהל משהו נוסף שיתקיים בתוך המתקנים של המלון", אומרת ענת אהרון, מנהלת חטיבת שיווק ומכירות בפתאל. "יש לנו הרבה מלונות באילת עם שטחים שבהם אפשר לעשות הופעות. בסופו של דבר, אתה מצפה ממלון שייתן לך ערך מוסף. קיימנו אירועים גם בתקופות של חוסר ודאות בגלל הקורונה, והקהל הצביע ברגליים".
גם אהרון מציינת שהאמנים לא רואים בהופעה במלון פחיתות כבוד. "זה מדהים, את רואה אמן בסדר גודל של דני סנדרסון ושלום חנוך, שמות גדולים שרגילים לאצטדיונים, עומדים מול אלפיים איש. זה עושה את החוויה אינטימית גם עבורם, והם מאוד נהנים. רובם גם נשארים בכיף במלון כל סוף השבוע".
"בהופעה במלון אתה מקבל את האמן בצורה אינטימית", מוסיפה טלי קידר ממלונות דן. "הרבה פעמים הטריגר להזמנה זה האמן. באילת אפשר להגיע להופעה מול אלף איש, אבל רוב ההופעות אינטימיות, 300-200 איש. העלינו הפקה של שלום חנוך עם אורית שחף מ'היהודים' במופע אינטימי וזה היה מהמם. כמעט אנפלאגד. לא היה אמן שלא רצה לבוא כי זה בית מלון. כנראה ששלמה ארצי לא יבוא, ואנחנו גם לא מנסים. אנחנו רואים אותו בקיסריה וזורמים איתו והכל בסדר".
אהרון: "התופעה של ההופעות במלונות גברה בזמן הקורונה למרות שזו תקופה מאתגרת. ההנחיות המשתנות הגבילו אותנו מאוד. קרה שקבענו ופירסמנו הופעות ואז אמנים נדבקו או הגבילו התקהלויות. אבל המשכנו. סגרנו בעיקר הופעות בחוץ, הופעות קטנות. לשמחתי הכיוון הוא שהמצב משתפר ומשתחרר ונקווה שככה זה יישאר".
9 צפייה בגלריה
אהוד בנאי
אהוד בנאי
אהוד בנאי
(צילום: ערן גרנות)

על הגג עם יין ושמיכה

גם ברשת ישרוטל מאמינים בהופעות במלון: שבוע לפני פסח, ב-9-7 באפריל, תשיק הרשת במלון אוריינט בירושלים פסטיבל בשם "תשעה קבין של יופי", בו יופיעו ירדנה ארזי לצד סימפונט רעננה. התזמורת תבצע יצירה קלאסית שהלחין במיוחד לאירוע גיל שוחט בהשראת הספר "החדר שמול החומות" של שפרה הורן, ואילו ארזי תחדש שיר של להקת "שוקולד מנטה מסטיק" במסגרת הופעה חגיגית עם התזמורת.
אמנים מהשורה הראשונה, מתברר, פוקדים לא רק את המלונות הגדולים. גם מלונות בוטיק אימצו בחום בתקופת הקורונה את אירוח ההופעות. במלון דריסקו, הממוקם במושבה האמריקאית הציורית בתל אביב, עורכים בשבתות בערב הופעות אקוסטיות בחלל המסעדה הפתוח כחלק מחבילות הלינה במקום. החבילה כוללת יין חופשי במהלך ההופעה, ועד עתה כיבדו את הקונספט בנוכחותם חמי רודנר, דנה ברגר, מיכה שטרית, אסף אמדורסקי ועוד. ב-5 במרץ תגיע דנה ברגר להופעה נוספת. כשהטמפרטורות מאפשרות, עוברת זירת ההופעות לגג של המבנה. ושם, בחסות שמיים זרועי כוכבים ושמיכות חימום לקהל, זו כבר הופעה שכמוה לא רואים בכל יום.
באלמא – מלון ומרכז אמנויות בזכרון יעקב – לא מסתפקים בנוף הים כמוקד משיכה לאורחים. למקום שעל רכס הכרמל יש שיתוף פעולה עם מועדון זאפה, במסגרתו מתקיימות הופעות בשני אולמות במלון. ההופעות פתוחות גם למי שאינם אורחי המלון, ובקרוב צפויים לעלות על הבמה בועז שרעבי, הג'ירפות, הקאמרטה הישראלית ירושלים, קרולינה, ריקי גל, ועוד.
9 צפייה בגלריה
אולם אלמא במלון אלמא בזכרון יעקב
אולם אלמא במלון אלמא בזכרון יעקב
אולם אלמא במלון אלמא בזכרון יעקב
(צילום: איתי סיקולסקי)
9 צפייה בגלריה
הופעה של בועז שרעבי באלמא זכרון יעקב
הופעה של בועז שרעבי באלמא זכרון יעקב
הופעה של בועז שרעבי באלמא זכרון יעקב
(צילום: אור בן יהודה)
במלון פסטורל בכפר בלום מביאים את המוזיקה אל הטבע: לאחרונה מאור כהן ניהל אמנותית סדרת מופעים בשם "קול הרוק (והג'אז הזה)" בהשתתפותו וביחד עם חמי רודנר, ערן ויץ, יהלי ויהושע סובול, ועוד. בתאריכים 2.4-31.3 יתקיים סופ"ש בשם "עץ של כוכבים", שבשיאו תעלה על במת המלון שבלב עמק החולה חוה אלברשטיין בכבודה ובעצמה, למופע שכולל את הרפרטואר האינסופי שלה.
9 צפייה בגלריה
פנים אולם אופרה מלון פסטורל
פנים אולם אופרה מלון פסטורל
פנים אולם אופרה מלון פסטורל
(צילום: סטודיו גולן)
9 צפייה בגלריה
חווה אלברשטיין
חווה אלברשטיין
חוה אלברשטיין
(צילום: יאיר שגיא)
לא רחוק משם, במלון גליליון, מציעים גם פסטיבלי תרבות. אבי ביטון, מנהל התוכן של הפסטיבלים, מספר שבמלון עמלים במשך כמה חודשים על הכנת כל פסטיבל, וכי המלון החליט לקדם מופעים של אמני העבר הגדולים, שלמרבה הצער אנו נוהגים להיזכר בהם רק אחרי לכתם, במקום לתת להם את הכבוד והבמה בעודם בחיים. במלון מארחים אמנים ותיקים לצד עכשוויים, והקהל מתרפק על הנוסטלגיה. במסגרת זו כבר התארחו מירי אלוני, שולי נתן, דורון מזר, אופירה גלוסקא, שולה חן, דורי בן-זאב, ועוד.
היום ומחר מארח המלון הופעה של להקת הסיקסטיז (מוטי דיכנה, יואל ואלי חדד), וב-13 במרץ יעלה על הבמה מול נופי הגליל והגולן חיים אוליאל, יוצא להקת שפתיים.
במנתור הרי ירושלים שבמעלה החמישה, מרשת סלינה, רקחו סוף שבוע מוזיקלי ב-12-10 במרץ. בהשתתפות אביתר בנאי בהופעה אינטימית, ומוש בן ארי בהופעה אקוסטית על תקן קבלת שבת.

כמה זה עולה

באופן טבעי, הופעה במלון מייקרת את השהות בהשוואה לחבילת נופש רגילה. "זה מייקר במעט מאוד, בכמה מאות שקלים לזוג לסופ"ש", מעריכה טלי קידר ממלונות דן. "אם תתמחרי לחוד מסעדה, הופעה ומלון, זה יוצא יקר יותר. אנחנו מפרסמים בניוזלטר, ותוך כמה ימים כל החדרים נתפסים. לפעמים המכירה מתבצעת בכמה גלים: למשל יש סולד-אאוט, ואז מתחילים ביטולים של אנשים בגלל בידודים וכו', ואז אנחנו פותחים שוב למכירה".
הנה כמה מחירים לדוגמה:
  • פסטיבל רוק פתאל במלון יו מאג'יק פאלאס באילת, על בסיס חצי פנסיון וההופעות: מ-1,963 שקל לזוג ללילה.
  • מלון אלמא בזכרון יעקב, באמצע השבוע עם ארוחת בוקר והופעה: החל מ-1,450 שקל לזוג ללילה. חבילת סופ"ש של 2 לילות + הופעה על בסיס לינה וארוחת בוקר: מ-3,040 שקל לזוג.
  • חבילת ההופעות במלון דריסקו תל אביב כולל לינה, ארוחות בוקר ושובר לארוחת ערב במסעדת המלון: החל מ-2,000 שקל.
  • פסטיבל "תשעה קבין של יופי" במלון אוריינט ירושלים: 3,950 ל-2 לילות לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר, ו-4,700 שקל ל-3 לילות.