מתלבטים של הרגע האחרון? התורים בנתב"ג נראים מאיימים מדי? אם החופשה בארץ עדיין קורצת לכם ואתם אנשי הדקה ה-90 - הכתבה הבאה עבורכם.

ליל הסדר באילת או בים המלח - השאלה כמה מוכנים לשלם?

בבדיקה שערכנו אספנו מחירי מלונות הכוללים ארוחת בוקר ומתייחסים לזוג בחדר עבור ארבעה לילות במלונות ברמת 5 כוכבים בישראל. נתחיל באילת. להפתעתנו, מצאנו חדרים פנויים עם טווח די רחב של מחירים בעיר הנופש הדרומית. כך למשל, במלון רויאל ביץ' מבקשים כ-12,192 עבור ארבעה לילות החל מיום חמישי הבא (14.4.22), ממש לפני ליל הסדר. אפשרות נוספת קצת יותר זולה במהלך חול המועד היא במלון דן אילת, חופשה בו תעלה "רק" 10,600 לזוג.
4 צפייה בגלריה
מלון דן אילת
מלון דן אילת
מעל 10,000 שקלים לזוג בפסח. מלון דן אילת
(צילום: סיון פרג')
מאחר שמדובר בחג משפחתי, בחישוב מהיר למשפחה עם שני ילדים יש להכפיל את המחירים ואז המספרים כבר מגיעים ליותר מ-20 אלף שקל עבור נופש קצר.
מחירים יותר סבירים מצאנו במלונות המלך שלמה, שם ארבעה לילות יעלו לזוג כ-6,692 שקלים ובמלון מלכת שבא תשלמו כ-6,795 שקלים לאותה תקופה. מלון אריאה החדש יחסית יעלה כ-7,560 לזוג לארבעה לילות.
מחירי מלונות
בים המלח, המחירים יורדים נמוך יותר. מלון נבו (ישרוטל ים המלח לשעבר) עולה כמעט 6,000 שקלים במהלך החג. ישרוטל גנים עולה לזוג כ-6,072 שקלים לתקופה של ארבעה לילות.

מה קורה בירושלים ובתל אביב?

אם תרצו לבלות ארבעה לילות (כולל ליל הסדר) במלון אוריינט היוקרתי תיפרדו מלא פחות מ-10,411 שקלים. מלון ממילא עולה קצת יותר, כ-10,746 ואם תרצו לנפוש במצודת דוד, מצאנו חדרים פנויים בחג השני של פסח. אז ארבעה לילות יעלו לזוג כ-11,700 שקלים.
4 צפייה בגלריה
שיא במלון רויאל ביץ' ת"א: יותר מ-20 אלף שקל לזוג בפסח
שיא במלון רויאל ביץ' ת"א: יותר מ-20 אלף שקל לזוג בפסח
שיא במלון רויאל ביץ' ת"א: יותר מ-20 אלף שקל לזוג בפסח
(צילום: אסף קמר)
בתל אביב, שמתחילה לקבל תיירים מחו"ל אחרי שנתיים, יש גם זמינות סבירה של חדרי מלונות במהלך החג וחול המועד ויכול להיות שהסיבה המרכזית היא המחירים הגבוהים של המלונות המובילים באזור.
מחירי מלונות
במלון ג'אפה למשל, זוג ישלם על ארבעה לילות כ-10,962 שקלים, בשרתון באותה תקופה התשלום יהיה כמעט 12 אלף שקל וברויאל ביץ' בתל אביב, לארבעה לילות המחיר יהיה 20,269, כן, יותר מ-20 אלף שקל. אגב, אף אחד מהמחירים הנ"ל לא מתייחסים לסוף השבוע של ליל הסדר, שנחשב הכי יקר.

בגזרת הצימרים

במדגם שעשינו חיפשנו מחירים לארבעה לילות במקומות הלינה שעדיין פנויים, בתאריכים זהים במהלך חול המועד פסח. המחירים הם לפני תוספות בתשלום כמו ארוחת בוקר.
התוצאות הראו מחירים יקרים, אבל לא יקרים בהרבה מהמחירים השכיחים לאורך השנה. זוג שירצה לבלות ארבעה לילות בצימר Julie's Cabins בנאות גולן יפרד מ-5,241 שקלים.
מחירי מלונות
הצימר בברוכים קלע אלון של גיל וגלית יעלה באותה תקופה כמעט 6,000 שקלים והצימר "אדוה גבוה מעל כולם" בראש פינה יעלה כבר 7,441 שקלים.
צימר דומה בחד נס יעלה 7,581 שקלים ו"פלינה" בגני יוחנן נוסק למחיר של 7,772 שקלים לזוג. למרות שהמחירים במבט ראשון נראים יקרים, לעומת המחירים השכיחים במהלך השנה לא נראה שבעלי הצימרים העלו מחירים בצורה משמעותית במהלך החג, בניגוד למה שבעלי המלונות עשו בצורה גלויה למדי.

איפה בחרתם לנפוש הכי הרבה בארץ?

לפי נתונים שנאספו באתר booking.com, הישראלים הזמינו הכי הרבה חדרי מלון במהלך החג בעיר הנופש הדרומית - אילת, אחריה בתל אביב, ירושלים במקום השלישי ואחריה טבריה. חיפה במקום החמישי במספר ההזמנות לפי נתוני האתר.
4 צפייה בגלריה
תל ואביב וירושלים
תל ואביב וירושלים
למרות יוקר החופשה. תל אביב וירושלים במקום השני בהעדפות הישראלים לפסח
(צילומים: shutterstock)
איזה סוג אירוח הכי מבוקש בארץ? מלונות הם סוג מקומות האירוח הפופולריים ביותר שהוזמנו על ידי ישראלים בארץ ובעולם במהלך החג ואחריהם ריזורטים, לאחר מכן דירות נופש ולבסוף מלוני דירות ובתי הארחה.

היעד המבוקש ביותר בחו"ל

אין ספק שהפסח הזה מסמן את יציאת עם ישראל, מישראל. המספרים לפי רשות שדות התעופה מדברים על מיליון וחצי נוסעים רק בחג הפסח עצמו. אז לאן בחרתם לטוס השנה הכי הרבה?
לפי booking.com, היעד הבינלאומי המוביל בהזמנת חופשות על ידי ישראלים במהלך חג הפסח הוא לונדון, העיר שלפני שבועות בודדים הסירה את כל מגבלות הקורונה והחליטה לחיות לצד הנגיף. אחריה פריז שנייה. בודפשט במקום השלישי - אליה יש מגוון טיסות לואו-קוסט מדי יום ואחריה ניו יורק שתמיד פופולרית.
4 צפייה בגלריה
לונדון במבט מהאוויר
לונדון במבט מהאוויר
היעד הפופלרי ביותר מצד הישראלים בחג השנה. לונדון
(צילום: shutterstock)
הכוכבת העולה של השנה וחצי האחרונות - דובאי. וישנם עוד יעדים פופולריים, אליהם טסים לרוב באמצעות חבילות נופש כמו יוון וטורקיה שמחזירה לעצמה את הקהל הישראלי ומככבת במספר הטיסות היומיות בנתב"ג.