לפני קצת פחות משנה לאחר שיפוץ מאסיבי, מלון מיוז (Muse) נפתח לראשונה ברחוב טרומפלדור בתל אביב במרחק פסיעה מהים. בעבר הלא רחוק המלון היה מעין חצר אחורית של מלון "מטרופוליטן" שבו התאכסנו בעיקר אנשי תפעול, צוות ושירות של קבוצות תיירים מחו"ל שלנו במלון המרכזי. היום, כאמור, המצב השתנה והמלון שעבר מתיחת פנים ועיצוב חדש משווק בפני עצמו על פני 35 החדרים שלו ומוגדר מלון בוטיק שבו מבטיחים לאורחים שלווה ושקט יחסי בלב ההמולה האורבנית של מרכז תל אביב.
ביקור במלון עלול להפתיע, כיוון שמבחוץ הוא לא בהכרח נראה כמו מלון חדש, אפילו לא ממש נראה כמו מלון. כשנכנסים פנימה מתגלה מקום אירוח חדשני שלא חסך במחשבה על אווירה ועל צבע. הכל התחיל כשמנכ"ל המלון, שרון גוברין, שהה עם משפחתו בחופשה בברצלונה במלון בוטיק. כשבני משפחתו יצאו לבלות הוא בחר להישאר במלון הנעים ולא לצאת ממנו מכיוון שהרגיש בו מאוד בנוח ונשאר בלובי לקרוא ספר.
"כשחשבנו על המלון הזה רציתי בדיוק כזה מקום, שאפשר לשבת בו וליהנות בלי לצאת לעיר, שהמלון יספק את מה שאני צריך", סיפר בשיחה עם ynet. "גוברין ציין כי בעבר היו במלון 19 סוויטות די מיושנות שהפכו ל-35 חדרי מלון חדישים. כיום המלון עומד בפני עצמו, בוטיקי יותר, למבוגרים בלבד ולדבריו מאוד היפסטרי ואורבני. "למעשה, שיפצנו מאפס, לקחנו חדרים מיושנים והפכנו אותם לחדרים חדשים וכל המלון מוקף באמנות מודרנית, בגרפיטי ובאמצעים חזותיים. המלון הוא משהו אחר לגמרי ממה שהיה ומשמש סוג של מקום מפלט מתוך ההמולה הזאת של העיר".
7 צפייה בגלריה
מלון מיוז
מלון מיוז
הצצה לאחד החדרים
(צילום: אסף פינצ'וק)
7 צפייה בגלריה
מלון מיוז
מלון מיוז
קטן אבל מעוצב
(צילום: אסף פינצ'וק)
7 צפייה בגלריה
מלון מיוז
מלון מיוז
הבופה של ארוחת הבוקר
(צילום: אסף פינצ'וק)
מעבר למלון עצמו, אי אפשר להתעלם מהמיקום שלו, סמוך לחוף הים של תל אביב ובמרחק פסיעה מרחוב בן יהודה ומשוק הכרמל. בתוך המלון תמצאו כמה סוגי חדרים, בניהם חדרים סטנדרטיים וסוויטות גדולות יותר. אמנם אין מרפסות, אבל חלונות רחבי ידיים מכניסים הרבה בריזה ואם מציצים החוצה אפשר לראות בקצה הרחוב את חוף הים שנמצא במרחק של שתי דקות הליכה. מעבר לכך, המלון כאמור קטן יחסית ומכיל 35 חדרים בחמש קומות בלבד, מה שנותן תחושה אינטימית שלדברי הצוות יוצרת גם חוויית שירות אישית יותר.
אם כבר אווירה, המלון שם דגש על יצירה ישראלית ולדברי גוברין כל חומרי הגלם, הכלים והאמנות הם תוצרי כחול לבן. מכלי החרסינה שיצרה האמנית אסתי קסטרו, דרך גופי התאורה ועד לציורי הקיר שמעטרים כל פינה במלון. אם תבחרו לוותר על המעלית ולעלות במדרגות בכל קומה יחכו לכם יצירות ענק בקירות חלל המדרגות. האמן דודי שובל (One Love) סיפר כי במשך שנתיים הגיע לצייר גרפיטי על קירות המלון עד להשקה שהתקיימה היום: "הגענו לכאן כמה אמנים כדי לעצב את כל הבית המלון. כיסינו קיר ועוד קיר עד שמילאנו את כל המלון בציורים".
7 צפייה בגלריה
מלון מיוז
מלון מיוז
דודי שובל ליד אחד מציורי הקיר שלו
(צילום: גלעד ילון)
7 צפייה בגלריה
מלון מיוז
מלון מיוז
ציורים מרהיבים
(צילום: גלעד ילון)
7 צפייה בגלריה
מלון מיוז
מלון מיוז
(צילום: גלעד ילון)
7 צפייה בגלריה
מלון מיוז
מלון מיוז
(צילום: אסף פינצ'וק)
לדברי שובל, כל אורח שמגיע למלון ומסתכל על הקירות לוקח משהו לעצמו: "אני משתדל לעורר הרגשה נעימה, אם זה בצבעוניות, במסר או באסתטיקה. זה מה שהאמנות עושה". שובל סיפר כי ההשראה שלו היא בעיקר מעבודות בחו"ל, בדגש על ארצות הברית, אבל הוא מקפיד לתת לציורים שלו גם טאץ' ישראלי שמשתלב עם המיתוג והאווירה התל אביבית.
כמה עולה ללון במלון? מחיר ללילה לזוג, עם ארוחת בוקר, נע בין 800 ל-1,200 שקל. סוף שבוע זוגי של שלושה לילות בחודש מאי, לדוגמה, עולה 2,820 שקל.