ישרוטל הציגה הבוקר (יום ג') את הדרך החדשה של הרשת למרות (ואולי בזכות?) שנתיים קשות ולא צפויות. "אנחנו נפתח 12 מלונות בחמש השנים הקרובות", הכריז מנכ"ל הרשת, ליאור רביב. מרביתם (שמונה) יהיו בתל אביב, היתר באילת, בים המלח, בירושלים ולראשונה גם בטבריה.
"עשינו מהלך מאוד משמעותי דווקא בתקופת הקורונה ובעולם שלנו מדובר בשינוי מאוד גדול", אמר רביב והזכיר את תחילת הדרך של ישרוטל, שהוקמה על ידי איש העסקים הבריטי דיוויד לואיס לפני כ-40 שנה. "הרשת הייתה הרבה מאוד שנים רשת אילתית, כשדיוויד לואיס בא לישראל בשליחות ציונית והקים את מלון המלך שלמה, כמעין מפעל ציוני לפתח את ישראל, אח"כ הוקמו מלונות נוספים, רובם באילת.

פחות "כיף בחופשה" ולוגו חדש

ישרוטל עלתה לא מעט לכותרות בשנתיים האחרונות, אם בשל מענקים שקיבלה מהמדינה, חלוקת דיבידנדים לבעלי הרשת ואז ביטול המהלך, מחירים גבוהים למלונות כאשר הקהל הישראלי היה "שבוי" בארץ ועוד. כעת נראה שאנשי הרשת מנסים לנער את האבק השלילי מכתפיהם המתרחבות ובמקביל להכרזה על מלונות חדשים, מספר רביב על מיתוג חדש של הרשת.
"זה הלוגו השני של החברה ב-40 השנים שהיא קיימת", אמר המנכ"ל בחצי חיוך והציג לוגו שלדבריו הוא בולט יותר, עכשווי ועדכני. "כשכל אות, גופן וצבע נבחרו בו בקפידה והדגש יהיה על שם כל מלון ופחות על שם הרשת כפי שהיה עד כה". אנחנו רוצים לדבר לקהל יותר עדכני ופחות בשפה של 'כיף בחופשה'", אמר רביב.

שלושה מלונות ייפתחו כבר ב-2022

הרשת מחזיקה כיום 4,402 חדרים ברחבי ישראל, המספר הזה צפוי לקפוץ ל-6,290 חדרים בארבע השנים הקרובות. גם מספר העובדים צפוי לעלות בהתאם מ-5,500 עובדים היום ל-7,500 עובדים בשנים הקרובות. "זה חוזר לחזון הציוני של דיוויד לואיס, שחבל לי שהוא לא בחיים כדי לראות את המפעל שלו היום. מדובר באלפי משפחות ישראליות שמועסקות ברשת. זה אחד העסקים הישראליים שמעסיקים הכי הרבה עובדים בארץ", אמר רביב והוסיף כי "וזה כאשר סביב הרשת מתפרנסות עוד תעשיות, זה ערך משמעותי מאוד בעיניים שלנו".
5 צפייה בגלריה
מלון אלברטו החדש במרכז תל אביב
מלון אלברטו החדש במרכז תל אביב
מלון אלברטו החדש שייפתח כבר השנה במרכז תל אביב
מלבד פתיחת המלונות החדשים, הרשת משפצת בעונה הקרובה גם את כל המלונות הקיימים שלה, כך שרק בהם יושקעו 270 מיליון שקלים בין השנים 2022 ל-2024. "זו חברת המלונות שמשקיעה הכי הרבה כסף כיום בישראל", הכריז רביב. "אנחנו משקיעים בשדרוג המלונות הקיימים הרבה כסף, אין מלון שלא יקבל תשומת לב ושלא ישופץ. בתוך כך הסביר כי מרבית המלונות לא ייסגרו לשם השיפוץ או ייסגרו חלקית, פרט למלון אגמים אילת שייסגר בינואר הקרוב לשם שיפוץ הבריכה.
במלונות החדשים – 12 בתי מלון כאמור, מתוכם שמונה ייפתחו בתל אביב, בסכום של כשלושה מיליארד שקלים.
המלונות הראשונים שייפתחו כבר השנה הם מלון אלברטו במרכז תל אביב - מלון בוטיק עם דגש גדול על קולינריה, על כך יורחב בהמשך. מלון פורט טאוור במגדל 16 קומות בצפון נמל תל אביב ומלון ראשון של הרשת בטבריה מול הכינרת. מדובר במלון קיים שנפתח רק לאחרונה, ב-2019 תחת השם "סי אוף גלילי" בבעלות פרטית. מאחר שהוא נבנה במטרה לארח תיירים צליינים בעליו נאלץ למכור אותו לאחר שהבין שזה לא יקרה בקרוב, וכך לדברי מנכ"ל ישרוטל, הוא נמכר לרשת, ישופץ לחלוטין וייפתח בשנה הקרובה במתכונת שונה לחלוטין שפנה לקהל הישראלי.
5 צפייה בגלריה
כך ייראה המלון הראשון והחדש של הרשת מול הכינרת
כך ייראה המלון הראשון והחדש של הרשת מול הכינרת
כך ייראה המלון הראשון והחדש של הרשת מול הכינרת
בכל המלונות בתל אביב תהיה בריכת שחייה על הגג, "בקורונה ראינו שכל מלון שהייתה לו בריכה מאוד הצליח ומשך יותר אורחים", אמר רביב והוסיף: "אנחנו חברה שמאוד מושרשת בשוק הישראלי, ואנחנו נהנים מתיירות ישראלית בכל המלונות שלנו ואת זה נרצה לשמר".

עממי, עסקים ויוקרתי: חלוקת סוגי המלונות

"כשפתחנו את בראשית הרגשנו שאנחנו רוצים להזיז את שעון היוקרה מעט קדימה ואז הקמנו את המלונות האקסקלוסיביים כמו כרמים, אוריינט ועוד", הסביר רביב כאשר הציג את המהלך החדש של הרשת שבו המלונות יחולקו לשלוש קבוצות ולא רק לשתיים - "רגילים" ויוקרתיים", כפי שהם מחולקים כיום.
ישרוטל קולקשן - יכללו את מרבית המלונות הקיימים ברשת כבר היום ויפנו יותר למשפחות, עם מחירים שייחשבו מעט זולים יותר, תלוי תקופה כמובן.
ישרוטל דיזיין - זו למעשה, החטיבה החדשה ברשת שתכלול מלונות בוטיק, עם דגש חזק מאוד על עיצוב המלון ועל המיקום שלו. לרוב במרכז הערים. "לכל מלון יהיה הסיפור שלו שיהיה שונה מכל מלון אחר", הסביר רביב.
מלונות אלו ידברו יותר לקהל אנשי העסקים, צעירים וזוגות, עם מחירים מעט יותר גבוהים מהקולקשן. "כשאדם מגיע להתארח במלון דיזיין הוא בא עם ציפייה לראות משהו אחר גם אם במחיר גבוה יותר", אמר רביב.
5 צפייה בגלריה
חלוקת המלונות החדשה לפי שלוש קבוצות
חלוקת המלונות החדשה לפי שלוש קבוצות
חלוקת המלונות החדשה לפי שלוש קבוצות
בנוסף, יושם דגש גדול על קולינריה עם שיתופי פעולה בין הרשת לקבוצות קולינריה ושפים ידועים. לדוגמה, המסעדות המפורסמות בתל אביב: קפה פופולאר, בר 51 וצ'יקטי יפתחו מסעדה במלון אלברטו שנמצא בפינת הרחובות נחלת בנימין ואחד העם. מסעדת קפה נואר המיתולוגית תעבור לגדולה יותר במלון נוסף בעיר. ובנוסף, סיפר המנכ"ל על הסכם הרשת עם השף חיים כהן במלון החדש שיוקם בדיזינגוף 99.

ומה לגבי מחירי הרשת?

כאמור, השנתיים האחרונות היו מהקשות ביותר שענף התיירות הישראלי ידע. אך יש חלקים בו שניצלו היטב את הביקוש ההולך וגובר לחופשה בארץ על ידי הקהל הישראלי שלא היה יכול לטוס לחו"ל מרבית הזמן. וכך עלו כאמור, לא מעט טענות מול המלונאים בארץ שהעלו מחירים בצורה חסרת תקדים, בעיקר בשנת 2021.
" אני צופה שמחירי שנת 2022 לא יהיו כמו ב-2021", אמר מנכ"ל הרשת בשיחה עם ynet. "ולראיה, הנה היא התחילה במחירים נמוכים מאוד, זאת למרות הסגירה החלקית של השמיים. אנחנו רואים ביקושים סבירים ולא גבוהים וכך גם המחירים כרגע. יצאנו לאחרונה עם קמפיין שבו המחיר ללילה נע 450 שקלים", אמר רביב.
5 צפייה בגלריה
מלון אגמים המחודש
מלון אגמים המחודש
מלון אגמים - ייסגר החורף לטובת שיפוץ הבריכה
(צילום: רוני בלחסן)
"ברור שבסוף זה היצע וביקוש ולמשרד התיירות או לממשלה אין באמת אפשרות להתערב במחירים שלנו אבל כן יש להם אפשרות להתערב בתהליכים להעלאת התחרות וזה מה שיוביל להורדת מחירים", אמר רביב והסביר עד כמה מורכב ומתיש לפתוח מלון בישראל.
לדבריו, כדי להקים מלון מאפס ועד לפתיחתו לקהל לוקח עשר שנים. זמן ארוך עד בלתי סביר שאין שני לו בעולם, זמן שבו משקיעים למעשה מפסידים כסף. נוסיף לזה ארנונה גבוהה, חשבונות, אישורי כיבוי אש ביטחון ועוד ועוד. המדינה יכולה לעשות הרבה כמו רגולציה ולתת למשקיעים לפתוח מלונות מהר יותר כדי להוריד את המחירים. זה מה שיקל על המלונאים - אז יבואו יותר מלונאים לפתוח יותר מלונות - אז התחרות תגדל - ואז אז המחירים ירדו. ולא שר תיירות כזה או אחר שיגיד שהוא יוריד מחירים".

עם הפנים לחו"ל ולקהל צעיר

על אפשרות של פתיחת קו הוסטלים ותיירות עממית יותר מבחינת מחירים, השיב רביב: "זה שוק מעניין מאוד ומתפתח מאוד. אז כן, יכול להיות שנלך לכיוון הזה. אנחנו נשקול ונלמד יותר את התחום ואולי נפתח מלון ראשון כזה באילת".
מלונות ישרוטל אומנם נמצאים בפריסה די גדולה בישראל אך אם תחפשו נציגות שלהם בערים מעורבות כמו חיפה, נצרת ועכו - לא תמצאו. מלבד יפו שבה ייפתח מלון ראשון בשנים הקרובות, אין מלונות של ישרוטל באזורים שבהם גרים ערבים ויהודים. על כך הגיב רביב כי בחיפה למשל הוא לא מאמין כמקום שמתאים לרשת אך בעכו כן.
5 צפייה בגלריה
מלון ישרוטל ים סוף באילת
מלון ישרוטל ים סוף באילת
הצעדים הבאים של הרשת: חו"ל, מלונות לצעירים ובערים מעורבות
(צילום: רוני בלחסן)
"אני לא ממש מאמין שיש לנו ערך משמעותי בחיפה ולא הרגשנו שהיא עיר מספיק אטרקטיבית לפתוח שם מלון. בעכו יש לנו סיור בקרוב ואולי נפתח שם, אבל אין קשר לערים מעורבות או לא אלא ליכולת שלנו לייצר הכנסה וערך מאותו אזור".
להבדיל מרשתות ישראליות מתחרות של ישרוטל כמו פתאל ובראון, לרשת הזו אין נציגות כיום מעבר לים. "אילולא הקורונה כבר היינו בתנופה בחו"ל, קשה לפתוח מלונות בלי לבקר במקומות קודם ולהיות בשטח והקורונה האטה את התהליכים האלו. מצד שני גם נוצרו הזדמנויות לקנות נכסים במחירים אטרקרטיביים באופן יחסי עכשיו וזה דבר שאכן קורה. יש לנו אסטרטגיה ליציאה לחו"ל ואנו נמצאים בשת"פ מתקדם עם חברה שפועלת בחו"ל בקרוב".