5 צפייה בגלריה
חוזרים לחו"ל
חוזרים לחו"ל
חוזרים לחו"ל
(צילומים: shutterstock)
גל הטיסות של אחרי גל התחלואה: במוקדי ההזמנות של חברות התיירות מדווחים כי הישראלים חוזרים לתכנן חופשות בחו"ל ולהזמין כרטיסים וחבילות נופש. הכותרות שמגיעות משלל מדינות באירופה, כגון בריטניה, צרפת דנמרק ועוד, על ביטול ההגבלות שהוטלו בעקבות גל האומיקרון, ובמקביל פתיחת מדינות במזרח כתאילנד והפיליפינים לתיירות, כמו גם הרמיזות כאן בישראל על הקלות מתוכננות על היוצאים לחו"ל, כל אלה מפיחים רוח חיים חדשה באתרי ההזמנות.
בנמל התעופה בן גוריון מסכמים חודש דליל במיוחד. במהלך היממה הקרובה צפויים לעבור בנתב"ג כ-18,200 נוסעים. פחות ממחצית מהם ימריאו מהשדה ב-68 טיסות יוצאות וכ-9,400 ינחתו באחת מ-75 הטיסות הבינלאומיות שיגיעו לישראל.
במהלך חודש ינואר חלפו בשדה 418,634 נוסעים, שטסו באחת מ-4,085 טיסות. לשם השוואה, בינואר 2021, כאשר בעולם לא היה ברור מה יהיה עם הנגיף ובישראל בקושי נחתו טיסות, עברו בשדה, 87,196 נוסעים. ינואר לפני כן, כשהקורונה עוד הייתה נגיף מסתורי שפגע בחלק מסין, עברו בשדה מעל למיליון וחצי נוסעים (כמיליון וחמש מאות שמונים ושלושה אלף נוסעים). נתוני חודש ינואר של 2020 שפתחו שנה קשה ראשונה בשדה היו גבוהים בכמאה אלף נוסעים מנתוני ינואר 2019 אז חלפו בשדה מיליון ו-435 אלף נוסעים.

הצעירים לא מוותרים על "הטיול הגדול"

בחזרה אל מוקדי ההזמנות. התאריך הראשון שמסתמן כמבוקש הוא סביב הוולנטיין דיי שיחול ב-14 בפברואר. היעדים החמים לזוגות האוהבים הם דובאי, אנטליה ואיסטנבול. חבילות נופש לשלושה לילות סביב תאריכי הוולנטיין במלונות ברמה של 5 כוכבים באחד משלושת היעדים הללו נעים סביב 2,500 שקל לזוג, סכום נמוך משמעותית יחסית למחיר של חופשה בישראל.
גם הטיולים של אחרי צבא חוזרים. על פי נתוני אתר ההזמנות של חברת הדקה ה-90, צעירים רבים מחפשים טיסות לדרום ולמרכז אמריקה, כמו גם למזרח הרחוק, החל מחודש מרץ. היעדים הפופלריים: מקסיקו, קוסטה ריקה, ארגנטינה, תאילנד, הפיליפינים והמלדיביים. התפיסה הרווחת בקרב הצעירים שמתכננים לטוס היא: אנחנו מחפשים חופשה של פעם בחיים ורוצים לנצל את חלון ההזדמנויות שבו העולם נפתח וחוזר לשפיות.
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק של חברת קשרי תעופה, התייחס גם הוא למגמה זו: "אנחנו מזהים את החזרה של הצעירים לטיול הגדול אחרי הצבא לאחר שנתיים שבהם רוב יעדי העולם היו סגורים בפניהם. היעדים הפופולריים הם סרי לנקה, שהיא גם יעד גלישה מבוקש, אבל כמובן גם מקסיקו, כנקודת התחלה לטיול בדרום אמריקה, תאילנד והודו".
5 צפייה בגלריה
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
הצעירים בדרך חזרה לנתב"ג
(צילום: עמית שעל)
כמו כן, לדבריו, "תחילת דעיכת האומיקרון, והסרת המגבלות ברוב היעדים, מביאה לזינוק בביקושים ולהתעניינות רחבה ביותר בחופשות. אנו צופים לעלייה משמעותית בהזמנות לקראת פורים, פסח והקיץ. כבר היום אנחנו רואים עלייה בהזמנות לקראת ולנטיין שיחול בעוד שבועיים. היעדים המסתמנים כיעדים הפופולריים לוולנטיין הקרוב הם לונדון, מדריד, דובאי ויעד מפתיע – לפלנד, למעוניינים לחוות את הזוהר הצפוני. לקראת פסח והקיץ אנחנו רואים עלייה בהזמנות לטיולי משפחות לתאילנד, לארה"ב וליעדי אירופה הקלאסית".
הילה הרמולין רונן, סמנכ"לית השיווק והמכירות של ישראייר, אמרה בשיחה עם ynet כי "לוח הטיסות של החברה לפסח 2022 עמוס ומגוון מאוד, זאת לאור ביקושים מתגברים למגוון רחב של יעדים. אני צופה שהשנה מספר היוצאים לחו"ל יהיה דומה לנתון של פסח 2019, ולכן החלטנו בישראייר להוסיף יעדים ומוצרים חדשים".
בין היעדים החדשים של החברה לפסח: סיציליה, זנזיבר, באקו, לפקדה, סלוניקי, פריז, סופיה ומונטנגרו. "השנה מסתמן שחופשות משפחתיות הן כוכבות הפסח של התייר הישראלי", אמרה הרמולין רונן. "מחירי החופשה לפסח תלויים בתזמון, אנו רואים לא מעט הזמנות כבר עכשיו, ומי שמתכנן את חופשתו בטווח של חודשיים-שלושה מראש ישלם פחות".
5 צפייה בגלריה
חוף טיפוסי בזנזיבר
חוף טיפוסי בזנזיבר
חוף טיפוסי בזנזיבר
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
תאילנד
תאילנד
תאילנד, חוזרת למפת ההזמנות
(צילום: Shutterstock)

"מתחילים לראות את השמש אחרי הסופה"

טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת איסתא, אמרה הבוקר: "ראינו אתמול גידול של 150 אחוז ואינסוף פניות. נראה כי הישראלים מתחילים לראות את השמש אחרי הסופה, בכל ההיבטים". לדבריה, הכמות הגדולה של המחלימים והאפשרות שהבדיקות לפני הכניסה לישראל יתבטלו מגדילים ביקושים באופן ניכר. "אתמול ראינו המון הזמנות לתאילנד, לערי בירה באירופה ולארצות הברית", אמרה. "יש לא מעט ביקושים לפסח ולשבועות הקרובים". לדבריה, נרשמים גם ביקושים משמעותיים להפלגות קרוז שייצאו בפסח הקרוב מנמל חיפה.
בהקשר של הפלגות נציין כי מנכ"ל חברת MSC קרוז בישראל, אייל אטיאס, אמר כי החל מפסח הקרוב תגיע לנמל חיפה אוניית הפאר "ליריקה" ונוסעים יוכלו לעלות לחופשת קרוז ללא צורך לטוס. "המסלול שיימשך שבעה לילות יתחיל בחיפה ומשם תפליג האונייה ללימסול, לרודוס, לסנטוריני, לפיראוס, קושדאסי שבטורקיה ובחזרה לחיפה", אמר אטיאס. המחיר: החל מ-559 דולר לאדם.

"עונת תיירות שונה ממה שהכרנו בשנתיים האחרונות"

יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס, אמר בשיחה עם ynet: "אנחנו חווים התעוררות הדרגתית. כל יום יש יותר ויותר פניות. אנשים מבינים שהגל הנוכחי כנראה לקראת סיום, ומחליטים לנצל את המחירים הנוחים שיש כעת כדי לסגור חופשות לפסח ולקיץ. ככל הנראה, בעוד כמה שבועות מחירי החופשות לפסח יעלו. מי שמזמין כעת, ומבטח את החופשה שלו לביטול מכל סיבה, נהנה ממחיר נמוך וללא סיכון כלכלי".
אילן שלו סמנכ"ל השיווק של חברת קווי חופשה אמר: "אנחנו אופטימיים לקראת עונת תיירות שונה ממה שהכרנו בשנתיים האחרונות. הצורך של הישראלים לחופשה בחו"ל אחרי חודשים אינטנסיביים של בידודים חוזרים ונישנים, וגל אומיקרון שהתחיל אי שם בנובמבר 2021, בא לידי ביטוי בעלייה דרמטית בחיפושים באתר קווי חופשה, בשיחות עם מוקד ההזמנות, ובהזמנות בפועל".
גיא רווה, מנכ"ל חברת מסעות, אמר הבוקר ל-ynet: "קיים ביקוש אדיר לטיולים בקרב לקוחות הגיל השלישי שמרביתם התחסנו גם בחיסון רביעי. היעדים החמים ביותר לתקופה זו הם באירופה, בדגש על טיולי טבע מאורגנים באיים, לדוגמה האיים האוזריים שבפורטוגל וטיולים מאורגנים לקורסיקה ולסרדיניה שבאיטליה. קיים ביקוש ער ליעדים שבהם אין הדבקה גדולה, ביניהם מדינות בצפון אפריקה כמו מרוקו, מצרים, ויעדים באסיה התיכונה, כגון אזרבייג'אן, ארמניה וגיאורגיה". מרוקו צפויה להיפתח מחדש לתיירים החל מ-7 בפברואר והיא פופולרית בקרב הנוסעים הישראלים.
5 צפייה בגלריה
שפשאוון, מרוקו
שפשאוון, מרוקו
שפשאוון, מרוקו
(צילום: shutterstock)
אורן כהן מגורי, סמנכ"ל שיווק ומכירות בשטיח המעופף, אמר ל-ynet: "בימים האחרונים אנחנו רואים עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות לפסח. הישראלים מבינים שאנחנו לקראת סיום הגל הנוכחי ונוכח ההקלות המסתמנות בארץ ובעולם, אנחנו מקבלים הזמנות של חופשות משפחתיות לאיי יוון, לקפריסין, לטורקיה ועוד".
זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר, אמר ל-ynet כי "מאז ומתמיד ישראלים רבים רואים בחופשת הפסח הזדמנות לנפוש בחו"ל, במיוחד לאחר הגל הנוכחי. אנו רואים עלייה בביקוש לתקופה הזו לאור המחירים האטרקטיביים ואני מעריך שהמגמה זו תימשך. על פי נתוני גוליבר היעדים המובילים בקרב הישראלים לחופשת הפסח הם: ניו יורק, מיאמי, סן פרנסיסקו, בנגקוק ופוקט, ברצלונה, פריז, רומא, ורשה, טביליסי ובטומי, איסטנבול, אמסטרדם, בוקרשט ומדריד".
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, אמרה כי "יש תחושה שאנחנו לקראת היציאה מגל האומיקרון, וזה מתורגם לעלייה הדרגתית בקצב ההזמנות בימים האחרונים. יש יותר הזמנות לחופשות ולנטיין, בנוסף לחופשות משפחתיות לפסח שצוברות תאוצה. היעדים המובילים הם דובאי, בטומי, וינה וטביליסי".
עמית גולדברג, מנהלת פעילות בחברת טרווליסט אמרה כי "חג הפסח השנה במגמת התאוששות ביחס לתקופה האחרונה לאור גל האומיקרון. הישראלים צמאים לחופשה מעבר לים ואנו רואים מגמה של עלייה בהזמנות ובביקושים לאור המחירים האטרקטיביים. כך ניתן למצוא טיסה ישירה לניו יורק, יעד מבוקש בתקופת חופשת הפסח, החל מ-629 דולר לאדם. גמישות ביעדי הנחיתה או הוספת עצירה יכולים לסייע בהוזלת העלות הכוללת של הטיול, כך לדוגמה ניתן לטוס לבנגקוק עם עצירה החל מ-751 דולר לאדם או לחלופין למנילה עם עצירה החל מ-1,330 דולר לאדם, אף הם יעדים מבוקשים לתקופה זו".

לאן אפשר לטוס בלי בדיקת קורונה?

יניב לניס, מייסד האתר וקהילת הפייסבוק טיסות סודיות, ציין כי מחלימים טריים ומחוסנים יכולים לטוס ללא בדיקת קורונה, בהלוך או בחזור, למדינות הבאות: גיאורגיה, דנמרק, הונגריה, טורקיה, לטביה, ליטא, מולדובה, סלובניה, סלובקיה, סרביה, קרואטיה ושוודיה".
כמו כן, ישנן לא מעט מדינות שאינן פוטרות מחלימים טריים מבדיקת קורונה, כגון צרפת, איטליה, איחוד האמירויות (דובאי ואבו-דאבי), פולין, ברזיל, בלגיה, הולנד ועוד. "מדובר בהנחיות שמשתנות ללא התראה מראש. על מנת שלא יהיו הפתעות לא נעימות בשדה, חשוב להתעדכן לפני רכישת הכרטיס, לקראת הנסיעה ואפילו ביום הטיסה ולוודא שעומדים בכל דרישות הכניסה של מדינת היעד".
לעמוד באתר משרד הבריאות עם הסבר המלא ליוצאים לחו"ל ולינק לרשימת המדינות שמכירות בתעודות קורונה מישראל, ולמידע הכרחי נוסף, שעשוי להתעדכן מרגע לרגע – הקליקו.