4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
גם אילת במחיר מוזל
(צילום: shutterstock)
החופש הגדול מגיע לסיומו היום, הילדים חוזרים מחר לגנים ולבתי הספר היסודיים, ועד ראש השנה יש בדיוק שבועיים שהם הזדמנות טובה (למי שיכול) לצאת ולנפוש – ובמחירים אטרקטיביים. בענף התיירות מדברים על ירידה של עד 50% ולעיתים יותר.
מדובר בחלון הזדמנויות של "אחרי החופש הגדול" עד לתחילת חגי תשרי, שבהם המחיר שוב עולה. השנה יש גם "גשר" בין יום הכיפורים לחג סוכות ולא יתקיימו לימודים. בעקבות כך החופשה של הילדים מתארכת והביקוש לצאת לחופשה הוא בהתאם.
רויטל עופר, סמנכ"לית שיווק של רשת ישראל קנדה מלונות: "כדאי להקדים ולהזמין חופשה במחירים נוחים רגע לפני ראש השנה. מחירי החופשות בשבועיים אלו יורדים בכ-30% ומטפסים חזרה בחגים".
במלון פליי אילת, המחיר לזוג בלבד החל מ-1,224 שקל לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר, לעומת המחיר שנדרש באוגוסט שהיה כמעט כפול - 2,200 שקל לשני לילות. אם מדובר בזוג ושני ילדים הרי שהמחיר באוגוסט היה 3,000 שקל וכעת בסופ"ש הבא הוא רק 2,295 שקל. ובמלון לייקהאוס כנרת, בעוד שהמחיר על זוג ושני ילדים עבור לילה שילמנו 2,500 שקל הרי שכעת המחיר ירד ל-1,600 שקל - פער של 56%.

4 צפייה בגלריה
מלון מרשת פתאל
מלון מרשת פתאל
מלונות פתאל - ירידה של 30%
(צילום: איה בן עזרי)

"לא עמוסים"

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, מציינת כי מדובר בפערים במחיר שבין 30% ליותר מ-40%. "הביקושים יורדים כעת ובעקבות כך גם המחירים, מזג האוויר נעים יותר והמלונות ואתרי התיירות פחות עמוסים".
עלות חופשה 2 לילות במלון פליי באילת בתחילת השבוע היא 585 שקל לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר או 1,080 שקל לזוג ושני ילדים. בעוד שאם מדובר בשיריון 2 לילות בחגי תשרי הרי שכבר מדובר בעלות של 835 שקל לזוג – פער של 43%, או 1,380 שקל לזוג ושני ילדים (פער של כמעט 30%).
ענת אהרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות רשת מלונות פתאל, מאשרת גם היא כי כעת הכי משתלם ליהנות מחופשה במחיר טוב. "ללא ספק, מי שמזמין כעת חופשה בימים שעד חגי תשרי נהנה מחופשה במחיר זול יותר וכשמדובר באילת למשל, הרי שמזג האוויר אף נוח יותר לעומת יולי ואוגוסט וגם פחות עמוס בעיר".
4 צפייה בגלריה
מלון לאונרדו גורדון ביץ' תל אביב
מלון לאונרדו גורדון ביץ' תל אביב
מלון לאונרדו גורדון ביץ' תל אביב - הבדלים של עשרות אחוזים
(צילום: איה בן עזרי)
מחיר לילה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון לאונרדו גורדון ביץ', היה באוגוסט 1,120 שקל. כעת המחיר החל מ-825 שקל לזוג. במלון לאונרדו פלאזה חיפה, מדובר בפער מחירים דומה, 1,150 שקל באוגוסט לעומת 800 שקל כעת, ואילו בחגי תשרי המחיר מגיע לעלות כמעט פי שניים. בראש השנה המחיר שוב קופץ ל-1,520 שקל לזוג ללילה, פער של 87%.
כמו כן, בדקנו ומצאנו כי עלות נופש במלון הרודס פאלאס אילת, שעלתה באוגוסט 1,350 שקל ללילה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה כעת 930 שקל - פער של 45%. חופשה במלון הרודס ים המלח שעלתה באוגוסט 1,550 שקל לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר, הרי שכעת עד החגים מדובר בעלות נמוכה יותר של 1,150 שקלים ועל בסיס חצי פנסיון - ירידה של 35%.
במלון קרלטון תל אביב בסופ"ש הזה והבא, המחיר לזוג על לינה וארוחת בוקר עומד כעת על סכום של 3,800 שקלים. בסופ"ש בראש השנה (15-17/9) המחיר קופץ כבר לסכום של 4,500 שקלים.
במלון בראון מחנה יהודה בירושלים, המחיר ללילה עם לינה וארוחת בוקר הוא 674 שקל לזוג בתחילת השבוע הבא, לעומת 924 שקל המחיר בראש השנה - פער של 38%.

"מחירים שפויים"

שרון גוברין, מנכ"ל מלון מיוז בתל אביב: "אוגוסט נגמר ורגע לפני החגים יש הזדמנות נהדרת לצאת לחופש במחירים שפויים. גם הישראלים למדו את זה ואנחנו רואים בימים האחרונים עלייה בפניות".
בסופ"ש הקרוב והבא במיוז מחיר לילה לזוג הוא 750 שקל. בראש השנה המחיר קופץ ל-1,050 שקל על בסיס לינה וארוחת בוקר. כלומר, פער של 40%.
4 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
מציאות גם בתל אביב
(צילום: shutterstock)
יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס: "זו הזדמנות כעת לנפוש בעיר במיוחד לזוגות שרוצים גם ליהנות מעיר תוססת ופחות עמוסה במשפחות וילדים״
באופיר טורס מצאנו דילים במחירים משתלמים. במלון דן פנורמה חיפה, חדר לזוג בסופ"ש הקרוב על בסיס חצי פנסיון במחיר 1,269 שקל. בסוכות המחיר קופץ ל-1,429 שקל.
במלון דיוויד ריזורט ים המלח חדר לזוג בסופ"ש הקרוב על בסיס לינה וחצי פנסיון עולה כעת 1,490 שקל ואילו בראש השנה מחיר קופץ ל-1772 שקל ויש חובה לשני לילות.
אסף בן דב, סמנכ"ל שיווק ומכירות מלונות אפריקה ישראל, מחזק את הנתונים ומאשר לנו כי כשמדובר במלונות כמו קראון פלאזה, או אינדיגו בתל-אביב הרי שמדובר בפערים של עד 15% בין המחירים כעת לעומת העלות בחגי תשרי.
בעוד שאם מדובר למשל במלון ורט באילת, הרי שמדובר גם בפער של למעלה מ-30% בהשוואה למחיר שעלתה אותה חופשה באוגוסט. בהשוואה לראש השנה הרי שהפער אף גבוה יותר.
שני לילות לזוג בחודש אוגוסט במלון ורט אילת שעלה 3,200 שקל על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולה כעת לפני החגים 2,450 שקל.
בראש השנה המחיר שוב מטפס לסכום של 3,350 שקל - פער של קרוב ל-35% .