2 צפייה בגלריה
שוטר תאילנדי, אילוסטרציה
שוטר תאילנדי, אילוסטרציה
שוטר תאילנדי, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תייר ישראלי הסגיר את עצמו היום (ד') למשטרת תאילנד לאחר שעזב את המלון בבנגקוק מבלי להמתין לתוצאות בדיקת הקורונה שעבר – ובכך גרם לפתיחה של מצוד משטרתי אחריו. ב"בנגקוק פוסט" פורסם שמו של התייר – אוהד ברוך (29) – ודווח כי הוא נמצא חיובי בבדיקת הקורונה.
תחילתו של הסיפור בבוקר יום שישי כאשר ברוך הגיע לתאילנד ונכנס לבידוד בבית מלון. הוא אמור היה להמתין לתוצאות בדיקת ה-PCR שעבר, אך למחרת, בשבת, עזב את המלון מבלי להמתין לתוצאה. מהמשטרה נמסר כי הוא כיבה את הטלפון הסלולרי שלו בזמן שעזב. זמן קצר לאחר מכן התקבלה במלון תוצאת בדיקת הקורונה שעבר, בדיקה אשר יצאה כאמור חיובית. אנשי צוות המלון הודיעו למשטרה.
מקור ששוחח עם אתר החדשות התאילנדי אמר כי התייר הישראלי הגיע לפאטאיה וניסה לעשות צ'ק אין במלון, אך פקידי הקבלה דחו אותו כי לא היה ברשותו דרכון. על פי דיווחים בתקשורת התאילנדית הוא שב לבנגקוק ביום ראשון ושכר רכב מסחרי איתו נסע לדרום המדינה. ביום שני הוא הגיע לאי קוסמוי.
2 צפייה בגלריה
הכירו מחדש את קוסמוי, תאילנד
הכירו מחדש את קוסמוי, תאילנד
חוף באי שבו הישראלי הסגיר את עצמו לרשויות
(צילום: shutterstock)
הרשויות באי קיבלו מידע כי התייר הישראלי נמצא שם, והבוקר פתחו אחריו בחיפושים. זמן קצר לאחר מכן הוא יצר קשר גם עם השגרירות הישראלית וגם עם הרשויות התאילנדיות והודיע כי הוא מעוניין להסגיר את עצמו. קציני משטרה ונציגים ממשרד הבריאות התאילנדי פגשו אותו במסעדה באי, ולאחר ששוחח איתם עלה על אמבולנס ונלקח לבית חולים מקומי כדי לעבור בדיקת קורונה נוספת.
המשטרה הגישה לבית המשפט בקשה לצו מעצר נגד הישראלי. כמו כן, המשטרה ביקשה מהמחלקה למניעת מחלות להגיש נגדו תלונה בגין סירוב לציית להנחיות הבריאות במדינה. העונש המקסימלי על עבירה זו הוא שתי שנות מאסר ו/או קנס בגובה של 40 אלף באט (כ-3,750 שקלים). בנוסף, כך על פי דיווחים בתקשורת התאילנדית, עשוי להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין שהייה במקום אסור. העונש על עבירה זו הוא קנס כספי בגובה של עד 5,000 באט (כ-470 שקלים).
ברוך טוען, מנגד, כי כל הסיפור הוא תוצאה של אי הבנה. הוא נמצא בקשר עם אנשי הקונסוליה הישראלית שמסרו כי בבדיקת קורונה נוספת שנערכה לו הוא נמצא שלילי לנגיף.