בעקבות מתקפת הטרור הנרחבת על מדינות ישראל נמסר הבוקר (שבת) מרשות שדות התעופה כי "שדות התעופה בדרום ומרכז הארץ, בכללם שדה תימן, ראשל"צ והרצליה סגורים לטיסות פרטיות וטיסות ספורטיביות. נתב"ג פתוח ופועל בהתאם להנחיות הביטחון והבטיחות". מהרשות נמסר עוד כי "המראות ונחיתות מתקיימות בנמלי התעופה נתב"ג ורמון. מומלץ לנוסעים להתעדכן לגבי זמני טיסות באתר רש"ת ובחברות התעופה השונות". לפי אתר פלייטרדאר (Flightradar24), 14% מהטיסות בנתב"ג בוטלו, ו-75% עוכבו.
מרשות שדות התעופה נמסר הערב כי "כל הטיסות הבינלאומיות המתוכננות לצאת מטרמינל 1, החל מהשעה 02:00 לפנות בוקר ואילך, יועברו לטרמינל 3. טיסות פנים ימשיכו לצאת מטרמינל 1. מומלץ לנוסעים להתעדכן לגבי זמני טיסות באתר רש"ת ואצל חברות התעופה".
לפחות חמש טיסות של חברת וויזאייר שהמריאו הבוקר לישראל מיעדים שונים באירופה חזרו לנמל שממנו המריאו או הוסטו לנחיתה בקפריסין. כמו כן, טיסה של חברת יונייטד איירליינס מסן פרנסיסקו עשתה פרסה בדרך לתל אביב ונחתה בארה"ב.
בנוסף, מבדיקה באתר האינטרנט של נתב"ג עולה כי עוד חברות תעופה זרות ביטלו טיסות שהיו אמורות לנחות היום בישראל. כך למשל איזיג'ט ביטלה טיסה מאמסטרדם שהייתה אמורה לנחות ב-13:10, לופטהנזה ביטלה טיסות מפרנקפורט וממינכן היום ומחר, וויזאייר ביטלה טיסה שאמורה הייתה לנחות מסופיה בשעה 16:25 וטיסה מווילנה שאמורה הייתה לנחות ב-18:40 ואיבריה ביטלה טיסה ממדריד שתוכננה לנחות ב-17:25. חברת ריינאייר ביטלה טיסות לברלין, מילאנו בריסל ויעדים נוספים. כמו כן, כל טיסות חברת דלתא איירליינס שאמורות היו לצאת הלילה ומחר לפני הצהריים מארה"ב לישראל מבוטלות.
גם טיסות שאמורות להמריא היום מישראל ליעדים שונים בעולם מתבטלות. כך למשל, טיסת וויזאייר לבוקרשט שאמורה הייתה להמריא ב-16:30 בוטלה, טיסת איזיג'ט לאמסטרדם שאמורה הייתה להמריא ב-14:20 מנתב"ג בוטלה, טיסת לופטהנזה למינכן שאמורה הייתה להמריא ב-17:10 בוטלה, טיסת איבריה למדריד ב-18:25 בוטלה, טיסת טראנסאוויה לאמסטרדם ב-20:50 בוטלה ועוד. כמו כן, טורקיש איירליינס ביטלה המראה לאיסטנבול וחברת סמארטווינגס ביטלה טיסה ללרנקה. למידע על סטטוס המראות היכנסו לאתר של נתב"ג.
1 צפייה בגלריה
לוח הטיסות בנתב"ג, היום
לוח הטיסות בנתב"ג, היום
לוח הטיסות בנתב"ג, היום
(צילום: רועי רובינשטיין)
חברת וירג'ן אטלנטיק הודיעה כי הטיסות מחר ומחרתיים לישראל בוטלו. גם חברות אייר פראנס, KLM ואייר אינדיה ביטלו טיסות לישראל שהיו מתוכננות להערב ולמחר.
אל על הודיעה כי היא מתגברת טיסות על פי הפירוט הבא: טיסת LY575 מת"א לבוקרשט תצא הלילה בשעה 22:15, טיסת LY283 מת"א לרומא תצא הלילה בשעה 22:15, טיסת LY2525 מת"א לפראג תצא הלילה בשעה 23:55, טיסת LY2526 מפראג לת"א תצא מחר בשעה 04:10, טיסת LY541 מת"א לאתונה הוגדלה ותצא מחר בשעה 5:25 עם 100 מקומות פנויים נוספים, טיסת LY542 מאתונה לת"א הוגדלה ותצא מחר (יום א') בשעה 9:10 (זמן מקומי) עם 100 מקומות פנויים נוספים.
בנוסף, החל ממחר כלל טיסות אל על שמיועדות לצאת מטרמינל 1 יועברו לטרמינל 3. באל על הזכירו עוד כי קיים קו חירום ייעודי לטובת המבקשים לשנות את מועד טיסתם או לרכוש כרטיסים לטיסות החדשות בטלפון 039404040 או דרך אתר אל על. כמו כן, ניתן לפנות באמצעות פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ובוואטסאפ בטלפון 039771111.
חברת ארקיע הודיעה כי לאור בקשות של מאות ישראלים לחזור לישראל היא מודיעה על הוספת שלוש טיסות חילוץ הלילה ומחר בבוקר מאתונה, משארם א-שייח ומלרנקה. הטיסה מיוון תמריא בשעה 01:25 זמן מקומי (בין שבת לראשון), ממצרים בשעה 00:35 ומלרנקה ב-09:40. ניתן לפנות למוקדי החירום של ארקיע בטלפון 03-6903333 או בוואטסאפ 053-3550455.
ישראייר הודיעה כי היא מתגברת את לוח הטיסות ותפעיל הערב טיסה מתל אביב לאתונה בשעה 21:40 בעלות של 140 דולר. בנוסף, טיסה לישראל תמריא מאתונה בשעה 00:55 ותנחת בתל אביב בשעה 02:55, בעלות של 170 דולר. הטיסות פתוחות לרכישה באתר ישראייר.
ובתוך כך, מערך ביקורת הגבולות של רשות האוכלוסין במעברי הגבול באילת נערך לחזרתם של אלפי ישראלים מחופשות בסיני ובעקבה. עשרות בקרי ובקריות גבול הוצבו במעברי הגבול בגין (טאבה) ורבין.
כמו כן, חברות תעופה ישראליות מעדכנות את מדיניות הביטולים שלהן. מאל על נמסר כי החברה פועלת על פי הנחיות גורמי הביטחון ועומדת בקשר ישיר עימם. "על רקע המצב אנו מאפשרים הקלות ללקוחותינו. נוסעים שהחלו את נסיעתם ומבקשים להקדים ולחזור עד יום שישי (כולל) יעשו זאת ללא עלויות שינוי וללא הפרשי מחיר באותה מחלקת שירות.
"נוסעים שטרם החלו את נסיעתם ומועד היציאה הוא עד יום שישי כולל, רשאים להקפיא ללא דמי שינוי או לבטל לשובר ללא עלויות. נוסעים שנמצאים מחוץ לישראל ומועד חזרתם הוא עד יום שישי (כולל) רשאים לדחות את מועד החזרה ללא תשלום דמי שינוי. הפרשי מחיר יחולו.
"בשעה 16:00 ייפתח קו חרום ייעודי לטובת המבקשים לשנות את מועד טיסתם בעקבות המצב. טלפון: 03-9404040. כמו כן, ניתן לפנות באמצעות הפייסבוק, פייסבוק מסנג׳ר ובוואטסאפ: 03-9771111. החל מצאת השבת יינתן מענה לנושאים אחרים בערוצי השירות הרגילים".
מחברת ישראייר נמסר: "נוסעים שמועד ההמראה שלהם מתל אביב עתיד להתקיים עד ל-13 באוקטובר כולל, יוכלו לבטל או לדחות את נסיעתם ללא דמי ביטול ושינוי ולקבל שובר למימוש עתידי בסכום העסקה. נוסעים המעונינים להקדים את טיסתם לישראל ולחזור עד 13 באוקטובר כולל, יוכלו לעשות זאת ללא דמי שינוי בהתאם למקומות הפנויים על הטיסה. אנו מבקשים מהנוסעים להודיע לנו על ביטול טיסה בישראייר על מנת לאפשר לנוסעים אחרים להגיע לישראל. נוסעים הנמצאים בחו"ל והמעונינים לדחות חזרתם לישראל יוכלו לעשות זאת ללא דמי שינוי בהתאם למקומות הפנויים על הטיסות". בכל הבקשות יש לפנות באי מייל site@israir.co.il".
מחברת ארקיע נמסר כי "ארקיע פועלת על פי הנחיות כל הגורמים המקצועיים וכרגע הטיסות הפנים ארציות והבינלאומיות מתקיימות כסדרן. לאור המצב נוסעים שירצו לבטל את טיסתם ותאריך יציאתם לשלושת הימים הקרובים יוכלו לעשות זאת ללא דמי שינוי ביטול. יש לפנות באי מייל service@arkia.co.il".

ביטולים גם בים

חברת רויאל קאריביאן מבטלת את שתי ההפלגות הקרובות מחיפה בתאריכים 9 ו-13 באוקטובר. כל המפליגים בתאריכים אלה יקבלו החזר כספי מלא לאמצעי התשלום איתם שילמו או באמצעות סוכן הנסיעות דרכו הזמינו. אורחים האמורים להפליג בשאר אניות החברה בין התאריכים 7 ל-21 באוקטובר יכולים לבטל את הפלגתם ולקבל החזר כספי מלא. ההחזר יבוצע עד 60 יום. נכון לרגע זה, שאר הפלגות החברה מחיפה בחודש אוקטובר יתקיימו כסדרם.
לפניות, אנא שלחו פנייה לנציגות החברה בישראל - סנורמה. דוא"ל res@sunorama.co.il או באמצעות ווtטסאפ עסקי - 0732248999.
פורסם לראשונה: 09:45, 07.10.23