יציאת עם ישראל מנתב"ג: כמיליון וחצי נוסעים צפויים לעבור בנמל התעופה בחודש אפריל, מיליון נוספים בחודש מרץ: שנתיים וקצת אחרי פרוץ הקורונה לחיינו, ברשות שדות התעופה מעדכנים היום (יום ג׳) כי "תנועת הנוסעים בחודשים מרץ - אפריל הקרובים מתחילה להזכיר את נתוני פסח 2019, שרשמו שיא במעבר נוסעים בשדה טרם המגפה".

"קפיצה מאפס למאה"

מדובר בקפיצת מדרגה קיצונית ומהירה בין חודשי הקורונה הרבים שעברו עלינו ובהם נרשמה תנועת נוסעים דלילה ביותר לעומת מה שצפוי להתרחש. כפי שגורם בענף התעופה הגדיר זאת בשיחה עם ynet הבוקר, ״מדובר לא רק בקפיצת מדרגה, קפיצה מאפס למאה״.
בשל כך, רשות שדות התעופה תתגבר את העובדים בחודשים הללו במטרה לעמוד בעומסים הגבוהים הצפויים בנמל התעופה בן גוריון, גורמים בענף התעופה כבר ציינו כי הנוסעים שיגיעו לשדה יצטרכו לארוז עימם גם סבלנות.
2 צפייה בגלריה
תיירים נתב"ג
תיירים נתב"ג
הנוסעים והעומסים חוזרים לנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
על פי ההערכות, היעדים המועדפים על הנוסע הישראלי בחודש מרץ הינם טורקיה, ארה״ב, צרפת, איטליה ויוון, כשאחריהם נמצאות אנגליה ואיחוד האמירויות.
על בסיס כרטיסי טיסה שכבר נרכשו ברשות שדות התעופה מעריכים כי היום הכי עמוס בשדה החודש יהיה יום חמישי 31 במרץ שבו יעברו בנתב״ג 57 אלף נוסעים. יום השיא בחודש אפריל יהיה יום ראשון, 24 בחודש בו יעברו בשדה 70 אלף נוסעים.
אינפו מדינות יעדים מרץ 2022 נתב"ג
בנתב״ג מתכוננים גם לחזרתן הכמעט מלאה של טיסות החסך (לואו קוסט) שייצאו בעיקר מטרמינל 1, שיפעל מסוף החודש ועד סוף אוקטובר במקביל לפעילות טרמינל 3. ההמראה הראשונה מטרמינל 1 תהיה ב-05:00 והטיסות ממנו ייצאו וינחתו עד 18:00, כאשר הטיסות יהיו בעיקר לאירופה. כל זאת כדי להקל על תנועת הנוסעים בטרמינל 3. בשל כך, ברשות שדות התעופה קוראים לציבור הנוסעים לבדוק מול חברות התעופה מאיזה טרמינל יוצאת טיסתם.
2 צפייה בגלריה
מלא כל השנה: טרמינל 1
מלא כל השנה: טרמינל 1
טרמינל 1 ישוב לפעילות מלאה עבור טיסות לואו-קוסט מסוף החודש
(צילום: גלעד ילון)
ברשות שדות התעופה מבטיחים להקל את העומסים הצפויים בשלל דרכים, בין היתר תפעל בשדה סיירת שתבצע אפיון למשפחות בחלל אולם היוצאים ותקדם אותם בתור. מגזר w ישרת נוסעים בעלי כבודת יד בלבד אשר ביצעו צ׳ק אין מוקדם באינטרנט וכן חזרתם של מספר פינוקים שכבר שכחנו מהם מימי טרום-הקורונה כגון שילוח מזוודה מראש.