רשות האוכלוסין וההגירה מזכירה לציבור כי ניתן לשלם על חידוש דרכון בתעריף מוזל (תעריף חורף) רק עד 29 בפברואר, כלומר במהלך שלושת השבועות הקרובים בלבד.
ב-1 בנובמבר, נזכיר, נכנס לתוקף תעריף החורף להנפקת דרכונים שבמסגרתו מי שרוצה להנפיק דרכון ראשון או לחדש דרכון (לא כולל מקרים של גניבה או אובדן) משלם 165 שקל במקום 280 שקל. המחיר עבור אותה הפעולה לקטינים ירד גם כן מ-150 שקל ל-100 שקל.
5 צפייה בגלריה
חידשתם את הדרכונים?
חידשתם את הדרכונים?
חידשתם את הדרכונים?
(צילום: אסף רוזן)
אז מה עוד צריך לדעת?
  • התעריף תקף רק למי שמשלם דרך אתר האינטרנט.
  • עבור מי שישלם עד 29 בפברואר (כולל), ניתן לממש את המחיר המוזל עד ל-30 באפריל 2024
  • לקבלת שירות להנפקת דרכון, יש לקבוע תור מראש באמצעות Govisit.
  • חיילים בשירות חובה, בשירות מילואים פעיל ומשרתים בשירות הלאומי אזרחי, זכאים ל-50% הנחה במעמד התשלום (הזכאות נקבעת על ידי גורמי הצבא/השירות הלאומי אזרחי).

הפיצ'ר החדש של אל על

חברת התעופה הישראלית הודיעה על השקת פיצ'ר של הדמיה בתלת ממד של מפות ההושבה במטוסים. בהודעת אל על נכתב כי "החל מהיום (ד') דרך מפות ההושבה יוכלו הלקוחות לסייר בין המחלקות השונות ולראות את המושבים במטוס בסיור וירטואלי. ליד כל מושב ייפתח מקרא אשר ייתן את המאפיינים הכלליים של המושבים, ביניהם: האם המושב כולל חלון ופיצ'רים נוספים לשיפור חוויית ההזמנה".
5 צפייה בגלריה
התלת ממד הגיעה לאל על
התלת ממד הגיעה לאל על
התלת ממד הגיעה לאל על
( מתוך אתר אל על)
5 צפייה בגלריה
התלת ממד הגיעה לאל על
התלת ממד הגיעה לאל על
סיור וירטואלי בין המחלקות
( מתוך אתר אל על)
עוד נמסר מאל על כי "לאחרונה עלתה גרסה משודרגת לאפליקציה הכוללת מגוון פעולות חדשות שיעניקו ללקוחות המעוניינים בשירות עצמי בדיגיטל, חוויה דיגיטלית מקיפה. השדרוגים שהוטמעו באתר אל על כוללים פונקציות המרחיבות את אפשרויות חיפוש הטיסות ופעולות בשירות עצמי. בין היתר הוטמעה האפשרות לבצע ניהול הזמנה ישירות מהאפליקציה ולקבל עדכונים חיוניים בזמן אמת - על מועד תחילת הצ'ק אין, קבלת תג כבודה ייעודי למזוודות, אפשרות להוריד את כרטיס העלייה למטוס לארנק הדיגיטלי ועדכון בזמן אמת על תחילת העלייה למטוס.
"הלקוחות יוכלו לבצע פעולות שונות לאחר רכישת הכרטיס, בינהן בחירת מושב, בחירת ארוחה, הוספת כבודה ועוד. כמו כן, ישנן תוספות שמטרתן להקל על הנוסעים – קבלת עדכוני מזג אוויר ביעד אליו טסים בכל זמן נתון, חישוב שער המרת המטבע במדינת היעד, קבלת המלצה מתי כדאי לצאת לשדה התעופה עם אפליקציות ניווט כמו Waze או Google Maps, ומידע שימושי לפני טיסת החזור כדוגמת פרטי הטרמינל ומספרי דלפקי הצ'ק אין".

חברת התעופה שחוזרת, וזו שהבריזה

אייר בלטיק, חברת התעופה הלאומית של לטביה, הודיעה כי תשוב לטוס לישראל החל מחודש מאי ותפעיל בשלב הראשון שלוש טיסות שבועיות בקו תל אביב ריגה. בחודשי הקיץ תפעיל החברה ארבע טיסות שבועיות.
5 צפייה בגלריה
מטוס של חברת אייר בלטיק
מטוס של חברת אייר בלטיק
מטוס של חברת אייר בלטיק
(צילום: Vladimir1984 / Shutterstock.com)
חברת התעופה היוונית בלו בירד איירווייז מרחיבה את פעילותה בישראל ומכריזה על הפעלת חמש טיסות שבועיות בקו תל אביב-לרנקה החל מהיום. המחיר: החל מ-69 אירו לכיוון, כולל טרולי. בלו בירד, נזכיר, שבה לישראל ביום חמישי שעבר כאשר חידשה את הטיסות היומיות לאתונה.
חברה זרה שחזרתה לישראל מתעכבת היא אייר סיישל. שלשום, רגע לפני חידוש הטיסות לתל אביב, ביטלה החברה במפתיע את כל טיסותיה ארצה עד חודש מרץ. ישראלים שהיו אמורים לשוב לישראל עם חברת התעופה הלאומית של סיישל הועברו לטיסה של חברת אתיופיאן איירליינס ושבו ארצה לאחר קונקשם באדיס אבבה.
5 צפייה בגלריה
מטוס אייר סיישל
מטוס אייר סיישל
מטוס של חברת אייר סיישל - עדיין לא מגיעים לישראל
(צילום: shutterstock)
לנוסעים שרכשו כרטיסים לא נמסר הסבר על נסיבות הביטול. חברת טרנובה שמייצאת את אייר סיישל בישראל מסרה הודעה לקונית כי "הקו ישוב לפעול בתחילת חודש מרץ. עד אז, לנוסעים אשר הזמינו במהלך חודש פברואר, יוצעו טיסות אלטרנטיביות או החזר מלא".
מחברת התעופה עצמה לא נמסרה תגובה רשמית, וגורמים שמקורבים לנציגי החברה בישראל מסרו ל-ynet כי נשיא סיישל ואבל ראמקלאוואן החליט על דחיית חידוש הטיסות.

נתב"ג מתאושש, אבל לאט

היום (ה') יעברו בנתב"ג כ-29,400 נוסעים ב-178 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל יצאו היום כ-15,800 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ויכנסו לישראל כ-13,600 נוסעים.
היום פרסמה רשות שדות התעופה את דוח סיכום הפעילות של נתב"ג לחודש ינואר. במהלך החודש שעבר עברו בנמל התעופה בן גוריון 651,264 נוסעים ב-5,220 תנועות מטוסים בינלאומיות פנים ארציות. תנועת הנוסעים הבינלאומית עמדה על 597,854 נוסעים ומגלמת ירידה של 59.11% בהשוואה לינואר 2023.