2 צפייה בגלריה
בריכת אינסוף בסנטוריני
בריכת אינסוף בסנטוריני
לבד וטוב לי
(צילום: shutterstock)
יש דברים יותר גרועים בעולם מלהיות לבד. למשל להיות ביחד. בבית מלון. עם מישהו שלא ממש מתחשק לכם לבלות איתו ימים ארוכים. מישהו שאתם מחבבים ביום-יום, אבל רוצה לאכול כל שעתיים, כשלכם מספיקות שתי ארוחות ביום. מישהו שממש כיף לתפוס איתו דרינק בעיר, אבל נוחר בלילה כמו טרקטור. גם אם זה בן הזוג האוהב שלכם – אולי אתם מתים על אמנות ומוזיאונים, והוא רוצה לשרוף את סניף פרימארק הקרוב.
יש לזה פתרון – למרות שבשביל רוב האנשים הוא נחשב לרעיון המשונה ביותר שאדם יכול להעלות על דעתו: לצאת לחופשה לבד. לסגור מלון לבד, לענות על השאלה: "ארזת לבד?" בכן מהדהד, ולישון באלכסון במיטה קינג סייז באיזו פיג'מה שבא לכם.

בעד – כי אפשר לעשות כל מה שבא לכם

אם כל מה שבא לך אחרי התקופה המשוגעת הזו זה לשבת בחוף ולקרוא ספר, לשתות כוס יין וליהנות משקט אינסופי, אפשר. אם את נורא רוצה לעשות פדיקור-מניקור-תספורת-עיסוי בלי שמישהו יושב לך על הראש, אפשר. אם בא לך ללכת ימינה ברחוב במקום שמאלה, אפשר. אין מישהו שיגיד לך מה לעשות, אין מישהו שצריך ליהנות מהבחירות שלך בחופשה. הרי הימים האלה שבהם אנחנו מתנתקים מהיום-יום הם בסופו של דבר מכבש לחץ כבד. הוצאת הרבה כסף, על ימים מאוד מצומצמים שאמורים ליהנות בהם. לא נהנית? בזבזת את הכסף. מלחיץ. בחופשה לבד אפשר ליהנות, ולא להרגיש ייסורי מצפון כשמישהו שמצטרף אליך לא נהנה מדברים שמרגשים אותך.

נגד – כי צריך לעשות רק מה שבא לכם

לפעמים נחמד שיש מישהו שמחליט בשבילנו. למלא יום של חופשה זו עבודה קשה, ובסוף אולי תמצאו את עצמכם יושבים בחדר במלון וצופים בטלוויזיה. לא שזה לא יכול להיות כיף, אבל ביממה יש מספיק שעות בשביל לספק תעסוקה לשני אנשים או יותר. חצי יום עושים מה שאת רוצה, חצי יום מה שהם רוצים, ועדיין נשארו לך כמה שעות לעשות מקלחת טובה ולהביט בשקיעה. כשאת צריכה לשעשע את עצמך, את צריכה גם לדעת מה משעשע אותך, וגם לדעת לקבל את ההחלטות האלה בעצמך.

בעד – כי לא חייבים להתפשר

נסעת לחופשה עם בן הזוג, והוא נורא רוצה לראות את התערוכה ההיא של ההוא, שעולה הרבה יותר כסף ממה שתכננת להוציא. או שנורא בא לך לצאת למסעדה שהיא לא הבחירה הראשונה שלו. נכון, בסוף שניכם תיהנו, אבל רובנו אנשים שצריכים פיקוח על ההוצאות, גם בחופשה שבה נדמה לכולנו שאנחנו צאצאים למשפחת ווינדזור.

נגד – כי לבד עולה יותר

חדר במלון ליחיד ממש לא עולה חצי ממה שעולה חדר לזוג. וכשתלכי למסעדה, תזמיני רק מנה עיקרית, כי לשלם לבד על ארוחה שכוללת גם מנה ראשונה, קינוח ויין – אלה מותרות שרובנו מתקשים לעמוד בהן. כשאת לבד אין מי שיגיד לך, "ברור, את עושה את ההחלטה הנכונה", וזה נכון לכסף כמו שזה נכון לתהייה שלך אם לצאת להפלגה הזו או ללכת בערב לסרט. חופשה לבד היא חופשה יקרה. אבל תמיד אמרו לנו שלחופש יש מחיר.

בעד – כי זו דרך נהדרת להכיר אנשים חדשים

כשאתם מטיילים עם אדם נוסף, סביר שרוב תשומת הלב והשיחות שלכם יופנו אליו. אבל לבד? זה הזמן להכיר אנשים חדשים, ולגלות את עצמכם במצבים שבהם אתם נדרשים לפתח שיחה עם מישהו שלא שוחחתם איתו מעולם. כל ישיבה על בר במסעדה תזמן שיחה עם ברמן שלא הכרתם, והרווקים בינינו יכולים להשתעשע בטינדר בלי לחשוש שיצטרכו לגרש את השותף שלהם למסע מחדר המלון לכמה שעות.
2 צפייה בגלריה
סורי, חייב לענות רגע לשיחה הזאת
סורי, חייב לענות רגע לשיחה הזאת
סורי, חייב לענות רגע לשיחה הזאת
(צילום: shutterstock)

נגד – כי למה שתרצו בכלל להכיר אנשים חדשים

אם להודות על האמת, החברים שלכם הם האנשים האהובים עליכם, ולא סתם. בחרתם להקיף את עצמכם באנשים שאתם אוהבים, ועם כאלה גם תצאו לחופשות. מרוב השיחות עם רוב האנשים שתנהלו תיזכרו רק כמה אתם מתגעגעים לחברים שמחכים לכם בבית. וטינדר? בשביל להשיג בילוי נחמד לערב, תצטרכו לעבוד בחיפושים בטינדר. כמו שזה נכון בתל אביב, זה נכון גם באילת, וגם במדריד.

בעד – כי זו דרך נהדרת להכיר את עצמך

חופשה לבד היא משהו שכל בן אדם צריך להעניק לעצמו. להיזכר בהנאה שאתם יכולים להפיק מעצמכם, בעובדה שאתם יכולים להתרגש ולצחוק לבד, להתנחם בידיעה שלא משנה מה יקרה בעולם – אתם יודעים ליהנות לבד. בווטסאפ יחכו לכם החברים והמשפחה שיבדקו שאתם לא משתגעים משעמום, אבל עד שלא תצאו מארבע קירות שאתם מכירים כל סדק בהם, ומשגרה שאתם מדקלמים בעל פה – לא תוכלו להיזכר עד כמה אתם מוצאים חן בעיני עצמכם.
וזה באמת דבר שאין בו חסרונות.