11 צפייה בגלריה
חוף בתל אביב
חוף בתל אביב
הקיץ כבר כאן - וגם ההוצאות
(צילום: shutterstock)
זה אמור להיות הבילוי הכי עממי, זול ונגיש לכולם. כי מה יותר כיף מללכת לים בקיץ. הים שייך לכולם, הכניסה אליו חופשית וכולם מוזמנים. אלא שבילוי משפחתי בים הפך להיות עסק יקר שיכול להסתכם במאות שקלים עבור משפחה ממוצעת עם שלושה ילדים. זה מתחיל מהחנייה: בחופים רבים תיאלצו להיפרד בחניון מ-30 שקלים לכל השהות או מתעריפים שעתיים יקרים שיכולים להגיע אפילו ל-30 שקל לשעה. חשוב לציין כמובן כי בסופי שבוע שבהם אין תחבורה ציבורית, הרכב הפרטי הוא האופציה הכמעט-יחידה להגיע לחופים.
הכנסת היד עמוק לארנק ממשיכה גם בשכירת מיטות שיזוף, כיסאות ושמשיות. אמנם אפשר לחסוך ולהביא את כל הציוד מהבית, אבל מדובר לעיתים במשימה מסורבלת ומתישה להיגרר עם כיסאות ושמשיות בחום ובלחות המטורפים, כל הדרך מהחניון המרוחק. בנוסף, בחופים רבים לא ניתן להניח שמשיות וכיסאות פרטיים סמוך למים – כי המקומות הנחשקים שמורים לזכיין שמפעיל את החוף. בחופים בהרצלייה ובנתניה למשל, עלות כיסא יכולה להגיע ל-10 עד 15 שקלים, שמשייה ל-20 שקלים ועל מיטות שיזוף מחייבים אפילו ביותר – 35 שקלים, למשל, בחוף נווה ים בעתלית. כאן ראוי לציין כי לתושבי תל אביב שמחזיקים כרטיס דיגיתל יש הטבה מסובסדת במתקני החוף, בעלות זולה במיוחד של שני שקלים לכיסא או שמשייה ושישה שקלים למיטת שיזוף.
השמש רותחת, הילדים צמאים וגם הבטן משמיעה קולות של רעב. להזמין אוכל בים או סתם לקנות שלגון ומים מינרליים זה עסק יקר במיוחד. בחלק מהמקומות המחירים ממש מקוממים. רוצים לאכול אבטיח עם בולגרית? הטיפ הכי פשוט הוא להביא מהבית. כך, למשל, מנת אבטיח עולה בחוף השרון-הקשתות בהרצליה 45 שקל (ועם תוספת גבינת פטה – 54 שקל). בחוף הסמוך, דן אכדיה, מנת אבטיח עולה 46 שקל ובתוספת גבינה בולגרית – 56 שקל. ודווקא בעיר הכי דרומית, אילת, שפטורה ממע"מ, תשלמו בחוף של מוש על מנת אבטיח בתוספת גבינה בולגרית 57 שקלים.
אגב, זה לא המוצר היחידי שהמחיר בו הכי גבוה דווקא בחופי הים האדום. כך, למשל, המחיר היקר ביותר לאספרסו קצר הוא בחופים דקל ומוש באילת – 12 שקל. זאת לעומת 6 שקלים בלבד בחוף הכרמל בחיפה. גם בקיוסק נאיה בחוף השרון בהרצלייה תשלמו 12 שקל על אספרסו, שלא לדבר על הפוך קטן ב-14 שקלים ועל גדול ב-17. מחירים זהים על הפוך קטן/גדול גובים גם בחוף במבו וילג' בפולג. בהרצליה המחירים היקרים ביותר גם עבור מים מינרליים (חצי ליטר) – 13 שקל, לעומת ממוצע ארצי שנע בין 6 ל-10 שקל. שלא לדבר על שלגון מגנום שעולה בחוף השרון 16 שקלים ובחוף הסמוך, דן אכדיה, מגיע אף ל-19 שקלים (!) אגב, בחוף תל ברוך צפון בתל אביב תשלמו על אספרסו קצר רק חמישה שקלים.
וכמובן שעוד לא שיקללנו את העלויות היקרות באמת. אם כבר באים עם הילדים לבילוי בחוף הים, זה לא מסתיים במים ובשלגון. מתווספת לזה לרוב גם מנת ילדים טיפוסית כמו נקניקייה בלחמנייה, שניצלונים וצ'יפס או פיצה. גם כאן העלויות יכולות להסתכם ב-50 שקל ואפילו יותר למנה (אם כי, בחלק מהמקרים, מדובר במנה שיכולה להשביע שני ילדים). אם שכחתם להביא מהבית קרם הגנה וכף או דלי לפעוטות, קחו בחשבון כי בחוף תשלמו יותר: כך, למשל, בחוף ינאי תשלמו על קרם הגנה מקדם 50 של ד"ר פישר – 68 שקל.

חוף בת גלים בחיפה

בחופי חיפה לא ניתן לשכור כיסאות, שמשיות ומיטות שיזוף. אבל החופים שמורים ומטופחים ויש סככות גדולות להגנה מהשמש, שירותים ציבוריים ומקלחות. גם החנייה זולה יחסית – 5.90 לשעה בכחול-לבן. העלויות בקיוסק על החוף סבירות ביותר: נקניקייה בלחמניה 12 שקל, פיצה אישית ב-15 שקל וטוסט בייגל ב-35 שקלים. עבור אספרסו קצר תשלמו שמונה שקלים ועל הפוך קטן 15 שקל, בקבוק מים מינרליים (חצי ליטר) יעלה לכם שמונה שקלים. ומה לגבי ארטיקים וגלידות? קרחון בחמישה שקלים, טילון או קסטה של אוראו ב-14 שקל. גם מחירי הבירה מהחבית זולים למדי: מעשרה שקלים לשליש ועד 25 שקל לחצי ליטר.
11 צפייה בגלריה
חוף בת גלים
חוף בת גלים
חוף בת גלים
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
11 צפייה בגלריה
חוף בת גלים
חוף בת גלים
חוף בת גלים
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)

חוף הכרמל בחיפה

בסמוך לחוף אפשר למצוא מעט מקומות בחניון קטן – כל הקודם זוכה, ללא תשלום. ניתן למצוא בקלות יחסית חניה ליד בכחול-לבן. החוף מתוחזק ושמור היטב. ראוי לשבח: עמדת ניקוי זפת מהרגליים בחדרי השירותים. הופתענו לגלות שירותים מצוחצחים ברמה גבוהה ביחס למקובל בחופי הים ברחבי הארץ. בחוף פועל קיוסק על גלגלים (שייך למסעדת טורטוגה): גם כאן המחירים בדרך כלל סבירים. בקבוק מים מינרליים קטן ב-10 שקל (יקר יחסית), אספרסו קצר בשישה והפוך בתשעה שקלים (מחיר זול). מנת אבטיח עולה 25 שקל – מחיר הוגן ביחס לחופים אחרים. מחירי הצ'יפס מעט יקרים – 40 שקל למנה גדולה. עבור נקניקייה בלחמנייה תשלמו 15 שקלים ו-40 שקל על פיצה אישית. גם מחירי האלכוהול סבירים: בירה מהחבית ב-20 שקל לשליש ו-25 שקל לחצי ליטר.
11 צפייה בגלריה
חוף הכרמל
חוף הכרמל
חוף הכרמל
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)

חוף נווה ים בעתלית

ההתחלה מבטיחה למדי: ניתן למצוא חניה בשפע ללא תשלום במגרש חניה צמוד. יש כאן סככות ושירותים ציבוריים נקיים למדי. ניתן לשכור שמשייה ב-15 שקל וכיסא באותו המחיר; עלות מיטת שיזוף – 35 שקל. יקר בהשוואה למקובל בחופים אחרים. העלויות בקיוסק על החוף סבירות למדי: קרחון בחמישה שקלים, אספרסו ב-10 שקל (מעט יקר), בקבוק מים מינרליים קטן ב-10 שקל, נקניקייה בלחמנייה 15 שקלים, מנת צ'יפס קטנה ב-25 שקל ומנה גדולה ב-40. מנת אבטיח (ללא גבינה) ב-25 שקל (מחיר הוגן), ויש גם חידוש קולינרי: מנת ג'חנון עם ביצה ורסק עגבניות ב-30 שקל.
11 צפייה בגלריה
חוף נווה ים עתלית
חוף נווה ים עתלית
חוף נווה ים עתלית
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)

חוף וילג' בגבעת אולגה

בכניסה לחוף חניון עירוני כחול-לבן, עלות החנייה חמישה שקלים לשעה. החוף לא מושקע ואף טיפה מוזנח, אין כיסאות או שמשיות להשכרה, אבל יש סככות ציבוריות. הקיוסק על החוף היה סגור כשביקרנו, אבל בכניסה לחוף פעל קיוסק קטן שמוכר משקאות ושלגונים: בקבוק מים קטן בשמונה שקלים, קרטיב בחמישה שקלים ושלגון מצופה ב-10 שקל. ניתן לרכוש גם מזרן ים מתנפח ב-35 שקל וגלגל ים ב-25 שקל.

חוף בננה ביץ' במכמורת

מדובר בחוף פופולרי למדי, אבל קחו בחשבון שהוא נמצא כרגע בשיפוצים. קיים חניון מסודר בכניסה, העלות בחינם למשך תקופת השיפוץ. פחות נוח לבלות כרגע בחוף, אבל הופתענו לגלות שהשירותים מתוחזקים להפליא למרות השיפוצים. כיסא ושמשייה יעלו חמישה שקלים לתושבי עמק חפר ו-10 שקל לתושבי חוץ (עדיין זול למדי). גם המחירים בקיוסק סבירים: בקבוק מים קטן חמישה שקלים, קרטיב בארבעה שקלים, ארטיק שוקו-וניל מצופה בשישה שקלים ופיתה עם חומוס ב-12 שקל.

חוף בית ינאי

חוף עמוס ופופולרי בימי חול ובעיקר בסופי שבוע. החניה במקום בחינם. יש גם קווים שעוצרים במחלף ינאי, כמו 826, 852 או 702. אין כיסאות נוח, אבל יש סככות בחינם. שירותים נוחים ומתוחזקים. בקיוסק על החוף המחירים ממוצעים: בקבוק מים מינרלים קטן בשישה שקלים, קרטיב בארבעה שקלים, אספרסו בשמונה שקלים והפוך קטן ב-12 שקל. ומה אפשר לאכול? פיצה ב-25 שקל, בייגל חם וסמבוסק ב-15 שקל. אם אתם רוצים להירגע עם בירה, אפשר למצוא פחיות ב-15 עד 20 שקל בהתאם למותג.
ניתן גם לעשות השלמות (במחירים לא זולים במיוחד) אם שכחתם להביא מהבית כל מיני אביזרים ומקדמי הגנה מהשמש. כך, למשל, עבור קרם הגנה מקדם 50 של ד"ר פישר תשלמו 68 שקלים. דלי חוף גדול יעלה לכם 30 שקל, גלגל ים 15 שקל, מטקות 13 שקל, מחצלת אישית 35 שקל ומשפחתית 85 שקל.

חוף במבו וילג' בפולג

11 צפייה בגלריה
חוף במבו וילג', פולג
חוף במבו וילג', פולג
חוף במבו וילג', פולג
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
אחד החופים היפים והמזמינים שביקרנו בהם במהלך הסיור. מעוצב ומתוחזק היטב עם פינות זולה מקש שמזכירות קצת חופים בתאילנד. בית קפה נעים פועל לאורך כל היום וגם בשעות הערב. מומלץ להגיע בשקיעה ולתפוס את אחת הזולות. בכניסה לחוף חניון מסודר: 25 שקל לתושב חוץ (חמישה שקלים לתושב נתניה). השכרת כיסא או שמשייה תעלה חמישה שקלים לתושב נתניה ו־10 לתושב חוץ. עבור מיטת שיזוף תשלמו 20 שקל ו־15 אם אתם נתנייתים.
בית הקפה מפעיל גם קיוסק, המחירים יקרים בהשוואה לחופים אחרים אם כי חייבים לציין את חוויית הבילוי בבית הקפה. אספרסו קצר יעלה לכם 11 שקל, הפוך גדול 17 שקל ומים מינרליים 10 שקלים. עבור ארוחת בוקר אישית תשלמו 69 שקל ועבור מנת ילדים של שניצל וצ'יפס 48 שקל. מנת צ'יפס גדולה מתומחרת ב-38 שקל. אבטיח בתוספת גבינה עולה כאן 50 שקל, ואם אתם רוצים לשלב עם אלכוהול: ערק ב-18 שקל לצ'ייסר ו-34 למנה.

חוף השרון-הקשתות בהרצליה

חוף מתוחזק היטב, עמוס מאוד בסופי שבוע. מגיעים אליו מכל אזור השרון ואפילו מתל אביב ומנתניה. המקדימים יכולים למצוא חניה עירונית בכחול-לבן – 6.20 שקל לשעה. אבל מהר מאוד החניות בצמוד למדרכה נתפסות, ישנו גם חניון בתשלום בתעריפים מופקעים: 30 שקל לשעה ראשונה ושבעה שקלים תוספת לכל רבע שעה, מקסימום יומי 120 שקל.
מחירי הכיסאות והשמשיות דווקא סבירים ביחס לממוצע בחופים אחרים: 10 שקלים לכיסא ולשמשייה, 20 שקל למיטת שיזוף.
11 צפייה בגלריה
חוף השרון בהרצליה
חוף השרון בהרצליה
חוף השרון בהרצליה
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
המחירים בקיוסק NAYA יקרים למדי: אספרסו ב-12 שקל, הפוך גדול ב-17, בקבוק מים ב-13 שקל, קרטיב בשבעה שקלים, מנת אבטיח ב-45 שקל (עם גבינת פטה ב-54) ונקניקייה בלחמנייה עם צ'יפס ב-49 שקל. ניתן לרכוש גם מזרן ים ב-40 שקל ומטקות ב־30 (יקר בהשוואה לחופים אחרים).

חוף אכדיה בהרצליה

אחד החופים היפים והמתוחזקים בסיור שלנו. ראויה לציון גם שימת הדגש כאן על איכות הסביבה – יש מרכז מיחזור לזריקת פסולת בהפרדה בצבעים, ידידותי למשתמש ולסביבה. השירותים והמקלחות נקיים ושמורים ויש אפילו עמדת לוקרים לאחסנת ציוד בזמן הבילוי בחוף בעלות של חמישה שקלים. מצאנו כאן גם גימיק נחמד: סלסילת צעצועים להשאלה למשחקים בחוף בחסות החברה העירונית לפיתוח תיירות ועיריית הרצליה: מסיימים לשחק, שוטפים שאריות חול ומחזירים לסלסילה.
בגלל העומס והפופולאריות של החוף קשה למצוא בכניסה אליו חניה בכחול-לבן. מחוץ לחוף פועלים שני חניונים: אחד בחולות מצפון למלון דן אכדיה ב-30 שקל לכניסה לא מוגבלת בשעות, והשני ממש בכניסה לחוף בתעריף יקר של 25 שקל לשעה ראשונה ותוספת של חמישה שקלים לכל רבע שעה, עד עלות מקסימלית של 50 שקל ביום חול ו-55 שקל בסופ"ש. כניסה לאחר השעה 18:00: 20 שקלים.
11 צפייה בגלריה
חוף אכדיה בהרצליה
חוף אכדיה בהרצליה
חוף אכדיה בהרצליה
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)
בקיוסק על החוף מצוין בשלט באותיות ברורות וגדולות: "מוצרים תחת פיקוח ושירות בדלפק". בין המוצרים: קרטיב בארבעה שקלים, בקבוק מים בחמישה שקלים ופחית משקה מוגז בחמישה שקלים (זול!), אבל גם טילון או מגנום ב-19 שקל (המחיר הכי יקר שבו נתקלנו בכל הסיור שלנו).
מחירים בישיבה בקפה "דנה פוינט" שפועל במקום: מנת אבטיח עם גבינה בולגרית 56 שקל, שליש-חצי גולדסטאר ב-33 עד 38 שקל, אספרסו ב-10 שקלים ובקבוק מים סן בנדטו חצי ליטר ב-13 שקל (יקר!)

חוף תל ברוך בתל אביב

חוף פופולרי, יפה ומתוחזק היטב. בכניסה פועל חניון בתשלום: 24 שקל למשך 24 שעות. תושבי תל אביב מחזיקי כרטיס "דיגיתל" נהנים מהנחה משמעותית: שני שקלים לכיסא או שמשייה וארבעה שקלים למיטת שיזוף. תושבי חוץ ישלמו שמונה שקלים לכיסא ולשמשייה ו-16 למיטת שיזוף. ישנה גם אפשרות לשמירת חפצים בלוקרים תמורת חמישה שקלים. בקיוסק מצאנו שלט מחירון מחייב של עיריית תל אביב: קרטיב בשלושה שקלים ( הכי זול שמצאנו בסיור!), בקבוק מים שישה שקלים, אבטיח עם בולגרית 30 שקל ושליש בירה ישראלית ב-21 שקל. בתפריט ישיבה בבית הקפה BLU על החוף: אספרסו קצר בחמישה שקלים (זול), טוסט ב-55 שקל ושניצלונים וצ'יפס לילדים ב-60 שקל.

חוף מציצים בתל אביב

חוף פופולרי שמושך אליו מתרחצים מכל הארץ, לא גדול אבל עם כל השירותים הנלווים המתאימים למשפחות עם ילדים: מתחם מתקני כושר, מתקני פעילות לילדים ואפילו ספריית רחוב להשאלת ספרים ברביצה על החוף. קשה עד בלתי אפשרי למצוא חנייה בכחול-לבן. בחניון תשלמו 16 שקל לשעה ראשונה ותוספת של ארבעה שקלים לכל רבע שעה. החל מהשעה 16:00: 24 שקל לכניסה חד-פעמית. גם כאן ישנם מחירים מסובסדים למחזיקי דיגיתל לפי התעריף הקבוע של העירייה, וגם בקיוסק המחירים מפוקחים לפי התעריף הזול וההוגן של עיריית תל אביב (ראו חוף תל ברוך).

חוף גבעת עלייה ביפו

החוף הכי דרומי בתל אביב. קשה למצוא חניה ואין חניון מסודר בסמוך. החוף עצמו מתוחזק פחות משאר החופים בתל אביב בהם ביקרנו, אם כי הוא עדיין נעים לביקור. גם כאן מפעילה עיריית תל אביב את המחירון המפוקח והמשתלם שלה (תעריפים: ראו חוף תל ברוך). בחוף פועלת מסעדת "קפה קלאסיק" בתוך מבנה קשתות יפה ואקזוטי. השירות היה אדיב וזריז, אם כי המחירים אינם בפיקוח ואינם זולים במיוחד: פסטה ילדים ב-52 שקל, ארוחת שניצל וצ'יפס ב-64 שקל ופלטת גבינות ב-82 שקל.
11 צפייה בגלריה
חוף גבעת העלייה, יפו
חוף גבעת העלייה, יפו
חוף גבעת העלייה, יפו
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)

חוף הסלע בבת ים

אחד החופים העמוסים והצפופים בישראל, בעיקר בסופי שבוע. הוא מתוחזק ושמור היטב. השירותים נוחים ונקיים יחסית. בכניסה לחוף פועל חניון מסודר: 20 שקל לתושבי בת ים לכניסה חד־פעמית ו-30 שקל לתושבי חוץ. לתושבי בת־ים כיסאות להשכרה בשישה שקלים, שמשייה בחמישה שקלים ומיטת שיזוף ב-15 שקל, לתושבי חוץ כיסא ב-12 שקל, שמשייה ב-15 ומיטת שיזוף ב-20 שקל. המחירים בקיוסק בחוף סבירים: אספרסו קצר בתשעה שקלים, בקבוק מים ב-10 שקל וקרטיב בחמישה שקלים. ניתן לקנות גם כדור מתנפח ב-35 שקל וגלגל ים ב-45 (לא זול). במקום פועלת גם מסעדת לונג ביץ', המחירים סבירים בהשוואה להרצליה ולנתניה: אבטיח עם בולגרית ב-35 שקל, נקניקיות עוף או אצבעות שניצל ב-38.
11 צפייה בגלריה
חוף הסלע, בת ים
חוף הסלע, בת ים
חוף הסלע, בת ים
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)

חוף פלמחים

חוף מיתולוגי שמושך אליו אלפי מבלים בסופ"ש. החוף מסודר ומתוחזק היטב. בכניסה פועל חניון בתשלום, רחב ידיים ומסודר: 25 שקל באמצע שבוע לכניסה חד־פעמית ו-30 בסופי שבוע. ניתן לשכור כיסא בעשרה שקלים, אין אפשרות לשכור מיטות שיזוף או שמשיות; אפשר לקנות שמשייה ב-37 שקלים. ראוי לשבח: ניתן להשיג כאן מכלי מילוי גז לקמפינג לגזייה : 13 עד 50 שקל (בגדלים שונים). המחירים בקיוסק סבירים: קרטיב בארבעה שקלים, בקבוק מים בשישה שקלים, טילון קורנטו קטן בשמונה שקלים, פחית משקה מוגז, אספרסו בשמונה שקלים וגרניטה בטעמים ב-15 שקל.
11 צפייה בגלריה
חוף פלמחים
חוף פלמחים
חוף פלמחים
(צילום: איריס ליפשיץ-קליגר)

חוף הדקל באילת

אין מי שביקר באילת ולא מכיר את חוף הדקל המפורסם. ניתן למצוא חניה עירונית בכחול-לבן בסמוך לחוף בתעריף של חמישה שקלים לשעה. כיסא להשכרה יעלה לכם 10 שקלים ומיטת שיזוף 20 שקל. בחוף פועלת מסעדה, המחירים מותאמים לכך שמדובר לרוב בישראלים שנמצאים בחופשה: שליש הייניקן ב-30 שקל, שניצלים בשומשום עם צ'יפס או אורז ב-58 שקל, פיצה מרגריטה ב-57 שקל ומנת צ'יפס ב-39.

החוף של מוש באילת

החוף והמותג של הזמר מוש בן ארי. ראוי לציון ברמת התחזוקה, נקי ומצוחצח, פועל סביב השעון. חניה בכחול-לבן בתעריף שעתי של חמישה שקלים. אין השכרת כיסאות ושמשיות, זוּלוֹת ישיבה חופשיות ללא תשלום. אפשר להעביר כאן בכיף יום שלם. המחירים במסעדה: מים מינרליים ב־10 שקל (ראוי לציין שיש כאן ברזיית מים קרים לשירות האורחים בחינם), אספרסו קצר ב-12 שקל, אבטיח עם גבינה בולגרית ב-57 שקל, ארוחת בוקר ב-68 שקל ופלטת פירות: קטנה ב-68 שקל ו-155 שקל לגדולה. ומה לגבי בירה? שליש גולדסטאר מהחבית ב-26 שקל ושליש הייניקן ב-30.