5 צפייה בגלריה
מעבר הגבול טאבה
מעבר הגבול טאבה
תורים במעבר הגבול טאבה, ארכיון
(צילום: מאיר אוחיון)
כ-200 אלף נוסעים צפויים לעבור בערב פסח ובחול המועד במעבר הגבול בגין בטאבה בדרך לחצי האי סיני. השנה יחולו בחודש אפריל חג הפסח, חג הפסחא ועיד אל פיטר. עקב כך צפויים במעבר הגבול טאבה עומסי שיא של כ-13 אלף נוסעים מדי יום במהלך החג, ואף יותר מכך בערב החג, למחרת הסדר ולקראת סוף חופשת החג.
מרשות שדות התעופה נמסר כי מעבר הגבול טאבה פתוח 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע. השעות העמוסות פחות הן בדרך כלל שעות אחר הצהריים, מ-16:00 ועד 20:00, ומומלץ להגיע למעבר בשעות אלו אם הדבר מתאפשר.
רשות שדות התעופה ממליצה לעוברים לסיני להקדים ולרכוש אגרת מעבר מראש באתר האינטרנט, ולחסוך זמן המתנה במעבר. אישור התשלום יישלח במייל ואין צורך להדפיסו אלא מספיק להציגו בנייד. לרשות המשלמים מראש יעמוד מסלול מהיר במעבר.
היורדים לסיני מתבקשים להחנות את מכוניותיהם בחניון בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן.
5 צפייה בגלריה
החניון למכוניות של היורדים לסיני
החניון למכוניות של היורדים לסיני
החניון למכוניות של היורדים לסיני
(צילום: משטרת מרחב אילת)
5 צפייה בגלריה
חוף בשארם א-שייח' סיני
חוף בשארם א-שייח' סיני
וזה מה שמחכה לנופשים מעבר לגבול: חוף בשארם א-שייח' סיני
(צילום: shutterstock)
מעבר הגבול לעקבה צפוי להיות פחות עמוס, אך כלקח משנה שעברה, כאשר הירדנים לא נערכו בהתאם לציפיות, מומלץ למי שמתכנן לחצות את הגבול בימי העומס הצפויים להקדים כמה שניתן ולהיאזר בסבלנות. בדומה למצרים, גם בירדן כדאי לשלם את אגרת המעבר מראש ולמלא את הוויזה האלקטורנית לכניסה לירדן (ללא עלות, לוקח דקות. האתר באנגלית). שימו לב, ישראלים הנכנסים לירדן ממעבר יצחק רבין (עקבה) או המלך חוסיין (ליד בית שאן) עליהם לתאם מראש סוכן נסיעות ירדני מורשה, בלעדיו לא תותר הכניסה לירדן.
לעוברים את הגבול היבשתי לירדן או מצרים כדאי לזכור שחול המועד חל בחודש הרמדאן, מה שאומר שיהיו שינויים בשעות הפתיחה של עסקים במצרים ובירדן, כמו גם ביתר העולם הערבי. באזורים המתוירים זה לא צפוי להיות מורגש במיוחד, וברוב בתי המלונות לא יהיו שינויים בשעות הפעילות של המסעדות. מי שמתכנן לצאת מהמלון ולהסתובב בערים, בעיקר בירדן, כדאי לקחת בחשבון שבשעות היום רוב החנויות יהיו סגורות, כולל המסעדות ובתי הקפה. בשעות אחר ההצריים ובערב הכל חוזר להיות פתוח באווירה חגיגית וצבעונית.
5 צפייה בגלריה
מעבר יצחק רבין (עקבה)
מעבר יצחק רבין (עקבה)
מעבר יצחק רבין (עקבה)
(צילום: shutterstock)

פסח בנתב"ג: קרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה בימי השיא

בשבוע שעבר פורסם כי במהלך פסח צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון מעל 2.2 מיליון נוסעים, גידול של 18% לעומת שנת השיא 2019. בהודעה שפרסמה הרשות נמסר כי "הטיסות הבינלאומיות חזרו להיקפים של טרום הקורונה, ואף מעבר לכך. רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג נערכים לעומסי שיא בערב החג ובמהלכו, ופועלים בכל הדרכים להפוך את היציאה לחופשת הפסח לחוויה נעימה, ולהפחית ככל האפשר את הלחץ והצפיפות.
"במהלך כל ימי החג יימצאו בשדה כל המנהלים ברש"ת ובנתב"ג, מכל המחלקות והדרגים, לרבות נוכחות בלילות, בערבי החג ובחג עצמו. באולמות הנוסעים יתוגברו נקודות השירות לטסים, מהבידוק הביטחוני ועד שירות דיילות. המטרה: למנוע עיכובים, לפתור בעיות ולהבטיח זרימה חלקה של הנוסעים.
"בימי השיא יעברו בנתב"ג קרוב ל-100 אלף נוסעים ביממה, בכ-580 נחיתות והמראות. ביום ראשון 9 באפריל צפויים לעבור בנתב"ג 89 אלף נוסעים; ביום שני 10 באפריל כ-90 אלף נוסעים; ביום חמישי 13 באפריל כ-97,400 נוסעים, וביום ראשון 16 באפריל צפויים לעבור מעל 89 אלף נוסעים.
5 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
תורים בנתב"ג
(צילום: שירי הדר)
במסגרת ההיערכות לחג הוקמה "סיירת משפחות", אשר תסייע למשפחות עם ילדים בעת ההמתנה בתור ובבידוק הביטחוני. באולם בידוק כבודת יד הופעלו ארבע עמדות טכנולוגיות חדשות בנוסף על 24 העמדות הקיימות, אשר יקצרו את זמן השהייה במתחם. נוסעים עם כבודת יד בלבד אשר ביצעו רישום לטיסה (צ'ק-אין) מראש, יעברו במסלול בידוק מהיר. מדובר בנוסעי כל חברות התעופה המאפשרות צ'ק-אין מוקדם.
הנהלת השדה השיקה לאחרונה פיילוט "נתב"ג דיגיטלי", הכולל עמדות שירות עצמי חדשות ("טאץ' אנד פליי") עם הדפסה עצמית של תג המזוודה הכולל ברקוד, ושליחה מהירה של המזוודה ישירות לבטן המטוס ללא צורך ברישום בדלפק. העמדות יוצבו בשערים B ,A ו-G, וחברות התעופה המשתתפות בפיילוט הן טורקיש אייר, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויסאייר, אייר קנדה וקתאי פסיפיק.
רש"ת ממליצה לציבור הנוסעים להגיע שלוש שעות לפני הטיסה, לעשות צ'ק-אין מהבית, להצמיד למזוודה תג עם שם וטלפון, ולהשאיר גם פתק עם פרטים בתוך המזוודה. לא רצוי לשלוח בכבודה פריטים חיוניים כגון תרופות, מחשב נייד וכד', אלא לקחת אותם איתכם בכבודת היד. וכמובן, גם בשיא העומס להתאזר בסבלנות, בסוף כולם יגיעו לטיסה.