1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
(צילום: אלעד ויינשטיין)
חברת התעופה הקפריסאית טוס איירווייז (TUS Airways) קיבלה היום (ג') אישור רשמי וראשון מסוגו להפעיל טיסות ישירות מנתב"ג לדוחא בירת קטאר במהלך משחקי המונדיאל שיחלו ביום ראשון הקרוב.

ביום שישי הגיעו ישראל, קטאר והתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א להסכמות שיאפשרו טיסות צ'רטר ישירות מתל אביב לקטאר, לראשונה אי פעם.
בנוסף, הוסכם על הענקת שירותים קונסולריים לאזרחים הישראלים באמצעות צוות קונסולרי ישראלי. משרד החוץ שיגר בחשאי נציג דיפלומטי בכיר לדוחא כדי לדון ולגבש את ההסכמות. בישראל מקווים שהנוכחות הישראלית בדוחא תהפוך מזמנית לקבועה, והמבחן יהיה האם בסוף משחקי המונדיאל הקטארים יעמדו על כך שהנציגים הקונסולריים יעזבו.
לפי הודעת פיפ"א, ההסכם יאפשר לישראלים ולפלסטינים להגיע למשחקים, כשהאחרונים יוכלו לעשות זאת ככל הנראה בטיסות מעמאן, בירת ירדן.
טוס, אשר קיבלה כבר לפני כשבוע את האישורים הנדרשים מהקטארים להפעיל טיסות מתל אביב לדוחא עם עצירה בקפריסין, קיבלה כעת אישור רשמי להפעיל את הטיסות הישירות ללא עצירה בקפריסין.

החברה הקפריסאית תחל להפעיל את הטיסות ב-20 בנובמבר, יום פתיחת המונדיאל, ועד 15 בדצמבר. הטיסות ימריאו מנתב"ג בצהריים וינחתו בנמל התעופה בדוחא בין השעות 15:00 ל-16:00. טוס תפעיל שישה סבבים של טיסות הלוך ושוב (12 טיסות בסך הכל) אשר יבוצעו במטוסי איירבוס A320. זמן הטיסה מנתב"ג לדוחא אורך כשלוש שעות. המטוסים לא יעברו מעל שטחה של איראן.
מחירי הטיסות: החל מ-555 דולר לכרטיס הלוך ושוב, בהתאם לתאריכים. חברת טיק טיק מישראל היא המשווקת הבלעדית של הטיסות לקטאר, ונכון לעכשיו טוס היא החברה היחידה שתפעיל טיסות ישירות ליעד זה. נציין גם כי החברה הקפריסאית הייתה החברה היחידה שביקשה להפעיל טיסות בקו זה. חברות התעופה הישראליות בחנו גם כן את האפשרות, אבל כרגע אין היתכנות לכך בשל מגבלות ביטחוניות.