6 צפייה בגלריה
 עומס בנתב"ג
 עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)
מראות של שדות תעופה עמוסים ולוחות טיסות "אדומים" צפויים ללוות אותנו גם השבוע בישראל וברחבי העולם. מוסלמים ודרוזים יחגגו השבוע את חג הקורבן ועשרות אלפים צפויים לטוס ולבלות בחו"ל. המשמעות: עומס בנתב"ג בימים רביעי עד שישי ואף בשבת. בסף הכל צפויים לעבור בשדה 207,945 נוסעים במהלך הימים רביעי, חמישי ושישי.
חברות התעופה הטורקיות, ובראשן טורקיש אירליינס, נערכות לביקוש הגבוה על ידי הגברת תדירות הטיסות והפעלת מטוסים רחבי גוף בקו.
בנתב"ג נערכים עם תגבור כוח אדם בשדה, השמשת חדרי תפילה שישמשו את ציבור הנוסעים הערבים והתארגנות כללית כדי להקל אתי העומסים עד כמה שניתן.
6 צפייה בגלריה
לוח טיסות ובו טיסות רבות שמבוטלות
לוח טיסות ובו טיסות רבות שמבוטלות
גם השבוע: צפי למסכים אדומים בשדות תעופה בעולם
(צילום: AP)
חכמת הינו ממשרד התיירות Zoom In Tours, שמשווק חבילות נופש לחברה הערבית, אמר בשיחה עם ynet: "החג הזה הולך להיות עמוס במיוחד בנתב"ג, אלפי נוסעים מבקשים לבלות את החג בחו"ל. היעדים הכי מבוקשים הם טורקיה, שמובילה בפער עצום על האחרים, אבל יש גם ביקוש גבוה לאיי יוון, לבטומי ולאיטליה. על אף התמונות שאנחנו רואים מנתב"ג ומשדות אחרים באירופה אני לא רואה שיש ירידה בביקוש לטיסות, להפך".
הינו הוסיף ואמר כי "המצב בתעופה הוא קטסטרופלי, יש הרבה ביטולי טיסות לווינה ולבלגיה. הרבה אנשים מגיעים ליעדים ללא מזוודות. זו עונת החתונות, והרבה זוגות ערבים נוסעים לירח דבש ונתקעים בגלל טיסות שבוטלו, לעיתים ממש בדקה ה90, ואי אפשר להשיג טיסות אחרות".

מנהל נתב"ג הודיע: עוזב בסוף שנת 2022

בתוך כך, מנהל נתב"ג שמואל זכאי הודיע על בקשתו לסיים את תפקידו בסוף השנה לאחר 12 שנות ניהול. בהודעה שפרסמה רשות שדות התעופה נמסר כי "שמואל זכאי מסיים כ-18 שנים במגוון תפקידים ברשות שדות התעופה ממנהל חטיבת הביטחון, סמנכ"ל מסופים ושדות תעופה פנים ארציים, סמנכ"ל למנהל והמנהל של נמל התעופה בן גוריון. מנהל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, ימשיך בתפקידו בתקופה מאתגרת של שיאי נוסעים בקיץ, בחגי תשרי וזאת עד לסוף שנת 2022".
6 צפייה בגלריה
שמואל זכאי
שמואל זכאי
מנהל נתב"ג היוצא שמואל זכאי
(צילום: מוטי קמחי )

מנכ"ל ריינאייר: "ניאלץ להעלות מחירים"

על רק עליית מחירי דלק והיטלים נוספים שמייקרים את עלויות התפעול של חברות התעופה, התראיין מנכ"ל חברת הלואו-קוסט ריינאייר מייקל או'לירי ל"פייננש טיימס" ואמר כי הוא צופה שבחמש השנים הקרובות מחירי הטיסות יתייקרו. המחיר הממוצע לכרטיס טיסה בסיסי בחברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה עומד על כ-40 אירו, אך הצפי הוא שהמחיר יעלה בהדרגה עד ל-60 אירו.
6 צפייה בגלריה
מטוס ריינאייר
מטוס ריינאייר
גם ריינאייר מתכוונת להעלות מחירים
(צילום: shutterstock)
"בסופו של דבר אני לא מאמין שבטווח הנראה לעין יהיה ריאלי שהמחיר הממוצע לכרטיס טיסה יהיה 40 אירו", אמר או'לירי. "מחירי הדלק הולכים להישאר בעלייה כי ייקח כמה שנים עד שנוכל למצוא פתרונות למשבר שנוצר בעקבות המלחמה". בנוסף למחירי הדלק העולים, בחברה מנסים להתמודד גם עם שביתות ומחאות של עובדים. אתמול הודיעו עובדי ריינאייר בספרד על כוונתם לשבות 12 ימים, לא ברצף, במחאה על תנאי התעסוקה והשכר.

לופטהנזה: מעלים מחירים כדי למנוע מאנשים לטוס

מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן שפור, אמר לפני כשבוע וחצי בריאיון ל-CNN כי הקיץ הזה אולי אבוד אך יש להסתכל קדימה. בקבוצת התעופה הענקית מגרמניה מבינים שאין אפשרות להתמודד עם הביקוש בקיץ הזה, גם בשל מחסור בכוח אדם, וגם כי יש גורמים רבים שאינם בשליטתם כגון שביתות של עובדים בשדות תעופה, ובעיות תשתית נוספות. לאחר אותה אמירה של המנכ"ל החלה לופטהנזה להעלות את מחירי כרטיסי הטיסות בתוך אירופה עד כדי כך שכרטיס טיסה הלוך ושוב בקו לונדון-מינכן עשוי לעלות יותר מאלף אירו. דובר מטעם החברה מסר לכלי תקשורת שהמהלך נועד להביא לכך שיהיו כמה שיותר מושבים פנויים לטובת נוסעים שטיסותיהם בוטלו.
6 צפייה בגלריה
מטוסים לופטהנזה
מטוסים לופטהנזה
לופטהנזה, מעלה מחירים
(צילום: shutterstock)

צרפת: עשרות ביטולי טיסות בשל שביתת עובדי כיבוי

רשות שדות התעופה הצרפתית דרשה לבטל טיסות רבות בשל שיקולי בטיחות בעקבות שביתה של אנשי כיבוי שמוחים על תנאי העסקתם. לאור זאת, הוחלט כי בשדה התעופה שארל דה-גול, אחד הגדולים והעמוסים ביותר באירופה, ייאלצו לצמצם בכמות הטיסות כדי לא להגיע למצב שיהווה סכנה בטיחותית בגלל השביתה. הצעד הזה גרם לביטול של 100 מתוך כ-1,300 טיסות שהיו מתוכננות ביום שישי האחרון בשדה התעופה הפריזאי. חברת התעופה אייר פראנס הודיעה גם היא שתבטל כ-10 אחוזים מטיסותיה לטווחים קצרים ובינוניים, זאת כדי לא לפגוע בטיסות ארוכות הטווח של החברה, וכך היה.

לונדון: תקלה נרחבת בשדה התעופה הית'רו

ביום שבת דווח על תקלה נרחבת במערכות התדלוק של שדה התעופה הית'רו בלונדון. בעקבות התקלה לא ניתן היה להזרים דלק למטוסים שביקשו לתדלק, ולמעשה רוב הטיסות היוצאות לא יכלו לצאת בזמן וחלקן אף בוטל בגלל מגבלות שעות עבודה של הצוותים. הנחיתות בשדה התעופה העמוס ממילא המשיכו כרגיל. התקלה שנחשבת לחריגה נמשכה מספר שעות דבר שגרם לעיכובים רבים ומשמעותיים בטיסות הפנים אירופיות והבינלאומיות כאחד.
6 צפייה בגלריה
אלפי מזוודות ממתינות לטיפול בנמל התעופה לונדון הית'רו
אלפי מזוודות ממתינות לטיפול בנמל התעופה לונדון הית'רו
אלפי מזוודות ממתינות לטיפול בנמל התעופה לונדון הית'רו בחודש שעבר
(צילום: רויטרס)

ארצות הברית: נערכים ל-4 ביולי עם עלייה חדה בביקוש

ביום שישי עברו ברחבי ארצות הברית 2.4 מיליון נוסעים בנקודות הבידוק הביטחוני בשדות התעופה. זה היה המספר הגבוה ביותר מאז פרץ משבר הקורונה. במהלך השבוע החולף בוטלו יותר מ-500 טיסות ובסך הכל כ-6,800 טיסות יצאו בעיכוב ניכר או בוטלו ברחבי ארה"ב, רובן המוחלט היו טיסות פנימיות ולא בינלאומיות. גם בארה"ב העומסים בשדות התעופה השונים מורגשים היטב, במיוחד בשדות המרכזיים. מזוודות רבות נשארות על הקרקע וטיסות מתבטלות, לקראת השיא שצפוי להיות מחר, 4 ביולי, יום העצמאות האמריקני.
בהכנת הכתבה השתתף רועי רובינשטיין
פורסם לראשונה: 13:30, 03.07.22