מיטל כץ, מעצבת אופנה שנאלצה להחליף מקצוע אחרי 16 שנה בתחום, הקימה את העסק שלה לסיורים בעקבות מקצועות נעלמים מתוך שותפות גורל עם בעלי המלאכה שמתקשים לשרוד; אלינוי קיסלוב הצליחה לשקם את מיזם התיירות שהקימו היא ואחיה, וכיום היא מוציאה סיורים וסדנאות של גרפיטי ואומנות רחוב; נופר תגר מנהלת את אחת מחברות התיירות הפופולריות באזור ירושלים ובארץ בכלל והדס דבורה נקר מאמינה שהחופשות המפנקות שהיא "רוקחת", הן לא פחות מאשר סוג של שליחות.
20 צפייה בגלריה
אלינוי קיסלוב גרפיטיול
אלינוי קיסלוב גרפיטיול
אלינוי קיסלוב, מנהלת מיזם "גרפיטיול", במהלך סיור גרפיטי בתל אביב
(צילום: אלה פאוסט)
לרגל יום האישה הבינלאומי, ערכנו ראיון עם ארבע נשים שמנהלות מיזמים תיירותיים בארץ, חלק מהם אף הצליחו להשפיע על התיירות המקומית.

מיטל כץ - בעקבות המקצועות הנעלמים מן העולם

"בביקור מקרי אצל הסנדלר השכונתי, קשיש חביב באמצע שנות השמונים לחייו, הוא סיפר שבעבר היה משתרך תור ארוך של אנשים מחוץ לבית המלאכה הקטן שלו והיום כבר אין לקוחות. 'היום לא מתקנים, היום זורקים', הוא אמר לי. באותו הרגע הבנתי איך, על אף פער הגילאים בינינו, אנחנו חווים את אותה תחושה של חוסר רלוונטיות. תחושת כאב ליוותה אותי כששמעתי את סיפורו".
20 צפייה בגלריה
מיטל כץ
מיטל כץ
מיטל כץ: סיורים להכרת בתי המלאכה הוותיקים בתל אביב
(צילום: רמי זלינגר)
מיזם הסיורים החברתי "בעקבות המקצועות הנעלמים מן העולם", הוקם בשנת 2015 על ידי מיטל כץ. המיזם מחבר ומנגיש קהלים מגוונים לבעלי מלאכה, אומנים, מעצבים ובעלי חנויות ותיקות בתל אביב שסיפור חייהם, מקצועם והחוויות שעברו במהלך חייהם - מרתקים, אולם הם נותרו מאחור בשל הייבוא המאסיבי לארץ מהמזרח והטכנולוגיה שהחליפה יד אדם, והמיזם התיירותי תומך בהם על מנת שיוכלו להמשיך ולפעול.
איך נולד הרעיון? "לאורך 16 שנים כמעצבת אופנה עצמאית ועם התקדמות הטכנולוגיה והייבוא הזול מהמזרח, ידעתי שיגיע היום בו אצטרך לקבל החלטה כואבת ולסגור את מפעל חיי. בשנת 2014, תוך כדי תהליך סגירה ארוך וכואב, הבחנתי שישנם ענפים מתחומים רבים שהולכים ונעלמים, ולמעשה הבנתי שאני לא לבד במערכה.
"ההבנה שמרבית בעלי המלאכה העוסקים במקצועות שעתידים להיעלם במוקדם או במאוחר הם מבוגרים, וחלקם הגדול אף נמצאים בגיל השלישי - גרמה לי לעשות מעשה; במשך שנה שלמה תיעדתי לא מעט בעלי מלאכה, ולאחר מספר חודשים בהם כתבתי את הסיפורים של אותם האנשים, וחלמתי איך אני מוציאה את המיזם לאור - יצאתי לדרך. תוך שלושה חודשים בניתי מיזם סיורים שכמעט בין לילה הפך לסיפור הצלחה".
20 צפייה בגלריה
נירית לבב, מתוך הסיור "הזבת שהפך לזהב"
נירית לבב, מתוך הסיור "הזבת שהפך לזהב"
נירית לבב, מתוך הסיור של כץ - "הזבל שהפך לזהב"
(צילום: הדס אלדר)
איזה חוויות מציע המיזם? "ארבעת הסיורים של המיזם חושפים את הקהל להיסטוריה המיוחדת של תל אביב, לבתי המלאכה הוותיקים, החנויות הישנות, ריח העוגות בקונדיטוריות, בנייני הבאוהאוס, השענים, השוק המתעורר, חנויות הפורצלנים, הבולים, הצלמניות, חנויות העיתונים ועוד.
"בנוסף, במהלך הסיורים ייחשפו המשתתפים לסיפורים על חנויות ותיקות ועל בעלי מלאכה הנחשבים לאחרונים בתחומם בארץ (כולל הדגמות), וסיפורים על בתי מלאכה שנסגרו מפי דור ההמשך של המייסדים. אחד הסיורים אף ייקח אותם אל מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה בישראל, דרך סיפורים והיכרות עם יצרנים מקומיים, מפעלים ותיקים ופסי ייצור. הסיורים הם רגליים או ממונעים, וניתן לשלב בתוכם גם טעימות אוכל, למשל".
20 צפייה בגלריה
מיטל כץ אומן מיחזור
מיטל כץ אומן מיחזור
אומן מיחזור. כץ: "המיזם הופך את המבקרים לאנשים טובים יותר"
(צילום: הדס אלדר)
מה מיוחד במיזם? "דרך החשיפה של אותם אנשים, זוכים היוצרים בהכרה מחודשת ובתחושת שייכות וערך שאבדו עם התפתחות הטכנולוגיה והייבוא המאיימים על הישרדותם. בנוסף, הסיורים מחברים בין אוכלוסיות מגוונות, מותאמים לכל קשת הגילאים ולמעשה, מאפשרים חיבור בין עבר, הווה ועתיד".
שתפי אותנו בסיור שהעברת והשפיע עליך במיוחד. "אחד הסיורים הכי מרגשים שזכורים לי, היה הסיור לילדים על הספקטרום האוטיסטי. בעלי המלאכה היו רגישים ואדיבים, והילדים היו מנומסים ורצו ללמוד ולהתנסות במלאכות. אחד הרגעים המרגשים ביותר היה כשהם רכשו מחברות מהכורך אותו ביקרנו, מתוך רצון לסייע לו".
20 צפייה בגלריה
מתוך סיור בעקבות מקצועות נעלמים
מתוך סיור בעקבות מקצועות נעלמים
שלום צימבר, כורך בתל אביב, אליו מגיעה כץ במהלך הסיורים
(צילום: הדס אלדר)
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך? "אני אוהבת את החיבור האנושי בין האנשים במיוחד בימים אלו, כשכולנו מחוברים לטלפון ולמסכים ופחות מתקשרים זה עם זה. המיזם הופך את קהל המבקרים לאנשים טובים ורגישים יותר, ומחמם את הלב לשמוע בעלי מלאכה מספרים שרצו לסגור את העסק - ומאז המיזם הם מחכים לבוקר שיגיע.
"הקמת המיזם והעמידה כל יום מול קהל לא מובנים מאליו עבורי, ואני מתרגשת מהמחשבה שמקומות שנחשבו בעבר לא מעניינים - עומדים היום בחזית הבמה. בהתחלה, פחדתי לדבר מול קהל אבל תחושת הבטן שלי אמרה שהמיזם הזה חשוב ושלמען הצלחתו אני צריכה להתמודד עם הפחדים שלי".
20 צפייה בגלריה
גדעון שמיר ייצור ותיקון עוגבים
גדעון שמיר ייצור ותיקון עוגבים
גדעון שמיר, עוסק בייצור ובתיקון עוגבים
(צילום: הדס אלדר)
איזה מבעלי המלאכה אליהם את מגיעה במהלך הסיורים, מרגש אותך במיוחד? "משה גזית הוא חרט עץ בן 82 שמייצר בובות וצעצועים במבנה בן 240 שנה. משה, מספר שמאז הסיורים הוא מחכה לבוקר שיגיע. סוף סוף הוא לא מרגיש שקוף, ולעיתים הוא צובט את עצמו כדי להאמין שכל כך הרבה אנשים באים כדי לשמוע את סיפורו, מדי פעם קונים דבר מה ומוחאים לו כפיים. בזכות המיזם, זכה משה גם פרסומים באמצעי התקשורת השונים, שסייעו גם הם להמשכיות שלו".
ולסיכום, מה החלום שלך? "ישנם כמה חלומות כמו הוצאת ספר משלי, משחק ופיתוח המיזם לאזורים שונים בישראל. אבל מטרות העל הן להשיג תקציבים על מנת לתמוך בבעלי מלאכה קשישים או בכאלה שידם אינה משגת ולהרחיב את המיזם למדינות נוספות. אני גם רוצה ליצור מאגר מידע לשימור תרבויות ומלאכות, בו יוכלו אנשים מכל העולם להעלות תמונות וסיפורים של בעלי מלאכה".
לפרטים נוספים על הסיורים: באתר

אלינוי קיסלוב - "גרפיטיול"

"אני מאמינה שביטוי עצמי באמצעות גרפיטי הוא כלי שנגיש לכולם, ולא צריך להיות מבין גדול באומנות כדי להתחבר לזה, אלא פשוט לדבר וליצור מהלב.
"אני אוהבת לרוץ, רצתי מרתון פעמיים ונהניתי מכל רגע. את האנרגיה המתפרצת של הריצה, ואת ההתמדה והנחישות לאורך הדרך - אני מביאה איתי לעולם האומנות והיזמות, ונמצאת בחיפוש מתמיד אחר פתרונות יצירתיים להעצמת החוויה של הלקוחות שלי".
20 צפייה בגלריה
אלינוי קיסלוב גרפיטיול
אלינוי קיסלוב גרפיטיול
אלינוי קיסלוב: החלום - לערוך סיורים ביעדים נוספים בחו"ל
(צילום: אלה פאוסט)
"גרפיטיול" הוא מיזם תיירותי שהוקם על ידי אלינוי קיסלוב ואחיה, יהונתן כיס-לב. המיזם, מציע סיורים וסדנאות של גרפיטי ואומנות רחוב, סיורי טעימות וסיורים שמשלבים בין שני העולמות בתל אביב, חיפה וירושלים. שני האחים ניהלו את המיזם יחד כשלוש שנים, והחל משנת 2016 קיסלוב מובילה אותו לבדה.
איך נולד הרעיון? "הכל התחיל מהרצון שלנו לחשוף את החברים והמשפחה לגרפיטי ולמסרים המטורפים שמעטרים את קירות הערים. תחילה התנסינו בכך בעצמינו, ונדהמנו מהתגובות המגוונות לעבודות שיצרנו ברחוב ואת גודל ההשפעה שלהן על החברה.
"לצד זה, הבחנו בכך שיש תדמית שלילית על עולם הגרפיטי אצל חלק גדול מהאנשים, והחלטנו שזו שליחות עבורנו להכיר לאנשים את עולמם של אומני הגרפיטי, ולשנות את התדמית שנוצרה להם. יצאנו לשטח, חקרנו וראיינו את המקומיים, גילינו סיפורים מרתקים ויצרנו סיורים שחשפו עבודות יצירה מרהיבות ואת הסיפורים העומדים מאחוריהן.
20 צפייה בגלריה
אלינוי קיסלוב גרפיטיול
אלינוי קיסלוב גרפיטיול
"זו שליחות עבורנו לשנות את התדמית שנוצרה לאומני הגרפיטי". קיסלוב במהלך סיור
(צילום: אלה פאוסט)
איזה חוויות מציע המיזם? "אנחנו מציעים סיורים שונים בתל אביב, ירושלים וחיפה. הסיורים משלבים לעתים גרפיטי עם אומנות ועם אוכל, כמו למשל סיור גרפיטי ואמנות רחוב בשכונת נווה צדק, סיור אוכל בעקבות הטרנדים החמים של תל אביב, סיור גרפיטי במרכז העיר ירושלים באזור נחלאות ושוק מחנה יהודה, וסיורים חווייתיים נוספים. בנוסף, יש לנו גם סיורים באתונה ובפריז.
"הסיורים מתאימים לקבוצות פרטיות או לקהל הרחב במסגרת סיורים פתוחים. בנוסף, 'גרפיטיול' מציעה סדנאות גרפיטי חווייתיות, הרצאות וקורסי גרפיטי מקצועיים, ומובילה פרויקטים חינוכיים בפעילות עם בני נוער".
מה מיוחד במיזם? "הסיפורים והאנשים. החזון שלי הוא לתת השראה דרך סיפורים של אנשים שיצרו משהו עם תשוקה, לעורר סקרנות ולפתוח את הראש למחוזות פחות מוכרים. את כל זה אנחנו עושים במהלך הסיורים בדרך חווייתית, מהנה, מסקרנת והרפתקנית. דרך הרגליים, דרך העיניים, חוש הטעם והריח, ודרך לא מעט סימני שאלה העולים במהלך הסיורים, ומעוררים תהיות בנוגע לאומנות הרחוב ולמה שעומד מאחוריהם".
20 צפייה בגלריה
מל יפו גרפיטי
מל יפו גרפיטי
"המטרה - שהסיורים יגרמו לאנשים להבין מה עומד מאחורי הגרפיטי". אומן רחוב מצייר גרפיטי בנמל יפו
(צילום: מוטי קמחי)
שתפי אותנו באחד מהסיורים המיוחדים שאת מעבירה. "החיים בשכונת פלורנטין והמפגשים עם האנשים המיוחדים שגרים בה, העניקו לי את ההשראה ליצירת סיור חדש שמשלב בין אוכל, אנשים, מקומות מיוחדים וטרנדים שגורמים לי להתאהב בתל אביב.
"במהלך הסיור הזה, אנחנו מבקרים אצל אישה שהחליטה להקים עסק בבית יחד עם אמא שלה, פוגשים מישהי שעזבה חיים אינטנסיביים כמנהלת בית ספר - והקימה סטודיו ליוגה בלב אזור תעשייה רועש, טועמים מאפה במאפייה של מישהו שהמציא מאכל בעקבות הרגישות למזון ממנה הוא סובל - ואותו מאכל הפך להצלחה מסחררת, קופצים לחנות אוטומטית שמאפשרת 'הצצה' לעתיד, עוצרים בבית קפה שגורם לנמצאים בו להרגיש כאילו קפצו ליפן ובמקומות מיוחדים נוספים בעיר שרבים לא מכירים".
נתקלת בקושי מיוחד במהלך השנים בהן את מפעילה את המיזם? "בשנת 2015 העסק היה על סף פשיטת רגל. החלטתי לקנות את חלקו של אחי, ולהשקיע את כל כולי בעסק. עשיתי אז הכול - עניתי לטלפונים, הדרכתי סיורים, גביתי כסף והלכתי לדפוק על דלתות של סוכניות.
"ומשם הכול היסטוריה; התשוקה שהבאתי איתי לעסק הייתה גדולה, ולשמחתי גם מדבקת. היום יש לנו צוות של עשרים עובדים בישראל ועוד חמישה בחו"ל, ויש לי כל כך הרבה רעיונות ושאיפות להגשים, בהם לפתוח סניפים נוספים בחו"ל ולמצוא את הדברים המיוחדים, אלו שיצליחו להעניק השראה למשתתפים ולגרום להם ליצור בעצמם משהו שיעשה להם טוב".
20 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: אוהד צויגנברג)
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך? "אני אוהבת את החופש שהיא מאפשרת לי, שבזכותו אני יכולה לטייל ולראות עולם כחלק מפיתוח העסק. בנוסף, אני אוהבת את ההזדמנות שיש לי להעצים אחרים - בין אם אלו העובדים החדשים או הוותיקים, המשתתפים בסיורים שאני מדריכה או האנשים שאני מזהה בהם ניצוץ ומפגישה אותם עם המשתתפים בסיור".
איזה מהתגובות שאת מקבלת על הסיורים מרגשות אותך במיוחד? "כשאנשים מספרים לי שבעקבות הסיור הם חזרו לצייר, התחילו לכתוב שירים, רוצים להקים עסק או פשוט מרגישים יותר טוב עם עצמם".
ולסיכום, מה החלום שלך? "להקים מרכז להעצמה אישית עם קהילה חזקה ותומכת, שיעניק כלים שיאפשרו העברת מידע בצורה חווייתית ואפשרות להתפתח בנושאים שונים: עסקיים, הוריים, מיניים, תקשורתיים וזוגיים".
לפרטים נוספים על הסיורים: באתר

נופר תגר – אגדת עין כרם

"התיירות עבורנו היא מטרייה, תחתיה אנחנו יוצקים את כל האהבות והאידיאולוגיות שלנו; אהבת האדם, שבירת מחיצות בין תרבויות, העצמה אישית ועוד".
חברת "אגדת עין כרם", עוסקת במנעד רחב מאוד של מיזמים בתחום התיירות והתרבות בארץ, בהם הוצאת סיורים במקומות פחות מתוירים בארץ אך מלאי היסטוריה. החברה הוקמה ב-1996 על ידי פנינה עין מור, והתחילה את דרכה בשכונת עין כרם שבירושלים.
20 צפייה בגלריה
אגדת עין כרם
אגדת עין כרם
נופר תגר: "התיירות מאגדת תחתיה את כל האהבות והאידיאולוגיות שלנו"
(צילום: אבי דואק)
עין מור, שפרשה משרות קבע, סיימה בהמשך קורס למורי דרך. חיבתה הרבה לתאטרון, למוזיקה, לקולינריה ולאנשים, הפכה את סיוריה למרתקים ופופולריים במיוחד, ולמעשה - בכך הצליחה עין מור לשנות את פני התיירות בירושלים ובסביבתה.
כיום, החברה מוציאה סיורים בכל רחבי הארץ ומנוהלת על ידי בתה של עין מור – נופר תגר. מנגד, פנינה ודוד בעלה, שניהם מורי דרך ומספרי סיפורים, ממשיכים לטייל בעולם וכל כמה זמן מתמקמים בערבים מובילות בעולם למשך מספר חודשים, מכירים אותן לעומק ויוצרים תוכניות וסיורי עומק, סיורי קולינריה, אומנות נשים ועוד באותן ערים.
20 צפייה בגלריה
שכונה מארחת
שכונה מארחת
שכונה מארחת
(צילום: רון פלד)
איך נולד הרעיון? "הרעיון נולד מתוך פעילות ציבורית להצלת הכפר העתיק והייחודי, עין כרם. במקום היו תוכניות בנייה מסיביות שלא היו מותירות דבר מהקסם שלו.
באותה עת אמא שלי, פנינה עין מור, שימשה כיושבת הראש של הכפר, ומטרתה הייתה לשמר אותו גם לדורות הבאים. היא החליטה לפתח תיירות פנים כדי ללכוד את תשומת לבן של הרשויות לייחודיות של המקום, ובעיקר כדי להראות את הפוטנציאל הכלכלי הגלום בזה. ב-1996 היא כתבה חזון לתיירות אקולוגית שמשמרת תרבויות פיזיות, טראסות, צמחייה מקראית וקניין רוחני, והתוצאה היא שכיום בעין כרם התושבים עוסקים בשימור הפיזי, ובתים רבים מארחים וגאים במורשת התרבותית שלהם"
20 צפייה בגלריה
אגדת עין כרם
אגדת עין כרם
שינתה את פני התיירות באזור ירושלים. במהלך סיור באזור עין כרם
(צילום: אבי דואק)
איזה חוויות מציע המיזם? "החברה מציעה הפקות ייחודיות לחברות ולקהל הפרטי הכוללות סיורים ייחודיים, סיורי העצמה, סיורי נשים, אומנות, פולקלור וסיורים המותאמים לצורכי הלקוח.
"הסיורים שלנו בעיקר מציעים חוויה שונה. מה למשל? סיור חצרות סמויות, בתי קפה ותצפיות בעיר העתיקה, סיור ברים וחיי לילה, סיור ביפו הנסתרת מהעין שמצליח להפתיע גם את היפואים, ועוד. בנוסף, אנחנו בונים גם משחקי בריחה מחוץ לחדר ומחוץ לקופסה, ומפיקים ימי גיבוש ייחודיים לעובדים ואירועים אישיים המותאמים ללקוח".
20 צפייה בגלריה
שומרת על הצביון הייחודי שלה: עין כרם
שומרת על הצביון הייחודי שלה: עין כרם
שומרת על הצביון הייחודי שלה: עין כרם
(צילום: רון פלד)
מה מיוחד במיזם? "החברה לא מפסיקה לחדש תכנים - החל משילוב מקהלות בטבע עם סיורים, דרך פריסות שטח בנקודות תצפית מרהיבות, ועד לאירוח אצל אנשים מעוררי השראה ושבירת מחיצות בין חרדים לחילונים, יהודים, מוסלמים ונוצרים. המוטו שלנו הוא שהמטיילים אולי לא יזכרו מה נאמר, אך בטוח יזכרו את עצמת החוויה או את המסר המעצים שהעברנו במהלך הסיור".
ספרי על סיור מיוחד ש"אגדת עין כרם" מציעה. "אחד הסיורים שאנחנו גאים בו במיוחד, נשמע כמו בדיחה; בסיור נפגשים עם מוסלמית כפרייה שבילדותה נמסרה לבית יתומים נוצרי ונשכחה שם, ובגיל 12 הוריה נזכרו בה והחליטו להשיא אותה לבן דודה.
"בהמשך הסיור נפגשים עם חרדית גלוחת ראש שאינה יוצאת מביתה. אותה אישה היא אומנית ובשלנית, שמאמינה שיש לנתץ את הדעות הקדומות כנגד החרדים ולהראות שהם אינם מקשה אחת. האישה השלישית אותה פוגשים במהלך הסיור היא ערבייה-נוצרייה, שהקימה עמותה המקדמת נשים מוסלמיות. וזו רק אחת הדוגמאות לסיור ששובר סטיגמות ומעצים כאחד".
20 צפייה בגלריה
מטיילים בעין כרם ירושלים
מטיילים בעין כרם ירושלים
קסם של שכונה: עין כרם
(צילום: אבי מועלם)
הייתה נקודת מפנה מעניינת שזכורה לך והשפיעה על המיזם? "כן. לפני כ-15 שנה, כשלקחתי את המושכות לידיי, הרחבתי את פעילות החברה והפכתי אותה לחברה הנחשבת ליצירתית וקפדנית המעניקה ללקוחותיה מתן שירות מהיר וקשוב".
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך? "כמי שאוהבת לזוז ולהתפתח כל הזמן, ללמוד ולהכיר את העולם - העבודה הזו מתאימה לי כמו כפפה ליד. אף יום לא דומה לשני, והימים כולם מלאי אדרנלין. אני אוהבת גם את היצירתיות הנדרשת בבניית תוכן ולוקיישנים, והכי הכי אני אוהבת את תגובת הלקוח, שלפעמים היא עד כדי כך מרגשת שגם הלקוח וגם אני דומעים מהתרגשות. זה ממלא אותנו, נותן דרייב להמשיך הלאה, להמציא, להתחדש ולאהוב את העשייה".
תני טיפ לסיור מוצלח מהניסיון שלך. "סיור צריך להתאים לאופי המטיילים, לגיל, לפרופיל. לדוגמא, סיור למשפחה שחוגגת ובה גילאים מגוונים. הסיור בעין כרם הוא קסום ומלא באתרים יפים וכך הסיפורים, שמונגשים לכל הגילאים מגיל 5 ועד 90. סיורים על נסיכים ונסיכות, חלומות והגשמה עם טעימות פרלינים תוצרת המקום, עם ביקור אצל בשלניות מקומיות או סדנה שמגבשת. המוטו שמלווה אותנו שנים רבות הוא להתאים באופן אישי את הימים ללקוחות.
ולסיכום, מה החלום שלך? "החזון שלנו הוא להרחיב את טיולי החברות בחו"ל, ולהעניק תכנים דומים גם לתיירות הנכנסת".
לפרטים נוספים על הסיורים: באתר

הדס דבורה נקר - רוקחת החוויות

"את כל האהבה והתשוקה שלי להפתעות, חופשות ואנשים, רקחתי לתוך שיקוי החוויות שלי. הרעיון שהחיים הם בעצם אוסף החוויות שלנו - גורם לי להרגיש שהמיזם שאני מפעילה הוא שליחות של ממש".
"רוקחת החוויות" הוא שירות לחופשות הפתעה בארץ, שיצרה הדס דבורה נקר. במסגרת המיזם שלה, נקר מציעה חופשות הנתפרות בהתאמה אישית ללקוח למטרות שונות - ימי הולדת, מסיבות חברים וחברות, מתנת חתונה, לידה, פרישה לפנסיה, התחלה חדשה, שבירת שגרה ועוד.
20 צפייה בגלריה
הדס דבורה נקר רוקחת החוויות
הדס דבורה נקר רוקחת החוויות
הדס דבורה נקר: "לרקוח לאנשים את חופשת החלומות שלהם - זה סוג של שליחות"
(צילום: ענת אורן)
איך נולד הרעיון? "לאחר לידת ביתי השנייה, הרגשתי שזה הזמן הנכון להוציא לפועל רעיון שהיה לי בראש כבר שנים. וכך, במשך שנה שלמה עבדתי כדי ליצור את הפורמט המושלם ולבנות את האתר. באמצעות שאלון שבניתי, החלטתי בדיוק איזה מידע אני רוצה לקבל מהחוגגים, איך ייראו חבילות החופשה, אילו הפתעות יחכו בפנים, איך הכל יתנהל ועוד פרטים טכניים כאלה ואחרים.
"במהלך אותה שנה ערכתי פיילוטים עם חוגגים אמיצים (משפחה וחברים קרובים) שהסכימו לזרום עם חופשת הפתעות, וכך גם הצלחתי לשפר ולחדד יותר את הרעיון למציאות מפתיעה ומרגשת".
20 צפייה בגלריה
הדס דבורה נקר רוקחת החוויות
הדס דבורה נקר רוקחת החוויות
נקר: "אני מביאה נקודת מבט אחרת ושונה על החופשה"
(צילום: ענת אורן)
איזה חוויות למשל מציע המיזם? "חופשות הפתעה יומיות וגם כאלו המתפרשות על ימים ולילות, כולן בארץ. אפשרות נוספת היא שיקויי מתנה למישהו אהוב לפי תקציב סגור. בנוסף, ניתן לערוך אירועי הפתעה כמו למשל מסיבת יום הולדת שבה הכל סגור מא' עד ת' והחוגגים כולם, כולל המזמינים, מופתעים. ניתן גם להזמין מארזי הפתעות לחו"ל.
"השיקויים, כך אני קוראת לחופשות ההפתעה, מותאמים לחוגגים באופן אישי כאמור, כך שלכל חוגג ולכל חגיגה נרקח שיקוי ייחוד המותאם ללקוח הספציפי".
מה מיוחד במיזם? "חדשנות ונקודת מבט אחרת על החופשות שלנו. השאלון שהחוגגים ממלאים, מאפשר לי ליצור עבורם חוויה מיוחדת המותאמת אך ורק להם. כך החוגגים יכולים ליהנות מחופשה מלהיבה ומרגשת, כזו שבה הכל מתגלה תוך כדי החגיגה - חוויות מיוחדות שתמיד חלמו לעשות, סיורים פרטיים וארוחות שנרקחו לפי טעמם. באופן אישי, הכי מרגש אותי במיזם זה כשחוגגים חוזרים אליי כדי שארקח עבורם שיקויים נוספים".
20 צפייה בגלריה
רוקחת החוויות
רוקחת החוויות
חופשה בהפתעה: "רוקחת החוויות"
(צילום: ענת אורן)
ספרי על שיקוי מיוחד שרקחת. "זוג חוגגים אהוב שמתגורר בחו"ל, ופעם בשנה מגיע לחופשה קצרה בארץ במיוחד לחגיגות יום ההולדת המשותפות. מדי שנה הם בוחרים בשיקוי הפתעות אחר לחגיגות שלהם, ובכל פעם זו חוויה בפני עצמה לרקוח להם משהו מיוחד. בשיקוי הקודם הם התבקשו להגיע בבוקר לחוות רונית, משם הם הוטסו במסוק פרטי לרמת הגולן, שם הם יצאו לטיול רגלי בטבע, ולאחריו הוגשה בפניהם ארוחת צהריים שהותאמה לטעמם".
נתקלת פעם בנקודת מפנה מסוימת, שהובילה את העסק שלך למקום שבו הוא נמצא כיום? "בחירת אנשי המקצוע שליוו ומלווים אותי לאורך השנים. הליווי של האנשים הללו, העניק לי את השקט והביטחון להמשיך לעסוק במה שאני אוהבת".
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך? "הכול. החל מההיכרות עם החוגגים והחשיפה לסיפורים האישיים שלהם, דרך הספקים המדהימים עמם אני עובדת ויחד אנחנו מחדדים את החוויה למידות המדויקות של הלקוחות ועד הכנת החופשה עצמה וליווי החוגגים לרגע בו הם מגלים מה תכננו עבורם".
20 צפייה בגלריה
רוקחת החוויות
רוקחת החוויות
(צילום: ענת אורן)
מה מרגש אותך לשמוע מלקוחות? "באחד השיקויים האחרונים שרקחתי, זוג חוגגים היה צריך להגיע לכתובת מסוימת, וכשהגיעו - התברר שזו אותה הכתובת בה הם התחתנו. הם גילו לי את הפרט הזה רק כשהגיעו לשם, כך שלמעשה תכננתי את זה עבורם ולא היה לי מושג.
"בשיקוי אחת שרקחתי עבור זוג אחר, הם עשו סיור טעימות ואחת הטעימות הייתה במקום בו התקיים הדייט הראשון שלהם. לא ידעתי על כך מראש, והרגשתי כאילו היקום כולו נרתם על מנת להפתיע את הזוג".
שתפי אותנו בטיפ לחופשה מוצלחת מהניסיון שלך. "כשאני יוצאת לטיול אני קובעת כמה עוגנים, למשל את מקום לינה ועוד שתי עצירות בדרך. עם היתר אני זורמת תוך כדי החופשה. ההמלצה שלי היא כשאתם מגיעים למקום כלשהו, בררו עם המקומיים היכן נמצאת המסעדה הטובה ביותר, איפה התצפית הכי יפה, מהן האטרקציות המומלצות ועוד. זו הדרך הטובה ביותר לגלות מקומות טובים ומפתיעים, והרבה פעמים גם פחות תיירותיים".
20 צפייה בגלריה
רוקחת החוויות
רוקחת החוויות
(צילום: ענת אורן)
ולסיכום, מה החלום שלך? "אני רוצה להמשיך לגדול ולשמח חוגגים רבים. יש לי עוד המון רעיונות שאני מפתחת תוך כדי תנועה והצעות שונות שמגיעות, ובגדול - אני נותנת לחיים להפתיע אותי".
לפרטים נוספים על החופשות: באתר
עמנואלה בינר היא כותבת ועורכת המגזין "מיס מנדלה"