מי לא חולם על חופשה טרופית מפנקת באי קסום, עם שקיעה אדומה ובריזה צוננת שמלטפת את הגוף, מתנדנדים בערסל בטרנקילו ונהנים מהפשטות ומהטבע באווירת שאנטי אמיתית. אבל בימים טרופים של קורונה, סגרים אינסופיים ומוטציות בינלאומיות שאורבות בשדות התעופה, החופשה החלומית רק מתרחקת.
ליאור אבולעפיה מאתר התוכן המשפחתי קינדרלנד, חובב ערסלים מושבע, טוען שאם אי אפשר לנסוע לחו"ל, אפשר להביא את החופשה אלינו הביתה. לדבריו, "אין דבר יותר מושלם מערסל, בייחוד בימי הסגר החונקים. בסוף היום עם הילדים, אחרי שהייתם בפעילות והוצאתם אנרגיות, אתה קושר את הערסל ויש לך את הרוגע שלך".
מתברר שאבולעפיה, שמגדיר את עצמו כמומחה בינלאומי למציאת לוקיישנים מושלמים לערסלים, משתמש לפעמים גם בצילומי האוויר המדויקים של מפות גוגל כדי למצוא את זוג העצים הקרוב והמושלם לקשירת ערסל.
6 צפייה בגלריה
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
אסף קמר מחפש שלווה על אי תנועה
(צילום: ניצן דרור)
"גיליתי שיש ברחבי ישראל המון מקומות מעולים לתליית ערסלים", הוא מספר, "כל מה שאתה צריך זה חתיכת בד שאתה קונה בתחנת דלק, ופתאום יש לך עשר דקות של שקט - ואז אתה יכול להמשיך את היום שלך בצורה מושלמת".
כדי למצוא פתרון אופטימי למצב המדכא שנכפה עלינו, רגע לפני כניסת הסגר השלישי, אבולעפיה לקח אותנו לתחקיר מעמיק ברחבי העיר תל אביב במטרה למצוא את המקום הכי טוב בעיר להתנדנד בו על ערסל.

גן הפסגה, יפו

הנקודה הראשונה שהתבקשנו לבדוק ביסודיות הייתה בגן הפסגה המפורסם, הצמוד לעיר העתיקה של יפו. לכאורה מדובר במקום מושלם: גבעה נישאת הצופה לים הכחול ואל הכנסייה הלבנה, צעירים עם גיטרות ומסכות בשלוף תופסים פינות של זולא בדשא ושליחים של וולט, עמוסים שקיות כבדות, מטפסים במהירות במעלה השביל כמו בגיבוש צבאי ליחידות שליחים מיוחדות.
6 צפייה בגלריה
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
פתיחה לא רעה
(צילום: ניצן דרור)
6 צפייה בגלריה
ספוט מומלץ לערסל
ספוט מומלץ לערסל
גם ליאור היה מרוצה
(צילום: ניצן דרור)
אנחנו קושרים את הערסל אל זוג עצי דקל עתיקים ומעוקמים מהרוח, שאבולעפיה מכיר וחקר באופן אישי. אני שוקע אל תוך הערסל הצר, הגוף נמתח בזהירות והגב מנסה להתאים את עצמו למצב החדש, מציאות חלופית של תנועת מטוטלת מרגיעה בין שמיים לארץ. קולות של מואזין במרחק מוסיפים אותנטיות לחוויה, הנוף המרהיב של העיר הלבנה, הים והטיילת משתלטים על הנוף כמו ציור יווני, אבל ריח מטריד של צואת כלבים שבא מהדשא שמתחת לערסל מונע מהחוויה להתפתח, ואנחנו מחליטים להמשיך לאתגר הבא.

גן צ'ארלס קלור, הטיילת

לטענת אבולעפיה, המומחה, בגן צ'ארלס קלור המרווח יש עצי דקל רבים ופוטנציאל מצוין למצוא את המקום המושלם לתליית ערסל בתל אביב. באופן מפתיע, הדשא מפוצץ בעשרות תל-אביבים שבאו לנשום קצת אוויר, וכל העצים הטובים שמשקיפים על הים תפוסים. אבולפיה, המקצוען, מאתר שני עצי דקל מתאימים בקו השני של החוף - ומיד אנחנו פורשים עליהם את הערסל.
6 צפייה בגלריה
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
שוב תופסים שלווה
(צילום: ניצן דרור)
הבריזה הנעימה שבאה מהים ממש מפנקת, העצים שנבחרו הם במרחק המדויק, אין צל אבל בחורף לא צריך ומסביב יש יותר מדי אקשן: ספורט יחידני בכמויות, שיעורי יוגה בצעקות וילדים מעצבנים שצורחים על ההורים שהם רוצים לחזור הביתה למחשב. אם באתם לעשות על האש עם החברים או המשפחה המורחבת ואתם רוצים לשלב פינוק עם קצת שקט - ערסל בגן צ'ארלס קלור הוא בחירה מצוינת.

אי תנועה ברחוב הירקון

לאבולעפיה יש עשרות סיפורים אקזוטיים, ואוסף תמונות מרשים של עצמו מתנדנד על ערסל ברחבי הגלובוס. כדי לאתגר אותו, החלטנו למצוא מקום חדש ומיוחד שאפילו מומחה בינלאומי כמוהו לא חשב עליו מעולם. הנקודה המיוחדת שנבחרה הייתה: אי תנועה ברחוב הירקון.
6 צפייה בגלריה
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
לא מומלץ
(צילום: ניצן דרור)
מדבר במדשאה קטנה וסולידית, ושני עצי דקל גבוהים נותנים צל מדויק. כמו צוות טקטי מיומן אנחנו קושרים את הערסל בקלילות - אני קופץ מיד פנימה ומנסה לצלול לתוך חופשה חלומית, אבל העשן, רעש המכוניות שטסות סביבנו והפרצוף העצבני של אבולעפיה (בקטע של "אמרתי לך!") הרסו את החוויה.

פארק הירקון, צפון תל אביב

כדי לסיים בצורה רצינית את התחקיר המקצועי למציאת המקום המושלם להתנדנד בו על ערסל בתל אביב, אבולעפיה מציע שנצפין לאגם המלאכותי הקטן שבמרכז פארק הירקון. בתוך החניון שמול גני התערוכה יש תנועה ערה של כלי רכבים - מדובר בתחנת דרייב-אין של פיקוד העורף לבדיקות קורונה. התזכורת המטרידה מחברת אותנו למציאות, ומחזקת את הצורך האדיר של כולנו בכמה דקות של חופשה ושקט.
אבולעפיה מוביל אותנו בבטחה אל האגמון שבמרכז הפארק, עוקף את מזח הסירות העמוס ומצביע ברוך ובהמון אהבה על לשון יבשה באופק, חצי אי קסום בצד השני של האגם, ומכריז בדרמטיות מוגברת - זה המקום הכי טוב בתל אביב לתלות בו ערסל!
6 צפייה בגלריה
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
חיפוש אחר מיקום מושלם לתלות ערסל
הספוט המנצח
(צילום: ניצן דרור)
מדובר בגדה ירוקה ושקטה המעוטרת בעצי דקל גבוהים ובשיחים עבותים, המעניקים פרטיות מבורכת ונעימה לזוגות הרבים שבחרו להתבודד ולהתמזמז בצילם. אנחנו קושרים את הערסל לזוג עצי דקל מושלמים, אני קופץ לערסל ומתחיל להתרווח ולשמוע ציוץ של ציפורים - ואילו אבולעפיה והצלם מתעסקים ברחפן, פותרים תקלות ומחליפים בטריות.
יום הצילום הקדחתני נעצר, ופתאום אני מרגיש שזה קורה לי על אמת. השמש החורפית נכנסת לי בזווית נעימה לתוך משקפי השמש, להקת ברווזים מצחיקה עם גוזלים צייצניים עוברת מתחת לערסל בדרך לשיעור שחייה ובאופק הפתוח, מאחורי המים המנצנצים של האגמון והצמחייה הירוקה, יוצאים גורדי השחקים הבוהקים של הסיטי. יש שקט מושלם, ורוח נעימה מלטפת לי את הפנים. הנדנוד האיטי והחדגוני של הערסל ממש מהפנט, השרירים מתרפים, המודעות מתרחבת ואושר רגעי וקצר-מועד מתפשט לאורך עמוד השדרה. הצלחנו במשימה, מצאנו את המקום המושלם להתנדנד בו על ערסל בתל אביב!
קוראים יקרים, אם יש לכם מקום מועדף במיוחד לתליית ערסל, אנא שלחו לנו פרטים ותמונות באמצעות המייל האדום.