יום הבחירות שחל היום (ג') מביא איתו גם יום שבתון, כמובן, ומזג אוויר שמשי במיוחד. מחפשים מה לעשות אחרי שתממשו את זכותכם הדמוקרטית? לפניכם פעילויות שוות ברחבי הארץ.
נתחיל עם ההודעה המפתיעה של משרד הפנים כי בשל מזג האוויר החם, 55 חופי רחצה ברחבי הארץ יהיו פתוחים לציבור עם שירותי הצלה.
11 צפייה בגלריה
סדנת מצילים בתל אביב
סדנת מצילים בתל אביב
לפני עונת הרחצה: חופי הרחצה ייפתחו במיוחד ליום השבתון
(צילום: ניצן דרור)
להלן רשימת החופים שיפעלו ביום הבחירות:
עיריית עכו
1) חוף הארגמן - תחנה דרומית.
עיריית קריית ים
1) חוף זבולון.
עיריית חיפה
1) חוף קריית חיים - תחנה מס' 2.
2) חוף בת גלים - תחנה מערבית.
3) חוף הכרמל - תחנה צפונית.
4) חוף הכרמל- תחנה דרומית.
5) חוף דדו זמיר - תחנה 1.
6) חוף דדו זמיר - תחנה 3.
7) חוף דדו זמיר - תחנה 5.
8) חוף דדו זמיר - תחנה 6 (הסטודנטים).
*מועצה מקומית ג'סר זרקא:*
1) חוף ג'סר.
עיריית חדרה
1) חוף גבעת אולגה – מרכזי.
2) חוף גבעת אולגה – דרומי.
המועצה האזורית עמק הירדן:
3) כפר הנופש עין גב
עיריית נתניה
1) חוף הרצל.
2) אמפי.
3) פולג צפון.
עיריית הרצליה
1. השרון.
2. אכדיה דרום.
11 צפייה בגלריה
(בחוף הים או בפעילות משפחתית? איך אתם תבלו את יום השבתון? צילום: shutterstock)

עיריית תל אביב-יפו
1) צוק צפון.
2) תל ברוך.
3) נפרד.
4) פרישמן.
5) ירושלים.
6) צ'ארלס קלור.
*עיריית בת ים:*
1) סלע ב'
עיריית ראשון לציון
1) כחול.
2) תל יונה.
3) נפרד.
עיריית אשדוד
1) מי עמי.
2) הקשתות.
3) אורנים.
4) י"א.
5) ריביירה.
עיריית אשקלון
1) בר כוכבא דרום
2) דלילה דרום.
מועצה אזורית תמר (ים המלח)
1) חמי מזור
2) מרידיאן.
3) הוד.
4) קראון פלאזה.
5) לוט.
6) אשת לוט.
7) עין בוקק דרום.
8) דניאל.
9) סולריום.
10) קיסר.
11) בינלאומי.
12) לאונרדו קלאב.
13) חמי מזור.
14) לאונרדו פלאזה.
15) נפרד.
עיריית אילת
1) נפרד.
2) הרודס.
3) צפוני מערבי 1.
4) צפוני מערבי 2.

בוחרים בשלג - החרמון

מזל שהחורף נמשך עד אפריל השנה כי אתר החרמון פתוח למבקרים ביום הבחירות, ליום שכולו בילוי בשלג.
11 צפייה בגלריה
נהנים במפלס העליון בחרמון ביום הבחירות
נהנים במפלס העליון בחרמון ביום הבחירות
נהנים במפלס העליון בחרמון ביום הבחירות
(דביר להר)
מה עושים? עולים ברכבל המבקרים החדש למפלס העליון, נהנים בבור המזחלות, צופים אל עבר הנוף, עושים סיבוב בסקיי ריידר ובמזחלות האקסטרים ולא שוכחים תמונה למזכרת, רגע לפני הקיץ. הכניסה לאתר ללא תשלום, מתי: 08:00- 16:00 (כניסת רכבים עד 15:00) השימוש במתקנים בתשלום. פרטים נוספים: 1599-550-560 או באתר.

הקלפי מגיע ליקב הרי גליל

יום השבתון הבחירות זאת הזדמנות מצוינת לצאת מהבית אל הגליל העליון וליהנות מיין איכותי ונוף עוצר נשימה. יקב הרי גליל הממוקם בלב אזור כרמים בגליל העליון, מזמין את הקהל הרחב לסיור וטעימות יין ( למבוגרים שבנינו) ללא עלות ביום הבחירות.
11 צפייה בגלריה
יקב הרי גליל
יקב הרי גליל
יקב הרי גליל
(צילום: עמית גרון)
מה עושים? בסיור ילמדו המשתתפים על הכרמים ויצפו בהליך ייצור היין תוך כדי מעבר בין מיכלי הנירוסטה וחביות העץ. מדריכי יין מקצועיים מטעם היקב יספרו למשתתפים על עולם היין באופן כללי ועל יינות היקב בפרט. בנוסף, במרכז המבקרים יינתנו הנחות משמעותיות על מגוון היינות שהיקב מציע. ביקב יינתנו הנחות משמעותיות על מגוון היינות. הסיורים יצאו בשעות : 10:00,12:00 ו- 14:00 ומרכז המבקרים יהיה פתוח עד השעה 16:00. פרטים נוספים: השתתפות בפעילות בתיאום מראש בלבד: 04-6868748

חמת גדר הבחירה הנכונה

ריזורט חמת גדר מציע בילוי משפחתי. מה עושים? הילדים נהנים מסיור בחוות התנינים, ממופע תוכים מרהיב ומביקור במיני ספארי וההורים מתרגעים מפסק זמן מהנה ובילוי במרחצאות המים הטרמו מינרליים, ניתן לשלב טיפול גוף. (בתשלום). בין השעות: 8:30 – 22:00 (יציאה מהמים 21:30).
11 צפייה בגלריה
חמת גדר חורף 2019
חמת גדר חורף 2019
חמת גדר חורף 2019
(אופיר אייב)
פרטים נוספים: להזמנות : 6393* באתר www.hamat-gader.com דף הפייסבוק "חמת גדר".

בחירות 2019 כותרות גרפיות

מתחם Ice Peaks חולון

היכל הקרח של ישראל בפארק פרס חולון, מזמין אתכם לחגוג ביום הבחירות באווירה כיפית במיוחד. בוחרים ומגיעים עם כל המשפחה להיכל הקרח.
11 צפייה בגלריה
מתחם Ice Peaks, חולון
מתחם Ice Peaks, חולון
מתחם Ice Peaks, חולון
(Ice Peaks)
מה עושים? ביום הבחירות תוכלו ליהנות מ-50% הנחה על כרטיס הכניסה בין השעות 15:00 עד 20:00, לפגוש את הקמע של המתחם – הפינגווין המחליק שישמח להצטלם עם המחליקים באווירה חגיגית.

מצביעים ברגליים בנאות קדומים

הזדמנות מצוינת לצאת לטיול רגלי בשבילי פארק נאות קדומים ולהנות עם כל המשפחה במרחבי הטבע הירוקים. מה עושים? מצע הבחירות של נאות קדומים כולל: מפה לטיול עצמאי בה ניתן לבחור בין שני מסלולים חווייתיים המלווים בשלטי תוכן והסבר, חידון הפעלה לילדים המשלב אתגר בין מתקנים חקלאיים, מתקני מים וצמחי ארץ ישראל. זה הזמן לבחור בין: מסלול קצר ונגיש (כ-1.5 ק"מ) במהלכו המטיילים יבקרו בגינת ההצלה של הגן הבוטני, בגורן, בית-בד, גלגל אנטיליה, קילון, שומרה, טחנת קמח ותחנות נוספות. או מסלול ארוך (כ-3.5 ק"מ) למיטיבי לכת, במהלכו המטיילים יבקרו בבית בד, בור מים, רובע מגורים קדום, גת, מקווה טהרה, אנטיליה, טחנת קמח, גורן ותחנות נוספות.
11 צפייה בגלריה
מנווטים בנאות קדומים
מנווטים בנאות קדומים
מנווטים בנאות קדומים
(עדן חלפה)
המסלולים מלווים בכתב חידה לכל המשפחה; המבקרים יפתרו חידות ויבצעו משימות הקשורות בחקלאות הקדומה, מתקני המים ועולם הצומח שהיוו חלק בלתי נפרד מעולמם של אבותינו. ינסו לגלות מה גובהם בעזרת קנה מידה קדום, יפענחו איך השיגו מים בתקופת התנ"ך ומהי כמות המים שצרכה משפחה, ימצאו באיזה כלים השתמשו בגורן, יפענחו חידה בכתב עברי קדום ועוד המון חוויות וגילויים. איפה? פארק נאות קדומים, יום שלישי, 9.4.2019 מתי? 8:30-17:00, כניסה אחרונה ב-15:00 מחיר: מבוגר - 25 שקלים. ילד - 20 שקלים (תשלום מגיל 4).
פרטים נוספים: באתר או בטלפון: 08-9770770.

בחירות 2019 כותרות גרפיות

גן החיות התנ"כי

מתמודדי הבחירות כבר בישורת האחרונה של הבחירות, אבל דיירי גן החיות התנ"כי בירושלים עסוקים בעניינים חשובים משלהם. בחירת מנהיגות לממשלת בעלי החיים ממפלגות בעלי החיים והיצורים הימיים. הבחירות יהיו בחירות דמוקרטיות, והמפלגה הזוכה תבחר על פי הצבעות המבקרים בגן.
11 צפייה בגלריה
(גן החיות התנ"כי. צילום: דוד ולצר)

מה עושים? ביום הבחירות הגן יהיה פתוח בשעות 9:00-18:00 באקווריום הכניסה רק ברכישה מראש באתר האקווריום. ברחבת הגן יפוזרו המצעים של המפלגות השונות. המבקרים מוזמנים לטייל וליהנות בגן, להתרשם מהמצעים ולהצביע לפלגה התואמת ביותר לתפישת עולמם.

מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל מזמין את הציבור להשתתף בחגיגה של דמוקרטיה: מבקרים שיגיעו למוזיאון ביום הבחירות ויציגו סלפי מהקלפי יקבלו במתנה קפה ומאפה בחינם (ברכישת כרטיס כניסה) בבית הקפה "מנספלד".
מה עושים? משפחות וילדים יוכלו ליהנות ביום הבחירות מתערוכת "בינינו" ולהשתתף במיצגים בתערוכה הבוחנים קשרים אישיים בעידן הרשתות החברתיות, בהכנסת אורחים וירטואלית ובמסיבת רחוב. בהיכל הספר יזכו הילדים לצפות ב"מנהרת הזמן", סרט אנימציהלכל המשפחה בעקבות המגילות הגנוזות, ללא תשלום נוסף.
11 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
(יח"צ)
פרטים נוספים: מוזיאון ישראל יהיה פתוח בין השעות 10:30- 16:00 והמבקרים יוכלו להתרשם ממגוון התערוכות החדשות והמדוברות של המוזיאון.

בוחרים מוזיקה במוזיאון המוזיקה העברי

לא משנה היכן אתם, ומאיזה צד במפה הפוליטית – מוזיקה היא ה"דבק" שמחבר בין כולנו: דתיים וחילוניים, ימנים ושמאלנים, נשים וגברים, מבוגרים או צעירים. מוזיקה היא כמובן הבחירה הטובה מכולם.
11 צפייה בגלריה
מציאות מדומה במוזיאון המוסיקה העברי
מציאות מדומה במוזיאון המוסיקה העברי
מציאות מדומה במוזיאון המוסיקה העברי
(איתי נדב)
מה עושים? מוזמנים לעלות לירושלים וליהנות מסיורים ייחודיים ב-7 חלליו המעוצבים של המוזיאון בנוסף תוכלו ליהנות מתצוגה ייחודית של כ-260 כלי נגינה נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות, שירים, ניגונים וסיפורים מרתקים על הסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי. מתי: 9.4. בין השעות 09:30-20:00. מחיר: רגיל – 60 שקלים. איפה: רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה. פרטים נוספים: השתתפות בתיאום מראש בלבד בטלפון 02-5406505.

פלסטיקולוג'י במוזיאון המדע

מפעל למיחזור פלסטיק – "פלסטי"Factory מיצבי אמנות מפלסטיק ממוחזר, הכנת ארנק צבעוני משקיות פלסטיק, הדגמה מדעית מרתקת, פלסטיקטיבה - הצגת מקור לכל המשפחה, ועוד מחכים לכם במוזיאון המדע בירושלים במהלך חוה"מ פסח במהלך הפנינג אביבי שיכלול סדנאות בניה, הדגמה מדעית, הצגה מקורית, מיצבי אמנות, פעילות מחזור וסרט בתלת מימד חדש 'המסע אל החלל'. במטרה להעלות מודעות ליתרונות ולחסרונות הטמונים בפלסטיק מוזמנים עם כל המשפחה, להכיר את החומר הכל כך שימושי – הפלסטיק.
11 צפייה בגלריה
פלסטיקולוג'י, מוזיאון המדע בירושלים
פלסטיקולוג'י, מוזיאון המדע בירושלים
פלסטיקולוג'י, מוזיאון המדע בירושלים
(יח"צ)
מה עושים? במסגרת ההפנינג תוצג תערוכת אפריקה גול כ-60 כדורי רגל שהכינו ילדים באפריקה מפסולת מקומית בהיעדר אמצעים חלופיים. התערוכה מציגה את פעילותה של עמותת AfricaGoal, אשר בחרה בספורט הפופולרי בעולם – כדורגל, כאמצעי לחולל שינוי של העלאת מוּדעוּת בקרב אוכלוסיה במדינות מזרח אפריקה ודרומהּ לנגיף HIV, במציאוּת המורכבת באזורים אלה. דרך הרגליים ובאמצעות הלב. מתי? שלישי 9.4 בין השעות 10:00-18:00 מחיר: ילד מתחת לגיל 5 חינם. ילד מעל גיל 5 או מבוגר 45 שקלים. איפה? מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, שד' המוזיאונים 3 גבעת רם ירושלים.
פרטים נוספים: 02-6544888 או באתר www.mada.org.il.

בוחרים פריחה ופרפרים בגן הבוטני

מה עושים? פעילות מיוחדת נושאת פרסים בגן הבוטני ירושלים. סיור פריחות ופרפרים כל שעה עגולה. שעת סיפור וסדנה כל שעה עגולה. תחרות צילום פרפרים – כל מי שיצליח לתפוס פרפר בתמונה ויעלה את זה לפייסבוק עם תיוג של הגן הבוטני יזכה במנוי משפחתי לגן. מתי: 9.4 בין השעות 10:00-15:00. מחיר: מחיר כניסה לגן, מנויים חינם. איפה: הגן הבוטני האוניברסיטאי ירושלים. פרטים נוספים: בטלפון 02-6794012.

מדברים על שירה בבית הקונפדרציה

בית הקונפדרציה - הבית למוזיקה אתנית ולשירה בניהולו של אפי בניה, יקיים ביום הבחירות שני מפגשים פתוחים לקהל וללא תשלום בהנחיית הסופר והמשורר יונתן ברג.
מה עושים? ברוח הבחירות והשיח הציבורי יעסקו המפגשים בקטבים המרכזיים המרכיבים את התרבות העברית, שעדין מתגוששים בתוכה ואולי גם יצמיחו ממנה שילוב תרבותי יוצא דופן. מפגש ראשון: בין ערי הבירה שלנו. המפגש, בהשתתפות הסופר חיים באר, ידון במסע בין ירושלים, עיר הנצח, האבן והאמונה, לבין תל אביב, עיר ההווה, הים, הנעורים והמוזיקה. בציר מרכזי זה נעות האמנות והספרות העברית, ועל ציר זה אולי יוכרע עתידן. מפגש שני: כאב שתי המולדות: הילדות והבגרות. מפגש זה יציע מבטים שונים על המעבר מילדות לבגרות וישאל כיצד מגשרים בין כוכב הלכת של הילדות לכוכב הארץ של הבגרות. בהשתתפות נורית זרחי, גלי דנה זינגר ורפי וייכרט. מוזיקה: הדרה לוין ארדי. מתי? המפגש הראשון ביום שלישי, 9.4.19, ד' בניסן תשע"ט, בשעה 19:00. המפגש השני ביום שלישי, 9.4.19, ד' בניסן תשע"ט, בשעה 21:00. פרטים נוספים: הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי. להרשמה: 02-5399360, שלוחה 4.
פורסם לראשונה: 12:46, 08.04.19