"גן לאומי מצדה זה אייקון, זה מותג, זה מקום שמגיעים אליו באמת מכל העולם, אנחנו יכולים לראות שכמעט כל התיירים שמגיעים למדינת ישראל, בעיקר אם הם מגיעים בקבוצות, מגיעים לגן לאומי מצדה. התיירות בישראל, לשמחתנו הרבה, גדלה ומתרחבת והאתר הזה הוא אתר שלא מאכזב, להפך". כך אמרה הבוקר (יום ד') נועה גורדון מנהלת מרחב מצדה ברשות הטבע והגנים שהגיבה על נתוני הסיכום לשנת 2019 שהצביעו על מהפך בצמרת אתרי הטיול בישראל.
מצדה עם 1,091,934 מבקרים הדיחה מהמקום הראשון את גן לאומי קיסריה, ואנחנו זיהינו הזדמנות טובה "לעמת" בין נציגים משני האתרים. "האמת שאנחנו לא מנסים לנצח אחד את השני", אמרה גורדון. "בסופו של יום אנחנו עובדים באותו גוף וחולקים בתיירים שמגיעים למדינת ישראל. אנחנו שמחים לארח פה את כולם".
יואב כהן מנהל מרחב קיסריה נשאל אם הוא מפרגן לנועה ולמצדה, והשיב: "אין שום מתח, ברור שאני מפרגן להם, מצדה הוא אתר אח שלנו".





אתרי הטבע הפופולריים בישראל בשנת 2019

יש להם סיפור היסטורי חזק וקשה להתחרות בזה. "יש את הסיפור המדהים של מצדה ואנחנו נותנים את הדברים האחרים, את הלחם והשעשועים, את התיאטרון, את ההיפודרום, אירועים בחגים שמגיעים אליהם כ-10,000 איש בימי שיא. כל אחד עושה את חלקו ואנחנו כולנו לטובת המבקרים באתרים של הרשות".
ראינו שקיסריה נכללה ב-50 מאתרי התיירות המובילים בעולם לפי מגזין תיירות מוביל, מרגישים את זה בשטח? "התיירים מגיעים גם בעקבות פרסומים קודמים שהיו בחמש שנים האחרונות. אנחנו רואים תנועה גוברת של תיירים, זה בכל הארץ וגם קיסריה נהנית מהם כמו מצדה, ואנחנו תמיד מנסים להשתפר ולתת את האתר הכי יפה למבקר, עם הסיפורים המעניינים של קיסריה.
נועה גורדון ממצדה הוסיפה וסיפרה על האירועים שנערכים במצדה במהלך השנה: "אנחנו עושים חופות, בר מצוות וטקסים כמובן של הצבא. יש לנו בערך 500 טקסים בשנה. זה פחות נפח הפעילות הגדול של מצדה. הנפח המרכזי באמת זה התיירים שמגיעים בקבוצות, עולים ברכבל, עושים סיור של שעה וחצי, רואים את הנוף המדהים שיש לנו, שומעים את הסיפור, רואים את הממצאים והעתיקות המדהימים. אל תשכחו שהורדוס בנה את שני הגנים הלאומיים האלה, גם את קיסריה, גם את מצדה, כל אחד זה פלא בפני עצמו, פלא ארכיטקטוני, לבנות מבצר על ההר בכזה גובה, בכאלה תנאי שטח, לפני 2,000 שנה, זה פלא".