קטיף דובדבנים

חגיגת הדובדבן ביער יתיר. בכל שנה בחודש מאי, יוצאת לדרך חגיגת "דובדבן ביער" של קטיף הדובדבנים ביער יתיר, שתיערך השנה במתכונת קצת שונה, עקב הגבלות משרד הבריאות. ההשתתפות מחויבת ברישום מראש, כאשר כל משפחה תוכל להסתובב במשך שעה וחצי במטע הדובדבנים הגדול, לקטוף פירות ישר מהעצים, ולאכול כמה שיכולים. כל משתתף יקבל גם מארז ריק, אותו יוכל למלא ולקחת הביתה בסוף הקטיף.
17 צפייה בגלריה
קטיף דובדבנים במושב מעון
קטיף דובדבנים במושב מעון
קטיף דובדבנים במושב מעון בחבל יתיר
(צילום: אורנה בן חיים)
מחיר: 35 שקל לאדם (מגיל 3 ומעלה) בהרשמה מראש (חובה). מתי: חמישי 28.5 בשעות 9:00־12:00. הקטיף יימשך גם לאחר חג השבועות.
לפרטים נוספים ולהרשמה: www.goyatir.co.il ובטלפון 1599-57-57-58.
17 צפייה בגלריה
יער יתיר
יער יתיר
יער יתיר
(צילום: נדב אברהמוב)
אביב בבוסתן. בחג השבועות יפתח את שעריו בוסתן בראשית בעין זיוון שבגולן, לקטיף וטעימה מזן הדובדבנים הראשון - הבורלא, וכן קטיף של תותי עץ. האירוע יכלול תערוכת כלים חקלאיים, יריד תנובות הגולן, טעימות יין ועוד.
17 צפייה בגלריה
קטיף עצמי של דובדבנים בבוסתן בראשית עין זיוון
קטיף עצמי של דובדבנים בבוסתן בראשית עין זיוון
קטיף עצמי של דובדבנים בבוסתן בראשית עין זיוון
(צילום: בוסתן בראשית עין זיוון)
חוויית הקטיף העצמי מותאמת לתקן "התו הסגול" ומחולקת לשלושה מתחמי קטיף מופרדים, תוך פיקוח ושמירה יתרה על מרווחים והיגיינה, מתחמי חניה נפרדים, פיזור הקוטפים בין אלפי הדונמים המניבים. בסמוך לעצי הפרי, שפע של מקומות מוצלים לפיקניק, כיסאות וערסלים מפוזרים, בריכת שחייה, מגרשי כדורסל וכדורגל, מתקני משחק לילדים ועוד.
לפרטים והרשמה מראש: 04-6993610/12 או באתר.

צפת חוגגת: סמטאות, גבינות ומקורות מים

סיור מודרך בסמטאות. ביום חמישי, ערב החג, ייערך סיור מודרך בסמטאות הקסומות של צפת, סודות הקבלה הצפתית, מסע מנגן ברחבי העיר העתיקה וביקור ביקבים ובמחלבות העתיקים, כולל הזדמנות לקנות גבינה צפתית מקורית לחג.
בשבת יתקיים סיור במנהרות העתיקות מהמאה ה-16 שנחשפו לאחרונה, בהליכה בתוך מסלול תת-קרקעי המציג את ההיסטוריה של היישוב היהודי הישן.
17 צפייה בגלריה
העיר העתיקה צפת
העיר העתיקה צפת
העיר העתיקה צפת
(צילום: טלי בן אברהם)
עוד ניתן לבקר בפארק שנפתח לאחרונה ומשתרע על כ-580 דונם, מעיינות ובוסתנים מרהיבים אל מול נופו של הר מירון. עוד בתפריט: נחלים, מפלים, מספר מסלולים עם איילים ויעלים, טבילה בבריכות המים המקומיות ועוד. הכניסה ללא תשלום.
לפרטים נוספים והרשמה - הקליקו.
סיור בין מחלבות. מחלבת המאירי היא המחלבה הראשונה שהוקמה בישראל, כבר בשנת 1840 ועד היום מייצרת גבינות איכותיות מחלב צאן. במקום מרכז מבקרים שבו ניתן ללמוד על חיי היהודים בצפת, שושלת הדורות לבית המאירי, מקור השם גבינה צפתית, סודות הכנת הגבינה וכו'. וכמובן שניתן לטעום מהגבינות האיכותיות המיוצרות במחלבה.
17 צפייה בגלריה
מחלבת המאירי בצפת
מחלבת המאירי בצפת
מחלבת המאירי בצפת
(צילום: מחלבת המאירי)
מחלבת קדוש הנמצאת בפאתי העיר העתיקה, ברובע היהודי, הוקמה לפני כמאה שנים. גבינת הבית של המחלבה היא גבינת הצאן הצפתית הקשה, שנמכרת בסלסילות קש. בנוסף תמצאו במקום גבינה צפתית רכה ומתובלת, גבינה לבנה, בולגרית, קממבר, ריקוטה, קשקבל ומגוון גבינות עיזים. לפרטים נוספים - הקליקו.
17 צפייה בגלריה
צפת
צפת
צפת
(צילום: גלעד כרמלי)
טעימות ביקבים של צפת. בסמטאות העיר העתיקה של צפת נמצא יקב הבוטיק בבעלותו של משה אלון, המבקבק 7,000 בקבוקים מדי שנה. את הענבים מגדל אלון בכרם בסמוך ליישוב קדיתא בגובה של 830 מטרים, עם יתרון נוסף של שינויי אקלים משמעותיים בין היום לבין הלילה ובקרקע בזלת איכותית.
17 צפייה בגלריה
בתי אוכל בצפת
בתי אוכל בצפת
מבנה עתיק בן 600 שנה ובו שוכן יקב אבוהב
(צילום: לין לוי)
בסיור במקום יתרשמו המבקרים מתהליך יצירת היינות וכמובן יטעמו את הסוגים השונים. יקב אבוהב השוכן במבנה עתיק בן 600 שנה שנמצא מעל למנהרות התת-קרקעיות שנחשפו בשנים האחרונות בעיר: כאן מייצרים שבעה סוגי יינות מהם ניתן לטעום בביקור במקום, כולל טעימת גבינות מקומיות.

על רטוב

שיט בירדן. אתר השיט והאטרקציות "אינדי פארק" שנמצא במפגש תעלות הירדן, פותח את עונת השיט בהתאם להנחיות התו הסגול. במקום שלל אטרקציות רטובות כמו קיר טיפוס מים, מגלשת מים מתנפחת לילדים ופארק אתגרים, טיולי אופניים וכמובן שיט בירדן.
17 צפייה בגלריה
קיר טיפוס ועוד אטרקציות לכל המשפחה ב"אינדי פארק"
קיר טיפוס ועוד אטרקציות לכל המשפחה ב"אינדי פארק"
קיר טיפוס ועוד אטרקציות לכל המשפחה ב"אינדי פארק"
(צילום: רונן טופלברג)
יש גם אפשרות ללינת שטח. בימי שישי נעכת קבלת שבת חגיגית. את תקופת הקורונה ניצלו ב"אינדי פארק" לשיפוץ ושדרוג המתקנים, פינות הישיבה והמזנונים. מחיר כרטיס הכל כלול: 119 שקלים לאדם (מגיל שנתיים).
לפרטים והזמנות: "אינדי פארק", 04-8434444, www.indipark.co.il.
עולים על הקיאק (עם מסכה). גם בקייקי כפר בלום, אתר השייט הוותיק והפופולרי, ערוכים לפתיחת העונה החמה במסלול שיט של ארבעה קילומטרים, שנמשך כשעה ורבע ועובר דרך צמחיה טבעית מנקודת השילוח בבית הילל. לאחר חורף רווי משקעים, הזרימה גבוהה והמים עדיין קרירים.
17 צפייה בגלריה
על רטוב בקיאקי כפר בלום
על רטוב בקיאקי כפר בלום
על רטוב בקיאקי כפר בלום
(צילום: יוסי אלוני)
הפעילות בדגש על הנחיות משרד הבריאות, שכוללות ריחוק חברתי בתורים ובירידה למים, מסכות, מדידת חום לכל הנכנסים, מתקני אלכוג'ל ומסכות בשטח. החל מהיום ולאורך כל החג, שיט במסלול משפחתי בלבד, 100 שקלים לאדם.
לפרטים: 04-6902616, www.kayaks.co.il

שבועות חינמי באתר החרמון

במהלך סוף השבוע של חג השבועות יתקיימו באתר החרמון סיורים מודרכים ללא תשלום, שישלבו טבע, מורשת וגיאופוליטיקה. הסיור מתחיל במפלס העליון, לאחר נסיעה ברכבל הקרוניות החדש (עלייה לקרונית רק במשפחה גרעינית), וכולל תצפית מרהיבה והסבר על הגולן, הגליל העליון, עמק החולה והרי הלבנון.
בנוסף מומלץ ליהנות ממזחלות האקסטרים ומתקן הסקיי ריידר, שמזכיר רכבת הרים. משך הסיור כשעה וחצי, יש להגיע חצי שעה לפני שעת הסיור ולהצטייד בנעלי הליכה, לבוש חם ומים. היציאה לסיורים מהקפיטריה בתחנה העליונה. אתר החרמון פועל תחת הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, ריחוק חברתי, מסכות והיגיינה.
17 צפייה בגלריה
רכבל אתר החרמן
רכבל אתר החרמן
רכבל אתר החרמון
(צילום: רפאל נווה, אתר החרמון)
הכניסה לאתר והסיורים ללא תשלום בכל ימי החג וסוף השבוע. השימוש במתקנים והנסיעה ברכבל בתשלום.
הסיורים בהרשמה מראש, בטלפון: 1599-550-560.

קופצים לאולמות האבירים בעכו

חגיגות סוף הקורונה שחברו לימי השבועות מציעות כניסה חינם לאתרי התיירות הייחודיים בעכו העתיקה במהלך כל החג. בנוסף, במהלך חודש יוני ייהנו כל המבקרים מהנחה של 50 אחוז ממחיר כרטיס הכניסה לאתרים.
17 צפייה בגלריה
אולמות האבירים בעכו
אולמות האבירים בעכו
אולמות האבירים בעכו
האתרים שהיו סגורים במהלך החודשיים האחרונים, ייפתחו תחת הנחיות התו הסגול. הביקור מתחיל באולמות האבירים, ועובר דרך החמאם הטורקי, וכן המוזיאונים בעיר העתיקה. לראשונה ייפתח לביקור חופשי גן הבוסתן הממוקם במתחם המצודה.
גם הנמל והשווקים פתוחים בהתאם להוראות הזהירות של משרד הבריאות.
הכניסה לאתרים רק בהרשמה מראש בכתובת: www.go-akko.com. למידע ופרטים נוספים: 04-9956706/7, www.akko.org.il.

עושים חג בעיר הגדולה

60 אמניות ואמנים יציגו 40 יצירות, מיצבים, מופעי וידאו וסאונד בעשרות נקודות ברחבי תלאביב במסגרת המיזם "אסטרטגיית יציאה" — אירועי אמנות ציבורית ברחבי העיר בהשתתפות אמנים כמו סיגלית לנדאו, נעמי יואלי, דניאל לנדאו, דור זליכה לוי, גילי אבישר, ליאת סגל ועוד.
17 צפייה בגלריה
אמנות פוסט-קורונה בתל אביב
אמנות פוסט-קורונה בתל אביב
אמנות פוסט-קורונה בתל אביב
(צילום: שי דרור)
בין היצירות שיוצגו: מיצב תאורה בבריכת כיכר הבימה, קונצרט רחוב ויקינגי, זוגות ששטים בנחל הירקון לאחר ששרדו את המשבר, טקס לגירוש מגפת הקורונה, וידאו ארט נשיקות ברחבת הסינמטק ועוד. החל מערב החג ולתוך סוף השבוע.
למפת המיקומים האינטראקטיבית - הקליקו.

קולות מהמדבר

זריחה בפארק תמנע. קצת לפני הזריחה, רגע לפני שהאור עולה, מוזמנים המבקרים להיכנס לעולם המופלא של פארק תמנע ולצפות בזריחה באחד האתרים היפים בעולם.
17 צפייה בגלריה
ה
ה
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
במהלך הביקור בפארק, ניתן יהיה ליהנות מצורות הנוף המיוחדות שלו, וכן לשמוע על התהליך המרתק של הפקת הנחושת בתקופה הקדומה ולהיחשף לסיפור הגאולוגי שיצר את מה שישנו בפארק כיום.
17 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות הפארק)
הביקור מותנה בהזמנה מראש. לפרטים נוספים ולהזמנות: 08-6316756
כמו בקיבוץ: פארק יטבתה. במרכז המבקרים שבמקום ישנם שני מייצגים המספרים את סיפור הקמתו של הקיבוץ, לצד הקמת המחלבה שהפכה למפורסמת בזכות השוקו שמיוצר בה.
17 צפייה בגלריה
(מתוך האתר "פארק יטבתה")
המבקרים במקום יוכלו ליהנות מפעילויות נוספות בהן חצר פעילה ובה נדנדה אתגרית, נסיעה במיני טרקטור, מתחמי אתנחתא נעימים ומזרקת מים מרעננת.
לפרטים נוספים: 08-6357449, 054-9798491
דיונות ועפיפונים בקיבוץ אליפז. צוות ההדרכה של קיבוץ אליפז – "חופש וחוויה בערבה", מזמין את המבקרים לחגיגות שבועות המסורתיות בשמורת דיונות סמר, בה יוכלו ליהנות מגלגולים בחולות ומהפרחת עפיפונים אל מול הרי אדום ומטעי התמרים. כל זה, בשילוב הנוף המדברי המרהיב.
17 צפייה בגלריה
קיבוץ אליפז שבועות
קיבוץ אליפז שבועות
קיבוץ אליפז
לפרטים והזמנות: 08-6356230, 052-3688384

מופע קרקסי

קבוצת התיאטרון אורתו-דה תקיים בשבת בשעה 18:30 ברחבת הבימה בתל אביב מופע קרקסי במסכות ובתלבושות מרהיבות, בתנועה מחשמלת ובפרשנות פרועה לתמונת המשפט במחזה "מעגל הגיר הקווקזי" של ברכט.
17 צפייה בגלריה
מופע קרקסי בתיאטרון אורתו-דה
מופע קרקסי בתיאטרון אורתו-דה
מופע קרקסי בתיאטרון אורתו-דה