ממש לפני הסגר בשלישי, סיים יוסי ברופמן בן ה-71 טיול של 55 ימי צעידה לאורך 1,050 הקילומטרים של שביל ישראל, מדן ועד חוף אילת - טיול שאליו יצא לאחר שעבר ניתוח שבמסגרתו הוחלפו לו שתי הברכיים.
ברופמן, תושב קיבוץ חצרים שבנגב, היה בכושר רוב חייו - אלא שבשנים האחרונות החל לחוש כאבים ואיבד בהדרגה את התפקוד בברכיים עד לכדי מצב שהוא בקושי מצליח ללכת ולקום. לאחר ששמע המלצות על ניתוח מיוחד וחדשני להחלפת ברכיים, החליט לתת להליך הזדמנות - ועוד לפני שנכנס לניתוח הבטיח לעצמו שאם זה יעבור חלק, הוא יעשה את שביל ישראל כדי לרשום לעצמו ניצחון ובעיקר כדי לראות את הארץ היפה.
זמן לא רב לאחר הניתוח הוא החל ללכת ולתפקד באופן עצמאי ובקצב מעולה, לדבריו, החליט שהגיע הזמן לצאת לשביל כשישב מיואש בביתו במהלך הסגר הקודם - והספיק לסיים את הטיול ממש לפני תחילת הסגר השלישי.
"אני אוהב לטייל, ובמקצועי אני מורה דרך", סיפר בשיחה עם אולפן ynet. "לא ללכת זה עונש, אבל לא רק בגלל טיולים, זה משפיע על איכות החיים בכלל. אחרי שמחלימים מניתוח כזה זה כאילו שנולדים מחדש".
2 צפייה בגלריה
יוסי ברופמן בשביל ישראל
יוסי ברופמן בשביל ישראל
יוסי ברופמן בשביל ישראל
2 צפייה בגלריה
יוסי ברופמן בשביל ישראל
יוסי ברופמן בשביל ישראל
חזר לעשות את מה שהוא אוהב
הרופא שניתוח את ברופמן, ד"ר ואדים בנקוביץ - מנהל היחידה להשתלות מפרקים בבית החולים סורוקה ומייסד מרכז "יונתן" לבריאות המפרק והגב, התרשם מהחלטתו לצאת לשביל ישראל. "המקרה של יוסי, שהחליט גם בעשור השמיני לחייו לא לוותר על איכות החיים, לבצע ניתוח ולאחר מכן להשלים את שביל ישראל, הוא מעורר השראה וממחיש שאסור בשום גיל לוותר", אמר ד"ר בנקוביץ. "ואני שמח שהייתה לי היכולת לסייע לו בכך".
ד"ר ואדים בנקוביץד"ר ואדים בנקוביץ
לדבריו, "יש הרבה אנשים שיושבים בשעה זו בבתים ובקושי יכולים ללכת בגלל בעיה במפרק הברך או הירך. מדובר בתופעה שהתרחבה בתקופת הקורונה, לנוכח הסגרים התכופים שהביאו לצמצום פעילות פיזית. למרות שיש פתרון ניתוחי שיכול להחזיר לאנשים את הרגליים והתפקוד, רבים עדיין לא מכירים אותו או שמכירים וחוששים מפניו".