10:00: בראנץ' אצל "זוני"

את הבוקר מומלץ לפתוח במרכז העיר, בין סמטאות המדרחוב ונחלת שבעה העשירות בחנויות קטנות של אמנות מקומית. את ארוחת הבוקר נאכל ב"זוני", הביסטרו־קפה בר של ענת קירש שבמדרחוב. הבראנץ' המומלץ כולל פרנץ' טוסט בוורסיות מלוחות ומתוקות לצד סטייק וביצת עין, ארוחת בוקר אנגלית ואפילו מנות מתפריט צהריים־ערב כמו המקרוני גבינה המפורסם או הבורגר טלה וגבינת עיזים המיועד לסועדים אמיצים.

7 צפייה בגלריה
מסעדת זוני
מסעדת זוני
מסעדת זוני
(צילום: שי נייבורג)
זוני, סמטת יואל סלומון 15, ירושלים.

11:00: ירושלים על גלגלים

בנוסף לרכבת הקלה ולאוטובוסים, יש דרכי התניידות בעיר שהן אטרקציה לכל המשפחה.
האוטובוס האדום: חברת סיטי-טור מקיימת סיור פנורמי באוטובוס קומתיים עם גג פתוח, העובר בכ-80 אתרים מרתקים, וכולל הסבר קולי. ניתן לרדת ולעלות בכל תחנה ולבקר באתר הסמוך (בקניית כרטיס יומי). האוטובוס יוצא בכל שעה עגולה מרחוב אגרון 14. מ-75 שקל למבוגר ועד 400 שקל למשפחה, הנחות לילדים וגמלאים.
Go Car: הסיור המודרך מתנהל בשיירה בכלי רכב פתוח עם מסך דיגיטלי שמזהה את מיקום הרכב ובהתאם לו משמיע סיפורים ושירים. הסיור שנמשך שעה וחצי מתחיל במתחם התחנה הראשונה וממשיך אל סמטאות הרובע הארמני והרובע היהודי. יציאה מדוד רמז 4 כל שעתיים החל מ־10:00, ילדים מעל גיל 3 יכולים להשתתף, אך עד גיל 8 מחויבים בבוסטר. 175 שקל לאדם.
7 צפייה בגלריה
ירושלים על גלגלים
ירושלים על גלגלים
ירושלים על גלגלים
(צילום: בועז אורן)
איזיריידר: הסיור הרכוב מתחיל במתחם התחנה הראשונה, ממשיך לשער יפו ולחומות העיר העתיקה, ומשם לרובע הנוצרי דרך השער החדש, לסמטאות ולמגדל דוד. בהמשך מגיעים לאזור ימין משה ומשכנות שאננים. הסיור יוצא בכל שעתיים החל מ-10:00 ונמשך שעה וחצי. יש אפשרות לסיורי לילה. ילדים בגילי 16-3 יכולים להצטרף בכיסא ייעודי.

14:00: סיור שוק ותרבות במחניודה

זהו לא עוד סיור קולינרי, אלא סיור עם משמעות היסטורית בשילוב התערוכה "תערוכה בשיר" שיצרה שירה הורנשטיין. מעל לראשי המבקרים בשוק מחנה יהודה מוצבת גלריה ובה עבודות של עינת עריף־גלנטי המציגה תצלומי טבע דומם מבוימים שצולמו לאורך כשני עשורים, ולצידן עבודות של בועז אהרונוביץ’ העוסק בניסיון לאחוז בממד הזמן ובהשתנות הבלתי פוסקת. הצבת הדימויים האלו בין דוכני הפירות והירקות, הריחות והצלילים היומיומיים, מאפשרת לעצור לרגע ולהתבונן על השוק באופן אחר. יוזמי הערוכה: ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ועיריית ירושלים.
7 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: דנה סימן טוב)
בווייז: שוק מחנה יהודה

15:30: סיבוב בעין כרם

מי שמגיע בפעם הראשונה לעין כרם עשוי להרגיש כאילו שהוא החתים דרכון. את הסיור הרגלי מומלץ להתחיל בשעות אחר הצהריים ברחוב מעלה האכסנייה ב"כפר הרוסי" הכולל שתי כנסיות, בתי מגורים לנזירות, בתי הארחה לצליינים ושלושה בתי קברות. הכפר נוסד ב-1871 על ידי ראש המשלחת הכנסייתית הרוסית לארץ ישראל, אנטונין קפוסטין. מהכפר הרוסי ניתן להמשיך לרחוב המעיין 29, שם לפי המסורת הנוצרית, פגשה אמו של יוחנן המטביל את מרים, אמו של ישו, סמוך למעיין. למעיין מגיעים נוצרים וצליינים מכל העולם שמאמינים כי מימיו קדושים. כמה עשרות מטרים משם, ברחוב האורן 23, נמצאת כנסיית יוחנן המטביל שבה יש מערה המיוחסת למקום לידתו של יוחנן המטביל ועל קירותיה תמונות המציגות את 14 תחנות הוויה דולורוזה (שנמצאות בעיר העתיקה).
7 צפייה בגלריה
עין כרם
עין כרם
עין כרם
(צילום: אלכס קולומויסקי)

18:30: יין מול הנוף במשכנות שאננים

מרכז המבקרים של האגודה השיתופית יקב ירושלים נמצא במבנה טחנת הרוח במשכנות שאננים המשקיף על העיר העתיקה. כאן נמצאת גם הכרכרה המפורסמת של משה מונטיפיורי שהקים את השכונה הראשונה מחוץ לחומות. הטחנה הוקמה על ידי יהודית ומשה מונטפיורי ב-1857 ולפני כ-20 שנה שופץ האתר. ב-2018 קבע היקב את מרכז המבקרים שלו פה. זהו אחד מהמקומות הקסומים בעיר עם אחד מהנופים היפים בה.
7 צפייה בגלריה
יקב מול הנוף במשכנות שאננים
יקב מול הנוף במשכנות שאננים
יקב מול הנוף במשכנות שאננים
(צילום: אורן בוסאני)
טחנת הרוח, משכנות שאננים

20:00: מופע לייזר בטיילת ארמון הנציב

בערב שווה להגיע לטיילת ארמון הנציב למופע לייזר שפתוח ללא תשלום וללא צורך בהרשמה מוקדמת. מופע הלייזר מתקיים לאורך הרכס הצופה אל האגן הקדוש עם מוזיקה מקורית המספרת ברגישות את סיפורה של העיר. ניתן לשמוע בה מוטיבים מתרבויות ומדתות שונות לצד נכסי צאן ברזל כ"ירושלים של זהב". המופע, שנמשך 20 דקות, מתקיים בימים שלישי, חמישי ושבת, בשעות 20:00, 21:00 ו-22:00.
7 צפייה בגלריה
מופע לייזר
מופע לייזר
מופע לייזר
(צילום: דור פזואלו)
בווייז: טיילת ארמון הנציב

21:30: לסגור יום על הבר

"בלנד 5", בר היין של נועם ריזי ומוטי דוד (מבעלי מסעדת "אדום"), יושב במלון JLM של רשת בראון. על התפריט אחראים השפים מוטי דוד ואדם מדואל, ובו תמצאו בין היתר: גבינות מחלבה, טאקו סביצ'ה דג ים, גספצ'ו סשימי דג ים, דג בטמפורה, טרטר בורגר, ארטישוק ירושלמי צלוי, פסטה טרייה, כיסוני פרגית קצוצה, רביולי תוצרת בית, ספיישלים מוקפדים ועוד. את היין תוכלו לבחור מקיר התצוגה שבו כ־150-130 בקבוקים המגיעים מכמעט כל יבשת בעולם.
7 צפייה בגלריה
בלאנד 5
בלאנד 5
בלאנד 5
(צילום: איתמר גינזבורג)
הלל 41, בלנד 5 במלון בראון JLM, ירושלים