בשיתוף קרן קימת לישראל


5 צפייה בגלריה
פארק עדולם
פארק עדולם
לעשות כושר וליהנות בין הגבעות. פארק עדולם
(אילן שחם, ארכיון הצילומים קק"ל)

כשאנחנו טובעים בהרבה אוכל ועוד יותר בזמן לבילויים אחת הדרכים הטובות להעביר את ימי החג היא לעלות על האופניים ולצאת לרכיבת שטח בטבע. לצד שריפת הקלוריות, תוכלו ליהנות מנופים משגעים, דרך מאתגרת והרבה שקט מבורך. לכבוד סוכות, אספנו עבורכם כמה מסלולי רכיבה על אופניים של קרן קימת לישראל: מסינגלים למשוגעים לדבר ועד מסלולים קלים למשפחות.

מסלולים ברמת רכיבה קלה ומסלולי משפחות


שבילי אופניים עממיים בפארק עדולם
7 ק"מ ו־11 ק"מ, טיפוס מצטבר: 150 מטר
שני מסלולים בפארק עדולם המקסים, השוכן בלב שפלת יהודה. לרוכבים מחכות גבעות מכוסות בחורש ים־תיכוני נמוך ועמקים המשמשים לחקלאות, ובין לבין אפשר לעצור לצד שרידי יישובים עתיקים.
בעדולם אפשר למצוא סינגלים אתגריים ברמה גבוהה ובינונית אבל בנוסף הסדירה קק"ל במקום שני מסלולים לטובת מתחילים, משפחות או רוכבים המעוניינים ברכיבה ללא אתגרים קשים מדי. זה לא אומר שהמסלולים קלים לחלוטין, אך עם קצת מאמץ כל רוכבת או רוכב עם קצת ניסיון ואופניים מתאימים יוכלו ליהנות מהם.
בארי – המסלול הכתום
אורך: 9 ק"מ, טיפוס מצטבר: 70 מ'
גם בבארי יוכלו הרוכבים למצוא שלל מסלולים בדרגות קושי שונות – מהאתגרי ביותר ועד לזה המתאים לרוכבים פחות מיומנים ולילדים. בחורף מדובר באזור מזמין אפילו יותר משום שהוא גשום פחות מבצפון או במרכז הארץ, ובתחילת האביב הוא מחכה לרוכבים עם שטיח כלניות אדום משני צידי שביל הרכיבה.
שביל האופניים בפארק הירדן
אורך: 9 ק"מ, טיפוס מצטבר: 100 מ'
המטייל הישראלי – ברגל או ברכיבה – תמיד ישמח למצוא שבילים עם מים. במיוחד כאלה שממש זורמים. ואם זה מה שגם אתם אוהבים, בואו לרכב בשביל האופניים בפארק הירדן, מוקפים בקולות המים ובצמחייה צפופה. חוויה מדהימה שיכולה לספק גם טבילה מרעננת. השביל מישורי ברובו אבל יש בו שתי עליות שאולי יגרמו לרוכבים הפחות מנוסים למשוך את האופניים ברגל.

5 צפייה בגלריה
פארק עדולם
פארק עדולם
רכיבה לצד שרידי יישוב עתיקים. פארק עדולם
(אילן שחם, ארכיון הצילומים קק"ל)

מסלולים ברמת רכיבה בינונית


סינגל אסף כיסופים
אורך: 28 ק"מ, טיפוס מצטבר: 380 מ'
הסינגל הזה קיבל את שמו בזכות שני הנחלים שלאורכם הוא מתקדם, אסף וכיסופים. הוא משלב נוף פורח עם אימון כושר טוב. למרות שהרכיבה מתבצעת רוב הזמן בלב שטחים חקלאיים, הסלילה החכמה של הסינגל גורמת לתחושה של רכיבה בעומק הטבע הפראי, כשמדי פעם אנו זוכים להצצות לשטחים החקלאיים המרשימים שסביב.
סינגל סובב יער מיתר
אורך: 26 ק"מ, טיפוס מצטבר: 270 מ'
בסינגל שמקיף את היישוב מיתר יש כמה אפשרויות של כניסה ויציאה וכך יכול כל רוכב להתאים לעצמו את המסלול הרצוי. הוא נבנה, בין היתר, גם מתוך מחשבה על הקהילה במקום, היכולה להשתמש בו בקביעות ממש סמוך לבית, אך גם כדי למשוך רוכבים משאר אזורי הארץ.

5 צפייה בגלריה
סובב יער מיתר באופניים
סובב יער מיתר באופניים
להתאים לעצמך את המסלול. סובב יער מיתר באופניים
(אילן שחם, ארכיון הצילומים קק"ל)

סינגל יער קריית אתא
אורך: 14 ק"מ, טיפוס מצטבר: 250 מ'
"סינגל הכולל עליות שכמעט אינן מורגשות וירידות מהנות בטירוף בלב יער יפהפה עם הצצות לנוף גלילי מרהיב, למפרץ חיפה והכרמל" – מה נשמע יותר טוב מזה?
סינגל יער קריית אתא הוא חלק מאוסף הסינגלים של יערות ציפורי המתחברים יחד לשבילים של יותר מ־100 ק"מ. רוצים עוד תיאור שלו? "סינגל זורם בטירוף עם עליות מתונות וכמעט בלתי מורגשות וירידות מטריפות עתירות ברמים וקיקרים המבטיחים הנאה אדירה לרוכבים המתונים יותר והמתונים פחות". אתם עדיין לא על האופניים?
סינגל משואה המחודש
אורך: 12.5 ק"מ, טיפוס מצטבר: 250 מ'
עוד סינגל מאתגר, סינגל משואה, עובר בנופי השפלה ומישור החוף. הוא הוכשר על ידי קק"ל בדרום פארק בריטניה למען רוכבי האופניים, כדי לשלב גם חווית רכיבה מאתגרת וגם נוף שמרחיב את הלב והריאות, מה שבוודאי עוזר לדחוף את הרוכבים בטיפוסים המאתגרים.

5 צפייה בגלריה
מסלול אופניים בנחל לימונים
מסלול אופניים בנחל לימונים
סינגל ארוך ומשובח ביער קסום. נחל לימונים
(אילן שחם, ארכיון הצילומים קק"ל)

מסלולים ברמת רכיבה גבוהה


סינגל נחל לימונים
אורך: 29 ק"מ, טיפוס מצטבר: 750 מ'
ממערב לעיר צפת, ומעל לנחל עמוד, יש רצועת יערות יפהפייה שהיא חלק מיער ביריה, ובו סללה קק"ל סינגל אופניים ארוך ומשובח המורכב משלוש לולאות משתלבות, המאפשרות שילובים שונים ורכיבה באורך וברמת קושי המתאימים לכל הרוכבים.
רצועת היערות הקסומה כוללת את יער הבעל שם טוב ויער לימונים, ויש בה צמחייה ירוקה במשך כל השנה. בעונות החורף והאביב מצטרף גם בונוס של פריחה מרהיבה.
וזה לא הכל, רוכבי הסינגלים יוכלו ליהנות גם מנוף מרהיב אל הרי הגליל וממעיינות ולהבחין בינות לצמחייה בקברים נסתרים של צדיקים.
סינגל רימון ביער להב־כרמים
אורך: 8 ק"מ, טיפוס מצטבר: 130 מ'
סינגל ייחודי המשלב רכיבה זורמת ביער אל מול הנוף עם ברמים עצומים, רולרים ועוד. חובבי האדרנלין ייהנו כאן עד הגג. שמונה ק"מ נוחים ומהנים שמשובצים באתגרים טכניים.
השביל עושה את דרכו בתוך היער, קצת עולה וקצת יורד, פוגש מדי פעם אלמנט או שניים ושוב ממשיך וחוזר חלילה. בנוסף נציין כי המסלול מונגש לאנשים עם מוגבלות.

5 צפייה בגלריה
סינגל גבעת קציר
סינגל גבעת קציר
סינגל גבעת חציר
(מעיין בן נעים, ארכיון הצילומים קק"ל)

מסלול אופניים חציר
אורך: 6.4 ק"מ
בשיתוף עמותת אתגרים, הפועלת למען אנשים בעלי מוגבלויות, הקימה קק"ל שביל מיוחד בגבעת חציר, המעניק גם לאוכלוסייה הזו את האפשרות ליהנות מכל הטוב שיכולה רכיבה בשטח להעניק.
בעבודה משותפת בחרו עובדי ויערני קק"ל את הגבעה בגלל מיקומה הנוח והנגיש עבור מועדון הרכיבה על אופניים של "אתגרים" בנהלל. אנשי העמותה ייעצו והדריכו לגבי הצרכים הנדרשים לחברי המועדון וכך נולד שביל שמגשים חלומות.
השביל מותאם גם לרכיבה עבור ילדים ומשפחות.

באתר קק"ל תוכלו למצוא מידע על כל המסלולים ושלל אפשרויות נוספות.