"באר שבע 2022 – הדנ"א נשאר חם, אבל יותר יצירתי ומעז", מכריז דדי אלופר, מפיק ויזם אמנות ועסקים, בעודו מראה לי את הבייבי החדש שלו, "הבית למחול". "בעבר הייתה סטיגמה על באר שבע – מדבר וגמלים ולבאר שבעים הייתה בעיה עם הגמל, שסימן משהו של פעם. עכשיו העיר השלימה עם הגמל והיא בכלל לא רחוקה, כפי שנהוג לחשוב. המרחק בין תל אביב לבאר שבע הוא מרחק מנטלי, בעיקר של התל אביבים. אנחנו, שליחי התרבות, וראש העיר רוביק דנילוביץ' שמבין את הערך של תרבות וחדשנות, בונים כאן מכלול של חוויות. אנשים נוסעים בגלל יקבים ושפים מפורסמים עד סוף העולם, אז כשהם יפגשו את פנינות התרבות החדשות, שקמות כעת אצלנו, הכל ישתנה".
אלופר סבור שצריך לבוא לעיר האבות, ולהכיר אותה, "גם בגלל שהיא העיר הראשונה שמוזכרת בתנ"ך – בראשית, פרק כ"א, ואז אחרי שמתוודעים ליסודות כדאי לפגוש תרבות אחרת. אנחנו עושים תרבות דרומית, שפחות מושפעת מהמרכז. רוצים להמציא את שלנו. התמהיל הדרומי לא מחויב לבית משוגעים של קהלים. אנחנו יכולים להעלות מופע למאה איש ולא להחזיק את הראש מזה שבאו רק מאה איש. זה מאפשר לנו להעז. בכל מה שקשור לעסקים, לקולינריה, תרבות, פנאי, יש בעיר הרבה מאוד צעירים וצעירות שמוכנים להשקיע את נשמתם, כדי להתמסר לחלומות שלהם, הולכים פה בכל הכוח, וזה לא היה קודם לכן. ישנה התעוררות. יש לנו חמש שנים להפוך את המדינה".
אחרי יומיים שבהם טיילתי, ביליתי, בלסתי, לגמתי, צרכתי אמנות בבאר שבע, גיבשתי רשימת המלצות של עשר סיבות טובות וחדשות, למה כדאי לפקוד את בירת הנגב והדרום.

אגם בלב המדבר

אחד הדברים שמתסכלים את הבאר שבעים זה שאין להם ים, אבל תסמכו עליהם שימצאו פתרון גם לבעיה הזאת. וכך צצו בשנה החולפת אגם מלאכותי מרשים ומזרקה, בפארק נחל באר שבע. נכון, זה לא תחליף מוחלט לים – לא ניתן להתרחץ באגם, מאחר שמדובר במי קולחין בטיהור ברמה גבוהה, הכניסה למים אסורה. האגם משתרע על פני 90 דונם ונטען שהוא האגם השני בגודלו בישראל.
11 צפייה בגלריה
האגם של באר שבע
האגם של באר שבע
האגם של באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
"זהו אואזיס בתוך מדבר", מכריז חנן בר זוהר, מנהל הפארק. "האגם לא נפתח רשמית, אבל הקל הוא פתוח לקהל, שכבר מגיע, ואף עושה פיקניקים בעמדות ההצללה והמנגל, שהקמנו במדשאות. בקרוב נשיק משאיות אוכל, נשכיר אופניים וסירות בצורה של ברבורים, ברווזים ופלמינגואים ונערוך אירועים. יש תכנון גם למסעדה על המים".
מסביב לאגם הוקמו מסלולי הליכה, ריצה ואופניים, מצפור ומגרש משחקים גדול. בפארק פועל גם ספורטק חדש עם מגוון מתקנים.
פארק נחל באר שבע, ראשון שבת, 23:00-06:00, הכניסה חופשית. טלפון לקבוצות גדולות: 08-6464947

קובה על הבר

במשך 40 שנה ציונה כהן, ירושלמית ממוצא מרוקאי, גילגלה קובות, אותן למדה להכין מהשכנות הכורדיות, והאכילה את כל השכונה. לאחרונה החליטו הבנים שלה, ירון ותומר, לגרור אותה להרפתקה מפתיעה בדרום. "נהיה קצת צפוף בירושלים ומכתיבים לך בה איך לחיות, אז עברתי לגור בדרום, בו יש מרחב וחופש", מסביר ירון, שהחיוך לא מש מפניו. "כשהגענו לדרום חיפשנו איפה לאכול קובה ומאחר שלא מצאנו, החלטנו לפתוח קובה בר". האחים כהן לקחו חלל צר, ישן וחרב בשדרת האוכל של רחוב קק"ל והפכו אותו לבר, שכולו קודש לקובות ("אמא קופצת מירושלים למטבח שלנו כמה פעמים בשבוע"), והן טעימות ולא עושות בושות למקור. "שידרגנו את הקובה הירושלמי. ברוך השם יש היענות. התפלאתי לגלות שיש מלא עיראקים בבאר־שבע והם באים אלינו. הופתעתי גם שיש אנשים שלא יודעים מה זה קובה ואנחנו מסבירים ומגישים מנת טעימות".
11 צפייה בגלריה
קובה בפיתה. מירושלים לנגב
קובה בפיתה. מירושלים לנגב
קובה בפיתה. מירושלים לנגב
(צילום: אדי גוריליצקי)
מנות הדגל הפופולריות הן מרקי קובה - סלק, דלעת וחמוסטה חמצמץ (48 שקל למנה) ויש גם קובות מטוגנות. האחים כהן נכנעו לטרנד הפיתות – בתפריט תמצאו פיתה, אליה דוחסים קובה בשר מטוגנת. "אנחנו אף נותנים מענה לטבעונים עם קובות ממולאות בתחליף בשר של טבעול".
קובה בר, קק"ל 63, ראשון-חמישי, 11:00-21:00. 077-9908232

קוסקוס נוסח טוניס

במשך 20 שנה חי חיים חדד על קו באר שבע-מרכז אפריקה, שם עבד בתחום המכירה והפרסום. בעקבות הקורונה החליט לשים קץ לנדודים, ולהגשים חלום ישן — לפתוח מסעדה שתוקדש רק לקוסקוס, בנוסח העדה הטוניסאית. מחווה למסורת עליה גדל ולילדותו אפופת הריחות המשכרים, שמילאו את חלל הבית. ומתוך געגוע לטעמים המדהימים, שחווה בבית אמו המנוחה, שהייתה אמנם הולנדית, אבל למדה להכין את מעדני העדה מחמותה הטוניסאית. "רציתי להמשיך מסורת של אהבה ושל כבוד למאכל הלאומי שלנו", אומר חדד. המסעדה "סלת" בפאתי שדרת האוכל פתוחה קומץ חודשים וכבר צברה אוהדים ואוהדות.
11 צפייה בגלריה
הקוסקוס של "סלת"
הקוסקוס של "סלת"
הקוסקוס של "סלת"
(צילום: ניקי פרוק)
את אחד הקירות מקשט ציור של העיר העתיקה, ועל קיר אחר תלויה תמונה של דגים, שמהווים בעדה הטוניסאית ערובה למזל ונגד עין הרע.
רחל בוקובזה מופקדת על הכנת הקוסקוס והתבשילים שיוצקים עליו בנדיבות. "מה מייחד את הקוסקוס שלנו? בטעם, באיכות. הכל מכינים מדי יום, בעבודת יד", מתגאה חדד. התפריט מציע שלושה תבשילים: ירקות קומפלט – בליווי עוף נהדר וכפתה מחשי, שהיא קציצה משגעת ולוהטת, בסל ולוביה – תבשיל בצל, עגבניות ושעועית עם בשר בקר והפקיילה של סבתא - בשר בקר נימוח ונמס בפה, עלי סלק ושעועית. ויש גם תבשיל מתחלף, למשל גנאווייה — במיה ברוטב עגבניות או מלוח'יה סמיכה. מחיר המנה – 49 שקל בלבד, וזה כולל אפילו את מקבץ החמוצים והסלטים הטריים והטובים, שנחת על השולחן, לפני שהספקנו להתמקם. בחודש הבא סלת הצנועה תתרחב ותמכור אוכל מוכן בימי שישי.
סלת – קוסקוס בעתיקה, העצמאות 1, ראשון-חמישי, 11:30-16:00. 08-6620066

מטאיזו וכתית לדרום

אחרי שעבדה במסעדות תל אביביות נחשבות ("בינדלה" ו"כתית" המנוחות, "טאיזו" של יובל בן נריה) והסתובבה עם מאיר אדוני בניו־יורק, ברלין, ברצלונה וקייב, בהן הקימו מסעדות מושקעות, החליטה השפית לימור עמר לחזור בגיל 33 לעיר הולדתה. "לפני שנה ומשהו עשיתי בבאר־שבע ארוחה ניסיונית וראיתי שיש פה עניין", מנמקת עמר את צעדה המפתיע. "מתברר שבשבע השנים שלא חייתי כאן פיספסתי את השינויים וההתפתחות. באר־שבע היא אחלה עיר עם פוטנציאל מטורף. יש כאן תרבות שבועטת ובקולינריה צריכים עוד ליטושים. אני רוצה להציב רף שאני מאמינה בו ולתמחר אותו בהתאם".
11 צפייה בגלריה
לימור עמר. ארוחות גורמה בסמטה צדדית
לימור עמר. ארוחות גורמה בסמטה צדדית
לימור עמר. ארוחות גורמה בסמטה צדדית
(צילום: איתיאל ציון)
עמר שכרה חלל ריק, קטן ונעים בסמטה צדדית בעיר העתיקה, שיפצה ועיצבה על פי טעמה - מקיר עליו מתנוססות אמרות קולינריות ממוסגרות ("הל מלא רחמים", "הדרך לליבו של גבר עוברת דרך קיבתו", "הזולל מרוקן את כיסו ומשקיע הונו בכרסו") ועד למתלה מטפחות ראש מנומרות – סמלה המסחרי. בימים אלה עמר מתחילה להגיש פעמיים בשבוע ארוחות עתירות מנות (מחיר לסועד/ת: 400 שקל, כולל יין ומשקאות), שמיועדות לתריסר משתתפים/ות. התפריט המקורי ועז הטעמים, נטול בשר ("פחות מעניין אותי"), ובין המנות - סלט חיטה שחורה, ממולאים, קובנייה מדג, סביצ'ה דג עם חציל וקציפת יוגורט יוזו, שישברק (כיסונים ממולאים בחומוס) המשתכשכים בקרם תירס, דג בחמאת תבלינים ולקינוח – קראק פאי ושוקולדטחינה (שהמתכון שלו ממוסגר על הקיר).
כיף לשבת סביב השולחן ולהתבונן בעמר המתקינה בהתלהבות ובאהבה את מטעמיה הנהדרים, לצלילי שאנסונים צרפתיים ולהיטים איכותיים. "אני עושה אוכל ישראלי עליו גדלתי עם פרשנויות שלי והשפעות מכל העולם. זהו אוכל אותנטי עם שטיקים קטנים, שקצת מזכירים את מאיר אדוני - הוא גאון שיודע לחבר 20 מרכיבים בצלחת אחת". עמר מסתייעת בבן זוגה שעובד בהיי־טק ומופקד על השירות בארוחות. בקרוב היא תערוך גם סדנאות בישול ושיתופי פעולה עם שפים וברמנים.
לימור עמר, טרומפלדור 88 ג'. 050-9278590

פריז בערבות הנגב

למרות תלאות וקשיי הקורונה, העזו נוי ברבי ודביר אייזן להשיק באפריל האחרון את "או לה לה" הסטייליסטית, במתחם "הבלוק", מול בית חולים סורוקה. מדובר בבית קפה־מעדנייה־מסעדה חלבית־בר יין, ועל התפריט הופקד השף איתי אזולאי. "או לה לה" היא מקום מצוין לפתוח בו את הבוקר עם ארוחות בוקר מוקפדות, כולל ביצים עלומות ביוגורט חצילים, גבינה איכותיות וממרחים מתוחכמים ומאפים תוצרת בית.
11 צפייה בגלריה
מסעדת אולהלה
מסעדת אולהלה
"או לה לה". לפתוח את הבוקר
(צילום: עידן אסלן)
בצהריים אפשר ליהנות מארוחה עסקית במחיר נגיש (66 עד 100 שקל) ובערבים לבלוס פסטות ודגים וללגום יין. "בגדול המטרה שלנו ליצור ערכים של לייף סטייל, להגיש אוכל ברמה יותר גבוהה וחוויה שונה בנוף המקומי, גם ברמה העיצובית", אומר ברבי. "במעדנייה ניתן לרכוש מוצרים מהתפריט וכלי בית. מגיע אלינו קהל מגוון — תושבי העיר, סטודנטים מאוניברסיטת בן־גוריון, באי סורוקה ותיירים שעושים דרכם לאילת ולמצפה רמון".
ברבי ואייזן לא מסתפקים בכך, ובחלל הצמוד יגיח בחודש הבא פטיסרי בכיוון צרפתי, שייקרא "טריז'ולי" וימכור קינוחים, מאפים ולחמים. ובכלל, ידם עוד נטויה.
או לה לה, ראובן רובין 3. ראשון-חמישי, 23:00-09:00, שישי-שבת, 08:30-23:00. 08-6329999

איתי רגיל לריגושים

הזמר-יוצר איתי פרל, עליו כתבה האקסית המיתולוגית קרן פלס שורות כמו "איתי זקוק לריגושים/ היו לו חודשים קשים/ עבר יותר מדי נשים", ו"איתי לא מתעסק ברגשות יותר מדי/ לא משנה מה עובר לי בחיי", הגיע לפני שמונה שנים לבאר שבע בעקבות המוזיקה והתאהב בה. כיום בנו של ראש עיריית צפת לשעבר חולש על שלושה מקומות קטנים בבירת הנגב, צמודים זה לזה ברחוב ההסתדרות. אחרי שלא מצא איפה לשתות בירה, הוא נאלץ לייסד מקום משלו. וכך נולד לפני שש שנים "בר שכונתי קטן", "אבל קוראים לו ולי ‘פרלה’", מספר פרל.
"הלקוחות שלי הם אנשים מקומיים, אמיתיים, שלא מוצאים את עצמם בבועה של מועדון הפורום ולא בבועה של הסטודנטים. האנשים האלה הסתובבו בעיר העתיקה וגילו אותי ואני אותם. אני מגיש אלכוהול ובירה אחת – גולדסטאר מהחבית. אוכל אין בכלל, רק בוטנים. המוזיקה המושמעת היא בעיקר בלוז".
11 צפייה בגלריה
איתי פרל בבר
איתי פרל בבר
איתי פרל. מוזיקה וברים
(צילום: חיים הורנשטיין)
פרל היה החלוץ ואחריו הגיעו בעלי עסקים אחרים. רגע לפני פרוץ המגפה, פרל כונן שני מקומות חדשים, שעם תום הסגרים חזרו לפעילות: "שמרלה" – "גלריה שבה אני מציג אמנות עכשווית ונצחית. בתחילת כל חודש נפתחת תערוכה. החודש אנו מציגים את הציורים של האמן הבאר־שבעי אודי פרץ" - ו"מש"ק", (מטבח שכונתי קטן), בר יין אינטימי המגיש "מנות שף צמחוניות ומעולות ולא יקרות (44-28 שקל) של השף מנש ששון, הנעשות בתנור – לצד סלט פריקה, המבורגר פורטובלו, מרק תירס לבן ודלעת ערמונים ויינות ישראליים הכי טובים".
פרל שחתום על להיטים כמו "מאמי" של מירי מסיקה ושיתף פעולה עם דנה ברגר, שוקד על אלבומו השישי, אבל אפשר לאתר אותו לא מעט במתחמון שהקים. וזו הזדמנות לתפוס איתו שיחה מרתקת ולבדוק כמה השתנה, מאז שהוא "לא מתעסק ברגשות יותר מדי".
מש"ק (ההסתדרות 37, נפתח ב-20:00), פרלה (ההסתדרות 39, נפתח ב-17:00), שמרלה (ההסתדרות 39, נפתחת ב-17:00)

סיור ברים לילי

תחת השם הפיוטי "כשהלילה יורד מתגלים פנים אחרות", מובילה דיאנא קריאף סיורים, שמאפשרים להתוודע לסצנת חיי הלילה שהתפתחה בעיר העתיקה בשנים האחרונות. קריאף, אמנית רב-תחומית, אוצרת ומנהלת תוכן באולם המופעים "מרכז הצעירים" של חברת "כיוונים", משחזרת בסיור את תולדות האזור ומביאה את סיפורם של בעלי הברים, ש"רובם אמנים בעצמם, מנהלים את המקומות שלהם ברוח האמנות ושינו את פני האזור. באים לסיורים גם אנשים בני 70, אפילו מתל אביב. הסיור הכי מרגש היה עם לקויי ראייה".
11 צפייה בגלריה
האמנית ומדריכת הטיולים הליליים דיאנא קריאף
האמנית ומדריכת הטיולים הליליים דיאנא קריאף
האמנית ומדריכת הטיולים הליליים דיאנא קריאף
(צילום: הילה יעקובי)
במסע שמתקיים מדי יום שני, טועמים בירות וקוקטיילים, לומדים על תהליך בישול בירות ב"בית הבירה של באר־שבע", מבקרים בגלריות, מנשנשים גבינות ומאכלים וחותמים את המסע ב"יין טוב שיחמם את הלילה". המסלול יוצא ממדרחוב קק"ל שעובר עכשיו שיפוץ משמעותי, ובין התחנות: המתחם של איתי פרל, "עשן הזמן – כי יש מקומות גרועים יותר" המשלב בית קפה, בר, במה להופעות וחנות ספרים, ומושך אליו קהל מגוון וכן התחבב על הקהילה הגאה, "החלוץ 33" – המשמש במה להופעות (שלומי שבן, איה כורם ושלמה גרוניך הופיעו בחודש האחרון) לצד אמנים מקומיים בראשית דרכם, "צ'צה" – בר גיאורגי הקרוי על שם הוודקה הגיאורגית החזקה העשויה מענבים, ומתמחה במנות מסורתיות כמו חצ'פורי וחינקלי, ובנרגילות גיאורגיות עם טבקים מרוסיה, "ששון" – בר ספורט שהתפאורה שלו מתהדרת בצעיפי קבוצות כדורגל, כולל כמובן של הפועל באר־שבע שמובילה את ליגת־העל וקיר מחווה למתאגרף האגדי מוחמד עלי. הבר הדנדש "מואיז" מקרין סרטים בשחור־לבן על בניין קולנוע "שביט" הנטוש והשרוף. ב"מואיז" עומד לרשות הלקוחות קיר, עליו אפשר לקשקש ולפרוק את השאיפות האמנותיות שלכם. מחיר הסיור: 50 שקל. אורך הסיור – שעה וחצי.
"כשהלילה יורד מתגלים פנים אחרות", ימי שני, החל מ-19:30. 050-3950032

דוד ויהונתן ההיפסטרים

בשכונה ד' בבאר שבע, בין שיכוני הרכבת הנושנים, נחנך לפני חודש בר קטן, חשוך, כמעט סודי ומעוצב להפליא בשם "סליק", שקם על חורבות מחסן. כדי להגיע אליו צריך לעבור דרך פאב "בר גיורא", וליד דלת הכניסה תלוי דיוקן של קריימר מהסדרה "סיינפלד". בבר שיכול להכיל 24 איש מגישים קוקטיילים יצירתיים במיוחד. לפלא הזה אחראים דוד קלינצ'ב ויהונתן אלוש, החתומים על ההצלחה של "זאלמה", קוקטייל בר באזור התעשייה והמוסכים. מקור ההשראה של סליק הוא ברים שפעלו בארה"ב בתקופת היובש ואיסור המשקאות. "ומוקמו במקומות חבויים ופעלו במחתרת", מספר אלוש. "אימצנו את הקונספט שלהם ואנחנו מגישים קוקטיילים קלאסיים. קהל היעד הם סטודנטים שגרים בשכונה ומכירים את סצנת הקוקטיילים של מרכז הארץ. אנו מתאימים ומנגישים להם את המחירים. קוקטייל עולה בין 39 ל-48 שקל".
11 צפייה בגלריה
סליק בר קוקטיילים
סליק בר קוקטיילים
סליק בר קוקטיילים
(צילום: עוז אוחיון)
11 צפייה בגלריה
קוקטייל יצירתי בסליק
קוקטייל יצירתי בסליק
קוקטייל יצירתי בסליק
(צילום: עוז אוחיון)
הברמנים נדב בן יוסף ודקל אשוש לבושים ברוח שנות ה־20 של המאה הקודמת – פפיון ושלייקס ועל סמך ההיכרות עם הלקוח/ה, הם מחליטים איזה קוקטייל לרקוח עבורו מתוך היצע של 16 אפשרויות. "אנחנו מתאימים אותם לאדם מסוים ברגע מסוים", חושף בן יוסף החייכן. "לך מתחשק לי למזוג קוקטייל מאוד מיוחד. קיבלתי את הרושם שאתה צריך לשתות משהו מאוזן ורגוע, אז אערבב לך קוקטייל, שנהגו להגיש במועדון גברים בפילדלפיה במאה ה-19". לצד המשקאות, ניתן לנשנש כריכים, פלטת גבינות, חטיפים וקינוחים. גם אם אתם ואתן לא בתקופה הסטודנטיאלית בחייכם, כדאי לבלות ולהשתכר בו.
"סליק", בר גיורא 29. ראשון-חמישי, שבת, מ־20:00 עד אחרון הלקוחות. 052-4670795

גן פסלים ותבלינים

דניאל טולדנו, אמן רב-תחומי, מהנדס בניין, יזם, בעל חברת בנייה, רכש ב-2017 מבנה עות'מאני בעיר העתיקה מ-1900, שהפך במהלך השנים למחסן גרוטאות, "הוא היה הרוס לגמרי ובהתחלה חשבתי לבנות כאן בניין, אבל התאהבתי במבנה והחלטתי לשמור עליו כמו שהוא ולהחזיר אותו לקדמותו". התוצאה: "גלריה 44", המשמשת גם בית לעמותה שמקדמת אמנות ונוער. בחללים ובגינה מוצגים ציורים ופסלים של טולדנו. "אני עובד בכל החומרים. הפסלים שלי מאוד רוחניים ומלאי תוכן ומשמעויות, גם אישיות", הוא מגלה. "יש בהם אלמנטים של עיגולים וכדורים". גן הפסלים מתהדר בתבלינים ובעץ תאנה בן מאה שנה שמחבק עץ תמר קדום. "זה פלא", מתפעל טולדנו.
11 צפייה בגלריה
דניאל טולנדו. עבודות רוחניות
דניאל טולנדו. עבודות רוחניות
דניאל טולנדו. עבודות רוחניות
(צילום: הרצל יוסף)
בקרוב, טולדנו יארח תערוכות של אמנים נוספים, הרצאות והופעות.
גלריה 44, חטיבת הנגב 44. ראשון-חמישי, 16:00-09:00. 08-6270807. הכניסה בחינם

מחול עם כל דבר

במשך למעלה מ-20 שנה עמד נטוש בניין נושן בשכונת רמב"ם בעיר העתיקה. בעבר הוא שימש מחסן תבואות של הרכבת העות'מאנית שהגיעה ממצרים. לימים פעל בו השק"ם של "מחנה ורד" הצה"לי. דדי אלופר ושותפתו לעשייה צליל אלוש, רקדנים בדימוס וכיום בעלי "מוזע הפקות", גאלו אותו משיממונו וכוננו את "הבית למחול", שמצוי כעת בשלבי הרצה וייפתח לקהל הרחב בפורים. במקום ייערכו הופעות של להקת הבית: "סול", שהוקמה לפני שש שנים, בהנהגת אייל דדון, מציגה מחול מודרני עכשווי ומוזמנת להופעות בעולם. כמו כן ישמש "בית למחול" מרכז תרבות שוקק. "באפריל נרים את פסטיבל רוק אנד דאנס, שבו נפגיש את הרוק הישראלי עם המחול הישראלי", מספר אלופר, המנכ"ל והמנהל אמנותי. "הבשורה שלנו היא להחזיר את החוויה לאמנות. כשאתה מגיע למקומות אחרים בארץ, אין לך את החוויה שלפני ואחרי המופע: אתה בא, רואה את המופע ויוצא. אצלנו יפעל בחצר בר יין ואנחנו גם מתעדים לפתוח ספרייה למחול ומסעדה חברתית".
11 צפייה בגלריה
הבית למחול. לחבר אנשים לריקוד
הבית למחול. לחבר אנשים לריקוד
הבית למחול. לחבר אנשים לריקוד
(צילום: למון ארט)
אלופר ואלוש רוצים "לקרב אנשים בעזרת מחול עם כל דבר — הופעת מחול עם רביעיית כלי קשת ותערוכת קומיקס. אפילו לחבר ערבי יין וארוחות לריקוד. הכי חשוב לי זה להיות בקשר עם הקהילות המקומיות. אני לא רוצה להיות מנותק מהשכונה שבה אנחנו נמצאים ומהשכנים, כולל הישיבה של הרב אלעזר הסמוכה אלינו. אני מתכוון לארח פעם בשבוע את תלמידי הישיבה, כדי שירקדו את הריקודים שלהם. אני גם לא רוצה להיות מנותק מהנגב".
"הבית למחול", גרשון דובנבוים 38. 08-6115844

איפה ישנים?

אחוזת אנילביץ', מלון בוטיק מומלץ ומצודד מקבוצת Aviv & Liraz, ששוכן במבנה ערבי שנבנה בעיר העתיקה בשנת 1930, ועבר הליך שימור. העיצוב האקלקטי משלב בין האדריכלות האורבנית של פעם לבין קווים מודרניים, חומרים טבעיים ונגיעות אתניות. המלון מציע שבעה חדרים וסוויטות מרווחות, מתחם ספא, אמבט ג'קוזי זוגי תחת כיפת השמיים, חדרי טיפול ופינות שיזוף ומנוחה. אנילביץ' 9. 08-6627559.
מלון הנגב, המלון הראשון שנפתח בבאר־שבע. זה קרה ב־1949 במבנה עות'מאני. המלון שעבר שיפוץ מכיל 27 חדרי בוטיק ומספר שטחים ציבוריים, המשמשים לאירועים ולמפגשים עסקיים. העצמאות 26. 058-6612828 / 08-9968333
לה ריאד מימי, בית יוקרתי לאירוח, הממוקם במרכז העיר העתיקה ומעוצב בסגנון מרוקאי. מכיל חדר שינה זוגי ושני חדרים נוספים. ההסתדרות 17. 052-4000848
וילה סו קאסה, וילה המתאימה לזוגות, משפחות וקבוצות (15 אורחים). היא כוללת 5 חדרי שינה, סלון מרווח, מטבח מאובזר, פינת אוכל וחדרי רחצה וכן מתחם חיצוני עם בריכה, פינת ברביקיו, עצי נוי, מדשאה ומיטות שיזוף. משה וילנסקי 55. 053-9415475
לה פינקה, מלון בוטיק אינטימי שאף הוא שוכן בעיר העתיקה: ארבע סוויטות מפנקות ומאובזרות, ג'קוזי ספא, שכשוכית וחדר ישיבות. סמילנסקי 52. 054-7664432
לפרטים נוספים ועדכונים היכנסו לאתר התיירות של באר שבע