רגע לפני פסח שאלתי את בלוגרית הטיולים חן יוסף אם יש לה המלצה לטיול חביב במזג האוויר החמים והמתחמם. "אגם גלעד ברמות מנשה" היא השיבה מיד בביטחון. "מדובר בבריכת חורף ענקית עם מים מדהימים. מי הגשמים יוצרים בכל שנה בחורף את האגם ובקיץ הוא מתייבש. השנה ירדו המון משקעים, האגם התמלא והמים נראים ממש טוב. אם תחכו שיהיה יותר חם ותבואו בעוד חודש, אז ייתכן שהמים יהיו פחות נקיים ומזמינים".

4 צפייה בגלריה
מאגר גלעד
מאגר גלעד
בריכת החורף סמוך למאגר גלעד
(צילום באדיבות חן יוסף)
חן הוסיפה והזהירה כי "המים באגם גלעד עמוקים ולא מומלץ לטבול שם עם ילדים קטנים. בנוסף יש סצנה מקומית של קפיצות מסוכנות למים מהצוקים ואני ממליצה להימנע מזה".
נכנסת למים יחפה? "אני תמיד עם סנדלים, ככה לא צריך לגעת עם כפות הרגליים בקרקעית הבוצית או לדרוך על אבנים חדות".
למי שחושש לטבול עם כל הגוף, לחן יש טיפ מושלם: "אני ממליצה להגיע עם משהו מתנפח, כמו אבוב, מזרן ים או סירה מתנפחת. אתה נכנס לסירה ולא רוצה לצאת החוצה. הנוף מסביב מאוד מיוחד, יש צמחי מים וגם עברנו מעל צמרות של עצים שנעלמו מתחת למים כשהאגם התמלא. לגבי צל, לא צריך לדאוג יש המון צל סביב האגם וגם פגשנו שם אנשים מאוד נחמדים וחלקנו איתם את הצל. חובה להביא שקיות זבל ולנקות אחריכם".
ראית נחשי מים? "לא ראיתי נחשי מים והם גם לא מפריעים לי, הם לא מאיימים עליי ולא עושים כלום לבני אדם, הם פשוט מגעילים אותי. מה שכן, שמעתי קולות רבים של קרפדות וראיתי המון ציפורי מים יפייפיות. הטבילה באגם חי היא חווייה מצוינת ולא צריך לפחד מכל חיות הבר שזה הבית שלהן".
4 צפייה בגלריה
מאגר גלעד
מאגר גלעד
ירוק, כחול וצהוב - אביב ברמות מנשה
(צילום באדיבות חן יוסף)
4 צפייה בגלריה
מאגר גלעד
מאגר גלעד
חן טובלת במים הקרירים
(צילום באדיבות חן יוסף)
4 צפייה בגלריה
מאגר גלעד
מאגר גלעד
(צילום באדיבות חן יוסף)
המלצה נוספת של חן ברמות מנשה:

איך מגיעים? "חונים בחניה של מפלי רז שבחורף זרמו והיו מדהימים ועכשיו הם יבשים. חוצים את הנחל. כאן יש כמה פינות טובות לשכשוך עם ילדים קטנים ומשפחות אוהבות לעצור שם. המים רדודים מאוד בגובה קרסול ואפשר גם לקפוץ מעל אבנים ולא חייבים להירטב. ממשיכים ישר ורואים אגם, אבל זה לא האגם הנכון - מדובר באגם של מי שופכין וביוב ואל תעיזו להתפתות להיכנס לשם. אנחנו ממשיכים ללכת עוד 7 דקות ומימין יופיע אגם נוסף. זהו אגם גלעד האהוב ושם המים מושלמים לרחצה ויש המון פינות עם צל". אפשר גם לכתוב בווייז עין פרחה, שם מחנים את הרכב, עוברים ברגל לצד השני של הנחל וממשיכים עד שרואים את מאגר גלעד ומיד לאחר מכן את בריכת החורף.
להמלצות נוספות אתם מוזמנים לעקוב אחרי חן יוסף באינסטגרם.
אזהרה: באגם גלעד אין שירותי הצלה וכל מי שנכנס למים עושה זאת על אחריותו האישית. הכניסה לאגם גלעד ללא ידע בשחייה היא אסורה ומסוכנת. המים עמוקים ומסוכנים לטבילה עם ילדים קטנים.