עבור כל חובב טיולים ונסיעות, אין רגע מרגש יותר מהרגע שבו הוא מתחיל לחשוב ולתכנן את הטיול הבא שלו, בין אם הוא בארץ או בחו"ל. לחוויות והמלצות של אחרים יש השפעה רבה עלינו בתכנון היעד הבא, במיוחד אם הן כוללות מראה עיניים מרהיב. מתוך כך, התפתח טרנד ערוצי התיירות ביוטיוב שזוכה להצלחה בחו"ל ובשנים האחרונות מתחיל לשגשג גם בישראל. עד שתוכלו לשוב ולטייל בעצמכם, ריכזנו עבורכם את חמשת ערוצי התיירות הישראלים הנצפים והאהובים ביותר ביוטיוב.
כותרת ביניים
מתי הוקם: יולי 2017
הסרטון הכי נצפה: נחש עם קרניים
5 צפייה בגלריה
אהד, נטע, ועידן פרל
אהד, נטע, ועידן פרל
אהד, נטע, ועידן פרל
(צילום באדיבות האחים)
האחים פרל, אהד (30) נטע (28) ועידן (25), חובבי טיולים מושבעים, גדלו בדרום הגולן ועובדים במשרה מלאה בניהול הערוץ הפופולרי. הכל התחיל בפסח 2017 כאשר השלושה נפשו בכינרת ונחרדו לראות את המצב שבו נותרו החופים בסיום החג. הם לא נשארו אדישים והחליטו לצלם סרטון שמציב מראה בפניהם של המלכלכים.
הסרטון הפך ויראלי במהירות, עוד לפני שהיה להם ערוץ או עוקב אחד, מה שהוביל אותם להחלטה לנסות לעשות את זה בצורה רצינית ומקצועית ולהקים ערוץ שכולו רעיונות למסלולים בישראל וטיפים למטיילים.
עד עכשיו הם כבר צברו בערוץ למעלה מ-7.2 מיליון צפיות. הסרטון הכי נצפה שלהם, "נחש עם קרניים", הוא הסרטון הראשון בסדרת "מומחים בארץ". בסרטון הצטרפו השלושה לגיא חיימוביץ' (כותב הספר "זוחלים ודו חיים בישראל") לחפש עכן חרטומים, נחש ערסי עם קרניים שחי בנגב המערבי. מטרת הסרטון הייתה להראות לאנשים שלא צריך כל-כך לפחד מנחשים ושלא ימהרו להרוג כל נחש שהם רואים. הם מציינים שקיבלו תגובות מאוד חיוביות על הסרטון ובכלל לא ציפו שיזכה לכזו הצלחה.
כמי שמקדישים את מרבית הסרטונים שלהם לטיולים בישראל, אין להם אזור מועדף בארץ והם רואים בכל אזור את הייחודיות שלו. הם הכי אוהבים להגיע ולהכיר מקומות חדשים, ללמוד על החי והצומח במקום ולשאוב השראה מאנשים שמצטרפים אליהם בדרך. בסרטונים שלהם הם מסבירים על המסלול, מה מיוחד בו, מה צריך בשביל לעשות אותו ולמי הוא מתאים. חשוב להם לשמור על האותנטיות ואם המקום מאכזב, הם יגידו את זה בצורה גלויה. ללא ספק, הערוץ שלהם הוא תחנת חובה לכל מי שמתכנן טיול בארץ.
לצד מסלולי הטיולים, האחים מקדמים נושאים שחשובים להם, כמו נושא האשפה שנערמת בכל פינה בארץ וזו בהחלט הזדמנות טובה להזכיר לקוראים את החשיבות הרבה שבאיסוף האשפה בסיום מסלול או פיקניק בטבע.
כותרת ביניים
מתי הוקם: לפני 6 שנים
הסרטון הכי נצפה: קולומביה
5 צפייה בגלריה
לונלי פלג
לונלי פלג
לונלי פלג
(צילום: רועי פרץ)
פלג כהן, בן 37 מנהריה, מגדיר את עצמו כנווד. כבר 26 שנים שהוא מטייל בעולם וביקר עד היום בכ-150 מדינות. ב-8 שנים האחרונות הוא בלוגר במשרה מלאה ומתפרנס גם מהרצאות. את כל החוויות שלו, העשייה והמקומות שבהם הוא מטייל הוא מעלה ליוטיוב. בכל יעד שאליו הוא מגיע הוא מקפיד להיות לפחות שבוע, כדי שיוכל להעלות סרטונים על בסיס שבועי מהיעדים שבהם הוא נמצא.
הערוץ של פלג נוצר כדי לתת לאנשים השראה שאפשר לחיות אחרת, אנחנו יכולים ללכת אחרי החלומות שלנו ואם נתמיד בכך ונעשה את זה מכל הלב - אז הכל אפשרי. הוא מעודד את העוקבים שלו לצאת לטייל, לחקור, לצאת מאזור הנוחות שלהם, להכיר תרבויות חדשות והכי חשוב - לשמור על הטבע נקי.
את תקופת הקורונה ניצל פלג בכדי להעלות סרטונים באופן קבוע. הוא מאמין שאנשים המחפשים מידע על טיולים, יפנו בראש ובראשונה ליוטיוב ולכן הוא מקפיד לענות לכל הודעה או שאלה שכותבים לו בתגובה לסרטונים שהוא מעלה. לאורך השנים זכה פלג לתגובות נלהבות ביותר, אבל שום דבר לא הכין אותו לתגובות שקיבל בעקבות הסרטון המשותף שלו עם אביב אלוש "לא לונלי" שללא ספק סחף את העוקבים.
אם תשאלו את פלג איפה הוא מעדיף לטייל, הוא יענה: "בכל מקום חדש", אבל הוא נמשך במיוחד למדינות עולם שלישי כמו מערב אפריקה, האיים הקריביים ושאר האיים בפסיפיק, מתוך הרצון להכיר תרבויות אחרות. בתקופה הנוכחית הוא מטייל בשביל ישראל, כך שהוא נהנה פשוט להיות בטבע ובמקומות חדשים שלא ביקר בהם. לא משנה איפה. כמי שגדל בגליל, זהו ללא ספק האזור האהוב עליו בארץ, אך לאחרונה הוא מוצא את עצמו נמשך יותר ויותר למדבר, לאזורי נחל צאלים ועין נמר.
כותרת ביניים
מתי הוקם: לפני כשלוש שנים
הסרטון הכי נצפה: Capernaum, the town of Jesus
5 צפייה בגלריה
סרג'יו ורודה
סרג'יו ורודה
סרג'יו ורודה
(צילום באדיבות בני הזוג)
סרג'יו ורודה וויטנקו בני ה-35 מנהלים בהצלחה את הערוץ שלהם, לצד עבודתם השוטפת בניהול סטארט-אפ שהקימו. הערוץ הייחודי שלהם זוכה להצלחה בינלאומית מסחררת, עם כ-220 אלף מנויים בערוץ ולמעלה מ-22 מיליון צפיות שנצברו בו עד כה. סרג'יו נולד בליטא להורים יהודים ממוצא רוסי ועלה לארץ בעליה הגדולה של שנת 1992, בעוד שרודה נולדה בנצרת להורים ערבים-נוצרים. היום הם מתגוררים בגליל.
השניים מספרים שכלל לא התכוונו להקים ערוץ תיירות. לאחר שהתחתנו, עשו רילוקיישן לארה"ב והתגוררו שם כשבע שנים. כשחזרו החליטו לצלם סרטונים קצרים שמתעדים את הטיולים שלהם בארץ כדי לשלוח לחברים בארה"ב, והגיעו למסקנה שהדרך הנוחה ביותר לשתף את הסרטונים הללו היא באמצעות העלאתם ליוטיוב. במשך שנתיים העלו סרטון אחד בשבוע, בעקבות הביקוש הרב של חברים ומכרים. הפעילות גבתה מחיר עצום בלוח הזמנים שלהם והם חשבו להפסיק ולוותר פעמים רבות, אך בכל פעם שרצו להפסיק, קיבלו הודעות תמיכה מאנשים שאינם מסוגלים לבקר בישראל מסיבות פיננסיות או בריאותיות והסרטונים של סרג'יו ורודה היו הדרך היחידה שלהם להרגיש שהם באמת מבקרים בישראל.
בינואר 2019, אחרי שנתיים של פעילות בהם צברו כאלף עוקבים, אחד הסרטונים שלהם מצא את דרכו לדף הבית של יוטיוב, הפך לוויראלי והביא מיליוני אנשים לערוץ. המומים מההצלחה, החליטו סרג'יו ורודה להמשיך לעבוד קשה ולצלם סרטונים נוספים כדי שאנשים ברחבי העולם יוכלו לחוות את נפלאות הארץ.
הייחוד של הערוץ שלהם טמון בכך שהוא מוקדש לאתרים תנכ"יים והיסטוריים בישראל, חוויה שבמסגרתה הם מחיים את ההיסטוריה המקראית. ההשראה שלהם, הם מספרים, מגיעה ישירות מהתנ"ך: "לפעמים היינו קוראים בתנ"ך ומבינים שאנחנו קוראים על מקום שהוא ממש בחצר האחורית שלנו, כמו במקרה של גילויו של ד"ר אדלר על מחצבת אבן יהודית בת 2,000 שנה בחלק האחורי של השכונה בה גדלתי", מספר סרג'יו.
במסגרת פעילותם, פוגשים השניים חוקרים וארכיאולוגים בולטים ולא אחת נפלה בחיקם הזכות לצלם חפירות היסטוריות. אחת הדוגמאות היא גילוי כנסיית השליחים האבודה באל-ערג', בחוף הצפוני של אגם הגליל, על ידי ד"ר נוטליי, כאשר הם נכחו באתר וזכו לצלם סרטון שחשף לראשונה את התגלית פורצת הדרך.
אם היו צריכים להצביע על מקום אחד אהוב במיוחד בישראל, הם יבחרו כנראה במקום אליו יצאו בדייט הראשון שלהם: הגן הלאומי בכפר נחום בכנרת. אגב, הסרטון שלהם על כפר נחום הוא אותו הסרטון שעלה לדף הבית ביוטיוב בינואר 2019, הפך ויראלי ומאז הכל היסטוריה.
כותרת ביניים
מתי הוקם: לפני כשנה
הסרטון הכי נצפה: המרוקאים סה"כ אחלה
5 צפייה בגלריה
אוהד הנווד
אוהד הנווד
אוהד הנווד
(צילום: רום כרמי)
אוהד נבון, בן 27, הוא נווד בלוגר במשרה מלאה שמטייל בכל העולם. "הכל התחיל בטיול אקסטרימיסטי של אחרי הצבא", הוא מספר. "גילחתי את השיער, התלבשתי כמו נזיר וטסתי לטיבט. עשיתי סדנת שתיקה אינטנסיבית במנזר בודהיסטי. אחר כך הגעתי לפפואה גינאה החדשה, מדינה בלי חשמל, שעד לפני 70 שנה נצפו בה תופעות של קניבליזם. הם מעריצים יהודים וטענו שאני סוג של משיח, "אח של ישו, וצריך לסגוד לי. שבטים אחרים ניסו לחטוף אותי ולמכור אותי. עברתי עוד מספר חוויות קיצוניות וכשחזרתי לארץ התחלתי לימודי הנדסה בטכניון. כעבור 4 חודשים הבנתי שזו לא דרך החיים שבה אני מעוניין, עזבתי את האוניברסיטה ופתחתי ערוץ יוטיוב. תיעדתי את הטיולים שלי ולאט לאט מספר העוקבים הלך וגדל".
הטיול המשמעותי ביותר עבורו, עד כה, היה הטיול למרוקו, שם גם צולם הסרטון הכי נצפה שלו עד כה. במסגרת הטיול, ביקר לראשונה בקבר של סבו ובבית בו אביו נולד ואף נלקח למעצר של כמה שעות בתא מעצר במרקש, עקב אי הבנה. אוהד מספר שמדובר במדינה מאוד אותנטית, עם ארכיטקטורה מרשימה, נופים מגוונים שמשלבים דיונות אינסופיות במדבר סהרה וגם הרים מושלגים ברכס האטלס.
כיוצר תוכן, הוא שואף ליצור סרטונים שינגישו מידע ויסבירו למטיילים בדיוק מה שצריך לדעת לפני ותוך כדי הטיול. הוא גם נותן טיפים כיצד לטייל בזול, איך להיפגש עם מקומיים תוך כדי טיול ואיך לטייל מחוץ לקופסא.
אוהד מטייל בעולם כבר למעלה משלוש שנים והיה בכל שבע היבשות, אבל עדיין חושב שהמדבר שלנו בישראל הוא מהיפים והייחודיים שיש בעולם, במיוחד באזור אילת.
כותרת ביניים
מתי הוקם: ינואר 2019
הסרטון הכי נצפה: הכל על קופנגן ב-5 דקות
5 צפייה בגלריה
רום ואלן
רום ואלן
רום ואלן
(צילום באדיבות בני הזוג)
את הערוץ המשותף שלהם, הקימו אלן צ'רנילוב בת ה-26 מהרצליה ורום כרמי בן ה-25 מיטבתה רגע לפני שטסו לטיול הגדול. השניים חיים כיום בתל אביב, אלן עובדת בהייטק ורום עצמאי בתחום המדיה ובשעות הפנאי שלהם, הם מטיילים ויוצרים תוכן.
בטיול הגדול, בילו כמעט שנה במזרח ובאמריקה. את הכל תיעדו והעלו לערוץ, לפעמים בתנאים לא פשוטים שהצריכו חיפוש נקודת חשמל ואינטרנט בכפרים נידחים. מאז חזרתם לארץ הם מתמקדים בטיולים מקומיים, מחפשים בעיקר יעדים לא מתוירים ולא מוכרים לציבור הרחב, טיולים שהם מגדירים - "מחוץ לשביל החומוס".
גם בחו"ל השאיפה שלהם היא תמיד להגיע למקומות לא מוכרים. לדעתם, "המקומות הלא מתוירים בדרך כלל יותר אותנטיים, עם אנשים יותר סבלניים לתיירים. הריגוש שבאי-הידיעה מה מצפה לנו, מעצים את החוויה בשבילנו". השניים גרו באלסקה עם משפחה מקומית ששחטה חזיר לכבודם, ישנו באוהלים מונגולים של נוודים וגילו במקרה קהילה מדהימה ומיוחדת כאן בירוחם, ממש מתחת לאף.
הייחודיות של הערוץ שלהם טמונה בדינמיקה בינם לבין עצמם והתוכן שהם מביאים לערוץ. הם ממציאים את עצמם מחדש כל פרק, בעריכה ובתוכן ושומרים על האותנטיות של הסיקור: גם כשהדברים לא תמיד מושלמים, הם לא מסתירים אותם. את ההשראה והמוטיבציה לערוץ הם שואבים מיוצרים כמו פיטר מקינן, מאטי חפוג'ה, דן מייס, בקי וכריס וגם רועי כפרי ודניאל קורן הישראלים.
למי שמתכנן כעת את ההרפתקה הבאה שלו, הם ממליצים על טיול צפייה בכוכבים במדבר, במסגרתו ניתן לחזות בשעות הבוקר המוקדמות בגלישת עננים שמאוד נפוצה בעונה הזאת, בעיקר באזור ירוחם ומצפה רמון.