אחרי מזג האוויר החורפי שצבע את כל הארץ בלבן, הגיע הזמן ליהנות מהשלג ולצאת לטייל באזור הצפון ובירושלים והסביבה. שכן, גם את הבירה כיסתה הבוקר שכבת שלג של 10-5 ס"מ, ולפי התחזיות צפוי לרדת שלג גם הלילה, כך שבסוף השבוע הקרוב גם מורדות הרי ירושלים יתעטפו בלבן שיבצבץ בין הפריחה הצבעונית שמאפיינת את העונה.
7 צפייה בגלריה
אתר החרמון לאחר שנפתח לראשונה למבקרים
אתר החרמון לאחר שנפתח לראשונה למבקרים
אתר החרמון ייפתח מחדש - גם לגולשים
(צילום: אתר החרמון)
אתר החרמון אומנם יישאר סגור במהלך סוף השבוע הקרוב אבל ייפתח מחדש כבר בראשון הקרוב. כך הודיעה היום (ה') שרת התיירות אורית פרקש-הכהן, זאת לאחר שנפתח בשבוע שעבר ואז נסגר שוב. "לאחר שיחות ארוכות, ואחרי שהובלתי את פתיחת החרמון, הבקשה שלי לפתיחה הרחבה של אתר החרמון לגלישה התקבלה", כך נמסר בהודעה. כך שלמעשה ביום ראשון הקרוב הוא ייפתח לא רק למבקרים אלא הפעם גם לגולשים וזה אף כולל הרכבל שייפתח לראשונה השנה גם הוא.

צפון הגולן

טיילת ברכת רם
אגם רם הוא אגם מכתש בצפון מזרח רמת הגולן, ליד החרמון, בישראל. יוספוס קרא לו בשם אגם פיאלה. מקורות האגם הם מי גשמים ומעיין תת קרקעי. לאגם אין מוצא. (בווייז כתבו: בריכת רם חניון).
חניון פלס"ר 7
חורשה מסודרת עם שולחנות פיקניק, ממוקמת בסמוך לכביש 98, החוצה את כל רמת הגולן, בין שלושה יישובים: אל-רום, אודם ובוקעתא. החניון, ששייך לקק"ל, נמצא על שביל הגולן . סימוני השבילים ברורים מאוד, ומומלץ מאוד ללכת לבקר ביער אודם והר אודם הסמוכים, וליהנות ממשבי רוח מפנקים, נוף געשי ותופעות גיאולוגיות מעניינות. (בווייז כתבו: אנדרטה לחללי פלס"ר 7) .
7 צפייה בגלריה
צפון הגולן
צפון הגולן
מראות לא שגרתיים: צפון הגולן
(צילום: אוהד עומסי)
חניון הג'ובה הגדולה ויער אודם
הליכה בשביל סלול וקסום בו בתוך ליבו של יער אלונים מרשים, שבין עציו התגלתה תופעת טבע געשית מיוחדת: הג'ובה הגדולה. המסלול ייקח אתכם לנופו המיוחד של יער אודם הקסום ומוביל אותנו אל הג'ובה - מכתש וולקני. מדובר במסלול כולל טיול מעגלי קצר ביער, שבעונה זו פורחות להן הרקפות בתוך יער אודם . (בווייז כתבו: הג׳ובה הגדולה) .
פארק עורבים
חורשה מסודרת ויפה עם מתקני שעשועים, בריכה מקסימה ועתיקות של ארמון מפואר. קיבל את שמו מנחל עורבים הסמוך. בנחל שביל הליכה מסומן, המסלול מרשים ביותר בימי החורף, והמדרונות והערוץ מכוסים בשלל פריחות.בנחל מפל מרשים, בימים אלה, המפל שוצף וקוצף. הפארק ממוקם בסמוך לצומת האמיר. במקום חורשת איקליפטוסים, לאורך השבילים ובינות לעצים פזורים פסלים רבים. הפסלים פוסלו בסלע הבזלת האופייני לרמת הגולן, על ידי אמנים מאזור רמת הגולן. הפארק הוקם בשיתוף המועצה המקומית וקק"ל. (בווייזכתבו: פארק עורבים).
מתחם וואסט
מתחם עסקי ובו מסעדה, סופר וגם חניה גדולה, מדשאה גדולה וחורשה חמודה לשחק בה . על רקע החרמון המושלג, מול מאגר מים צוננים נמצא מרכז התיירות וואסט.
בימים אלו ההרים מסביב מתכסים בלבן וגם המרכז עצמו מושלג. (בווייז כתבו: מרכז וואסט).
תצפית הר בנטל
תצפית מרהיבה מראש הר בנטל, חניה מסודרת, בית קפה וחנות מזכרות, בונקר סורי ישן עם מחילות שאשר ללכת בהן. (בווייז כתבו: הר בנטל).
המפקדה הסורית
מבנה עתיק ששימש בעבר את הסורים כמפקדה, היום המקום מלא גרפיטי וסמוך אליו נמצאת נקודה מתוך שביל אלי כהן. במקום רחבת חניה גדולה. בזהירות רבה בתוך המבנה. (בווייז כתבו: המפקדה הסורית).
מצפה קוניטרה-רונן
תצפית מרשימה על מטעי קיבוץ עין זיוון, מפקדת האו"ם והגבול עם סוריה, לכיוון העיר קוניטרה החדשה (בסוריה) וקוניטרה הישנה (בישראל). אפשר לראות משם את רכס הר בני רסן עם הטורבינות המפורסמות ואת הפארק הוולקני עם הגבעות המדמות הרי געש קטנים. (בווייז כתבו: מצפה קוניטרה-רונן).
חניון עין זיוון
חניון מסודר של קק"ל. שולחנות וחניה. החניון ממוקם על שביל הגולן, מול הכניסה הדרומית לקיבוץ עין זיוון. חניון שהוקם ע"י קק"ל. הגישה למקום נוחה להולכי רגל וגם לרכבים מכל סוג. אין בחניון מים זורמים והוא מסוג "חניון שלט" , כאן הילדים יוכלו לבנות בובות שלג בנחת ובבטחה. זה המקום לציין למטיילים : חשוב להקפיד ולהישאר במסלולים מסודרים עם שילוט, ולא להתפזר ולהכנס לשטחים לא מסומנים ,מסכנת מוקשים שיש באזור הצפון. (בווייז כתבו: חניון עין זיוון).
חניון עין מוקש
חנייה של המעיין סמוך לכביש 98 באזור עין זיוון. אפשר לצאת משם לשביל המוביל למעיין. שימו לב, אין להיכנס למעיין! (בווייז כתבו: עין מוקש).
7 צפייה בגלריה
יוגה וגרייסי נהנות בשלג של צפון הגולן
יוגה וגרייסי נהנות בשלג של צפון הגולן
יוגה וגרייסי נהנות בשלג של צפון הגולן
(צילום ענת ברונפין)
חניון יער הלוחמים
רחבה גדולה בסמוך לחורשה מיוחדת ולאנדרטה לזכר לוחמים חטיבה 679. (בווייז כתבו: חניון הלוחמים).

מרכז ודרום הגולן

נסיעה בציר המפלים (808), תחשוף אתכם למסילי הגולן (נחלים קטנים ורדודים) שזורמים כעת בעוצמה בכל המרחב, פקחו עיניים והסתכלו לצדדים, לא תפספסו את הזרימה. קבלו את המומלצים:
פארק הירדן – טיול לאורך הירדן השוצף בשביל מונגש וסלול. (בווייז: פארק הירדן).
מפל קצרין - בסמוך קצרין, נופל במפל של כמה מטרים עוצמתי ומרשים. (בווייז: רחוב אוליפנט, יש לנסוע עד הרחבת החניה ולצעוד בשביל המסומן לתצפית על המפל).
שמורת יהודייה - תצפית על מפל זוויתן, יש לתאם כניסה באתר רשות הטבע והגנים. (בווייז: שמורת יהודיה).
7 צפייה בגלריה
מפל
מפל
מפל קצרין
(צילום: אוהד עומסי)
שמורת המשושים - שביל התצפית, סביל סלול ומסודר עם תצפית על נחל משושים והאזור. יש לתאם כניסה באתר רשות הטבע והגנים. (בווייז: שמורת טבע נחל משושים).
מפל עיט - מפל מרשים במיוחד. חנייה מסודרת ושביל מונגש עד לתצפית למפל. בסמוך לו נמצא כפר האמנים באניעם עם גלריות ומסעדות. (בווייז: חניון מפל עיט).
שמורת גמלא - מסלול סלול ונגיש עם תציפת על מפלי גמלא המרשימים. יש לתאם כניסה באתר רשות הטבע והגנים. (בווייז: שמורת גמלא).
7 צפייה בגלריה
מפלי עיט
מפלי עיט
מפל עיט
(צילום: אלצ'קו נזננסקי)
עין פיק - כפר עתיק ממנו תצפית לכנרת ולידה מפל (שלא זורם בדרך כלל). מדרגות מובילית מטה אל בריכת המעיין ונקודת מבט על המפל מלמטה, רדו בזהירות מחשש להחלקה. (בווייז: עין פיק).
מבצר נמרוד
רשות הטבע והגנים ממליצה על ביקור בימים אלו בגן לאומי מבצר נמרוד השוכן למרגלות החרמון. זהו המבצר הגדול ביותר שנותר בישראל מימי הביניים.
מיקומו של המבצר הבנוי בגובה של כ-760 מטר, כשהוא מוקף במצוקים תלולים, חלש על אחת הנקודות האסטרטגיות ביותר בדרך שהובילה מעמק החולה והגולן לעבר סוריה. נופי הצפון הנפלאים נשקפים מכל מגדל במבצר.
שעות פתיחה: 8:00–16:00. עלות כניסה: 22 שקלים למבוגר ו-9 שקלים לילד, חינם לתושבי הגולן ולמנויי מטמון של רשות הטבע והגנים. זמן ביקור מוערך : בין שעה לשלוש שעות.
הערה: יש להירשם לביקור מראש דרך אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. האתר פתוח למבקרים תחת הגבלות משרד הבריאות. הכניסה תותר רק בהצגת אישור "תיאום מועד הביקור" ורק בשעות הנקובות בו. ניתן להגיע עד שעה לפני סגירת האתר.

מחפשים מה לאכול בטיול לצפון?

ניתן לרכוש אוכל, מארזי פיקניק ויין בצפון הגולן (באיסוף עצמי בלבד) במקומות הבאים: יקב הר אודם (כשר), קיי בר, השף היושב (בתיאום מראש), אפרתה (כשר), קופי ענן, מסעדת הבוקרים (כשר), ל'פיצלה (כשר), ליז ושי מבשלים סיפור אהבה (בתיאום מראש), הטובים של שפרה (בתיאום מראש), יקב פלטר, יקב בהט (כשר) , פיצה וינו, המבורגר עין זיוון, יקב אורטל, חוות הג'ילבון.
ובכפרים הדרוזיים: בוקעתא, מסעדה, מג'דל שמס ועין קיניה.
תיירות גולן מזמינה אתכם להצפין וליהנות ממגוון אטרקציות ונוף מושלג. לפרטים נוספים ולשעות פתיחה היכנסו לאתר.
חשוב לשים לב כי הכבישים בצפון הגולן נפתחים לתנועה ואפשר להגיע ליהנות מהשלג, סעו בזהירות והתנהגו באחריות. לפני היציאה מהבית רצוי לבדוק במוקד תיירות גולן כוכבית 3254 לגבי עדכונים על חסימות.

ירושלים והסביבה

מוזיאון מגדל דוד
אתר היסטורי יוצא דופן בירושלים - ובעולם כולו. המוזיאון שוכן במצודת מגדל דוד, אחד מסמליה המרכזיים של ירושלים. כאשר, תצפית בימים אלו מהמצודה נוף עוצר נשימה באווירה של פתיתי השלג על ירושלים . מיקום המצודה - בנקודת החיבור בין מזרח למערב העיר.
שלג בחבל יתיר
בסוסיא הקדומה שבחבל יתיר מזמינים את המטיילים ליהנות מהשלג שמכסה את האזור, לגלוש, לבנות בובות שלג ואיך אפשר בלי שוקו חם להתחמם קצת בין לבין.
7 צפייה בגלריה
שלג בחבל יתיר
שלג בחבל יתיר
שלג בחבל יתיר
(צילום: לאוניד מן)
הקסטל
הגבעה המתנשאת מעל כביש 1 הפכה לסמל של קרבות פריצת הדרך לירושלים במלחמת העצמאות. בין תעלות ובונקרים מנציח הקסטל בדרך של חוויה את אחד הפרקים המרתקים במלחמה. מקור השם קסטל היא במילה הרומית 'קסטלום' שפירושה מבצר, שם התגלו שרידים מהתקופה הרומית. באותה התקופה עברה למרגלות הקסטל הדרך שבעמק איילון לירושלים. מהקסטל ירדה הדרך בעקלתון המכונה "שבע האחיות" (כיום במבשרת ציון) למוצא, וטיפסה לירושלים.
7 צפייה בגלריה
אתר לאומי הקסטל בכניסה לירושלים
אתר לאומי הקסטל בכניסה לירושלים
אתר לאומי הקסטל בכניסה לירושלים
( צילום: ארנון רזניצקי. רשות הטבע והגנים)
במאה ה-12 בנו הצלבנים בהר מבצר בשם קסטלוםבלוּואר (בצרפתית: מבצר יפה נוף). המבצר היה חוליה בשרשרת ביצורים שהוקמו בהרי ירושלים. לימים נבנה כאן כפר ערבי קטן והוא שימר את שמו הרומי הקדום של המקום – הקסטל.
שעות פתיחה: יום חמישי 8:00-16:00, יום שישי 8:00-15:00, שבת 8:00-16:00. עלות כניסה: 22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד. חינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים
איך להגיע: כתבו בווייז: אתר לאומי הקסטל. הערה: יש להירשם לביקור מראש דרך אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. האתר פתוח למבקרים תחת הגבלות משרד הבריאות. הכניסה תותר רק בהצגת אישור "תיאום מועד הביקור" ורק בשעות הנקובות בו. ניתן להגיע עד שעה לפני סגירת האתר.
הר חברון
"לא צריך לנסוע עד החרמון כדי לגלוש בשלג, בואו להר חברון", כך הכריז ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי. בהר חברון יש אתר יעודי לגלישה והוא נמצא בסוסיא הקדומה ובנוסף ברחבי ההר יש מקומות נוספים בהם ניתן לחוות, ליהנות ולאסוף חוויות מהיום הלבן הזה.
המועצה האזורית ערוכה לקבל את המטיילים ופתחה את צירי התנועה בדרכים ליעדי הטיולים בשלג ברחבי ההר. צוותי המועצה רכבי החילוץ ומחלקת התיירות עובדים החל מאתמול בערב כדי שהחוויה תהיה מהנה ובטוחה.

יהודה ושומרון

הר גריזים
הוא הר הברכה המוכר לנו מטקס כניסת בני ישראל לארץ. טקס הר הקללה וחלוקת הארץ לשבטים. אתר הר הברכה מפורסם בעיקר היותו משכנה של העדה הקטנה בעולם העדה השומרונית המשמרים את מסורות יהודיות עתיקות ורואים עצמם כבני אפרים ומנשה משבטי ממלכת ישראל. באתר הר גריזים נמצא האתר המקודש לעדה השומרונית אליו הם עולים לרגל עד עצם היום הזה בשלושת הרגלים.
במקום ניתן למצוא עיר קדומה מהתקופה הפרסית וההלניסטית, שהתפרשה על פני 400 דונם, עם אוכלוסייה של 10,000 איש בקירוב. במקום שרידי רחובות, בתים ושווקים עתיקים שנבנו כתף אל כתף עם קיר חיצוני ללא חלונות, כך שהמבנים קיבלו מראה של חומה. חלקם הגדול של הבניינים מאותה התקופה כללו חצר מרכזית שסביבה נבנו חדרי מגורים וחדרי אירוח.
שעות פתיחה: יום חמישי 8:00-16:00, יום שישי 8:00-15:00. עלות כניסה: 22 שקלים למבוגר, 10 שקלים לילד, חינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים. אורך מסלול: כשעתיים, מסלול קל מתאים למשפחות עם ילדים.
איך להגיע: כתבו בווייז "הר גריזים". הערה: יש להירשם לביקור מראש דרך אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. האתר פתוח למבקרים תחת הגבלות משרד הבריאות. הכניסה תותר רק בהצגת אישור "תיאום מועד הביקור" ורק בשעות הנקובות בו. ניתן להגיע עד שעה לפני סגירת האתר