האביב כבר כאן וזה בדיוק הזמן להוציא מהבוידעם את האוהל שלכם לאוורור. אין לכם אוהל? אל דאגה. למתחמי הקמפינג בישראל יש הרבה אפשרויות להציע לכם: החל מוואן אוסטרלי מהסיקסטיז עם מזגן ועד לאוהל פעמון מרווח שיתאים לכל המשפחה. שנת הקורונה גרמה להרבה שינויים, חלקם קשורים גם בהרגלי החופשה שלנו, כשאחד הדברים הבולטים הוא החיפוש אחר "המקום המרווח", מבלי להצטופף עם עוד אנשים. ולכן הביקוש לחופשות הקמפינג באוויר הפתוח זינק השנה. קבלו את כל אפשרויות הלינה בשטח - מצפון ועד דרום.

אוהלים ל"מפונקים": בדולינה, עין גדי

התחלנו את המסע לצד ים המלח. אזור עין גדי הוא נקודה מושלמת ממנה אפשר לצאת למסלולי הליכה במהלך היום וכשהשמש יורדת להתמקם באוהל ולהיסחף לאווירה מדברית תחת שמי הלילה.
בתחנת הקמפינג הראשונה "בדולינה עין גדי", פגשנו את מיתר גנל, שותף ויזם במתחם. גנל סיפר שבזמן הסגרים הוא והצוות שלו לא הפסיקו לעבוד קשה ולנצל את ההזדמנות "להרים את הרמה ולספק פתרונות אירוח לכל סוגי האורחים".
8 צפייה בגלריה
מתחם בדולינה
מתחם בדולינה
מתחם בדולינה
(צילום: גלעד ילון)
8 צפייה בגלריה
אוהל בדולינה
אוהל בדולינה
הצצה לתוך אחד האוהלים במתחם
(צילום: גלעד ילון)
האפשרויות כאן מגוונת במיוחד: החל מאוהלי פעמון שמתאימים למשפחות דרך הבדולינות, שהן מעין חדרים קטנים, ממוזגים ואינטימיים לזוגות. ויש גם אופציה של אוהלי קמפינג פרטיים. "כל אחד מגיע ומתמקם מול הנוף של ים המלח שאין שני לו בעולם", אמר גנל.
אז איך מחליטים מה מתאים לכם? אם אתם באים בהרכב זוגי ומחפשים נוחות - לכו על הבדולינות. בהן תמצאו נקודות חשמל, מנורות, מזגן ומיטה זוגית עם מצעים.
אם אתם משפחה שמחפשת לינה שהכל יהיה מסודר בה - כדאי לבחור באוהלי הפעמון. אוהל גדול במיוחד, בפנים יחכו לכם שמונה מזרנים ושקעי חשמל.
8 צפייה בגלריה
בירה צוננת באמצע המדבר. הבר במתחם הקמפינג
בירה צוננת באמצע המדבר. הבר במתחם הקמפינג
בירה צוננת באמצע המדבר. הבר במתחם הקמפינג
(צילום: גלעד ילון)
מה יש במקום?
מגבות תצטרכו להביא מהבית בכל אחת מהאפשרויות. במקום יש שירותים ומקלחות, ברזיות מים ויש גם אפשרות להדליק מנגל ולהשתמש במקררים. לא פחות חשוב – יש כאן גם בר-מסעדה, כך שאם בישול עלול להטריד אתכם אז גם לזה מצאו פה פתרון. שקשוקה או חומוס לצד כוס בירה או יין טוב - תמיד משפרים את החוויה.
בווייז: בדולינה, עין גדי
פרטים נוספים: בטלפון 0523313113.

לישון בוואן אוסטרלי: חאן עין גדי

בדרך לבדולינה לא יכולנו להתעלם ממקום נוסף סמוך לכניסת הקיבוץ עין גדי. חזרנו על עכבותינו כדי לבדוק את חאן עין גדי ומה יציעו לנו שם. אבי ברקאי, אחד מבעלי החאן הציג לנו את שלל אפשרויות הלינה בחאן - מהחושות המשפחתיות הממוזגות, שבהן יכולים לישון עד שישה אנשים על מזרנים, דרך הקמפינג שתוכלו להקים בעצמכם עם אוהלים מהבית ועד לקראוונים. אבל זה לא עצר שם.
כשתיכנסו למתחם החאן לא תוכלו שלא להבחין בתופעה ייחודית, מין עוף מוזר וצבעוני בעולם התיירות הישראלי. במרכז המתחם ניצבים בתור אחד אחרי השני ארבעה וואנים של פולקסוואגן, הם בני לפחות שבעים שנה. כל אחד מהם בצבע משלו בסמוך לאזור ישיבה קטן עם שולחן וערסל.
8 צפייה בגלריה
כל הדרך מאוסטרליה לעין גדי
כל הדרך מאוסטרליה לעין גדי
כל הדרך מאוסטרליה לעין גדי
(צילום: גלעד ילון)
8 צפייה בגלריה
ישנתם פעם בוואן אוסטרלי?
ישנתם פעם בוואן אוסטרלי?
ישנתם פעם בוואן אוסטרלי?
(צילום: גלעד ילון)
את המושבים האחוריים של הוואן הסירו לטובת מיטה זוגית והתקינו וילונות, שקעים ומזגן. "הבאנו את אוסטרליה לארץ", אומר ברקאי ומספר על מקור ההשראה שלו ושל שותפו בן להביא את הרכבים האלה לאחר שהם נתקלו בהם כשטיילו באוסטרליה. "זה בעצם היה הטיול שלנו. הרכב, השינה, הבית, הכל. תמיד ידענו באיזשהו שלב שאנחנו נביא אותם לחאן שאנחנו נפתח פה בארץ. ידענו שזה ימשוך באז מטורף כי אין דבר כזה בארץ ואולי גם לא בעולם מבחינת קמפינג".
ואכן נראה שהשניים צדקו כי אם תנסו להזמין מקום באחד מהוואנים שבחאן תצטרכו להתאזר בסבלנות. לא נותר כמעט מקום בכלל לחודשים הקרובים.
מה יש במקום?
כיאה לאתר קמפינג שמכבד את עצמו - תמצאו כאן שירותים ומקלחות משותפים וגם מטבח מאובזר. גם כאן יש מסעדה עם תפריט מגוון ומשקאות. הוואנים והחושות מצוידים בשקעים ובתאורה, כשמצעים ומגבות תצטרכו להביא מהבית.
בווייז: חאן עין גדי

במדבר ליד העיר: מדבריא אילת

חאן מדבריא הוא מתחם קמפינג שממוקם בנחל שלמה, שמורת טבע ייחודית בהרי אילת. בחאן 19 אוהלים ממוזגים ומרווחים שמתאימים לזוגות, רביעיות או שמיניות של משפחות וקבוצות מטיילים. בהתאם להרכב שלכם תוכלו גם להקים אוהל אישי שתביאו איתכם מהבית.
זוהי דרך מקורית לישון מחוץ להמולה האילתית, הרחק מבתי המלון והקהל, אבל לא רחוק מדי, למי מכם שעדיין מעוניין לנפוש בחופי העיר הדרומית או לקפוץ למסע שופינג ללא מע"מ. בסמוך למתחם תוכלו למצוא מספר מסלולי טיול רגליים בנופי המדבר וההרים.
מה יש במקום?
כל האוהלים ממוזגים, מכילים שקעי חשמל ומעוצבים בעץ ובבד קנבס ששומר על קרירות בקיץ ועמיד בפני הגשמים בחורף. בצמוד אליהם תוכלו ליהנות מפינות ישיבה צמודות עם ערסל זוגי. המקום מציע ארוחת בוקר קונטיננטלית, מתקני ברבקיו ואינטרנט אלחוטי. מגבות ומצעים ניתן לשכור בתשלום נוסף.
בווייז: מדבריא נחל שלמה, אילת
פרטים נוספים: באתר או בטלפון: 050-6993909.

קמפינג ירוק על הנחל

לצד נחל החצבני שזורם בלב הטבע תוכלו לישון באוהל ענק שיתאים להרכב של עד שמונה אנשים. האוהל מצויד בתאורה, במזגן וצמוד לאזור עם שולחן וכיסאות. תוכלו לקבל כאן מזרנים ולישון על רצפת דק מעץ. תצטרכו להביא איתכם מצעים ומגבות ומומלץ להצטייד בכבל מאריך לחיבור לחשמל.
מה יש במקום?
המתחם משתרע על פני 10,000 מ"ר של דשא ירוק ועצי נוי. יש כאן אינטרנט אלחוטי, עמדות ברביקיו, עמדות לשטיפת כלים ורחיצת ידיים, שולחנות קק"ל, נקודות חשמל, מקררים משותפים, שירותים נקיים, מקלחות ותאורה מסודרת.
בווייז: קמפינג ירוק על הנחל, גן הצפון
פרטים נוספים באתר ובטלפון: 072-3712117.

אוהלי ענק בחאן אל על

סמוך למצוק נחל אל על שברמת הגולן תמצאו את חאן על אל. תוכלו לבחור בין הקמת אוהלים פרטיים, דרך אוהלים משפחתיים למשפחות ועד לאוהלי רועים ענקיים ואף דירות נופש. מומלץ להתמקם באחת מהמדשאות רחבות הידיים שיש במקום, להקים אוהל פרטי שהבאתם מהבית ולהדליק מנגל או מדורה.
מה יש במקום?
במתחם ישנן מקלחות מסודרות ונקודות חשמל ומים. האוהלים הגדולים ממוזגים וכוללים מטבחון, מקלחת ושירותים נפרדים.
בווייז: חאן על אל, רמת הגולן, אבני איתן
פרטים נוספים: באתר ובטלפון: 077-9970041.

קמפינג בהזמנה אישית: הרפתקה במדבר

אם עד כה עסקנו בקמפינג שמוקם מראש, הנה חידוש: קמפינג מפואר שמוקם במיוחד עבורכם בהזמנה אישית. בין הדיונות המדבריות באזור באר מילכה תוכלו לבחור בין כמה אפשרויות למתחמי אוהלים שונים שיקימו עבורכם, בהתאם לשיקולי פרטיות, נגישות ומספר האורחים הכולל.
מתחם הלינה ממוקם בלב הטבע באתר נסתר ומארגני המתחם מבטיחים "חוויית שטח אמיתית בתנאים הכי נוחים", כשכל אוהל מתאים לעד שישה אנשים. חוץ מזמן מדבר איכותי, עוד מובטחת לאורחים קבלת פנים במדורה מרכזית, תחת כיפת השמיים עם משקאות חמים.
מה יש במקום?
במהלך השהייה ידאגו לכם למי שתייה, יש כאן מקלחות וניתן להתחבר למערכת חשמל סולארית שתספיק לפחות להטענת הנייד שלכם. פעילויות נוספות בתוספת תשלום: גלישת חולות בדיונה, סיור סאפרי לילה, סיורי ג'יפים ועוד.
בווייז: הרפתקה במדבר, באר מילכה
פרטים נוספים:
באתר ובטלפון: 054-5755911.

האור-חאן ברובע הבשמים, מצפה רמון

עוד במדבר, בסמוך למצפה רמון תמצאו את האור-חאן ברובע הבשמים. כאן מדובר על מתחם הקמפינג שמתאים למטיילים יחידים, לזוגות או למשפחות וסביר שתוכלו להכיר כאן אנשים חדשים איתם תוכלו לצאת לטיולים בטבע ולנוח יחד בין החללים המשותפים במתחם.
באור-חאן תוכלו לבחור בין אוהל משפחתי שמתאים עד לחמישה אנשים עם מזרנים ברצפת עץ לבין חדרים שבהם גם תישנו על הרצפה והם מתאימים לעד שלושה אנשים.
מה יש במקום?
האור-חאן יספק לכם מאווררים או תנורים ובחלק מהחדרים יש גם מזגן. המקום מציע לאורחים שמיכות, מצעים ומגבות, שירותים ומקלחות משותפים ומטבח מאובזר בו תוכלו להכין לעצמכם ארוחות. יש גם פינות ישיבה בפטיו ובבית הקפה.
בווייז: האור-חאן ברובע הבשמים או רחוב הר בוקר 13 במצפה רמון
‏פרטים נוספים:
באתר ובטלפון: 052-570-7752‏.

חץ בשקט, מצפה רמון

עדיין באזור מצפה רמון, אורחן חץ בשקט נמצא במרחק הליכה מהעיר, ממכתש רמון וממסלולי טיול רבים. גולת הכותרת שמבדילה את המקום היא הבחירה של מנהלי המקום להפוך אותו לחברתי לסביבה. לכן, מלבד תאורה סולארית עדינה לא תמצאו במתחם נקודות חשמל, "זאת מתוך התחשבות בטבע, בחיות שסביבנו וברצון להביט אל השמיים זרועי הכוכבים", מסבירים מנהלי המקום. מעבר ללינה, תוכלו להשתתף בסדנאות ובאירועים ולבחור בין אפשרויות הלינה לקבוצות קטנות ולמשפחות.
8 צפייה בגלריה
חץ בשקט (מתוך אתר HotelsCombined)
חץ בשקט (מתוך אתר HotelsCombined)
חץ בשקט (מתוך אתר HotelsCombined)
תוכלו לשכור דום פרטי - מבנה שנבנה בעבודת יד מחומרים מקומיים המתאימים ליחידים, לזוגות ולמשפחות. בכל דום תמצאו מיטה זוגית ומיטות נוספות לפי הצורך עם מצעים. אגב, בדום יש תאורה סולארית עדינה מאוד, אבל עדיין כדאי להצטייד בפנסים מהבית. תוכלו גם להביא אוהל משלכם אם תעדיפו זאת ולהקים אותו במתחם הקמפינג ועדיין להשתמש בכל המתקנים המשותפים באורחן.
מה יש במקום?
סלון, שירותים, "פינות זולה", מקלחות, מטבח ופינת קפה. בימים נטולי קורונה ישנה גם אפשרות לישון במאהל משותף עם אורחים נוספים.
בוייז: חץ בשקט או Silent Arrow
פרטים נוספים:
באתר ובטלפון: 972-526611561.

קמפינג בפארק תמנע

עשרים דקות לפני אילת, תוכלו לבקר באחד הפארקים המיוחדים ביותר בארץ, וגם להעביר בו את הלילה. פארק תמנע עבר שדרוג מסיבי בחודשים האחרונים כאשר כעת ניתן לערוך בו סיור ברכב פרטי ובאופניים. בנוסף, לא מזמן גם נחנך בו מרכז מבקרים חדש.
8 צפייה בגלריה
פארק תמנע
פארק תמנע
מתחם הקרוואנים בפארק תמנע
(צילום: גלעד ילון)
8 צפייה בגלריה
פארק תמנע
פארק תמנע
כך זה נראה מבפנים
(צילום: גלעד ילון)
תוכלו להעביר כאן לילה באוהל על שפת מי האגם המרגיע. כשיעמדו בפניכם אפשרויות לינה נוספות שהפארק מציע: מחדרים שכוללים את כל מה שתצטרכו, עד לחלקות ל-20 אוהלים במתחם עם מזרן ועגלה נגררת שמשמת כמטבחון קטן וחיבור לחשמל. תוכלו גם לישון באחד מששת הקרוואנים החדשים והמאובזרים בפארק.
מה יש במקום?
בסמוך לכל קרוואן יש צילייה ושולחן פיקניק. תוכלו גם להגיע עם קרוואנים משלכם ולהשתמש במתקני המתחם שעל שפת האגם.
בווייז: פארק תמנע (עבור מתחם הקמפינג סעו עד האגם בקצה הפארק)
פרטים נוספים:
באתר ובטלפון: 08-631-6756.

ומה לגבי מחירים?

חשוב להבין שטווח המחירים לקמפינג משתנה לפי סוג האוהל, כמות האנשים שישנים בו, הזמן שבו תבחרו להגיע וחוויית האירוח שתרצו. וגם אז המחיר עדיין לא כולל ארוחות ופעילויות נוספות.
למשל, לילה בוואן בחאן עין גדי יעלה החל מ-550 שקלים לזוג לעומת החושה שעולה החל מ-450 לחמישה אנשים. אוהל זוגי במדבריא יעלה החל מ-300 שקלים כשאוהל המשפחה שיכול לארח עד שמונה נפשות יעלה החל מ-700 שקלים.
באתרים כמו תמנע תשלמו 85 שקלים לאדם על האפשרות להקים אוהל (דמי הכניסה לפארק כלולים במחיר). כשעלות הקמפינג האישי, הכולל פעילויות וארוחות יכול להגיע לסכומים של אלפי שקלים שקלים לזוג ללילה.