החל מיום שישי הקרוב, ועד לסוף חודש פברואר, החברה להגנת הטבע מציעה לציבור סיורים ללא תשלום בפארק השרון הפורח, אשר נמצא תחת איום של סלילת כביש חדש שיחצה את בית הגידול המיוחד.
2 צפייה בגלריה
טיולים מודרכים בפארק שרון
טיולים מודרכים בפארק שרון
טיולים מודרכים בפארק שרון
(צילום: איריס ארבל, החברה להגנת הטבע)
בהודעה שפרסמה החברה להגנת הטבע נכתב: "הטיול במקום אינו רק מרהיב ביופיו, אלא גם חשוב השנה יותר מתמיד, זאת על רקע הכוונה לתכנן את המשכו של כביש 9, מכביש 4 ממזרח, לכביש 2 שבמערב. החלופות התכנוניות שהוצגו עלולות לפגוע קשות בפארק. הכביש, למעשה, יחצה לשניים את בית הגידול הרגיש במקום ויהווה פגיעה ממשית לשמורת הטבע 'בריכת יער'. הפארק מהווה את השריד האחרון ליער האלונים שהשתרע בעבר בכל רחבי השרון ולצערנו גם פנינת טבע זו מאוימת".
הסיורים יתקיימו ביום שישי הקרוב, ביום שישי ב-16 בפברואר ובימי שבת בכל חודש פברואר וידריכו אותם מתנדבים של החברה להגנת הטבע.
2 צפייה בגלריה
טיולים מודרכים בפארק שרון
טיולים מודרכים בפארק שרון
המטרה: ליהנות, להכיר את השטח ולעורר מודעות
(צילום: איריס ארבל, החברה להגנת הטבע)
בפארק ניתן ליהנות ממרחבים ירוקים מעוטרים בפריחה ססגונית ויפה של כלניות, איריסים, רקפות ועוד מינים רבים, חלקם נדירים ובסכנת הכחדה", נמסר מהחברה להגנת הטבע. "נופי פארק השרון מגוונים ובחלקם מנציחים את ימי ראשית ההתיישבות בחדרה, כדוגמת יער האקליפטוס, שניטע בשנת 1898, בניסיון לייבש את הביצות. בחלק הדרום-מזרחי של הפארק נמצאות דיונות חול רכות, שבהן אפשר להתגלגל ולשחק. בחלקו המזרחי של הפארק נמצאת 'בריכת יער', בריכת חורף מרשימה המחזיקה מים רוב ימות השנה ובה ניתן לצפות בעופות מים, דו-חיים ובעלי חיים ייחודיים, החיים בבריכות חורף.
"הפארק הינו גן לאומי מאושר, אך אינו מוכרז, מה שמקשה על אכיפת חוקי שמירת הטבע באזור ולכן עדיין נתון לאיומי בנייה ופיתוח. החברה להגנת הטבע פועלת למנוע את סלילת הכביש בתוואי ההרסני ומקדמת חשיבה על חלופות טובות יותר, שישמרו את ערכי הטבע הייחודיים שבפארק השרון. במקביל, החברה להגנת הטבע, מקדמת את הכרזתו של הפארק כגן לאומי".
לטופס ההרשמה לסיורים – הקליקו.