11 צפייה בגלריה
עמק המעיינות
עמק המעיינות
גלמפינג בעמק המעיינות
(צילום: אורן גבאי גולן)
הכלל בקמפינג הוא ברור: לא באנו להתפנק. כשאתם מגיעים עם האוהל שלכם מהבית, נכונים להתמודד עם לינה נטולת מזגן באקלים הישראלי המאתגר, הגעתם לסוג מסוים מאוד של נופש. זה אתם, האוהל, שק השינה והשקשוקה שתכינו לכולם בבוקר.
גלמפינג, שדרוג של מושג הקמפינג שפרח בימי הקורונה, מיועד למי שרוצה לנפוש באוהל בלב הטבע מצד אחד, אבל לעשות את זה ברמה גבוהה יותר. מתחמי הגלמפינג מגיעים ברמות שונות של פינוק. הסטנדרט הוא מיזוג, ומכאן ואילך השמיים זרועי הכוכבים הם הגבול. יש אוהלי גלמפינג מרוהטים ממש כמו חדר במלון, יש המתהדרים בריצוף פרקט, יש כאלה עם שירותים ומקלחת פרטיים ויש כאלה שלא.
החגים הם עונת השיא של נופשי הקמפינג והגלמפינג, משולבים עם טיולים ברחבי הארץ. הנה עשר הצעות – חמש למתחמי גלמפינג בשלל רמות, וחמש למקומות שבהם תוכלו להיזרק עם האוהלים שהבאתם מהבית.

עין תאנה, דרום הגולן: נופש בוטיק אקולוגי

בניגוד לנטייה של מתחמי גלמפינג להיות המוניים למדי, כאן זה מתחם בוטיק לכל דבר. מדובר בבקתה אחת וארבעה אוהלי ספארי בסך הכל, שהוקמו בצלמו ובדמותו של לודג' אפריקאי. והאוהלים אכן יובאו מדרום אפריקה.
עין תאנה, שני קילומטר ממושב גבעת יואב, נמצא בסמוך לערוץ של נחל עין תאנה ולשביל הגולן, מיקום שמאפשר תצפית על חיות הבר שפוקדות את ערוץ הנחל. מאחורי המיזם עומדים הזוג יותם ונועה בן צבי, תושבי גבעת יואב. הרעיון להקמת המתחם, בשטחי המרעה של המשפחה, נרקם במוחו של יותם עוד בשחר ילדותו כשרעה את עדר הכבשים של משפחתו. בהמשך, החיבה העזה לטבע ולחיות הבר, כמו גם השראה שספגו במהלך טיולים רבים ברחבי העולם, הובילו את השניים להחלטה להקים מתחם אירוח שבו האורחים יחוו את הטבע ויתוודעו לגישה הסביבתית לפיה הם מתנהלים.
11 צפייה בגלריה
עין תאנה
עין תאנה
גלמפינג עין תאנה
(צילום: יהודית ליברמן)
ואכן, בילוי בעין תאנה מאפשר היכרות עם התפיסה האקולוגית שבאה לידי ביטוי במתחם בהיבטים רבים, כגון מערכת למיחזור מים, סבונים ידידותיים, חשמל שנצרך כולו ממקורות אנרגיה מתחדשים, ובקשה מהאורחים להימנע משימוש בכלים חד פעמיים.
אוהלי הספארי מוגבהים מעל הקרקע באמצעות משטח דק, עשויים מבד קנבס מבודד ומרוצפים בפרקט עץ. האוהלים יכולים להכיל ארבעה אנשים בנוחות, וניתן להוסיף מזרן לאדם נוסף. פנים האוהל מציע חלל מרכזי ובו מיטה זוגית, מיטה נוספת נפתחת שמתאימה לזוג, פינת קפה/תה, מקרר, מזגן, מאוורר תקרה וריהוט משלים. אגף הרחצה, שמהווה חלק מהאוהל, מכיל שירותים, מקלחת וכיור. מחוץ לאוהל יש מטבח שדה שמאובזר בכלי אוכל וכלי בישול, כירת גז, שולחן אוכל, ואזור מוגדר למדורות ובישול בפויקה.
בבקתת העץ האירוח מפנק יותר, והיא כוללת קמין.
לצד הלינה מוצעות פעילויות (בתיאום מראש ובתשלום) כגון סיור ג'יפים בעקבות הכבשים, וסיור רגלי בעקבות בעלי החיים שפוקדים את האזור.
מחירים ללילה (מינימום שני לילות): זוג 1,000 שקל, תוספת לאדם 120 שקל.
טלפון: 054-4784677, אתר: ein-teina.com

"לילה", עמק המעיינות: כדורגל ומתחם חבלים

11 צפייה בגלריה
עמק המעיינות
עמק המעיינות
גלמפינג עמק המעיינות
(צילום: אורן גבאי גולן)
אוהלים ממוזגים עם ריהוט עץ בעיצוב פשוט אך מפנק (כולל ספה לרביצה), מתחם מטבחים שעושה חשק להתקין בו ארוחת גורמה, ומתחם מקלחות עם תאים מופרדים במחיצות עץ מעוצבות - זהו אתר הגלמפינג החדש של אזור עמק המעיינות, שמתהדר גם במדשאות רחבות ידיים, פינות מדורה, וגם שערי כדורגל ומתקן חבלים עבור הילדים.
אזור עמק המעיינות בורך בעשרות אתרי תיירות: במרחק הליכה או שתי דקות נסיעה תמצאו סביבכם את המעיינות הטבעיים של הסחנה (גן השלושה), גן החיות האוסטרלי גן גורו, פארק המעיינות הקסום, הר הגלבוע עם מסלולי הליכה ומצפורים ועוד.
מחירים ללילה לאוהל משפחתי עד 5 נפשות: 1,200 שקל בסוף שבוע ובחופשות, 1,000 שקל באמצע השבוע.
טלפון: 04-6488097, אתר: katzr.net/ed9c1c

נור, צפון הנגב: סוויטה עם בריכה פרטית

מתחם נור נמצא בחוות הבודדים אל היען, הממוקמת בתוך שמורת הטבע נחל הבשור. המתחם מציע, מלבד אוהלים מפנקים, היכרות עם פינות קסומות, שבילים ונביעות. גם כאן יש אג'נדה אקולוגית ברורה: במקום מכבדים את הטבע וחיי הבר, משתדלים למזער עקבות, להשאיר את הטבע כפי שקיבלנו אותו, ומפרידים פסולת על מנת למחזר כל מה שהטבע ישמח לקבל אליו בחזרה.
11 צפייה בגלריה
אל היען
אל היען
גלמפינג נור. אל היען צפון הנגב
(צילום: אודול קפון)
באתר יש שלוש אפשרויות לינה: אוהל סטנדרט ממוזג ומרוהט; אוהל דלוקס מפנק יותר עם מרפסת פרטית; ושיא הפינוק - סוויטה פרטית לזוגות בלבד בה תיהנו מנוף מדברי מהמרפסת הפרטית, תוכלו להתקלח מתחת לכוכבים, להשתכך בבריכה הפרטית שלכם ולהכין קפה במכונת אספרסו.
בכל המתחמים יש WiFi, מצעים, מגבות, מים חמים וחדר רחצה משותף (בסוויטה חדר רחצה פרטי).
מחירים ללילה לזוג + 2 ילדים: אוהל סטנדרט – 740 שקל באמצע השבוע, 820 שקל בסוף השבוע. אוהל דלוקס – 890 שקל באמצע השבוע, 980 שקל בסוף השבוע. סוויטה פרטית – 1,120 שקל באמצע השבוע, 1,280 שקל בסוף השבוע.

פארק תמנע: אפשר עם ארוחת בוקר

11 צפייה בגלריה
גלמפינג בפארק תמנע
גלמפינג בפארק תמנע
גלמפינג בפארק תמנע
(צילום באדיבות הערבה הדרומית)
בפינות חמד קסומות על שפת אגם תמנע, תחת שמים זרועי כוכבים, במתחם הקרוי "אוהלי מורינגה", ממוקמים תשעה אוהלים ייחודיים, שמספקים חווית לינה נוחה בפארק הנודע. יש בהם רצפת עץ וריהוט בצבע לבן, מזגן וגם אפשרות לארוחת בוקר בתוספת תשלום, כדי שתרגישו כמעט במלון. בפארק אפשרויות טיול רבות, ברגל או על אופניים, ואי־אפשר בלי לחזור הביתה עם בקבוק מלא חול צבעוני.
מחירים ללילה לזוג: 380 שקל, ארוחת בוקר – 49 שקל לאדם.

מדבריא, אילת: בתוך חוות גמלים

רוב האנשים מגיעים לאילת בזכות מלונות הענק המפנקים, והנה דרך קצת אחרת לחוות את עיר הנופש הדרומית - מתחם אוהלים בתוך חוות גמלים, בשמורת הטבע נחל שלמה שבהרי אילת, במרחק נסיעה קצר מהחופים הדרומיים וממרכז העיר, ועם גישה נוחה למסלולי טיול בהרי אילת.
11 צפייה בגלריה
מדבריא אילת
מדבריא אילת
מדבריא אילת
(צילום: ארן דולב)
בחאן 21 אוהלים ממוזגים במתחם אירוח מאובזר ומוצל, ובגדלים שונים – לזוגות, לשלשות, לארבעה, ומשפחתיים לשמונה אנשים. בכל אוהל מיטות ומזרנים, מזגן, שקעים לחשמל, פינת מנגל, פינת ישיבה וערסל. יש להביא מהבית מגבות, מצעים ושמיכות.
מחירים ללילה (מינימום שני לילות): אוהל זוגי – 300 שקל באמצע השבוע, 400 שקל בסוף השבוע. אוהל לארבעה – 450 שקל באמצע השבוע, 550 שקל בסוף שבוע.
טלפון: 050-6993909, אתר: Midbarya.co.il

חוף חוקוק, הכינרת: צל, מדשאות ונקודות חשמל

"על הכנרת בזריחה, מאוהבים בשק שינה", שר אביב גפן, והוא ידע על מה הוא מדבר. השילוב של חופי הכנרת ואוהלים הוא כמעט מתבקש.
11 צפייה בגלריה
חוף חוקוק
חוף חוקוק
קמפינג חוף חוקוק, הכינרת
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)
אחת האפשרויות לקמפינג על שפת האגם היא בחוף חוקוק בצפון הכנרת, שמציע מדשאות, משטחים מוצלים לקמפינג, מצללות, סככות, שירותים ומקלחות (ללא מים חמים), תאורה, ברזיות וכיורים לשטיפת כלים, אוהלים להשכרה, מזרנים להשכרה וכיסאות להשכרה (כיסאות פלסטיק נמוכים), נקודות חשמל להטענת טלפונים ניידים (בתשלום), קיוסק וחנות נוחות. חל איסור להדליק מנגלים. בחוף מתקיימת פעילות ימית רחבה, כולל טיולי שיט.
הקמפינג ללא תשלום.
טלפון: 55477*, אתר: kineret.org.il

חניון לילה הקסטל: מורשת קרב ומים חמים במקלחות

האתר הלאומי הקסטל שוכן בפאתי היישוב מבשרת ציון שבהרי ירושלים, בראש הר מעוז, בגובה 790 מטר. הוא מספק בריחה לטבע לכל מי שמעוניין בכך אך מעדיף להישאר באזור מרכז הארץ, ולא להתרחק לצפון או לדרום. בזכות המורשת וההיסטוריה הרבה של קרבות מלחמת העצמאות שנערכו במקום, ושימור וטיפוח אתר מורשת מאותם ימים, המקום הוכרז כאתר לאומי בשנת 1980.
11 צפייה בגלריה
הקסטל
הקסטל
חניון לילה הקסטל
(צילום: אבי בהרי)
בחניון הלילה תוכלו ליהנות ממקלחות עם מים חמים ותאי שירותים, נקודות חשמל, ברזיות לשתייה, נקודות לטעינת טלפונים ניידים ומוקדים למדורה. יש מטבח שדה עם משטחי עבודה, כיורים לשטיפת כלים, מקררים וכירות גז. ניתן ללון באוהל פרטי או לשכור אוהל משפחתי (כולל מזרנים). ביום למחרת ניתן להמשיך ולטייל בין היתר בחאן שער הגיא.
מחיר לינת שטח באוהל פרטי: 55 שקל ללילה למבוגר, 40 שקל לילד.
אתר: parks.org.il

חניון לילה הר איתן, יער סטף: הרבה אופציות לטיול

הר איתן נמצא בלב השטח שנשרף בדליקה הגדולה שהשתוללה בהרי ירושלים באוגוסט 2021. בכל זאת, החניון מזמין את המטיילים ללון בו ולצאת לטיולים בסביבה. במקום יש מים לשתייה, מעגלי מדורות (שולחנות פיקניק בחניון הסמוך) וכמה אפשרויות נאות לטיול בבוקר שאחרי הקמפינג: שביל סובב הר איתן, המעיינות והשבילים בסטף (שלא נפגעו בשריפה), שמורת טבע הר טייסים (נפגעה קשות), שביל הר חרת, עין חנדק ושבילי אופניים רבים.
11 צפייה בגלריה
קמפינג הר איתן
קמפינג הר איתן
קמפינג הר איתן
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
ללא תשלום, יש להירשם מראש באתר: kkl.org.il

חניון לילה תל אשקלון: תל יפהפה ומרחב בריחה

יש לא מעט חופים שאפשר להקים בהם אוהל, ואחת האפשרויות היותר מפתיעות היא חניון לילה תל אשקלון של רשות הטבע והגנים, שממוקם על מצוק הכורכר המשקיף אל הים התיכון. המתחם נמצא בשטח הגן הלאומי תל אשקלון, שהוא פנינת טבע עשירה בחי, בצומח ובמורשת ארכיאולוגית מפוארת.
הלינה במתחם, באוהלים שתביאו מהבית, היא על דשא נעים, עם מקלחות מים חמים, שירותים, מטבח שדה, נקודות לטעינת טלפון, מקומות מסודרים למדורה ועוד. ניתן להזמין מזרנים בתוספת תשלום.
11 צפייה בגלריה
תל אשקלון
תל אשקלון
חניון לילה תל אשקלון
(צילום: מנו גרינשפן, רשות הטבע והגנים)
בבוקר יתגלה בפני הלנים יופיו של המקום ועושר האפשרויות שבו - מחוף רחצה נעים ועד לעולם עשיר של חי וצומח בחולות שסביבכם, ואף עתיקות מרגשות ופארק לפיקניק נינוח. לאחרונה נעשה במקום שימור של מתחם האודיאון הרומי, והוצבו בו חלק מעמודי השיש הענקיים שהקיפו את המתחם העתיק וכן פסלים יפהפיים. משפחות יוכלו ליהנות גם מ"מרחב בריחה" שייקח אותן אל כל הנקודות הכי מעניינות באתר, תוך כדי משחק שבו יידרשו לפתור חידות ולהתמודד עם משימות מאתגרות.
מחיר לינת שטח באוהל פרטי: 55 שקל למבוגר, 40 שקל לילד.
אתר: parks.org.il

כפר הנוקדים: להיזרק באווירה שקטה

שלווה מדברית, טיולים בטבע, רכיבה על גמלים או על אופניים או סתם רביצה על ערסל בזולה תחת שמיים מכוכבים - זה תפריט שעות הפנאי שלכם בכפר הנוקדים.
11 צפייה בגלריה
מתחם נוקדים
מתחם נוקדים
קמפינג מתחם נוקדים
(צילום באדיבות כפר הנוקדים)
בנווה המדבר הזה שבבקעת הקנאים במדבר יהודה, בין ערד למצדה, עומדים בצל עצי הדקל חדרי אירוח ציוריים, אוהלים בדואים ארוגים מצמר עיזים, חאנים רחבי ידיים מאבן מקומית – וגם מתחם להקים בו את האוהלים שהבאתם מהבית ולהיזרק באווירה שקטה, מול נוף מדברי בראשיתי. גם האקלים מדברי: צח ויבש ביום, וצונן ומשיב נפש בלילות.
הקמפינג בשטח כפר הנוקדים מאפשר ליהנות משירותי שמירה, פינות בישול, עמדות מי-שתייה, השאלת מזרנים, שירותים ומקלחות עם מים חמים. יש להצטייד בשקי שינה, כריות ומגבות. ניתן לשכור שקי שינה וסדינים בתוספת תשלום ובתיאום מראש.
מחיר ללילה: 190 שקל באוקטובר. המחירים משתנים לפי החודשים והחגים.
טלפון: 08-9950097, אתר: kfarhanokdim.co.il