ב-18 בפברואר זה יקרה – רעיה ויוסי אפנר ימשיכו במסורת שנמשכת כבר 19 שנים ויצאו פעם נוספת לצעוד בשביל ישראל לזכר בנם אבי אפנר ז"ל שנהרג באסון המסוקים ב-1997. הצעידה השנה תתקיים חרף המלחמה, ובמסגרת המגבלות הביטחוניות, תחת הכותרת: "ואיך נדע אם יש תקווה? שכשנבוא!". בני הזוג מזמינים את כל מי שרוצה לקחת חלק במפעל ההנצחה "נפגשים בשביל ישראל" ולצעוד איתם לאורך כל הדרך או במקטעים בודדים.

המסע יחל בנקודה הדרומית ביותר של השביל באילת. המארגנים ביקשו להעביר מסר כי הם מבקשים להגיע גם אל תושבי הערים שנפגעו, כמו אופקים, שדרות ואשקלון, תושבי קו העימות בצפון וכמובן הציבור הרחב: "המסע השנה יתמקד בהושטת יד לקהילות הרבות שפונו מבתיהן עם פרוץ המלחמה, חלקן אחרי סבל וחורבן נורא, בתפיסה שזהו חלק מתהליך השיקום והחזרתם ללב החברה הישראלית".
בשיחה עם ynet אמרה רעיה: "הנופלים באסון המסוקים הגיעו מכל רוחב החברה הישראלית, ואנחנו מזמינים את החברה הישראלית להצטרף אלינו למסע כדי לשוחח, כדי שיהיה דיאלוג, בואו נדבר ביחד על שאלות של זהות, על שאלות של 'מה הסיפור המשותף שלנו'.
"יש לנו גם עמוד פייסבוק וגם אתר אינטרנט – יש שם לוח זמנים, כשמקליקים על יום מסוים רואים את המסלול ואפשר להירשם. אנחנו מקווים שאולי באפריל, כשנסיים, כבר נוכל להגיע גם לשאר ישוב, אבל אנחנו ריאליים ואנחנו הולכים עם הוראות הביטחון".
5 צפייה בגלריה
צועדים בשביל ישראל
צועדים בשביל ישראל
"נפגשים בשביל ישראל" - צילום מאחת מצעדות העבר
(צילום: באדיבות "נפגשים בשביל ישראל")
5 צפייה בגלריה
אבי אפנר
אבי אפנר
אבי אפנר ז"ל
(צילום מתוך אלבוחם משפתחי)
5 צפייה בגלריה
צועדים בשביל ישראל
צועדים בשביל ישראל
מסורת של 19 שנים
(צילום: באדיבות "נפגשים בשביל ישראל")
מסע "נפגשים בשביל ישראל" 2024 הוא המשכו של המיזם המשותף לעמותת אב"י, הקרן הקיימת ומדרשת חנתון. במסע השנה ישתתף גם יניב אוחנה, אביו של סמל אריאל אוחנה ז"ל שנפל ב-8 באוקטובר בקרב בקיבוץ בארי. "כשאריאל היה בן 13, שנת המצווה, יצאתי איתו למסע הזה", סיפר אוחנה. "זה אחד המסעות הזכורים, כשהעלינו את התמונות עכשיו זה היה מדהים לראות את זה. מדברים כל הזמן על אחדות ואחדות, ומשפחות אפנר עושים את זה כבר המון שנים".
5 צפייה בגלריה
אריאל אוחנה
אריאל אוחנה
סמל אריאל אוחנה ז"ל
(צילום מתוך אלבוחם משפתחי)
5 צפייה בגלריה
אריאל אוחנה בשביל ישראל כשהיה נער
אריאל אוחנה בשביל ישראל כשהיה נער
אריאל בטיול בשביל ישראל כשהיה נער
(צילום מתוך אלבום משפחתי)
סמל אריאל אוחנה הוא חלל צה"ל הראשון של קיבוץ רבדים מאז שהוקם מחדש במקומו הנוכחי. אוחנה היה בכוחות הראשונים שהוקפצו להגנת יישובי העוטף ונפל בקרב פנים אל פנים מול מחבלים באחד הבתים.
"שכול חדש לא מוחק שכול ישן, אבל הוא מעצים אותו בהרבה", אמרה רעיה, "אני מכירה את יניב כי הוא היה מגיע למסע שלנו עם אריאל המתוק, ועכשיו אנחנו עוד יותר ביחד".