השהייה בחוץ הפכה מזמן לשילוב שבין אתגר כמעט לא אנושי ועונש לא מידתי עבור ההורים שרק מנסים לבלות עם הקטנים בחוץ, אחרי שרגשות האשם על הזמן מול המסכים עלו והציפו כל חלקת מיזוג טובה.
אז רגע לפני שתאמרו נואש (היי, החודשים הנעימים יותר כבר ממש מעבר לפינה) הנה כמה פעילויות בחוץ שמתחילות רק כשהשמש הקופחת שוקעת ואת מקומה תופסת בריזה נעימה או לפחות טמפרטורות מעט יותר נסבלות.

המיצג האור-קולי הקבוע הראשון בארץ: "אורות אשדוד"

"אורות אשדוד" הוא מסלול טיול אור-קולי שאורכו כ-800 מטרים, שעל הפקתו עמלו למעלה משנה וחצי. המיצג משלב הקרנות וידאו ארט, וידאו מאפינג, אפקטים של תאורה, לייזר, מסכי מים והולוגרמות, אשר יוצר, לראשונה בישראל, מיצג תיירותי קבוע של אורות ואפקטים, שיפעל במשך כל ימות השנה.
המסלול מתחיל בבניין העירייה, שם יחל מיצג על גבי המבנה שיספר את סיפורה של אשדוד באופן אמנותי. משם, אפקטים של אור יובילו את הקהל אל התחנה הבאה - מוזיאון מונארט, שם יוקרן מיצג על קירות המבנה. בתום המיצג במוזיאון, הקהל יוכל לטייל לכיוון פארק ים אשדוד, כשהוא מלווה באפקטים של תאורה שמכוונים את דרכו, ושם לסיום הטיול כולו, ועל גדת האגם בפארק - אפשר יהיה לחוות את אחד משיאי המיצג: חגיגת וידאו ארט על מסך מים ענק.
10 צפייה בגלריה
אורות אשדוד
אורות אשדוד
ציצגים אור-קוליים: "אורות אשדוד"
(צילום: מייק אדרי)
מתי? בימים ראשון עד חמישי ובמוצאי שבת בשעה 20:30 ברחבת העירייה. ללא תשלום.
ולא רק "אורות אשדוד" מאירים את שמי הלילה בעיר. לאחרונה הושק מיצג אורקולי נוסף, במצודת אשדוד ים, בה הסתיים לאחרונה פרוייקט רחב היקף של שימור ופיתוח, בהובלת תיירות אשדוד, עיריית אשדוד, רשות העתיקות ומשרד התיירות.
המיצג נע בין קירותיה העתיקים המקוריים של המצודה, ומספר את סיפורה של אשדוד - החל מימי האדם הקדמון, דרך הפלישתים ועד ימינו, מזווית ראיה ייחודית. אורך המופע כעשר דקות.
מחיר: 10 שקלים לאדם. פרטים נוספים, שעות הפעילות והרשמה למיצג, באתר תיירות אשדוד.

כדורים פורחים בצפון הנגב

האירוע המרכזי של הקיץ בצפון הנגב הוא פסטיבל כדורים פורחים ישראלי, שיתקיים ב-19-20 באוגוסט, ובו שמי הנגב יקושטו בכדורים פורחים צבעוניים כחול לבן.
הפסטיבל ייפתח בשעות אחר הצהריים עם בריכות שכשוך והפעלות לילדים, ועם רדת החשכה יתקבצו למסיבה מוארת להטוטנים, רקדני אור, אומני אש, נגנים בתזמורת תהלוכה מוארת, מיצגי מראות, פירוטכניקה עוצמתית ועוד הפתעות בשילוב מופע נייט גלואו (Night Glow) מרהיב של כדורים פורחים מוארים לצלילי מוזיקה.
10 צפייה בגלריה
פסטיבל כדורים פורחים
פסטיבל כדורים פורחים
פסטיבל כדורים פורחים ישראל בצפון הנגב
(צילום: יגאל סלבין)
יחד עם הזריחה, יחלו ההכנות לקראת ההמראה לאוויר של הכדורים הפורחים, תהליך הכולל, פריסה וניפוח של הכדורים. ובסיומו, כולם יחזו יחד במטס מרהיב של כדורים פורחים, הכולל מופעי אקרובטיקה אווירית ועוד הפתעות.
פרטים: פסטיבל כדורים פורחים ישראל, יתקיים בתאריכים 19-20.8.21. מחיר כניסה: 149 שקלים מגיל 3 ומעלה, 20 שקלים לגילאי 0-3.

"דרום בעשר"

למי שכבר לא יכול לחכות עד פסטיבל הכדורים הפורחים, עמותת התיירות שקמה-בשור שיזמה את פסטיבל הכדורים הפורחים ומלווה עשרות עסקי תיירות קטנים בצפון הנגב, יצאה גם ביוזמה "דרום בעשר", הכוללת סבסוד פעילויות וחוויות ברחבי האזור במחיר סמלי של עשרה שקלים בלבד.
10 צפייה בגלריה
סיור משפחות במבוך מרים
סיור משפחות במבוך מרים
סיור משפחות במבוך מרים
(יח"צ)
בין הפעילויות, במבוך מרים במושב ניר משה יקיימו סיורי שקיעה או סיורי ערב לכל המשפחה, מהנים ומחדדים חושים. מבוך של צמחי תבלין ובושם המשתרע על פני ארבעה דונם בו נמצאים בחוויה ריחנית וצבעונית במיוחד.
מתי? בין התאריכים 8-12.8, 15-18.8 בשעה 17:30 - סיור שקיעה בשבילי המבוך, בסיומו מקנחים בחליטת לימונדת הבית.
בשעה 19:30 - סיור לילי עם פנסי אצבע, בסיומו נשב סביב למדורה וןמקנחים בחליטת צמחי התבלין. לפרטים: 077-7295715.
מחירים: מחיר מוזל 10 שקלים (המלאי מוגבל), מחיר ביניים - 25 שקלים (מלאי מוגבל), מחיר מלא 32 שקלים.
אירועי ופעילויות "דרום בעשר" יתקיימו בתאריכים 8-18 באוגוסט. בהרשמה מראש באתר. מספר הכרטיסים מוגבל.
להזמנת כרטיסים ופרטים על כל האירועים באתר או בדף הפייסבוק " פסטיבל דרום אדום".

פסטיבל "צוענים בחלל" בכפר הנוקדים

רגע לפני סיום הקיץ, בסופ"ש האחרון של אוגוסט (20-21.8) ייצא לדרך פסטיבל חדש של כפר הנוקדים "שוטקה מטאורים - צוענים בחלל". פסטיבל בלקני המשלב את התרבות הצוענית הייחודית עם מטרי המטאורים של חודש אוגוסט.
מה בתוכנית? מתחמי צפייה בכוכבים, מתחם מים, שוק אוכל, פעילויות לילדים, יוגה ומדיטציה, קולנוע מדברי, האכלת גמלים, יצירת תלבושות צועניות מבגדים ממוחזרים, תהלוכות של נגנים בכפר, פינות זולה, פינת חי ופינת ליטוף, ג'אגלינג, דוכני בגדים ויד שנייה ועוד.
מחיר: אורחים הלנים בכפר: 75 שקלים למשתתף. למבקרים ללא לינה בכפר: 130 שקלים למבוגר ו-110 שקלים לילד (שנתיים עד 12). הפעילות מתאימה לגילאי שנתיים ומעלה. פרטים נוספים באתר.
עוד אירוע בכפר הנוקדים שייערך בפעם האחרונה בסופ"ש הקרוב 13-14.8 הוא פסטיבל "נוקדים עם כוכבים".
כמידי חודש אוגוסט כדור הארץ חוצה את מסלולו של כוכב שביט ומותיר אחריו חלקיקי מטאורים הצפויים לשוטף את שמי ישראל. בכפר הנוקדים מתכוננים לחגיגת הכוכבים עם פסטיבל מדברי אל תוך הלילה. במסגרת הפסטיבל ייהנו האורחים מסופ"ש שייפתח בקבלת פנים מוזיקלית לצד שוק ערב שיכלול דוכני פעילות לילדים, דוכני אמנות, בגדים, חפצי נוי ועוד. כמו כן, המבלים בפסטיבל יוכלו להנות ממתחם המים החדש.
רגע לפני השקיעה יוצבו דוכני אוכל בהם דוכני אוכל מהמטבח הבדואי המסורתי ועוד. מייד לאחר הפעילויות ודוכני השוק המדברי והאוכל יתקיים מופע מוזיקלי
לאחר השקיעה ועם צאת הכוכבים, יתקיימו בכפר מספר פעילויות בנושא כוכבים וסיורי לילה המותאמים לכל המשפחה. למשל סדנת מסע בין כוכבים שתתקיים תחת כיפת השמיים ותכלול הדרכות והסברים על גרמי השמים השונים, תצפיות כוכבים בטלסקופים מקצועיים ועוד. בהמשך הפעילות יצאו המשתתפים לסיורי מדבר מודרכים בהם סיור חיות לילה מדבריות.
מחיר: אורחים הלנים בכפר: 25 שקלים, מעל גיל שנתיים. למבקרים ללא לינה בכפר: 50 שקלים למבוגר ו-40 שקלים לילד. פרטים נוספים באתר.

ספארי עקרבים בערד

בזמן שיורדת החשכה, בסיור רגלי חווייתי, המשתתפים ילמדו על חיי הלילה במדבר. במהלך הסיור ייצאו המטיילים לצפות בעקרבים באמצעות פנסים אולטרה סגוליים, יערכו תצפית כוכבים, וישמעו סיפורים על המדבר.
מתי? בימי רביעי 11.8, 18.8, 25.8. המחיר: חינם בהרשמה מראש, הפעילות מתאימה לגילאי שנתיים ומעלה. פרטים נוספים באתר.

היער הקסום של קק"ל

קק"ל מזמינה אתכם להפנינג הגדול של הקיץ! לרגל חגיגות 120 שנה להקמתה, קק"ל מזמינה את הציבור הרחב לחגוג יחד איתה באירוע - הפנינג לילי ענק "היער הקסום", חינמי, שיערך ביער בן שמן במשך שלושה ימים מלאי פעילויות ומיצגים.
עם רדת החשכה, יער בן שמן יתעורר לחיים ממיצגים קוליים בשילוב וידאו, תאורה ופסי קול של שירי ארץ ישראל, שיהפכו את היער לקסום ויספרו את סיפורה של קק"ל לאורך 120 שנה.
10 צפייה בגלריה
יער בן שמן
יער בן שמן
יער בן שמן
(צילום: אבי חיון, מערך ההסברה קק"ל)
10 צפייה בגלריה
עמדת הווידיאו ביער קק"ל
עמדת הווידיאו ביער קק"ל
עמדת הווידיאו ביער קק"ל
(המחשה באדיבות קק"ל)
ההפנינג יתקיים במשך שלושה ימים, ביער בן שמן בין התאריכים ה-17-19.8 מהשעה 19:30 עד 24:00 ויכלול מגוון תחנות:
  • העץ העתיק ביותר - בתחנה זו תפגשו את העץ העתיק ביותר ביער ויזמין אתכם לשבת ולהקשיב לסיפור חייו.
  • מיצג וידאו מפינג - על גבי מצפה מודיעין יוקרן מיצג וידאו מפינג עוצמתי ומרגש אשר יספר את סיפורה של קק״ל דרך פרופסור צבי הרמן שפירא והקופה הכחולה שליוותה את קק״ל מיומה הראשון.
  • חיבוק עצים - חיבוק זה אור בלב, לכן בתחנה זו ברגע שאתם מחבקים – העצים נדלקים.
  • שירת העצים - העצים פוצחים בשיר! צמרות העצים ישירו לקהל מחרוזת שירים ישראליים על אהבת הארץ, מאז ועד היום. הפסקול המוזיקלי ילווה לאורך כל המסלול.
  • שדה פרחים מוארים - הקסם של קק״ל הוא השינוי שחוללה ביערות ובארץ ישראל בכלל ולכן בתחנה זו יקבלו את פני הציבור אלפי פרחים שידלקו לקצב שירים ארץ ישראליים וירגשו את כולם.
  • חיות היער - בדרך כלל חיות היער מסתתרות להן אבל לא תאמינו ביער הקסום תגיעו לתחנה ותראו חיות מוארות הפזורות לאורך המקטע בגדלים וסוגים שונים.
  • גרפיטי יער - בואו להיות אומני הלילה של היער! לוח ענק יחכה לכם בתחנה זו עם אינספור צבעים זוהרים בהם תוכלו לכתוב ולצייר כאוות נפשכם.
  • סערה ביער - בפנטזיה כמו בפנטזיה בתחנה זו תקלעו לסערה מלאת ברקים, רעמים, גשם עם סאונד ואווירה מטריפה שתגרום לכם להרגיש כמו בסערה באמצע היער!
  • צמיחה - תחנה זו תמחיש את צמיחת היערות באמצעות תאורה דינאמית שתדמה את הצמיחה משתיל ועד עץ איתן.
  • מיצג קופת קק״ל מוארת.
  • יער מסתורי - בתחנה זו נזמין אתכם לטיול ביער המסתורי.
  • עמדת איפור זוהר בחושך
  • הכירו את אנשי קק״ל - לסיום סיומת נעשה לכם היכרות עם האנשים שעובדים ביער ואחראים עליו- היערן, לוחם האש, רכז הקליטה, אלו יספרו לכם על עבודתם ביער ותפקידם המרתק בקק"ל.
פירוט של הסדרי והתאמות נגישות ניתן לקבל במוקד קו ליער 1800-350-350 או באתר קק"ל.

בוצרים ומטיילים עם רוחות רפאים בגליל המערבי

במשק אופיר שבגליל המערבי מזמינים לפעילות "בוצרים ונהנים בלילה". בציר ענבים חווייתי ומשפחתי לאור ירח, ממש כמו בוצרים אמיתיים. מגיעים למרכז המבקרים לקבלת תדרוך ראשוני, בציר ענבים ידני בכרם הסמוך בעזרת פנסים, ממשיכים לתהליך הכנת התירוש בחורשת האקליפטוס המוארת: הפרדת הענבים מהאשכולות, מעיכת הענבים, סחיטת ענבים, סינון ומילוי התירוש לבקבוק אישי, פיקוק בפקק שעם ויצירת תווית.
ואם בא לכם יותר ללקט ולבצור אז ב"לגעת בשדה" תוכלו להצטרף לסיור וליקוט של מגוון גידולים, לשאוב מים מבאר עתיקה ולהכין פיתות בטבון, עם עשבי הטיבול שלוקטו במהלך הסיור.
10 צפייה בגלריה
בוצרים ונהנים בלילה
בוצרים ונהנים בלילה
בוצרים ונהנים בלילה
(צילום: אדוה אופיר)
עוד אטרקציה נחמדה ונעימה היא סיורים עם הארכיאולוגית ד"ר שלי-אן פלג, שתיקח אתכם לראות פסיפסים לעת ערב בעכו העתיקה, כולל מפגשים עם אמן מקומי וטעימות גליליות.
מורה הדרך גבי זהר ילווה טיול מזמר בסימן 75 שנה לליל הגשרים - מגשר הזיו ועד עכו, וגם סיור "רוחות רפאים בעכו העתיקה", בליווי שחקן שיגלם שלל דמויות מהיסטוריית העיר ומורה הדרך והצלם אופק רון כרמל, ידריך סיור שקיעה מרתק אל הכפר הנוצרי מעיליא, משולב עם טיפים וטריקים לצילום בסמארטפון.
וכמובן שאף אחד לא יישאר רעב בקיץ, בעיקר בימי חמישי. מחלבת שירת רועים בלטם תהיה פתוחה בימי חמישי עד שעה 23:00, ותציע שלל מנות על בסיס גבינות המחלבה, לצד בירה ויין מקומיים, ועוד הפתעות. וסלון מלכה בתפן פתוחים מידי חמישי מ18:00 ועד חצות - כי אין יותר מתאים בקיץ מבירה צוננת.
במהלך החודש יתקיימו מגוון סדנאות בישול מגוונת, החל מגבינות דרוזיות, דרך ארוחה ערבית מפוארת ועד שוקולד וקפה.
לפרטים נוספים על כל הפעילויות, באתר עמותת זמן גליל מערבי.

סיורי עששיות ליליים בחמת גדר

במהלך חודש אוגוסט תוכלו לצאת לסיורי עששיות ליליים בשבילי הפארק חמת גדר. במהלך הסיור יעלו סיפורי גבורה על המרגל אלי כהן, אשר אחת מתחנות מסע חייו הייתה בחמת גדר. בדרך תעצרו לתצפית לילה מעל העתיקות הרומיות המפוארות ותשמעו על בתי המרחץ של הורדוס ואנשיו.
בנוסף, תשמעו על ואת חיות הבר בסביבה, סיפורים מרתקים ובעיקר תכירו את הפארק, את האזור ואת הלילה בחמת גדר.
הסיורים הם עבור אורחי כפר האוהלים ומלון ספא וילג' בחמת גדר. הרשמה במשרד הקבלה.
מתי? בתאריכים: 1.8, 3.8, 5.8, 10.8, 15.8, 16.8, 17.8, 19.8. יציאה לסיור בשעה 20:30 ברחבת הקופות.

פעילויות רשות הטבע והגנים בכל הארץ

אפולוניה – חוויות עד שעת ערב מאוחרת
ביום שני עד חמישי מבלים באפולוניה – בכל יום פעילות קטנה לכל המשפחה.
בחודש אוגוסט ביום שני עד יום חמישי אנו מזמינים אתכם ליהנות מגן לאומי אפולוניה גם בשעות הערב הנעימות.
הגן הלאומי יפתח את שעריו בשעה 8:00 וייסגר בשעה 22:00.
10 צפייה בגלריה
אפולוניה
אפולוניה
אפולוניה
(צילום: רוני חמד צילום אירועים)
נוסף על הבריזה, הנוף, השקיעה, השקט של הלילה והשביל המואר והמונגש אתם מוזמנים להוסיף לטיול עוד חוויה אחרת בכל יום ולבנות מזכרת משפחתית משותפת.
מתי? ימי שני עד חמישי באוגוסט בשעות: 17:30–20:00. הגן יהיה פתוח עד 22:00. כניסה אחרונה לגן בשעה 21:00.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.
צלילים במגדל צדק
בגן לאומי מגדל צדק בימי רביעי באוגוסט ימתינו לכם צמד מוזיקאים, זמרת ונגן ליווי, והם ינעימו את ביקורכם במצודה במופע ייחודי של מוזיקה קלאסית בשילוב מוזיקה יהודית מזרחית אומנותית פרסית ותימנית.
המופע מותאם ומונגש לילדים ולמבוגרים כאחד ומספק דרך מצוינת לבילוי משפחתי משותף ונעים אחרי הצוהריים.
מלבד מופע מוזיקלי תוכלו גם להצטרף לסיורים מודרכים ללא תשלום בגן הלאומי.
כשתהיו במקום תוכלו לבחור את הסיור המתאים לכם:
סובב מצודה: סיור מודרך במסלול נגיש המקיף את המצודה. תשמעו את סיפורו של הגן הלאומי ההולך ומתהווה לנגד עינינו והסיור יסתיים בתוך המצודה. משך הסיור כ-40 דקות. ההדרכה בשעה: 18:00, 19:00
בתוך המצודה: סיור מודרך במצודה בלבד. בסיור תשמעו את סיפורה של המצודה החולשת על דרך היסטורית חשובה וצופה אל מרחבי גוש דן. משך הסיור כ-20 דקות. ההדרכה בשעה: 17:30, 18:30, 19:30
מתי? בימי רביעי באוגוסט: 4.8, 11.8, 18.8, 25.8 המופע יתקיים בשלושה סבבים בשעה: 18:00, 19:00, 20:00
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, חינם למנויי מטמון.
פסטיבל סרטים – סרט בטבע בגנים לאומיים מבצר נמרוד ומבצר יחיעם
מוזמנים לחוויה בלתי נשכחת של סיור באתר ובסיומו צפייה בסרט עלילתי על רקע נוף מרהיב, בבריזת ערב נעימה.
בגן לאומי מבצר יחיעם (ימי חמישי, 5.8, ו-12.8) תוכלו להגיע לסיור ערב מודרך בו תפגשו דמויות הקשורות למבצר ותסיימו את הסיור על מרפסת משגעת עם הקרנה של סרט עלילתי מפעים וייחודי.
אם תגיעו לגן לאומי מבצר נמרוד (ימי חמישי, 19.8 ו-26.8) תוכלו ליהנות מסיור מרתק במעברי סתרים, אולמות מרשימים, מגדלי שמירה ומאגרי מים שיחזירו אתכם לאווירת ימי הביניים, ולסיים את הסיור במרפסת משגעת ובהקרנת סרט עלילתי ירוק במיוחד.
כל הסרטים מוקרנים על מסך ענק, הישיבה על כיסאות ומחצלות.
הסרטים בהזמנה ובתשלום מראש דרך מערכת תיאום הביקור באתר רשות הטבע והגנים – שימו לב, מספר המקומות מוגבל!
בעקבות אבירים – קיץ של אבירים במבצר כוכב הירדן
במיוחד לחודשי הקיץ הגן הלאומי פותח את שעריו בין הערביים ובערב לאור תאורת לילה קסומה.
הנכם מוזמנים לסיור מיוחד ובו מפגש חד-פעמי עם אביר מאבירי ממלכת ירושלים.
האביר יהיה לבוש בבגדי אבירים וחמוש, ויספר על חיי האבירים בתקופה הצלבנית.
לאחר מכן נצא לסיור מודרך במבצר הצלבני השלם ביותר בישראל, ניהנה מתצפיות עוצרות נשימה ויחד נגלה את סודות המבצר ואת המעברים הנסתרים בו.
מתי? באוגוסט: בימי שישי 6.8, 20.8, 27.8, בשעות 18:30, 20:00. האתר יהיה פתוח בשעות: 8:00 – 22:00.
הסיורים בשיתוף מיזם התיירות. למעוניינים ניתן להזמין לינה תחת כיפת השמיים בחניון הלילה. להזמנה היכנסו למערכת ההזמנות באתר הרשות.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.
לילות שאן – חוויה לילית קסומה פעילות ערב
גן לאומי בית שאן מזמין אתכם לראות את ההיסטוריה מתעוררת לחיים במופע האור-קולי "לילות שאן".
בואו ליהנות מחוויה בלתי נשכחת לכל המשפחה.
"לילות שאן" הוא סיור לילי ייחודי באמצעות מיצגים אור-קוליים מורכבים, המקימים לתחייה יישוב חי ותוסס והתרחשויות היסטוריות מלפני אלפי שנים בעיר בית שאן.
"לילות שאן" – חייבים להיות כדי להאמין.
מתי? בימי שני עד חמישי בחודשי יול ואוגוסט בשעות החשכה.
המיצגים מתחילים כל חצי שעה בשעות 20:15 – 22:00
מחיר: מבקר: 55 שקלים, ילד: 45 שקלים. מנויים: 28 שקלים, אזרח ותיק: 28 שקלים.
לפרטים והרשמה מראש במוקד ההזמנות התקשרו: 04-6481122 או 04-6587189.
משקיעה לזריחה – מופע רב חושי המוקרן על הר המצדה
אתם מוזמנים להגיע ולצפות בסיפור מצדה תוך חוויה רב חושית מרתקת.
המופע הלילי החדש "מצדה משקיעה לזריחה" מוקרן על הצלע המערבית של ההר (מאזור הסוללה עד הארמון הצפוני) ומשלב בו אמצעי המחשה חדישים: טכנולוגיה מתקדמת של VideoMapping מהגדולות שנעשו בארץ בשילוב אפקטים ייחודיים של תאורה ועשן.
10 צפייה בגלריה
מופע לילי חדש במצדה
מופע לילי חדש במצדה
להגיע למצדה בחושך
(צילום: בריז קריאייטיב)
10 צפייה בגלריה
מופע לילי חדש במצדה
מופע לילי חדש במצדה
מופע לילי חדש במצדה
(צילום: בריז קריאייטיב)
10 צפייה בגלריה
מופע לילי חדש במצדה
מופע לילי חדש במצדה
(צילום: בריז קריאייטיב)
הפסקול המרגש נכתב במיוחד למופע על ידי המוזיקאי שלמה גרוניך ובביצועו משתתפים זמרים רבים, בהם הראל סקעת, לירז צ'רכי ותזמורת ומקהלה סוחפת.
כל אלו יחד עם עשרות שחקנים וניצבים מפיחים חיים בסיפורו של הר מצדה ובגיבוריו ההיסטוריים.
מומלץ להשלים את החוויה, להגיע שעה לפני תחילת המופע ולהנות מסרט על החפירות במצדה וקולנים המסבירים על צדדים נוספים של מצדה.
מתי? בימי שלישי וחמישי בחודשי יולי ואוגוסט – בשעה 21:00.
בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. הנחה למנויי מטמון וללנים בחניון הלילה מצדה מערב