פפריקה בבית לחם הגלילית

חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית פותחת בפניכם את שדות הפפריקה לחוויה חקלאית משפחתית – סדנאות ופעילויות יצירה, סיורים בטרקטור, קטיף פפריקה, כתב חידה, מתחם מים ובועות סבון ועוד. 21 עד 28 בספטמבר. חוה"מ סוכות בין השעות 09:00 עד 17:00 (ערב חג/שישי עד 16:00). מחיר: סיור בטרקטור – 30 שקל למשתתף. סדנאות (הכנת שרשרת פפריקה, סדנת עציץ פפריקה לגידול ביתי, סדנת תערובת הפפריקה הסודית) – 20 שקל לסדנה. בנוסף, יתקיימו במקום גם פעילויות ללא תשלום: בריכת הפפריקה, מתחם מים ובועות סבון, סיור רגלי לשדות התבלינים, כתב חידה בשדות ועוד. פרטים: 04-9533405.
12 צפייה בגלריה
פסטיבל הפפריקה בחוות התבלינים
פסטיבל הפפריקה בחוות התבלינים
פסטיבל הפפריקה בחוות התבלינים
(צילום באדיבות חוות התבלינים)

כדורגל בחיפה

סיורים מודרכים באצטדיון סמי עופר בחיפה: האצטדיון פתח את שעריו לסיור המשלב בתוכו את כל קומות המבנה, חושף את הסיפורים שלא סופרו, מגיע לכל הפינות הנסתרות, ובהן יציעים, גישה לחדרי הלבשה, אזור כר הדשא, מרכז שליטה ובקרה, קומות אירוח ותאי צפייה VIP, חדר מסיבת עיתונאים ועוד. הסיור נמשך כשעה, בהזמנה מראש באתר. מחיר: מבוגר 30 שקל, ילד 25 שקל.
12 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
(צילום: מיכה בריקמן)

מחווה בבנימינה

פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית ה-7: הפסטיבל יוקדש הפעם לשלושה גיבורי תרבות ישראלים: אהוד בנאי, להקת הנח"ל והגיטריסט יצחק קלפטר. ב-22.9 יתקיים מופע של טרובדור הרוק הישראלי – אהוד בנאי, ולאורך כל היום סדנאות, הרצאות ומופעים הקשורים ליצירתו של אהוד בנאי. הכניסה חופשית. ב-23.9 תתקיים חגיגת "מהנח"ל באהבה" לציון 70 שנה להיווסדה של להקת הנח"ל בהשתתפות רבים מכוכבי להקות הנח"ל לאורך השנים. גם פה, לאורך כל היום יהיו סדנאות, הרצאות ומופעים הקשורים ללהקת הנח"ל בכניסה חופשית. ב-26.9 יתקיים מופע חגיגי שכולו שירים שיצר קלפטר. לאורך היום יתקיימו פעילויות הקשורות ביצירתו ובערב המופע "צליל מכוון" – מחווה לשיריו עם מיטב זמרי ישראל. כרטיסים מ-139 שקל, אמפי דשא יד לבנים, בנימינה.
12 צפייה בגלריה
אהוד בנאי
אהוד בנאי
אהוד בנאי
(צילום: אורית פניני)

קלחים ומבוכים בהוד השרון

קטיף ומבוך תירס בהוד השרון: בסוכות ייפתח מחדש מבוך התירס "קלחים ומבוכים", שיפעל למשך כשלושה חודשים. האתר מציע קטיף עצמי של תירס ועגבניות שרי ובילוי במבוך התירס הענק. מבוך התירס האתגרי משתרע על פני שלושה דונמים שלמים, ובו ניתן לבחור בין שני מסלולי ניווט: המסלול הארוך – מיועד לילדים בוגרים ולמבוגרים, והמסלול הקצר – מיועד לילדים הצעירים. בעודם ילכו לאיבוד במעמקי המבוך וינסו למצוא את דרכם החוצה, יתמודדו הילדים עם משימות, חוויות ושלטי הסברה על התירס, מוצאו, תהליך גידולו ועוד פרטי טריוויה מעניינים.
12 צפייה בגלריה
קלחים ומבוכים
קלחים ומבוכים
קלחים ומבוכים
(צילום באדיבות קלחים ומבוכים)
סמוך למבוך יתקיימו שני קטיפים עצמיים: של תירס מתוק ושל עגבניות שרי. בנוסף לאכילה החופשית בשדה, כל מבקר ייקח עימו הביתה קלח תירס וסלסילה של עגבניות שרי. עוד במתחם המבוך יוכלו הילדים ליהנות משלל פעילויות: מתחם חפירות ארכיאולוגיות, מבוך טפטפות, פינת זריעת תירס ועוד. בסוכות פתוחים לראשונה בתאריכים: 25.9 (יום שבת) ו-28.9 (חג שני) בשעות 14:00-09:00. תאריכי הפתיחה לאחר מכן: ימי שבת בשעות 14:00-09:00. ימי שישי במהלך חודש אוקטובר בשעות 16:00-12:30. לפרטים: 054-6244545, רחוב יפה נוף, מושב גני עם (הוד השרון). מחיר: 25 שקל לילד, 50 למבוגר, כולל סלסילת שרי וקלח תירס לקחת.

קרקס בכפר הירוק

קרקס פלורנטין בכפר הירוק עם המופע Circus Magic Lights: מופע אמני קרקס בינלאומיים עם חוויה בלתי נשכחת של אילוזיות, אקרובטיקה מטורפת, הליכה על חבל, עמודים סיניים, חץ וקשת, מופעי קוסמות ואשליות ריחוף באוויר, קטעי קרקס מרהיבים וקסמים מהפנטים שלא נראו על הבמות בישראל. הפנינג חגיגי של סדנאות קרקס פתוחות לקהל לפני כל מופע, הכולל ג'גלינג, סדנאות הליכה על חבל, ירי בחץ וקשת, פעילות פס אקרובטיקה, בועות סבון והפתעות נוספות. 22 עד 25 בספטמבר. מחירי כרטיסים: 99-59 שקל. כרטיסים באתר "לאן".
12 צפייה בגלריה
קרקס פלורנטין בכפר הירוק
קרקס פלורנטין בכפר הירוק
קרקס פלורנטין בכפר הירוק
(צילום: דפנה קפלן)

משפחתיות בתל אביב

אנו, מוזיאון העם היהודי באוניברסיטת תל־אביב, יקיים בסוכות את "משפחאנו" – פעילות משפחתית מהנה ומגבשת לכל המשפחה (החל מגיל חמש). במסגרת הפעילות ייצאו המשפחות לשיטוט עצמאי ברחבי המוזיאון כשהם מצוידים בערכת הפעלה הכוללת חוברת משימות, מדבקות, מפות וצמיד מיוחד. הם יחקרו את מושג המשפחה הכללי, יגלו משפחות יהודיות בעולם ואת מנהגיהם. בנוסף יוכלו הילדים הבוגרים (שמונה ומעלה) לבלות בסיור קולי במוזיאון בהנחייתו של אמן הפודקאסט יובל מלחי, ובגלריית "גיבורים" – שם ילמדו על היהודים ששינו את פני ההיסטוריה: יטיילו בתוך מוחו הגאוני של אלברט איינשטיין, ישחו כמו האלוף האולימפי מארק ספיץ, יהיו סוכנים חשאיים כמו אלי כהן, יעצבו אופנה כמו דונה קארן ועוד.
12 צפייה בגלריה
מוזיאון העם היהודי בתל אביב
מוזיאון העם היהודי בתל אביב
מוזיאון העם היהודי בתל אביב
(צילום: רוני כנעני)
אנו - מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב. מחיר: 52 שקל, כרטיס כניסה למוזיאון כולל בילוי בכל הגלריות, ערכת "משפחאנו" בתוספת 15 שקל. ראשון, שני ורביעי: 17:00-10:00, שלישי: 19:00-10:00 חמישי: 22:00-10:00, שישי: 14:00-09:00, שבת: 17:00-10:00. רכישת כרטיסים באתר.

תיאטרון בתל אביב

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער מקיים זו השנה ה־21 את פסטיבל ירון במוזיאון תל־אביב לאמנות. בפסטיבל יציגו 24 הצגות לילדים ולכל המשפחה מתוך הרפרטואר של התיאטרון, ובהן שלוש הצגות בבכורה ושש הצגות חדשות. הפסטיבל מוקדש לזכר ירון ירושלמי שנפל בעת מילוי תפקידו כלוחם בחטיבת הצנחנים. בימי הפסטיבל יתקיים הפנינג חוצות (כניסה חופשית) ברחבה הצמודה למוזיאון, בימים רביעי וחמישי מ־9:30 עד 17:30 וביום שישי מ9:30 עד 13:00.
12 צפייה בגלריה
תיאטרון אורנה פורת
תיאטרון אורנה פורת
תיאטרון אורנה פורת
(צילום: כפיר בולטין)
בין ההצגות: אלי – סיפורו של המרגל אלי כהן, היפה והחיה – מופע תיאטרון מחול בשיתוף להקת המחול "פרסקו", איתמר וכובע הקסמים, שוליית הקוסם, שבעת הגמדים ושלגייה, הארגז של ביאליק – מעשייה המשלבת את שיריו של חיים נחמן ביאליק, מסיבה בגינה – הצגה על אהבת הטבע וחברות עם שירי הילדים של היוצרת לאה נאור. הלל – הצגה עם שירי הילדים האהובים של ע. הלל, מחסן השטוזים של דתיה – קלאסיקה עם השירים האהובים של דתיה בן דור, אדיסון – סיפור חייו של הילד תומס אדיסון ואיך הפך לממציא גדול. כן יתקיימו הצגות לפעוטות בגילי שנה עד שנתיים וחצי. 25-22 בספטמבר, מחיר כרטיס: 75-40 שקל, כל כרטיס להצגה מאפשר כניסה חופשית גם לתערוכות המוזיאון ביום ההצגה. כרטיסים באתר התיאטרון.

אשליות בנמל תל אביב

מוזיאון חדש פתח את שעריו לאחרונה בנמל תל אביב: מוזיאון האשליות הוא סניף של רשת מוזיאונים שפועלת בהצלחה בעולם, כשהעיקרון המוביל הוא – שום דבר לא נראה כמו שזה נראה. המוזיאון מציע חוויה המשלבת את כל החושים. התחושה המתמדת המלווה את המבקרים בין המוצגים השונים היא שילוב מנצח בין תמיהה, תדהמה, בלבול והנאה – חוויה אינטראקטיבית, עם טריקים מתעתעים המלמדים אותנו על ראייה, תפיסה ומדוע העיניים שלנו רואות דברים שהמוח שלנו לא יכול או לא מצליח להבין במבט ראשון. אשליות גובה, אשליות היפוך, אשליות עיוות הנוצרות באמצעות מראות, אשליית אינסוף, אשליות אופטיות, הולוגרמות, אשליית ריחוף המדמות היעדר כוח משיכה – כל מיצג והאשליה שהוא מייצר.

מבנה 28 צפון נמל תל אביב. פתוח כל יום כולל שבת וחג בשעות 21:00-09:00, ערב חג ויום שישי בשעות 16:00-09:00, כרטיסים: טיקטמסטר. מחיר: 94 שקל, הטבות משמעותיות בכרטיסי אשראי. כרטיס משפחתי זוג+2 – 280 שקל. טלפון: 03-5664433.

שמחות ברמלה

פסטיבל רמלה עיר עולם 2021: בתוכנית אלה לי להב, טיקטוק שואו, משפחת ספיר, הפרויקט של רביבו, טברנה עם ירון אילן ועוד ישתתפו השנה בפסטיבל. מגוון פעילויות לבני נוער, ילדים ולכל המשפחה יתקיימו במהלך שלושת ימי הפסטיבל: הצגות ומופעים לילדים, ביניהם יובל המבולבל, הצגת התיאטרון "ראש המועצה" עם נורמן עיסא ויעל לבנטל, מופעי מחול, תערוכת מאכלי עדות, מופע אור-קולי חדש בבריכת הקשתות עם זמרת האופרה איילת כהן, אושפיזין בסוכת ראש העיר, קונצרט בערבית, שמחת בית השואבה עם יניב בן משיח וישי לפידות, קרקס קווקזי, "בצל הזוהר" – מופע משירי זוהר ארגוב וטקס הנצחת כיכר על שמו, מופע בוכרי והודי, סיורים באתריה ההיסטורים של העיר ועוד. 22 עד 24 בספטמבר ברחבי העיר רמלה. רוב האירועים בחינם, חלקם בתשלום של עשרה שקלים. פרטים נוספים באתר הפסטיבל.

תצפית בשומרון

פסטיבל המרפסת של המדינה: בהתנחלות פדואל בשומרון נמצאת מרפסת המספקת את אחת התצפיות המרשימות בארץ - מחדרה ועד אשקלון. בסוכות יארח המקום פסטיבל שבמסגרתו יתקיימו סיורים מודרכים חינם עם שחקני רחוב ומדריכים של רשות הטבע והגנים, עפיפוניאדה, פעילות אתגרית (קיר טיפוס וגשר חבלים), דוכני מזון וסוכה. המרפסת של המדינה, מתי: ימים ד'-ה' וא' בחוה"מ סוכות (23-22.9 ו-26.9), בשעות 16:00-10:00. כמה: הכניסה והסיורים המודרכים ללא תשלום. הפעילות האתגרית בתשלום סמלי (20 שקל לאדם).
12 צפייה בגלריה
המרפסת של המדינה במצפור פדואל
המרפסת של המדינה במצפור פדואל
המרפסת של המדינה במצפור פדואל
(צילום: תיירות שומרון)

כליזמר בירושלים

מפגש כליזמרים וסיפורים חסידיים במוזיאון חצר היישוב הישן בירושלים: ניגונים וסיפורים לכל המשפחה עם גרשון לייזרסון ואריק שיפמן – חברי תזמורת הכליזמר הישראלית, מפגש עם הסופרת תמר מאיר בליווי כינור וגיטרה, ההצגה "השידוך האחרון". בכל יום יתקיים סיור מודרך בתערוכות המוזיאון ופעילות מיוחדת. 23-22.9, 26.9 בשעות 15:00-10:00, 24.9, 27.9 בשעות 13:00-10:00. מוזיאון חצר היישוב הישן, אור החיים 6, הרובע היהודי ירושלים. כרטיס משפחתי 50 שקל, ילד עשרה שקלים, מבוגר 20. לפרטים: 02-6276319.

עפיפונים באשדוד

בואו להכיר את תולדות העפיפונים ולהתנסות בהטסה של עפיפון אקרובטי – עפיפון עצום בגודל שני מטרים וחצי. דודי יפרח, גולש קייט סרף, יכניס את המבקרים לתוך עולמם המופלא של העפיפונים, דרך ההיסטוריה העשירה שלהם ועד ימינו, וייתן הדרכה מפורטת על הדרכים הכי טובות להטסת עפיפונים בכלל, ועפיפוני אקרובטיקה בפרט. כל משפחה תקבל עפיפון אקרובטיקה משל עצמה, שאותו תסיים להרכיב, ולאחר מכן, לקראת השקיעה, תעיף את העפיפון שלה אל השמיים. הפעילות תתקיים בסמוך לפארק הפיראטים באשדוד, הממוקם על קו החוף, כך שצפויה להיות רוח מתאימה שתביא לכיסוי קו הרקיע בעשרות עפיפונים. מתי: 23-22 בספטמבר. בשעה 15:30. מחיר: 33 שקל למשתתף. לפרטים והרשמה: אתר תיירות אשדוד.
12 צפייה בגלריה
עפיפונים באשדוד
עפיפונים באשדוד
עפיפונים באשדוד
(צילום: דודי יפרח)

מוזיקה בים המלח

פסטיבל התמר: מופעי תרבות והרבה טבע מדברי בפסטיבל המתקיים באזור ים המלח. יעלו ויופיעו: עומר אדם, טונה ויסמין מועלם (בערב אחד), חנן בן ארי שיארח את ברי סחרוף, עמיר בניון ומיכה שטרית, ערב נוסף בו עטר מיינר יארח את עדן דרסו, מרגי יארח את שחר סאול, מרסדס בנד יארחו את רד בנד, רביד פלוטניק יארח את ג'ימבו ג'יי, הדג נחש יארחו את אקו, גידי גוב ויהודה פוליקר – במופע משותף, הפרויקט של עידן רייכל ועוד. בין ההופעות אפשר לצאת למגוון מסלולי טיול ורכיבה, למשל בסינגל חווארי אלמוג, נחל צאלים תחתון, נחל אוג, נחל דוד ועוד. המופעים יתקיימו בהיכל המצדה, חול המועד סוכות 21 עד 25 בספטמבר. כרטיסים ופרטים באתר.
12 צפייה בגלריה
הופעה במצדה במסגרת פסטיבל התמר
הופעה במצדה במסגרת פסטיבל התמר
הופעה במצדה במסגרת פסטיבל התמר
(צילום: שחר גלאס)

היסטוריה בשדה בוקר

צריף בן גוריון ואפליקציית "יש לאן" מזמינים את המטיילים בחג סוכות הקרוב למֵרוֹצריף – משחק ניווט ברחבי הנגב בעקבות חזונו של בן־גוריון. משחק הניווט, אשר יימשך כשעתיים, ייצא מצריף בן־גוריון בקיבוץ שדה בוקר לשלוש נקודות סיום שונות – מצפה רמון, מצפה רביבים ופתחת ניצנה. במהלך החג, יופעל גם פארק החלוציות ובו יתנסו המבקרים במעט מן האתגרים הפיזיים, הקבוצתיים והמחשבתיים, שאיתם התמודדו החלוצים והמנהיגים לפני קום המדינה. בתאריכים 22, 23 ו-26 בספטמבר יתקיימו הפעלות לכל המשפחה – סוכה גדולה, שאותה יקשטו המבקרים בקישוטי חג שיכינו במקום וימלאו בברכות לכבוד יום הולדתו ה-135 של בן גוריון.
12 צפייה בגלריה
צריף בן גוריון
צריף בן גוריון
צריף בן גוריון
(צילום: צביקה שמעיה)
בנוסף, יחולקו דפי פעילות לילדים ונוער ויהיו גם משחקי ענק של פעם, כיסאות מוזיקליים, כף בפה עם כדורי פינג-פונג ועוד, אשר יופעלו בחצר הצריף. המבקרים בסוכות ייהנו גם מסיורים מודרכים מרתקים להשלמת החוויה, שיתקיימו פעמיים ביום. 21 עד 28 בספטמבר, בשעות 08:30 עד 17:00. מחיר: 15 שקל לילד (18-5) ו-20 שקל למבוגר. סיורים מודרכים יתקיימו בשעות 15:30-09:00 במהלך החג (בתוספת תשלום). מחיר ערכת ניווט למשפחה ברכב אחד – 60 שקל. מחיר הכניסה לפארק החלוציות – 30 שקל לילד, 40 שקל למבוגר. פרטים נוספים באתר או בטלפון 08-6560469.

חקלאות בערבה

במרכז המבקרים ויידור בחצבה שבערבה ניתן להכיר את חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים, נחשפים לתיירות המדברית והכפרית הנשענת על משאבי טבע נדירים, מסלולי טיולים, אטרקציות ואתרי אירוח מדבריים, מיצג תלת-ממד, "שולחן חול אינטראקטיבי", שבו מומחשים תנאי הקרקע של הערבה ומאפשרים לבנות הרים, לחפור ואדיות ונחלים ולהוריד גשם.
12 צפייה בגלריה
מרכז ויידור
מרכז ויידור
מרכז ויידור
(צילום: פרדי נפתלי)
בסיום סיור מודרך בחממות מרכז המחקר והפיתוח של ירקות וחקלאות. מרכז ויידור פתוח בכל יום בין השעות 14:00-10:00. מחיר: 32 שקל למבוגר, 25 שקל לילד עד גיל 12. לפרטים נוספים – 077-5681608 ובאתר תיירות ערבה.
חשוב: לפני שיוצאים מהבית כדאי לבדוק באתרי האטרקציות או בטלפון את סוגיית הגבלות הקורונה. חלק מהמקומות עובדים לפי התו הסגול, אך בחלק נדרש תו ירוק, כלומר תעודת מתחסן או מחלים או בדיקה עדכנית לילדים מתחת לגיל 12. הכניסה למוזיאונים בהצגת תו ירוק.