אילת תחנוך בסוף השבוע את פארק המים ווטרלנד המסקרן, אך עיר הנופש הדרומית מציעה עוד שלל אטרקציות שנעות על הציר שבין חוויות אקסטרים לפעילוית מעולמות הרוח, הנפש והתרבות. עליתי על טיסה ויצאתי לבדוק את השטח.
@ynet כתבנו היה בסיור עיתנואים מפנק באילת 🌊 הכתבה המלאה - בסופ״ש #ynet #אילת ♬ Chill Vibes - Tollan Kim

התחלנו את סיור העיתונאים באי הצף E-Eilat, אטרקציה ימית חדשה במפרץ אילת. סירת מנוע קטנה עליה הולבש גוף של מכונית יוקרה אספה אותנו מהמזח של הספורט הימי בחוף נביעות. בדרך חלפנו על פני הרפסודה הישנה שנזנחה לאנחות.
מדובר בעצם בפלטפורמה צפה שניתן להגדיל את שטחה בהתאם לכמות המבקרים ונראה כי היא יכולה להתאים למסיבת שקיעה מהנה. במרכז האי יש חור גדול שהופך לבריכת מים מלוחים, יש ריהוט בסגנון לאונג', עמדת דיג'יי ובר משקאות עם מחירים שערורייתית, כמו למשל 1,300 שקל לבקבוק וודקה. באופן מצער אין במקום שירותים.
כך או כך, בעלות של 150 שקל לאדם תוכלו לבקר באטרקציה החדשה, להשקיף על העיר מזווית לא מוכרת, ליהנות מהנוף ולעשות ספורט ימי, כמו אבוב, בננה ופליי בורד, או להשיט בעצמכם סירת גטקאר בליווי מדריך צמוד. הפליי בורד החדשני שמשך את עיקר תשומת הלב הוא בעצם גלשן עם מנוע של אופנוע ים שמייצר סילון מים שמרים את הגולש ומאפשר לו "לרחף" מעל למים.
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
האי הצף באילת
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
מתכתב עם טרנד הברבי הלוהט
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
אילת מזווית אחרת
(צילום: אסף קמר)
האי הצף פועל בכל ימות השבוע למעט שבת וכדאי לתאם את הביקור מראש. כמה זה עולה? 390 שקל לפלייבורד, סיבוב בסירת הג'ט קאר עולה 170 שקל לאדם בהרכב של שלושה אנשים, או 400 שקל לזוג. בננה - 50 שקל, אבוב - 70 שקל, קרייזי - 80 ומצנח - 180 שקל. מלונות רבים באילת וחברות אשראי שונות מציעים הנחות אז כדאי לבדוק אם אתם זכאים להנחה כלשהי. לפרטים נוספים - הקליקו.
לאחר הביקור המסקרן באי הצף הגיע לפתע "הצימר הצף", נגרר על ידי סירת מנוע קטנה. מדובר ברפסודה קטנה שבנו עליה צימר רומנטי עם מיטה זוגית, עמדת קפה, מזגן ומקלחת של מים מתוקים. נכון לרגע זה הצמר הצף בשלבי ניסוי אחרונים לפני מתן אישורים וביטוח ואני בטוח כי ברגע שהאטרקציה החדשה תיפתח לציבור יהיו שם לא מעט הצעות נישואין.
את ארוחת צהריים אכלנו במסעדה ובר הבירות המקומי ביר גרדן. בימי רביעי בערב מארחים שם מוזיקאים באווירת מסיבה קיצית. כתובת: דרך פעמי השלום 23, אילת.
כדי לנוח מפעילות האקסטרים ומהארוחה המשכנו לאטרקציה מפנקת במיוחד – שיט בסגנון האלפיון העליון ביאכטה ענקית ומפוארת בשם "טולום". ללא ספק מדובר ביפהפיה אמיתית הכוללת מספר חדרי שינה ושירותים, סלון מפנק ומוצל ובקומה העליונה עמדת שיזוף, כמו בסרטים. הקברניט החביב של הספינה העביר לנו הסבר בטיחות קצר, הפעיל מנועים ויצא לדרך. מדובר בסירה מהירה ביותר ותוך דקות בודדות יצאנו מהמרינה אל לב המפרץ ומשם לכיוון ריף הדולפינים.
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
היציאה מהמרינה
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
הנוף מהגשר הפתוח
(צילום: אסף קמר)

טסנו במים הכחולים על רקע הנוף של הרי אילת והרי אדום. ללא ספק מדובר בחוויה תיירותית יוקרתית ואיכותית. כשהתקרבנו לריף הודלפינים, היונקים החמודים שחו לכיוונינו והחלו לקפוץ ולהשתובב סביב היאכטה.
בשלב הזה הבילוי עלה מדרגה כאשר הגישו לנו יין לבן קפוא בדלי קרח, ובמקביל התחילה תחרות קפיצות אולימפיות למים. מי שרוצה ליהנות מהחיים הטובים יכול לשלב בשיט היוקרתי גם ארוחת שף רומנטית בשקיעה או מסיבה פרטית לחברים קרובים עם תקציב. שעת הפלגה לאדם – 200 שקל. לפרטים נוספים - הקליקו.
לאחר ההפלגה הגיע הזמן לעשות צ'ק אין במלון הבוטיק החדש והמסקרן למבוגרים בלבד - NOW. מדובר במלון נאה עם עיצוב עירוני ומושקע הכולל בריכה מרכזית מושלמת למסיבות ובריכה קטנה על הגג למסיבות VIP פרטיות. המלון אינו מתאים למי שמחפש חופשה שקטה. מוזיקת ההאוס שמתנגנת בבריכה ברוב שעות היום היא בווליום גבוה במיוחד ונשמעת היטב גם בחדר.
כמה זה עולה? לילה לזוג באמצע השבוע ביולי-אוגוסט – 1,200 שקל על בסיס לינה וארוחת בוקר. בסוף השבוע המחיר מטפס להחל מ-1,700 שקל לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר.
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
הבריכה הקטנה בשעת ערב
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
הבריכה המרכזית בשעת בוקר
(צילום: אסף קמר)
לאחר ארוחת הערב הטעימה בתאי סטורי, מסעדה תאילנדית חדשה בעיצוב מודרני, הובילו אותנו לריף הדולפינים. הייתי בטוח ששולחים אותי לטיפול וואטסו בבריכות החמות של הריף או לשחות עם הדולפינים לאור הירח, אך להפתעתי הגענו למופע Reefresh של תאיטרון אלעד.
צעדנו בחשיכה בתוך המבנה העץ והצמחים המטפסים עד שגילינו כי אחד החללים במקום הפך לבר שווה עם אווירה קריבית. באמצע המשקה הראשון התחילה ההופעה וכל מיני טיפוסים מהקהל, שהתבררו כשחקנים, החלו לרקוד ולשיר. מבלי לעשות ספוילרים אומר שזו הצגה על אודות דג זהב, תשוקה ומערכות יחסים. מחיר: 150 שקל לכרטיס. לפרטים נוספים - הקליקו.
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
ההצגה של תיאטרון אלעד
(צילום: אסף קמר)
בבוקר היום השני עלינו על אוטובוס בדרך לבית של ליליאנה ומרקו שמעבירים סדנאות חוויתיות בשילוב קערות טיבטיות וכלים אותנטיים. בני הזוג פועלים במסגרת פרויקט הדגל של תאגיד התיירות של אילת "פוגשים" המאפשר לתיירים להכיר מקרוב את תושבי העיר.
בשכונה אילתית שרחוקה מהמרכז התיירותי נכנסנו לבית פרטי מטופח והרגשנו כאילו נחתנו בצפון הודו או נפאל. עשרות קערות נגינה טיבטיות היו פזורות בכל מקום לצד מנדלות, נוצות וכלי נגינה אתניים כשמסביב ריח קטורת חזק.
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
אסף קמר בסדנה הרוחנית

לבקשתם של ליליאנה ומרקו השארתי את הציניות מאחור ושקעתי לתוך הסדנה. נזכרתי בימים הטובים של הטיול הגדול להודו ונפתחתי לתדרים ולצלילים מרפאים. לקראת הסוף מצאתי את עצמי עומד בתוך קערה טיבטית ענקית, מקבל זרמים מטורפים בגב ובאגן ומרגיש את כל הצ'קרות נפתחות.
מחיר: החל מ-70 שקל לאדם . שעות הפעילויות: כל השבוע למעט ימי רביעי בבוקר. הזמנות בטלפון: 052-727-1200
משם המשכנו לבית פרטי נוסף ברחבי העיר, הפעם אל ביתו של אדם רקטוב יוספה שמעביר סדנאות בונסאי, אמנות יפנית מסורתית של גידול עצים וצמחים בעציצים זעירים. אדם הוא יזם חברתי בולט באילת, מסעדן לשעבר, שדרן רדיו ודיג'יי מחונן. בשנת 1997 יוספה, שהיה אז לוחם בחטיבת הנח"ל, הוקפץ לזירת אסון המסוקים בשאר יישוב כדי לסייע בפינוי גופות ההרוגים, וכתוצאה מכך הוא סובל מפוסט טראומה. הגינון והטיפול בצמחים בשיטת הבונסאי הוא אמצעי יעיל לטיפול בנפש הפצועה, ולאחרונה הוא החל להנחיל את האמנות הייחודית לנערים בסיכון, לסובלים מפורסט טראומה ולכל מי שמעוניין בכך.
10 צפייה בגלריה
חופשה באילת
חופשה באילת
אדם רקטוב יוספה
(צילום: אסף קמר)
במסגרת הסדנה כל משתתף הכין עציץ בונסאי אישי וקיבלנו כלים מעשיים לעבודת גינון ולטיפוח העציצים בבית. העציץ הבונסאי הקטן והחמוד שעשיתי עומד על עדן החלון ומתבונן בי בזמן שאני כותב את השורות האלה.
מחיר: החל מ-70 שקל לאדם. שעות הפעילויות בתיאום מראש בטלפון 050-2052749.
מהסדנאות נסענו לאזור התעשייה של אילת לארוחת צהריים בשווארמה פלוס. לאחר מכן בערב התפנקנו קצת יותר בוויה קלרה –בוטיק יין, עם חדר סיגרים ומעדנייה מקומית. חובבי החיים הטובים ומותגי היוקרה של עולם הוויסקי יוכלו למצוא שם שקט ושלווה ואווירה קוסמו פוליטית מהנה. רחוב התמרים 2, אילת. לפרטים נוספים - הקליקו.
לסיכום, סיור העיתונאים לעונת הקיץ של 2023 היה מצוין, פחדתי להזיע ולקטר על החום, אבל מתברר שספורט ימי, טבילות בים האדום הקפוא וסדנאות איכותיות יכולות לצנן את האווירה. זה המקום להזכיר גם שבחודש אוגוסט יתקיימו בעיר שלושה פסטיבלים עם כניסה חופשית – פסטיבל האוכל, פסטיבל ים של אהבה וימי חמישי לייב, הופעות חיות של אמנים מובילים כגון אגם בחבוט, קרן פלס, אביב גפן ועוד.
הכותב היה אורח של תאגיד התיירות אילת.