אחרי שהקדשתי את הקיץ לחיפוש פינות חמד שאפשר לטבול בהן, החלטתי לא לתת לחורף לעצור ולהמשיך ולטבול במים, הפעם במעיינות חמים שנמצאים ברחבי הארץ. התחנה הראשונה: עין ג'ונס.
מדובר במעיין טבעי של מים חמים סמוך לחמת גדר. גם הפעם התלוותה אליי גליה יקים הרוש, פעילה חברתית למען הנגשת מקווי מים בישראל. "המעיין הזה נמצא צמוד לחמת גדר", מספרת הרוש. "הוא פתוח לכולם, מקור המים החמים הוא בנביעה שמזרימים ממנה מים לחמת גדר. כיף פה, אבל בעיקר מלוכלך ויש חברה טובים שבאים כל בוקר ומנקים את המקום בהתנדבות".
עין ג'ונס המסתורי הוא למעשה בריכת רחצה טורקית מבטון, בעיצוב צנוע וללא גג. הבריכה המפנקת מלאה במים רותחים בארומה גופרתית קלה מענגת. הטבילה במים היא חוויה מדהימה ומפנקת במיוחד, ובגלל החום המטורף חובה להיכנס למים באופן איטי ומדורג. המים הרותחים טיפה שמנוניים, ועוטפים את הגוף כמו תה גופרית או מרק קסום וריחני. החום עוטף אותנו ברוך, הגוף מתרפה, השרירים נמסים והקורונה והמצב הקשה של המשק נשכחים במהירות, ומתאדים באוויר עם יתר הצרות והמיחושים. מי שאוהב רחצה במעיינות חמים בחיק הטבע, ללא ספק יתמכר לחוויה הטוטאלית של עין ג'ונס.
5 צפייה בגלריה
מעיין עין ג'ונס
מעיין עין ג'ונס
גליה ואסף נהנים מהמים החמים, הבוקר
5 צפייה בגלריה
מעיין עין ג'ונס
מעיין עין ג'ונס
ראש טוב, הבוקר בעין ג'ונס
(צילום: אסף קמר)
5 צפייה בגלריה
בריכת עין ג'ונס
בריכת עין ג'ונס
עין ג'ונס ממעוף הרחפן
(צילום: ניצן דרור)
לפני כשנה פרסמנו כתבה על אודות המקום. ככל הנראה בעקבות אותה כתבה, וכתבות שפורסמו גם בכלי תקשורת אחרים, הפך מעיין עין ג'ונס לפופולרי ומטיילים רבים החלו להגיע, לעשות מסיבות במקום וכמובן ללכלך. אז אנא מכם, כאשר תגיעו גם, שמרו בבקשה על הניקיון והסדר במקום.
אז איך מגיעים? חונים בחנייה של מרחצאות חמת גדר. משם ממשיכים בהליכה קצרה בכביש לאורך הוואדי התלול שחצב נהר הירמוך, המשמש כקו הגבול הטבעי עם ירדן. הרוש הובילה אותנו דרך מגרש החניה הענק אל סבך ירוק של צמחייה. צעדנו בעקבותיה בתוך שביל סודי ונסתר שחוצה את הצמחייה העבותה - דרך מנהרת במבוקים יפהפייה - ישר אל כביש המערכת והגדר החשמלית הגבוהה שצמודה לגדת הירמוך.
5 צפייה בגלריה
טיול לעין ג'ונס
טיול לעין ג'ונס
הדרך אל המעיין
(צילום: אסף קמר)
5 צפייה בגלריה
טיול לעין ג'ונס
טיול לעין ג'ונס
חמת גדר העתיקה, יעד לטיול בפני עצמו
(צילום: אסף קמר)
שלוש דקות של הליכה נעימה לאורך גדר המערכת והגענו לעין ג'ונס. אפשר להגיע אל המקום גם עם המכונית, אך בדרך יש שער שלעיתים הצבא סוגר ואז עלולים להיתקע שם עם המכונית. לכן אנחנו ממליצים לחנות בחמת גדר וללכת ברגל. הדרך אל המעיין היא טיול מהנה בפני עצמו.