מחצית מהחופש הגדול כבר מאחורינו אבל החלק הקשה והחם במיוחד מתחיל ממש עכשיו. בתל אביב ובירושלים מציעים לכם להיכנס לעולמות של שלג, קרח והרבה מזגן במספר אטרקציות שונות. רק אל תשכחו להשאיר את הגופיה והכפכפים בבית ולהוציא את המעיל והכפפות מהארון.

"עולם אחר עם שלג וקרח" - פארק השלג הישראלי בתל אביב

בתקופה שבה קשה מאוד לברוח מהחום הבלתי נסבל, בעיקר אם אתם משפחה שמחפשת איך להעסיק את עצמה שלא מול המסכים ואת הים/בריכה כבר מיציתם - הנה פתרון מקפיא עבורכם.
פארק השלג הבינלאומי חזר לישראל בשנית ונפתח היום (יום ג') בהאנגר 11 בתל אביב. הפארק, שנפתח לראשונה לפני שלוש שנים, אירח יותר ממאה אלף איש באותו הקיץ. השנה הפארק מציע 2,400 מטר מרובע של שלג וקרח ומתקנים לילדים, בהם החלקה על הקרח, מכוניות לנהיגה על הקרח, תותחי שלג שעובדים ללא הפסקה ושתי מגלשות ענקיות על הקרח.
מאיפה הגיע הרעיון להביא שלג באמצע הקיץ?
"שיגעון של שני חברים, הקמנו את זה מאפס ומקווים שכל אחד יהנה מזה", מספר ל-ynet זאב אייזיק, מנכ"ל האנגר 11 ומקים פארק השלג. עוד הוא מספר שהרי השלג נוצרים על ידי מכונות שהובאו לארץ במיוחד מאיטליה ואלו פועלות ללא הפסקה לכל אורך היממה, בכל יום בשבוע. "השלג מרגיש אמיתי כדי שהילדים יכולים להשתולל בו", מסביר אייזיק.
מה עוד מחכה לכם בפארק?
הרי שלג בגובה שישה מטרים עליהם אפשר או להתרענן או לעשות מלחמת כדורי שלג. מיניקאר על הקרח ובובות ענק של אנשי שלג שפזורות ברחבי המקום וכמובן מזג אוויר קצת יותר נוח ממה שקורה בחוץ. אייזיק מספר כי לא פעם אנשים מגיעים לא ערוכים למזג האוויר הקריר במתחם עם כפכפים וגופיות, "הם מקבלים מעילים שיש במתחם בדיוק עבור מקרים אלו. בין היתר יש יותר מ-800 זוגות נעליים להחלקה על הקרח וגם כפפות למי שצריך".
6 צפייה בגלריה
קיץ בשלג. עולם של שלג וקרח בתל אביב
קיץ בשלג. עולם של שלג וקרח בתל אביב
קיץ בשלג. עולם של שלג וקרח בתל אביב
(צילום: גלעד ילון)
6 צפייה בגלריה
מגלשות ארוכות מקרח
מגלשות ארוכות מקרח
מגלשות ארוכות מקרח
(צילום: גלעד ילון)
6 צפייה בגלריה
הרי שלג בגובה 6 מטרים
הרי שלג בגובה 6 מטרים
הרי שלג בגובה שישה מטרים
(צילום: גלעד ילון)
גולת הכותרת לפי ילדי המקום, היא שתי המגלשות שמהוות את האטרקציה המרכזית של הפארק: מגלשת ורטיגו עם מזחלות לילדים יותר קטנים באורך 45 מטרים ומגלשת אבובים באורך של יותר מ-50 מטרים שמתנשאת לגובה של יותר משמונה מטרים. "זאת מגלשת מהירה עשויה מקרח. לקח לנו שישה ימים לבנות אותה וזה כמו מגלשת מים בלי להירטב", מתאר אייזיק.
6 צפייה בגלריה
פארק השלג הישראלי
פארק השלג הישראלי
פארק השלג הישראלי
(צילום: גלעד ילון)
"זאת חוויה שונה קיצית-חורפית, לברוח מהחום", מספרים ליב ויהונתן שהגיעו עם בניהם רוי, עומר והדר מהוד השרון להתקררות קיצית בפארק.
משפחת כהן מקרית אתא גם מתארת כמה כיף להימלט מהחום בחוץ: "זה מרגיש כמו חורף. תחושה של להיות בעולם אחר עם שלג וקרח".
מתי? הפארק יפתח ב-27 ביולי וייסגר ב-31 באוגוסט בכל יום יוכנסו חמישה סבבי קהל בלבד.
איפה? האנגר 11 תל אביב
מה המחיר? 110 שקלים.

ויש גם שלג בירושלים

SNOW SHOW - ממלכת השלג בגן הבוטני
הגן הבוטני בבירה הופך הקיץ לממלכת שלג מכובדת. בממלכה הלבנה יחכו לכם דמויות קרח ידועות כמו "אולאף" איש השלג מפרוזן שיחכה לכם בבקתת שלג או שתוכלו לשוטט עם "ביג פוט" מעידן הקרח במבוך לבן, לדוג דגים בקרח עם בת הים הקטנה ולהצטלם עם המשפחה כמשפחה קדמונית מתקופת הקרח.
6 צפייה בגלריה
ממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים
ממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים
ממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים
(צילום: תום עמית)
בנוסף, ישנן פעילויות קרח משולבות באתגרים קרירים במיוחד בתפאורת הגן ובתאורה מיוחדת. האמיצים במיוחד יוכלו להתנסות בהרכבת פאזל מיוחד תחת הקרח הקפוא, לחצוב "יהלומים" מתוך גושי קרח ענקיים ולצפות בסרט על אודות שלג והתחממות כדור הארץ בכיכובם של אודי ואביעד. לקינוח תוכלו לבקר במתחם ובו שלג אמיתי שירד וייערם על הקרקע בשיא הקיץ!
מתי? 25.7 - 31.8. בין השעות 17:00 - 21:30.
איפה? הגן הבוטני האוניברסיטאי גבעת רם ירושלים.
מה המחיר? כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה - 89 שקלים. כרטיסים מוזלים לירושלמים ובוועדים ובמועדוני כוחות הביטחון.
"קרחנה בירושלים" - החלקה על הקרח בתחנה הראשונה
המתחם הובא במיוחד מאוסטריה בהשקעה של למעלה מארבעה מיליון שקלים ומשתרע על שטח של כ-750 מ"ר. המתחם מצויד במשטח החלקה מקצועי עשוי קרח אמיתי ומתאים להחלקה מגיל חמש. לטובת הגיל הרך הובאו בובות בצורת פינגווינים וכלבי ים המאפשרים לילדים להחליק בביטחה.
השנה לראשונה יתקיימו במתחם שיעורי החלקה לילדים, חוגי החלקה לילדים, אירועים ומסיבות DJ אל תוך הלילה, ליין שישי צהרים ועוד.
6 צפייה בגלריה
קרחנה בירושלים
קרחנה בירושלים
קרחנה בירושלים
(צילום: ארנון בוסאני)
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "לאחר שנת הקורונה הקיץ הזה יהיה שמח במיוחד, מלא בפעילויות, לכל הגילאים ולכלל הסגנונות. בחודשים האחרונים עמלנו על מגוון אירועים עבור תושבי ירושלים ומבקריה. אני מזמין את כולם להגיע וליהנות מהאירועים והפעילויות הרבות שהכנו. קיץ שמח לכולם!".
מתי? 19.7 - 31.8. בין השעות 10:00 - 22:00. כניסה אחרונה בשעה 21:00.
איפה? מתחם התחנה בירושלים.
מה המחיר? שעת החלקה 45 שקלים בהצגת כרטיס ירושלמי. מחיר מלא: 67 שקלים, שעתיים 100 שקלים.
הזמנת כרטיסים מראש באתר.