5 צפייה בגלריה
יורו 2020 - ההמלצות לשילוב משחקים בחבילות נופש שכדאי לכם לדעת
יורו 2020 - ההמלצות לשילוב משחקים בחבילות נופש שכדאי לכם לדעת
יורו 2020 - ההמלצות לשילוב משחקים בחבילות נופש שכדאי לכם לדעת
(צילום: gettyimages)
ביום שישי הקרוב 11.6.21 ייפתחו משחקי אליפות אירופה בכדורגל - "יורו 2020". השם נשאר כצפוי משנה שעברה, שבה היו אמורים להיערך המשחקים מלכתחילה ואז הגיע נגיף קורונה, והשאר כבר ידוע.
כ-5,000 ישראלים צפויים לטוס למשחקי היורו השנה, כשהפעם התמהיל די שונה מפעמים קודמות - יותר מבוגרים ובוגרים, פחות ילדים. אז אם נזכרתם ברגע האחרון להזמין לעצמכם כרטיסים למשחק או שניים - כבר נוכל לומר שאפשר לנשום, יש עדיין כרטיסים לכל אחד מ-51 המשחקים שיהיו השנה. וכמובן אם כבר קונים כרטיס למשחק מעבר לים זה מצריך גם לדאוג לטיסה ולמלון, או במילים אחרות: לפניכם החבילות שנותרו ליורו 2020.

חבילות ליורו 2020: לונדון ובודפשט בראש

"קיים ביקוש גובר והולך למשחקים המתקיימים בבודפשט ובלונדון. מעבר לאטרקטיביות המשחקים - ישנה העדפה ברורה לנסיעה למדינות בטוחות, כאשר הבונוס הינו צפייה במשחק מלא בקהל, כדוגמת המשחקים בבודפשט, שם האווירה תהיה מחשמלת לאור העובדה שאין מגבלת קהל", אמר גבריאל מזרחי, מנכ"ל חברת טיקטיק מקבוצת ישראייר חבילות ספורט והופעות.
כך לדוגמה, חבילה למשחקים: הונגריה - פורטוגל וגם הונגריה - צרפת, הכוללת חמישה לילות במלון ברמת ארבעה כוכבים בבודפשט, על בסיס לינה וארוחת בוקר, תעלה החל מ-899 אירו, דרך אתר טיק טיק.
5 צפייה בגלריה
מלון ליד האצטדיון - החבילות הכי שוות ליורו 2020
מלון ליד האצטדיון - החבילות הכי שוות ליורו 2020
מלון ליד האצטדיון - החבילות הכי שוות ליורו 2020
גם מנכ"ל איסתא ספורט, עידו ווג, מתאר מצב דומה, עם קצב הזמנות שהולך ומתגבר ככל שמתקרבים לפתיחת הטורניר כשהביקוש הגבוה ביותר הוא לבירות הונגריה ובריטניה. "זאת בשל מצב התחלואה והעובדה שהאנגלים וההונגרים חוזרים לשגרה. הם גם התחייבו על תפוסת קהל גבוהה עד מלאה באצטדיונים, כמו גם על אישור להכנסת קהל מכל העולם ללא צורך בבידוד אלא רק בהצגת בדיקות קורונה שליליות ו/או תעודת מתחסן", אמר ווג והוסיף כי החבילות לבודפשט זולות משמעותית.
החבילות המבוקשות ביותר, לפי אתר איסתא ספורט, הן ל"כפולות" - שבהן ניתן לצפות בשני משחקים בתוך פרק זמן קצר יחסית.
בלונדון למשל, חבילה הכוללת טיסות ישירות, שלושה לילות במלון מרכזי על בסיס ארוחת בוקר וכרטיסי משחק רשמיים ומשודרגים לשני חצאי הגמר, תעלה החל מ-2,499 פאונד לאדם, דרך איסתא ספורט. מי שירצה לצפות במשחק הגמר היוקרתי שיתקיים ב-11.7 ישלם החל מ-2,499 פאונד לאדם, מחיר הכולל טיסה ומלון, בדומה לזה של חבילת חצאי הגמר.
חבילה למשחק של צרפת - פורטוגל ב-23.6, הכוללת שלושה לילות במלון ברמת ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, תעלה החל מ-795 אירו, דרך טיק טיק.
חבילה לאותו משחק דרך איסתא ספורט תעלה החל מ-999 אירו. ואילו חבילה לשמינית הגמר שתתקיים ב-27.6 תעלה החל מ-799 אירו לאדם, גם דרך איסתא.
5 צפייה בגלריה
יורו 2020
יורו 2020
אחרי שנה קשה - זה מגיע
(צילום: EPA)
חבילה ל"כפולה הלוהטת" בבודפשט שכוללת את צרפת – פורטוגל ואת שמינית הגמר, תעלה החל מ-1,649 אירו ותכלול טיסות ישירות, שישה לילות במלון וכרטיסי משחק רשמיים, שתי החבילות דרך איסתא ספורט.
חבילה זהה לאותם שני משחקים, הכוללת שישה לילות במלון ברמת ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר תעלה החל מ-1,159 אירו, דרך אתר טיק טיק.

מגבלות הקהל באצטדיונים וה"טריק" ההונגרי

ומה לגבי יתר האצטדיונים שיארחו את המשחקים השנה מבחינת מגבלת קהל? מרביתם יכניסו בין 25 אחוזים מכלל המושבים ועד 33 אחוזי תפוסה. מלבד האצטדיון האולימפי בבאקו, בירת אזרבייג'ן, שם יכניסו 50 אחוז מתפוסת המקום, וכאמור, אצטדיון פושקאש ארנה בבודפשט - שם יקבלו 100 אחוז תפוסה.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הולנד
אוהדי הולנד
האצטדיון עדיין לא ייראה ככה אבל תודו שהתגעגעתם לאווירה
(shutterstock)
חשוב לציין כי נכון להיום, הונגריה כלל לא פתחה את שעריה לתיירים, בניגוד למרבית שכנותיה האירופיות. זאת למרות שאחוזי ההתחסנות במדינה גבוהים (מקום שני באירופה אחרי אנגליה) לצד רמת תחלואה נמוכה. עם זאת, תיירים ובכללם גם ישראלים - מחסונים ולא מחוסנים, יכולים להיכנס למדינה ללא מגבלת זמן רק עם הצגת כרטיס ליורו 2020, לאחר שהציגו גם בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני הטיסה. תיירים שמגיעים לאירוע ספורט אחר או להופעות בהונגריה יכולים להיכנס ל-72 שעות בלבד. לכל היתר אין עדיין כניסה למדינה.

מי נוסע? פחות משפחות - יותר חברים

"לאור העובדה שהילדים אינם מחוסנים וחייבים בבידוד בחזרה - אנו רואים שינוי בתמהיל הנוסעים. פחות טיולי בר מצווה, ויותר מתנות לילדים לפני גיוס או במהלך השירות. מקרים של אב שנוסע להגשים חלום לאביו במקום אב ובנו", אמר מזרחי, מנכ"ל טיק טיק.
5 צפייה בגלריה
אוהדי אנגליה
אוהדי אנגליה
השנה כנראה שנראה פחות ילדים בקהל
(shutterstock)
לעומתו, באיסתא ספורט סיפרו על מצב מעט שונה. "אומנם רוב הציבור שמזמין את הכרטיסים הוא אכן גברים בגילים 30 עד 50, שנוסעים למין 'נסיעת חבר'ה', אבל אנחנו רואים גם לא מעט הורים שנוסעים עם הילדים שלהם למרות הבידוד.
"אותם הורים אומרים לנו שיש קצת חשש מהחזרה אבל הם בחרו תאריכים שבהם הם חוזרים כבר לחופש הגדול וכי הם מוכנים לשלם את המחיר אחרי כל כך הרבה זמן שלא יצאו לחו"ל ולא ראו משחקי כדורגל בסדר גודל כזה", סיפר עידו ווג.

האם כדאי להרכיב חבילה לבד?

את חבילות הנופש כבר למדנו שאפשר גם להרכיב בעצמנו. כלומר להזמין כרטיסי טיסה ממקום אחד ואת המלון או המקום שבו תרצו לשהות - מאתר אחר.
היתרון: בחלק מהמקרים זה יוזיל לכם עלויות וייתן לכם להיות יותר גמישים בתאריכים שמתאימים לכם וגם בסוג הלינה. מצד שני ובעיקר במקרים כמו אלו, שמושכים אוהדים רבים מכל העולם, לסוכנויות יש חבילות ששוריינו מראש ולכן הן יכולות לספק לכם מחירים טובים מאלו שתמצאו "בחוץ". וגם - הן למעשה האחראיות לכל בעיה שאתם עלולים להיתקל בה.
כך למשל, ראינו בעבר מקרים רבים שבהם אוהדים קנו כרטיסים למשחק ואלו התבררו ככרטיסים כפולים או לא מקוריים וגרמו להרבה עגמת נפש בכניסה לאצטדיון. בנוסף, ישנה עדיין את התופעה של מלונות שמבצעים דאבל בוקינג, כלומר לוקחים שתי הזמנות על אותם חדרים. דוגמת מה שקרה ברוסיה במונדיאל 2018.
מקרים לא נעימים אלו, סביר שלא יקרו כאשר אתם מזמינים מסוכנות מוכרת בארץ, שאז היא כפופה גם לחוק הגנת הצרכן הישראלי.
אם בכל זאת תרצו לעשות זאת בעצמכם, חברות הלואו-קוסט וויזאייר וריינאייר מפעילות טיסות רבות ומוזלות ליעדים בטורניר, וגם לבודפשט שאליה אין עדיין טיסות עם חברות ישראליות.