כמעט 50% מתושבי תל אביב שוקלים ברצינות להשכיר את דירתם לתיירי האירוויזיון, כך עולה מסקר אומניבוס שאתר טרווליסט ביצע לבקשת ynet.
6 צפייה בגלריה
(משכירים את הדירה לתיירי האירוויזיון? זו החופשה שתוכלו לקבל בתמורה)

אז בין אם אתם נמנים עם אותם בני מזל שישיכרו את דירותיהם לתיירים באירוויזיון ובין אם סתם סקרנים לדעת מה אפשר לעשות עם הכסף תמורת השכרת הדירה - בדקנו עבורכם איזו חופשה בחו"ל תוכלו לקבל תמורת דמי השכירות בשבוע תחרות השירה.

חופשה תמורת דירה

במידה שאתם גרים בדירת ארבעה חדרים בתל אביב - המחיר הממוצע ללילה עומד על כ-2,500 שקלים, לארבעה לילות כ-10,000 שקלים באתר AIRBNB.
6 צפייה בגלריה
(משכירים את הדירה תמורת חופשה. צילום: Airbnb)

באותו מחיר תוכלו להתפנק בחבילת נופש, במלון חמישה כוכבים באתונה, הכוללת חצי פנסיון לכם ולבני/ות זוגכם, וגם אז היא תעלה רק 8,300 שקלים - לזוג, מה שאומר שעוד יישאר לעם סכום נאה למסאג' או בזבוזים אחרים. דירת שלושה חדרים תזכה אתכם בכאלף שקלים ללילה בממוצע וארבעה לילות בכ-4,000 שקלים ב-AIRBNB. עם הסכום הזה תוכלו לצאת לחופשה בפראג, במלון ברמת שלושה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר שתעלה כ-3,800 שקלים ללזוג.
6 צפייה בגלריה
פראג
פראג
דירת 3 חדרים שווה לחופשה בפראג
(צילום: shutterstock)
מחיר ממוצע של דירת שני חדרים בתל אביב והסביבה עומד סביב ה-800 שקלים ללילה, לארבעה לילות 3,200 שקלים. השכרת דירה כזאת יכולה לשלוח אתכם למלון בדירוג ארבעה כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר בבוקרשט במחיר 3,200 שקלים לזוג. כאן למשל הבזבוזים עליכם. ולמי שמשכיר דירת חדר, מקרה די נפוץ בעיר הלבנה, המחיר הממוצע ללילה הוא 300 שקלים כלומר 1,200 שקלים לארבעה לילות. במקרה כזה, תוכלו לצאת לחופשה באי כרתים במלון רמת ארבעה כוכבים על בסיס לינה בלבד במחיר של 1,300 שקלים עבור אדם אחד. כך לפי אתר טרווליסט שבדק עבורנו איזו חופשה תוכלו לקבל בתמורה לדירה שתשכירו לתיירי האירוויזיון.

אז כמה ישראלים מתכוונים להשכיר את דירתם באירוויזיון?

47% מהנשאלים השיבו כי הם שוקלים בחיוב להשכיר את דירתם בתקופת האירוויזיון, כאשר מתוכם 6% ענו: "כן, אשכיר את דירתי בתקופה זו".
13% מהנסקרים ענו שהם עדיין לא בטוחים או לא יודעים אם ישיכרו ו-40% לא ישכירו את הדירה באירוויזיון.
6 צפייה בגלריה
סדנת מצילים בתל אביב
סדנת מצילים בתל אביב
תשכירו את דירתכם במהלך שבוע האירוויזיון?
(צילום: ניצן דרור)
נסקרים בגילאי 25-29 הביעו את הפתיחות הגדולה ביותר לרעיון השכרת הדירה בתקופת האירוויזיון (54%), 50% מהשוקלים להשכיר הם בעלי הכנסה מתחת לממוצע ו-44% הם אקדמאים. הסקר של אתר השוואות המחירים בתיירות טרווליסט נעשה בשיתוף מכון מחקרי שווקים – רושינק, בו נערכו 200 ראיונות איטרנטיים שהיוו מדגם אקראי מייצג של תושבי תל אביב והמרכז, בגילאי 25 עד 64. איסוף הנתונים בוצע בין ה-27 ל-28 בפברואר, 2019.

לאיזה יעד הענקתם "דוז פואה" כחופשה בזמן האירוויזיון?

ביקשנו מאתר טרווליסט לבדוק בנוסף מהם היעדים שהישראלים מתכוונים לטוס אליהם בשבוע האירוויזיון, שאז מחירי הטיסות לפי בדיקת האתר, זולות בכ-30% לעומת המחיר בשבוע הקודם ובשבוע לאחר האירוויזיון.
6 צפייה בגלריה
אינפוגרפיקה יעדים אירוויזיון טיסות חבילות טרווליסט
אינפוגרפיקה יעדים אירוויזיון טיסות חבילות טרווליסט
אינפוגרפיקה יעדים אירוויזיון טיסות חבילות טרווליסט
(ynet)
מבחינת טיסות בלבד היעד שמגיע לו דוז פואה עם הכי הרבה ביקוש בקרב הקהל הישראלי הוא פראג עם 23%, אחרי בירת צ'כיה מגיעה פריז עם 17% ובמקומות השלישי והרביעי אלו בודפשט (16%) וברלין (13%).

מחיר טיסה לפראג - יעד הדוז פואה, הוא כ-261 דולר, המקום השני עם עשר הנקודות, כפי שמדרגים בתחרות השירה, עומד על כ-382 דולר לבירת צרפת. מבחינת חבילות נופש בשבוע האירוויזיון, כאן העדפתם דווקא שני יעדים קיציים יותר ופחות אורבניים: סוצ'י ורודוס - שניהם הגיעו למקום הראשון עם 24% ביקוש השנה. מחיר חבילה אל עיר הקיט הרוסית עומד על 710 דולר. אל האי היווני תשלמו על חבילת נופש בשבוע האירוויזיון כ-523 דולר. פראג מככבת גם ברשימת חבילות הנופש והגיעה למקום השלישי בביקוש עם 12%, חמיר חבילה אליה יעלה כ-608 דולר.
פורסם לראשונה: 11:39, 04.04.19